Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

Motoryzacja - Gdzie nabijają klimatyzacje?

Martiiinka18 - 2011-05-13, 18:42
Temat postu: Gdzie nabijają klimatyzacje?
Jak w temacie, potrzebuje nabić klimatyzacje w Audi c4 100 gdzie mogę się udać żebym miała to zrobione?
wln4life - 2011-05-13, 18:44

4 koła; na Baranowskiego ok. 150 zł
dawid - 2011-05-13, 20:53

Graczyk Bosch Service w Kamionce koło Wielunia
Administrator - 2011-05-13, 21:57

Upewnij się jaki masz czynnik - powinna być gdzieś naklejka z taką informacją pod maską. Do 1992 stosowano R12 i tego czynnika nie wolno już legalnie sprzedawać. Z kolei nabicie R134 (aktualny) uszkodzi układ klimatyzacji. Z samym uzupełnieniem też będzie problem bo są inne końcówki.
dexiu - 2011-05-13, 22:05

Był już kiedyś temat o klimatyzacji (TUTAJ), ja dalej poleca KLIMATECHNIK w Bralinie, mimo że trzeba trochę km zrobić, klima od ponad 2 lat chodzi bez zarzutu. Z miejscowymi 'fachowcami' mam raczej przykre doświadczenia.
Administrator - 2011-05-13, 22:21

Nabicie klimy to żadna filozofia, można jechać gdziekolwiek. Chyba że jest nieszczelność to wtedy rzeczywiście warto poszukać specjalisty.
Dyzio - 2011-05-14, 00:12

Jakby była szczelna , to by chyba nie trzeba było nabijać ,
to tak na logikę .
Nabicie nie taka filozofia ? nie jednemu niedługo po napełnieniu ,
zatarła się sprężarka , przypadek ? Nie .

Mateusz - 2011-05-14, 14:43

Administrator napisał/a:
Nabicie klimy to żadna filozofia, można jechać gdziekolwiek. Chyba że jest nieszczelność to wtedy rzeczywiście warto poszukać specjalisty.


Dokładnie... Ja płaciłem u mechanika koło 4 Koła Gaz 120zł za nabicie... wszystko fajnie ale do tego doszła wymiana filtra powietrza i jeszcze okazało się że chłodnica była nieszczelna(albo spawanie albo nowa)

Lepiej teraz sobie nabić klimę niż później obudzić się jak ceny podskoczą lekko w górę albo zabraknie czynnika.(była raz taka akcja w Wieluniu)

Administrator - 2011-05-14, 17:33

Dyzio napisał/a:
Jakby była szczelna , to by chyba nie trzeba było nabijać ,
to tak na logikę .
Nabicie nie taka filozofia ? nie jednemu niedługo po napełnieniu ,
zatarła się sprężarka , przypadek ? Nie .


Niewiele wiesz o klimatyzacji. Wg zaleceń powinno się uzupełniać czynnik co 2-3 lata.

Ilość czynnika w układzie stale się zmniejsza z prostego powodu, węże gumowe nie są wystarczająco szczelne (tak samo jak powietrze ucieka z balonu po kilku dniach). Ubywa około 20% czynnika rocznie.

Poza tym serwis klimy nie polega tylko na uzupełnieniu czynnika. Otóż stary czynnik, w całości zostaje odessany z układu. Następnie następuje czyszczenie, sprawdzenie szczelności i dopiero wtedy uzupełnia się czynnik i olej do sprężarki.

Jeśli nie robisz tych czynności regularnie to się nie dziwi mnie, że Ci się sprężarka zaciera.
Bardzo ważne jest także to, aby włączać klimatyzację co najmniej raz w miesiącu (nawet zimą). Nie jest to żadna wiedza tajemna, wystarczy przeczytać instrukcję od własnego samochodu.

Wszystkie czynności o jakich piszę są wykonywane automatycznie po naciśnięciu guziczka w tego typu urządzeniu:

Dyzio - 2011-05-15, 01:22

Może wiem i niewiele o klimatyzacji ,
ale o niebo więcej niż ci co tylko potrafią
zassać fotkę ze strony Valeo , ja się uczyłem
o klimatyzacji z tych książek , a Ty ?
To 20% to wziąłeś z praktyki ? czy z kosmosu ?
bo już w 2004r były wielowarstwowe ,
najwidoczniej się cofają technologicznie .

"Otóż stary czynnik, w całości zostaje odessany z układu." -
możesz wszystkich oświecić jak to odessiesz w całości ,
czyli w 100% , bo fizycznie jest to nie możliwe .

Nie doczytałeś ze zrozumieniem na czym polega ten serwis klimy ,
w trybie automatycznym . Nie słyszałem pojęcia "Czyszczenie" ,
płukanie owszem , a jak płukanie to z reguły wewnętrzne ,
nie omiatanie pająków .

http://www.motofocus.pl/n...-clim-fill.html

"uzupełnia się czynnik i olej do sprężarki" możesz też wszystkich
oświecić jak się uzupełnia olej do sprężarki ?

Regularność czynności serwisowych , dobre , zapytaj tam gdzie dopuszczają
czynnika i oleju ( nie mylić z serwisami klimatyzacji ) ,
ilu klientów przyjechało na obsługę jeśli w ich aucie klima działała ?
No może jeszcze jak w kanałach nawiewowych była już pleśń ,
i capiło tak że Ambipur nie wyrabiał , to wtedy komuś się
przypomniało że można odgrzybić .

"włączać klimatyzację co najmniej raz w miesiącu (nawet zimą)" -
no tylko w większości aut poniżej +4 stopni C klimy się NIE da włączyć ,
i "Nie jest to żadna wiedza tajemna, wystarczy przeczytać instrukcję od własnego samochodu."

Jak doczytasz ze zrozumieniem stronę z tego linka ,
to będziesz wiedział że nawet automatem nie da się zrobić
po naciśnięciu guziczka .

lukaszz_1 - 2011-05-15, 09:59

PKS także nabija ale tylko w tygodniu, cena około 150 zł.
Administrator - 2011-05-15, 10:52

Dyzio skoro jesteś taki mądry to może przyjmiesz zakład? Złożymy się po połowie i uzupełnimy komuś układ do pełna, a po roku sprawdzimy ile go zostało? Przegrany ponosi wszystkie koszty.

Węże to jedno, po drodze masz pełno złączek, uszczelek - czynnika ubywa w każdym samochodzie. Nawet węże ciśnieniowe (np od wspomagania) z czasem tracą szczelność a co dopiero zwykła guma. Czas i ogromny zakres temperatur robią swoje.

Układ klimatyzacji jak najbardziej działa zimą! To że nie chłodzi nie znaczy że nie działa. Po co używać klimy zimą? Do odparowania szyb - nie ma nic skuteczniejszego niż włączenie klimy. Przy okazji włączenie systemu na kilka minut w miesiącu powoduje smarowanie oraz uszczelnienie kompresora/sprężarki. To że ona się nie załącza nie ma tu znaczenia.


Dyzio napisał/a:

"uzupełnia się czynnik i olej do sprężarki" możesz też wszystkich
oświecić jak się uzupełnia olej do sprężarki ?


Pierwsza lepsza strona serwisu klimy w google:
http://www.autodiagnostyk...imatyzacja.html
Cytat:
Przykładowa procedura przeglądu klimatyzacji:

- odessanie czynnika chłodniczego
- odessanie starego oleju krążącego w układzie
- sprawdzenie szczelności metodą podciśnieniową lub za pomocą azotu
- osuszenie układu / wytworzenie próżni
- wprowadzenie nowego oleju do układu
- napełnianie czynnikiem R134a
- wymiana filtra kabinowego
- odgrzybianie klimatyzacji
- sprawdzenie działania układu klimatyzacji

...

Uzupełnianie oleju w układzie ma na celu zapewnienie należytego smarowania sprężarki. Praca bez wymaganej ilości oleju prowadzi do jej awarii, a naprawa jest bardzo kosztowna i bardzo często wiąże się z jej wymianą.


Dyzio napisał/a:

Regularność czynności serwisowych , dobre , zapytaj tam gdzie dopuszczają
czynnika i oleju ( nie mylić z serwisami klimatyzacji ) ,
ilu klientów przyjechało na obsługę jeśli w ich aucie klima działała ?

A co mnie obchodzą ludzie którzy kupują samochody z klimą a później nie stać ich na jej obsługę, lub po prostu nie dbają o samochód tak jak powinni? Z każdym samochodem który posiadam jeżdżę na serwis co 2-3 lata. Najstarszy ma 13 lat i klima działa do dziś bez zarzutu. Ilość brakującego czynnika po 3 latach to około 200g (pojemność układu 750g). Za uzupełnienie takiej ilości czynnika w 2 samochodach i pełen serwis klimy płacę w Łodzi 120zł.

Zaoszczędzisz na uzupełnianiu czynnika i oleju 200-300zł a później wyłożysz 2 razy tyle na naprawę klimy. To tak samo jak z ciągłą jazdą na rezerwie i dolewaniu paliwa za 50zł. Potem się ludzie dziwią że im pompa paliwa pada.

miko 005 - 2011-05-15, 11:00

Administrator napisał/a:
Dyzio skoro jesteś taki mądry to może przyjmiesz zakład? Złożymy się po połowie i uzupełnimy komuś układ do pełna,

Mam właśnie zamiar zrobić coś z klimatyzacją w swoim aucie, więc jak chcecie macie chętnego :P :D

Mechanika pojazdowa nie jest moim konikiem, ale wiem, że nic wieczne nie jest. Wszystko wymaga konserwacji, regeneracji i uzupełnień.

Zatem gdzie mam na Was czekać? Ja osobiście myślałem o serwisie w PKS-ie ;)

Administrator - 2011-05-15, 11:34

Czekamy na to czy kolega Dyzio przyjmuje zakład. :D
Dyzio - 2011-05-15, 21:39

Nie wiem czy jestem mądry ? głupi raczej nie jestem ,
i takiego durnego zakładu oczywiście nie przyjmę ,
bo mam wystarczająco wiedzy teoretycznej i praktycznej
na ten temat .

Wiesz co by było gdyby układ uzupełniło się " do pełna " ?

Ale nawet gdyby napełnić go według dokumentacji producenta ,
i po roku było by mniej 30% albo 50% , to dla Ciebie jest wyrocznią ?

Weź zrób fotkę instrukcji twojego auta gdzie jest wyraźnie napisane
że może w ciągu roku ubyć do 20% czynnika .

Kto napisał że nie ubywa ? może go nawet ubyć 95% ,
ale nie jest to normą , tylko patologią .

Obawiam się że co do praktyki w tym temacie to byś się zdziwił .

Czytanie książek akurat takich autorytetów w temacie bardzo mi służy ,
ale widać dla Ciebie w każdym temacie największym autorytetem jesteś Ty sam ,
no i oczywiście Google , ale ile wiedzy się ma jak łącze padnie ?

Jedni podpierają się Google , inni Wikipedią , ale ile w głowie ?

Działa zimą , jak temperatura zewnętrzna będzie jak ( patrz fotka ) .
Tak jest w moim Vento i tak jest w większości aut . Zrób fotkę swojej instrukcji .

"Przy okazji włączenie systemu na kilka minut w miesiącu
powoduje smarowanie oraz uszczelnienie kompresora/sprężarki.
To że ona się nie załącza nie ma tu znaczenia." - tym zdaniem
przebiłeś piątkowy występ Kabaretu Pod Wyrwigroszem ,
nie jeden czytając to będzie boki zrywał .

Otóż oświecę Cię , rolę smarownicy pełni sprężarka ,
i ona MUSI się załączyć ,
bo ta kontrolka w przycisku klimy tego nie zrobi .

Nie cytuj stron z Google ,
tylko wytłumacz jak to się uzupełnia ten olej w sprężarce .
Chyba że nie wiesz ? A w Google chyba nie znajdziesz .

Na tej pierwszej (na pewno nie lepszej stronie) ,
gościu ma przestarzały sprzęt , i nie oferuje usługi płukania układu .

Bo do tego trzeba mieć np.taki sprzęt jaką fotkę dałeś ,
ze specjalną przystawką .
Nie ma też tam mowy o czyszczeniu , o czym ja też nie słyszałem , a Ty o tym pisałeś .

To że R134a staje się przeżytkiem to na pewno wiesz , i jest już inny czynnik .

Nie muszą Cię obchodzić , ale fakt jest taki że na MOJE oko ,
około 95% Polaków jeździ autami na które ich nie stać ,
nie mam tu na myśli zakupu , ale przede wszystkim eksploatacja i naprawy .

Administrator - 2011-05-15, 23:31

Dyzio napisał/a:

Wiesz co by było gdyby układ uzupełniło się " do pełna " ?

Ja zawsze leję olej do silnika po sam korek, podobnie jak płyn chłodniczy, hamulcowy i od wspomagania. Dodaje mi to ok 50KM.

Tym pytanie próbowałeś zrobić ze mnie idiotę? Do pełna czyli tyle ile pisze na naklejce/dokumentacji....

Dyzio napisał/a:

Weź zrób fotkę instrukcji twojego auta gdzie jest wyraźnie napisane
że może w ciągu roku ubyć do 20% czynnika .


Dyzio napisał/a:

Kto napisał że nie ubywa ? może go nawet ubyć 95% ,
ale nie jest to normą , tylko patologią .


Producentom samochodów nie zależy na tym, aby samochód jeździł bezawaryjnie. Samochód projektuje się na 5 lat a później nikogo nie obchodzi co się z nim dzieje.
To że na skrzyniach ASB pisze "Lifetime Oil" nie oznacza że nie należy go zmieniać.
To że producenci sugerują wymianę oleju silnikowego co 30,000 nie oznacza, że jest to korzystne dla silnika. Trzeba być ślepym aby nie zauważyć, że już po 6-7 tys. km zmienia on swoje właściwości. Takich przykładów jest pełno.


Pisałem o 95% czy 20% rocznie? Ubytki 10-20% rocznie nie są patologią, są normą. Nie sądzę aby którykolwiek producent samochodów podał normy dla całego układu, ale normę ubytków dla samej sprężarki z pewnością podaje producent. Maksymalny dopuszczalny ubytek czynnika chłodniczego z samochodowych układów klimatyzacji precyzuje dyrektywa UE 307/2008. W przyszłości ta dyrektywa będzie wykorzystywana w corocznych badaniach technicznych pojazdów.


Dyzio napisał/a:

Czytanie książek akurat takich autorytetów w temacie bardzo mi służy ,
ale widać dla Ciebie w każdym temacie największym autorytetem jesteś Ty sam ,
no i oczywiście Google , ale ile wiedzy się ma jak łącze padnie ?

Rozszyfrowałeś mnie, na szczęście cały czas mam dostęp do google.


Dyzio napisał/a:

Działa zimą , jak temperatura zewnętrzna będzie jak ( patrz fotka ) .
Tak jest w moim Vento i tak jest w większości aut . Zrób fotkę swojej instrukcji .


Bardzo proszę i napiszę ponownie że włączenie klimatyzacji nawet w ujemnych temperaturach powoduje szybkie odparowanie szyb.

A poza tym, zimą nie zawsze temperatura wynosi poniżej 4 stopni....


Dyzio napisał/a:

tylko wytłumacz jak to się uzupełnia ten olej w sprężarce .
Chyba że nie wiesz ? A w Google chyba nie znajdziesz .

Znów przekręcasz moje słowa. Uzupełnia się olej w układzie a nie sprężarce. W jaki sposób? Bardzo prosto, olej miesza się z czynnikiem. Ilość oleju jest podana na tej samej nalepce na której podana jest ilość i rodzaj czynnika.

Dyzio napisał/a:

Nie muszą Cię obchodzić , ale fakt jest taki że na MOJE oko ,
około 95% Polaków jeździ autami na które ich nie stać ,
nie mam tu na myśli zakupu , ale przede wszystkim eksploatacja i naprawy .

Tego typu oszczędności nie zawsze przynoszą spadek wydatków w dłuższym okresie.

Martiiinka18 - 2011-05-20, 09:58

hmh ja się na klimatyzacji nie znam wcale, jedynie wiem jak się ją włącza :D

jednak objechałam cały Wieluń i nikt nie powiedział że to jakiś stary gaz czy coś w tym stylu jedynie że końcówek takich nie mają albo że nie mogą znaleźć gdzie znajduję się to coś do nabicia.
Byłam też w Kamionce i dopiero tam Pan mi wytłumaczył jak to jest z tym gazem do nabijania i sprawdził że mam ten stary gaz.


Ale jakby tak ktoś wiedział gdzie nabijają ten stary gaz to byłabym bardzo wdzięczna ;)


Dziękuje za odpowiedzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group