Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

Motoryzacja - Usuwanie filtrów cząstek stałych DPF / FAP

mstronic - 2010-10-12, 17:01
Temat postu: Usuwanie filtrów cząstek stałych DPF / FAP
WYŁĄCZENIE - USUNIĘCIE
PROGRAMOWE I MECHANICZNE


FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH DPF/FAP
WSZYSTKIE MARKI

TDI TDCI HDI CDI CDTI DCI JTD


TANIO!!!

Mercedes
VW/AUDI/SEAT/SKODA
BMW/MINI
VOLVO
FIAT/ALFA/LANCIA
OPEL/SAAB/CHEVY
KIA/HYUNDAI/HONDA
PEUGEOT/CITROEN
FORD/JAGUAR
RENAULT/NISSAN

Na życzenie klienta możemy również filtr "dopalać" z poziomu diagnozy komputerowej jeśli okaże się to lepszym i tańszym rozwiązaniem.

UWAGA!!!
Każda operacja usunięcia filtra poprzedzona jest diagnozą aby osiągnąć zamierzony skutek i satysfakcję klienta.


MStronic - Elektronika samochodowa
ul.E.Orzeszkowej 10
662-015-430

www.mstronic.pl

Administrator - 2010-10-13, 13:05

Można prosić o konkretną ofertę cenową usunięcia DPF?
BMW e46 320d 2005 rok

mstronic - 2010-10-13, 16:37

pm
Maciej - 2010-10-13, 17:59

Proszę też o ofertę jeśli można , ten sam model samochodu jak wyżej .
mstronic - 2010-10-13, 23:21

pm
Administrator - 2010-10-15, 15:39

Maciej jeśli jesteś zdecydowany to możesz porównać cenowo z Mackiem z Opoczna (kolega Radka).
witoldo235 - 2010-10-27, 10:43

a mam pytanie w związku z filtrem DFP
czy taki filtr mozna wyczyścić, bo słyszałem że w PKS-ie maja specjalne urzadzenie do czyszczenia takowych filtrów??

Administrator - 2010-10-27, 11:26

To wszystko zależy od konkretnej marki samochodu.
mstronic - 2010-10-29, 20:57

witoldo235 napisał/a:
a mam pytanie w związku z filtrem DFP
czy taki filtr mozna wyczyścić, bo słyszałem że w PKS-ie maja specjalne urzadzenie do czyszczenia takowych filtrów??


Nie ma urządzeń do czyszczenia filtrów DPF/FAP. Można jedynie podjąć próbę jego udrożnienia specjalną chemią, co jest zabiegiem mało efektywnym.

Ferbik - 2010-10-29, 21:08

mstronic, czyli tzw. regeneracja, analogicznie do czujnika recyrkulacji spalin EGR?
Jeśli tak, to dwa lata temu miałem regenerowany EGR i służy z powodzeniem do dziś. Wykończył co prawda wcześniej dwie sondy lambda, ale po chemii sprawuje się bez zastrzeżeń.

Administrator - 2010-10-29, 21:26

Zawór AGR/EGR a filtr cząstek stałych to zupełnie różne elementy.
mstronic - 2010-10-29, 21:32

Ferbik, nie porównuj EGR'u do DPF/FAP. Wkład filtra DPF/FAP przypomina swoją budową wkład katalizatora, z tą jednak różnicą, że otwory w DPF/FAP przez które przelatują i jednocześnie oczyszczają się spaliny, są dużo mniejsze. Jeżeli te otwory zatkają się na tyle, że sam sterownik silnika nie będzie w stanie wypalić filtra podczas codziennej eksploatacji auta, to czyszczenie chemią nie będzie miało zbyt dużego sensu. Dla lubiących czytać: http://moto.wp.pl/kat,159...ml?ticaid=1b13c

Pozdrawiam

Ferbik - 2010-10-29, 21:36

Ja tylko zapytałem i dziękuję za wyjaśnienie :)
OgioN - 2010-10-29, 22:24

Odnośnie tego zaworu recyrkulacji spalin EGR miałem z nim do czynienia przez ostatnie 2 miesiące. Obecnie nadal jeżdżę z tym popsutym zaworem, lecz ... wyjąłem wtyczkę :) Silnik hula jak z nowym zaworem. Dodam, że żadnych błędów komputer nie pokazywał niezależnie, czy jest wtyczka czy nie. Co niektórzy dziwią się po co ten zwór w zwykłym dieslu i go zatykają.
MAR-COM - 2010-11-01, 14:18

Zawór EGR czyli jakby drugie doładowanie silnika spalinami , plusy - czyściejsze spaliny , mocniejszy silnik , wada - psuje się , cena "wyrywa z butów", regulacja i czyszczenie nic nie daje ... mam z nim problemy w dci ,od roku odłączona wtyczka, w komputerze błąd - brak EGR ... cena 400-700 zł ...
mstronic - 2010-11-03, 09:19

W niektórych modelach aut jesteśmy w stanie programowo wyłączyć obsługę egr. Jeżeli nie da się usunąć programowo, a uszkodzony jest elektrycznie to tylko wymiana na drugi.
Maciej - 2011-01-22, 15:42

Interesuje mnie jakie są objawy zapchanego filtra ?? . Ktoś z forumowiczów może przerabiał ten temat .
Dyzio - 2011-01-22, 23:50

Załóż sobie zwężkę na rurę wydechową ,
redukującą średnicę rury do 10 mm ,
to mniej więcej takie .

Maciej - 2011-01-23, 14:46

Dyzio napisał/a:
Załóż sobie zwężkę na rurę wydechową ,
redukującą średnicę rury do 10 mm ,
to mniej więcej takie .


Żadnego spadku mocy nie zauważyłem , dziwi mnie zapach spalin . Jest jakby to powiedzieć "słodki" .
Wyczytałem że filtr DPF powinien wypalić się sam . Dwa tyg temu przegoniłem samochód po autostradzie 600 km , więc teoretycznie powinien się wypalić .

[ Dodano: 2011-01-23, 14:51 ]
Na forum poświeconym marce znalazłem takie info
Cytat:
BMW twierdzi że układ zarządza praktycznie bez wiedzy kierowcy... ustala termin przepalania lub inicjuje przepalanie w razie potrzeby.
Podejmuje taką decyzję kiedy ma to nastąpić na podstawie programu.
Kiedy jesteśmy informowani o potrzebie przepalenia komp również inicjuje start tego procesu.
Odbywa się on w tedy gdy jak pisałem jest inicjacja na podstawie czujników przy DPF o zbyt wysokim ciśnieniu lub temp. spalin i rozpoczyna się gdy silnik uzyska 75stopni , w baku jest więcej niż 10l paliwa a temperatura spalin przekroczy 240stopni.

W tych okolicznościach najlepsze efekty osiąga się jadąc z stałą prędkością 60km/h 20 minut.
Jeśli nie spełnimy tych powiedzmy 20minut i proces zostanie przerwany. Komp aktywuje ponowne przepalanie w tych samych okolicznościach.
Jeśli pomimo tego komp nadal chce przepalać BMW sugeruje 30minut autostradą z możliwie dużą prędkością. (to akurat jest ciekawe)


całość tutaj klik

majk-el - 2011-02-22, 21:46

Artykuł na temat filtrów DPF. Jeżdżę benzyniakiem więc temat dla mnie obcy ale może być pomocny dla osób, które np. chcą kupić diesla.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group