|
Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia
|
|
Pręgierz - Bank PKO BP na Barycz
Ferbik - 2011-07-05, 09:00 Temat postu: Bank PKO BP na Barycz Jestem tam raz w miesiącu, ale po każdej wizycie mam dość odwiedzania tej placówki przez kolejnych sześć miesięcy. Niestety zmuszony jestem być ich klientem ze względu na posiadanie konta Inteligo, które obsługiwane jest przez PKO BP, co za tym idzie wiele spraw dyskwalifikuje korzystanie z innych banków, o czym nie chcę się tu rozpisywać. Żeby dokonać wpłaty niejednokrotnie do okienka kasowego trzeba odstać swoje - jak za komuny. Nic się chyba pod tym względem nie zmieniło. Przecież to jest absurd, żeby bank był pełen klientów i czynna była jedna kasa! Żeby nie było wpłatomatu? XXI wiek! Odstałem wczoraj bite 50 minut w kolejce, gdzie wszyscy jak jeden mąż byli oburzeni zaistniałą sytuacją (takie powtarzają się u mnie co miesiąc, ale podejrzewam, że ma to miejsce na co dzień, biorąc pod uwagę, że już przed otwarciem banku robi się kolejka). Jedna klientka zwróciła pani z obsługi banku uwagę, że jedna kasa, że pełno ludzi, że to jakiś żart chyba, że może by zawołała kogoś na kasę. Myślicie, że ktoś się pofatygował? Przez dalsze 40 minut jak stałem, nikt nie usiadł do dwóch wolnych kas. To jest brak poszanowania czyjegoś czasu i pieniędzy.
ourson - 2011-07-05, 09:27
Ferbik, PKO BP, jak kilka innych banków wpłatomatów nie posiada, przynajmniej ja żadnego nie widziałem w Polsce.
A co do obsługi klienta - sam się temu dziwię, ale z drugiej strony skoro klienci to akceptują... Banków do wyboru w Wieluniu jest chyba około 20 (jeśli doliczyć do tego SKOKi), najskuteczniejszym sposobem protestu jest zmiana banku...
Ja w PKO BP nie wyobrażam sobie remontu (a przecież ten musi w końcu nastąpić). Od czasu kiedy oddział utracił tę część w której w tej chwili jest Multibank remont i jednoczesna obsługa klientów (nawet na tym poziomie co teraz) wydaje się być niemożliwa...
Ferbik - 2011-07-05, 09:31
ourson, ale ja nie mam konta w PKO BP. Niestety moje konto jest tam tylko obsługiwane i wykorzystuję tę placówkę do wpłat w kasie. Dziwię się też, że są dwa bankomaty w placówce (jeden w środku - o czym mało osób wie, a drugi na ścianie), a ludzie wolą postać w kolejce, żeby wypłacić 500zł. Kolejny absurd, tym razem ze strony klienta. Powinna być informacja na kasie, że - powiedzmy - wypłaty do kwoty 2000zł są realizowane tylko i wyłącznie w bankomacie.
ourson - 2011-07-05, 09:43
Ferbik, inteligo jest nie tyle obsługiwane przez PKO BP co po prostu prowadzone przez PKO BP. To jest konto PKO BP, tyle że internetowe (choć rzeczywiście na początku to nie było PKO BP i pewnie wtedy zakładałeś konto
Nie zmienia to faktu, że jeśli nie podoba Ci się że Twoje konto jest obsługiwane przez taką a nie inną placówkę, to najprostszym sposobem protestu jest zmiana konta.
Bank nie ma prawa odmówić obsługi kasowej, jeśli taką obsługę placówka prowadzi. Inne banki wprowadzają po prostu wysokie opłaty za operacje kasowe - np każda operacja kasowa na koncie Direct w ING kosztowała (i pewnie dalej kosztuje) 9zł.
Załóż sobie konto w mBanku, wpłacaj we wpłatomacie i przelewaj na konto w PKO BP. W standardzie przelew jest max następnego dnia, a jeśli bardzo Ci zależy na czasie, to za 5zł możesz zrobić przelew który znajdzie się na koncie w PKO BP w ciągu kilku minut (przelew do kwoty 5tys zł)
Ferbik - 2011-07-05, 09:48
ourson, idąc Twoim tokiem myślenia - ludzie przenosiliby się do innych banków, gdzie robiłoby się to samo, pozamykano by urzędy, itp.
Co do mBanku - mam konto, nie korzystam. Jakoś nie przekonał mnie cały layout i obsługa internetowa. Co prawda trochę lepsze warunki niż w Inteligo ale bardzo mało estetycznie, jeśli chodzi o serwis. Chociaż w sumie... może trzeba wykonać ten krok, chociażby na znak protestu przeciw stagnacji i olewaniu klienta.
ourson - 2011-07-05, 10:00
Ferbik, skoro dla Ciebie ważniejszy jest layout, obsługa internetowa i mało estetyczny serwis niż kolejki w PKO BP to dokonałeś wyboru
Nie myl proszę banków z urzędami. Bank możesz wybrać zupełnie dobrowolnie - masz ich do wyboru naprawdę sporo w Wieluniu. Do urzędu iść musisz i nie możesz sobie np dowodu osobistego wyrobić w Urzędzie Skarbowym, albo PITu złożyć w USC.
Myślę że gdyby zlikwidowano PKO BP w Wieluniu a klienci przenieśliby się do innych banków, to nie byłoby aż tak źle z obsługą klientów. Tym bardziej że w wielu bankach do obsługi klienta przywiązuje się jednak większą wagę.
Ferbik - 2011-07-05, 10:19
Właśnie dzwoniłem do mBanku. Robię przesiadkę.
ourson - 2011-07-05, 10:47
Ferbik, powinienem dostać "pomógł"
stanmarc - 2011-07-05, 11:08
Też kiedyś w ramach obowiązków służbowych zmuszony byłem do wizyt w PKO BP i nie wyobrażałem sobie aby posiadać rachunek bankowy w tym banku. Chyba, że ktoś ma dużo czasu i chce sprawdzić granice własnej cierpliwości. Wielki szacunek dla klientów tego banku
Archdevil - 2011-07-05, 11:27
Osobiście używam metody podanej przez oursona - z tym, że jako konto "z wpłatomatem" (na Śląskiej) mam w ING. Przelewy z niego są darmowe to i jedynym mankamentem jest wspomniany czas oczekiwania. Polecam również, lepsze to niż tłuc się w kolejce
bob_mistrz - 2011-07-05, 12:30
Ja mam konto Inteligo, większość operacji przez internet, bardzo chwalę sobie serwis sms, jednakże jak mam się udać do PKO to, tak jak Ferbik, dostaję białej gorączki. Dlatego jak tylko mogę, omijam ich jak ognia, albo wysyłam kogoś innego
majk-el - 2011-07-05, 13:25
Ostatni raz stałem w kolejce w banku 6 lat temu gdy odwiedziłem PKO BP aby zamknąć konto Nie rozumiem jak można godzić się na stanie w kolejkach w czasie gdy tyle innych banków jest do wyboru.
wieluniaczek - 2011-07-05, 14:10
Ja wpłaty na konto inteligo dokonuje w agencji PKO BP przy ,,Sedal-u'' w tych nowych pawilonach .Praktycznie zawsze udaje mi się bez żadnej kolejki chyba że, jest termin wpłat za mieszkanie ,światło itd. to wtedy jest różnie
d@vid - 2011-07-05, 14:13
Również posiadam konto w Inteligo i nie mam zamiaru zamienić je na żadne inne prowadzone przez inny bank ale owszem kolejki w placówce są zawsze sam chyba 3 dni temu stałem z pół godziny i chociaż żeby pracowali na wszystkich kasach to przynajmniej widać, że ta kolejka jakoś idzie i że starają się to przyspieszyć ile mogą a tam właśnie z reguły jedna, dwie kasy maksymalnie otwarte i się nie przejmują czekającymi klientami...
Ale na szczęście nie mam potrzeby tam często a wręcz w ogóle bywać a jak już chce przelać kwotę na swój rachunek wolę już zapłacić gdzieś w jakimś punkcie tą złotówkę za przelew i nie czekać...
Ferbik - 2011-07-05, 14:20
Cytat: | Ja wpłaty na konto inteligo dokonuje w agencji PKO BP przy ,,Sedal-u'' w tych nowych pawilonach .Praktycznie zawsze udaje mi się bez żadnej kolejki chyba że, jest termin wpłat za mieszkanie ,światło itd. to wtedy jest różnie |
Pisałem już, że tam absolutnie nie pasują mi godziny, nie pisząc, że jest mi totalnie nie po drodze.
Mateusz - 2011-07-05, 14:31
Konto mam w mBanku ale rozważam przejście na inny bank...
http://kontomierz.pl/ - Strona która porównuje oferty banków na podstawie wpływów i rozchodów z naszego konta. Na podstawie tego program podaje listę banków i kont oraz ceny usług ile byśmy zapłacili za rok korzystania bądź ile byśmy dostali.
Mi wyszło że jakbym przeniósł się do Millenium, to dostałbym ok 300zł więcej w ciągu roku(zaoszczędzona kasa na transakcjach i jakieś bonusy)
Polecam stronę, bo u każdego może wyjść inny wynik.
Spooky - 2011-07-05, 14:49
Dzisiaj miałem okazję odwiedzić wieluński oddział PKO BP i faktycznie, tylko jedno okienko otwarte i spora kolejka. Spędziłem tam z 20 minut. Myślę, że jakaś skarga do centrali, choćby mailowa, mogłaby przynieść jakieś pozytywne zmiany. Z doświadczenia wiem, że ci w centralach różnych instytucji najbardziej dbają o klienta i starają się sprostać wszystkim jego oczekiwaniom. Tym bardziej, że byłem już w wielu oddziałach tego banku na terenie całego kraju i ten wieluński oddział jest jedynym, w którym występują tak duże kolejki (przynajmniej z tych w których byłem).
ourson - 2011-07-05, 15:03
Spooky napisał/a: | Tym bardziej, że byłem już w wielu oddziałach tego banku na terenie całego kraju i ten wieluński oddział jest jedynym, w którym występują tak duże kolejki (przynajmniej z tych w których byłem). |
Znam dwa oddziały wrocławskie i jeden w Olsztynie gdzie sytuacja wygląda dokładnie tak samo pod względem ilości ludzi i czasu oczekiwania. Róznice są takie, że we wszystkich tych oddziałąch jest elektroniczny system kolejkowy - dostaje się numerek i nie ma takiej normalnej kolejki - część osób siedzi na krzesełkach, można wyskoczyć na małą kawę albo do księgarni
Skarga do centrali może coś zmieni, ale nie podejrzewam żeby była to pierwsza skarga
MAR-COM - 2011-07-05, 22:14
na os. Wyszyńskiego jest również placówka PKO BP i nie ma kolejek, ale nie wszyscy o tym wiedzą
Ferbik - 2011-07-05, 22:58
MAR-COM napisał/a: | na os. Wyszyńskiego jest również placówka PKO BP i nie ma kolejek, ale nie wszyscy o tym wiedzą |
Wystarczyło przeczytać od góry temat i nie musiałbyś pisać posta.
Ps. W Gettin Banku na Królewskiej też nie jest kolorowo Ludzie na ulicy w kolejce stali po 17...
Ferbik - 2011-07-14, 16:52
Jednak mBank to kolejna farsa.
Założyłem konto ponad 2 lata temu, nie aktywowałem go wtedy ze względu na przeprowadzkę i zagubienie papierów aktywacyjnych. Moje dane jednak widniały w systemie i mógłbym aktywować to konto ponownie, najlepiej przez przesłanie mi kodów aktywacyjnych na komórkę. Stało się niestety tak, że zmieniłem od tamtego czasu numer telefonu i byłem zmuszony zamówić pakiet aktywacyjny do domu w formie papierowej. Oczywiście przez internet też nie mogłem go zaktywować, bo? Bo idiotyczny system poprosił mnie o jednorazowe hasło przesłane smsem na numer komórki, którego już nie posiadam! Paradoks! Dzwonię na mlinię, prosząc o aktywację telefoniczną. Pan prosi o podanie trzech odpowiedzi na 3 zadane pytania. Pada pytanie o mail. Niestety ze 2-3 lata temu korzystałem z paru maili, ale mogłem podać tylko jedną poprawną odpowiedź. Oczywiście nie taką podałem, na jakiego maila wtedy zakładałem konto. Przecież to jest chore! Na szczęście trafiłem też na stronę http://www.odradzambank.pl/ , poczytałem o innych internetowych bankach i ING wiedzie prym w niezawodności, dlatego zdecyduję się chyba właśnie na ten. Na szczęście ma wpłatomat w Wieluniu.
Tomal - 2011-07-15, 20:32
Ja od chyba 5 lat korzystam z usług mBanku i przez ten czas nie miałem z nimi problemów, szczególnie na początku mieli wysokie oprocentowanie, zupełnie nic mnie nie kosztowało prowadzenie rachunku. Teraz trochę gorzej się robi bo od sierpnia chcą wprowadzić opłatę za korzystanie z kart debetowych. Fakt faktem opłata ta i tak jest mniejsza niż ta którą mi co miesiąc odciągali w PKO BP na Barycz (wcześniej tam miałem konto i im podziękowałem za wysokie opłaty i właśnie kolejki) a nawet jest opcja jej uniknięcia, czyli w sumie nie jest źle.
Co do aktywacji w formie papierowej - to chyba nie powód, żeby zrezygnować z mBanku?
Jeżeli zmieniałeś tel i adres email to raczej można było się tego spodziewać
Ferbik - 2011-07-15, 21:29
Tomal napisał/a: | Co do aktywacji w formie papierowej - to chyba nie powód, żeby zrezygnować z mBanku?
Jeżeli zmieniałeś tel i adres email to raczej można było się tego spodziewać |
Po to zamawiałem aktywację papierową, bo zmieniłem dane od tamtego czasu, ale jak widać kolejnym razem najsłabszym ogniwem w tym całym bałaganie jest człowiek... a przecież powinno być na odwrót... to człowiek stanowi jednostkę napędową każdego banku... ludzie jednak w większości się nie szanują, dlatego to tak wygląda, jak wygląda...
judym - 2011-07-15, 22:25
Można próbować do skutku odpowiadać na te pytania, oczywiście nie w trakcie jednej rozmowy z konsultantem. Jak wybierzesz ING i konto direct to nie radze korzystać z oddziałów np. wpłata gotówki w kasie opłata 9 zł
Ferbik - 2011-07-16, 07:28
judym napisał/a: | Jak wybierzesz ING i konto direct to nie radze korzystać z oddziałów np. wpłata gotówki w kasie opłata 9 z |
Wiem Dlatego zależy mi na szybkiej wpłacie na konto i szybkiej z niego wypacie. Tylko wpłatomat/bankomat oferuje tę możliwość, mnie osobiście szkoda czasu na stanie w bezsensownych kolejkach.
Spooky - 2011-07-16, 09:27
Tak poza tym, to w odpowiedzi na moją skargę do centrali PKO BP została zawarta m.in. informacja o tym, że bankomat przy ul. Barycz posiada funkcję depozytową. Ktoś wie na czym polega ta funkcja? Tzn. można włożyć banknoty i bankomat od razu przelicza kwotę, czy też wrzuca się po prostu pieniądze w jakiejś kopercie i są one liczone później (bo z czymś takim też kiedyś się spotkałem)?
Gregg Sparrow - 2011-07-16, 09:37
Mam konto w ING i zaczynam się zastanawiać nad zmianą banku. To jest jakaś paranoja. Mają promocję na oprocentowanie oszczędności na 5% ale tylko dla nowych wpłat. Co to oznacza? To że ja będąc stałym klientem i mając jakąś gotówkę na koncie oszczędnościowym mam ją oprocentowaną 3,5%... natomiast jeżeli przyjdzie ktoś nowy i założy konto z taką samą ilościągotówki to z góry dostanie 5%. Jak tu się nie wkurzyć??? Mają jakieś dziwne punkty w programie "bankujesz-kupujesz" (coś na kształt sklepu) z którego nigdy jeszcze nie skorzystałem. Ceny w tym "sklepie" są wzięte z kosmosu (chodzi o ceny jakie podają że są w zwykłych sklepach). Kupując u nich produkt (oczywiście konieczna jest odpowiednia ilość punktów i gotówki)doliczając koszty transportowe wychodzi niekiedy drożej niż na allegro.
Szukam innej alternatywy.
ourson - 2011-07-18, 21:42
Ferbik, weź pod uwagę że to jednak jest jakaś próba zabezpieczenia dostępu osób niepowołanych...
Ale w gruncie rzeczy każdy bank ma swoje wady i zalety - to co w jednym będzie dla niektórych wadą dla innych będzie zaletą... po prostu trzeba szukać
ING w Wieluniu rzeczywiście działa całkiem nieźle...
Ferbik - 2011-08-04, 07:16
Nie wiem, czy to nasza sprawka, ale przy okienkach kasowych pojawiła się informacja z prośbą o wypłacanie kwot do 2000zł w bankomacie celem zmniejszenia kolejek
Dobre i to, bo widać, że coś drgnęło w temacie... szkoda, że ta informacja jest tak mała i nie wyróżniająca się spośród innych. No ale może małymi kroczkami...
ourson - 2011-08-04, 07:23
ale informacja z prośbą o wypłacanie w bankomacie była i wcześniej. Czasem znikała (może jakiś zdenerwowany klient zrywał) ale potem pojawiała się znowu po jakimś czasie. Zawsze tak samo mała i zakamuflowana
karcia - 2012-01-03, 14:13
Temat o drażniących i marnujących czas klientów kolejkach w PKO BP na Barycz został rozpoczęty w sierpniu ubiegłego roku, a jak było, tak jest dalej...
Na szczęście sama nie mam konta w tym banku, ale często muszę dokonywać wpłat na Inteligo bliskiej mi osoby.
Nie dość, że już kilka razy z rana nie udało mi się załatwić tej sprawy, ponieważ brakowało mi czasu przed pracą, to po 17-stej też zawsze muszę swoje odstać, chociaż praktycznie cały dzień spędzam w pracy. I jak tu się nie denerwować?
Naprawdę nie da się nic z tym zrobić...? Taki znany bank, podobno największy w Polsce, a nie dba o klientów. Chyba są zbyt pewni siebie i widząc te kolejki myślą, że już nie trzeba o ludzi zabiegać.
Krool50 - 2012-01-03, 17:30
Spooky napisał/a: | Myślę, że jakaś skarga do centrali, choćby mailowa, mogłaby przynieść jakieś pozytywne zmiany. Z doświadczenia wiem, że ci w centralach różnych instytucji najbardziej dbają o klienta |
Centrala ci nie pomoże bo to oni tak rządzą.Pazerni na kasę są to oszczędzają na czym się da. Także na Twoim czasie.
majk-el - 2012-01-03, 17:41
karcia napisał/a: | Naprawdę nie da się nic z tym zrobić...? Taki znany bank, podobno największy w Polsce, a nie dba o klientów. Chyba są zbyt pewni siebie i widząc te kolejki myślą, że już nie trzeba o ludzi zabiegać. |
karcia - napiszę przewrotnie, iż nie jest to wina banku tylko Twoja, iż mimo niezadowolenia korzystasz z ich usług Rekomenduję zmianę banku.
Mrówek - 2012-01-03, 17:59
Może wystarczy poinformować tych, którzy są wyżej w PKO o tym jak to wygląda w tym oddziale?
Marta - 2012-01-03, 19:17
Mrówek napisał/a: | Może wystarczy poinformować tych, którzy są wyżej w PKO o tym jak to wygląda w tym oddziale? |
A to przepraszam, ci 'wyżej' nie widzą co się dzieje? Tych kolejek nie da się nie zauważyć. Wystarczy spojrzeć na kolejki przed bankomatem żeby wiedzieć co się dzieje w środku.
karcia - 2012-01-03, 19:21
majk-el napisał/a: | karcia napisał/a: | Naprawdę nie da się nic z tym zrobić...? Taki znany bank, podobno największy w Polsce, a nie dba o klientów. Chyba są zbyt pewni siebie i widząc te kolejki myślą, że już nie trzeba o ludzi zabiegać. |
karcia - napiszę przewrotnie, iż nie jest to wina banku tylko Twoja, iż mimo niezadowolenia korzystasz z ich usług Rekomenduję zmianę banku. |
Jak pisałam we wcześniejszym poście, osobiście nie posiadam konta w tym banku, tylko raz na jakiś czas muszę się tam wybrać, żeby wpłacić pieniądze na Inteligo kogoś innego.
Chodzę tam ponieważ ktoś mnie o to prosi, a to co tam zastaje sprawia, że odradzam ten bank innym. Przewrotnie mogłabym być zadowolona z obsługi tego banku, przenieść tam swoje konto i polecić go znajomym. Jednak nie ma takiej opcji,szczególnie kiedy moja frustracja zaczyna się już czekając w kolejce do okienka.
Mrówek - 2012-01-03, 19:23
Znam sytuację z wieluńskiego urzędu. Przez 1,5 roku urzędnik odpowiedzialny za pewną kwestie, wiedział, że to coś powinno się usunąć, ale tego nie robił bo jak stwierdził nie wie do kogo to należy bo odpowiedzialnych do tego czegoś mogło być 3. W efekcie po poinformowaniu tego urzędnika o tym problemie w ciągu 10 minut rozwiązał problem wykonując dwa telefony - ale musiał ktoś do niego przyjść i to zgłosić.
Pewnie podobnie jest w tej sytuacji. Wszyscy wszystko wiedzą, ale skoro nikt nie zgłasza to znaczy, że nie jest tak źle.
zbigie - 2012-01-03, 21:34
Tak to już niestety jest, że kolejki nie chcą ci, którzy kolejkę tworzą i sami nie chcą nic zrobić poza narzekaniem. Widocznie po prostu lubią stać w kolejce i narzekać. A co robią: 1) nie chcą karty, bo oni tylko raz w miesiącu wypłacają (ale jeśli jest ich tysiące, nawet przemnożone przez 1 = tysiące = kolejka), 2) nie chcą płacić kartą w sklepach i robić przelewów netem, zleceń stałych i poleceń zapłaty = kolejka pod bankomatem, w banku, na poczcie, w spółdzielni mieszkaniowej itd. 3) jadą po walutę 20 km do banku bo w kantorze jest 5 groszy drożej zamiast zrobić przewalutowanie netem - paliwo kosztuje ich 10 zł a zyskują złotówkę ale mają to co lubią najbardziej = kolejkę i pretensje, że nie daj Boże brakło waluty w banku, bo w jednym dniu przyszły tysiące takich jak oni.
Te przykłady można by było mnożyć, a wystarczy zorganizować siebie a nie bankowców i życie stanie się lepsze. Co nie oznacza, że jestem zwolennikiem wystroju, urządzeń i obsługi z czasów wczesnego Gierka, jeśli instytucja zarabia miliony.
Pracowałem przez 5 lat w PKO i wiem, że gdybyśmy w dowolnym momencie przepytali stojących w kolejce to 90% z nich robi durne operacje, które mogliby robić w inny sposób nie tworząc kolejki.
A tak poza tym są inne banki jak np. mój obecny ING, gdzie konto jest za free, przelewy za free, jeśli ktoś twierdzi, że karta kosztuje 7 zł miesięcznie to mówi to tylko dla tego, że nie chce mu się wyjąć karty w sklepie i zapłacić w sumie 100zł w miesiącu, bo wtedy jest za darmo. Do tego bankomaty wszystkich banków w kraju za darmo i wpłatomaty w każdym oddziale (w Wieluniu nawet dwa) też za free czynne 24 na dobę. A obsługa zawsze może być lepsza lub gorsza, mieć lepszy lub gorszy dzień (podobnie jak klient), jeden klient woli załatwiać sprawy z młodszym pracownikiem, inny ze starszym.
A reklamacje i bieżąca informacja zwrotna dla mnie na temat tego co się dzieje u mnie w banku ale też i u konkurencji jest najcenniejszą rzeczą jaką można dostać od klienta (dlatego śledzę uważnie m.in. to forum), bo pozwala się rozwijać i poprawiać, dlatego zawsze można napisać swoje uwagi (byle konstruktywne) na zbigniew.gielzak@ingbank.pl
Gregg Sparrow - 2012-01-03, 22:53
PKO BP to jeden z najstarszych banków w Wieluniu. Również klientela do najmłodszych nie należy a takiej babince 70-80cio letniej trudno jest wypłacać kartą czy robić przelewy internetowe. Z tego co widzę to większość osób stojących w kolejce do tego banku to w większości osoby starsze... i cierpliwe, przyzwyczajone do stania w kolejkach, nie to co młode gniewne które zapominają się w pędzie codzienności.
Resztę dyskusji na temat ING wydzieliłem do osobnego wątku.
zbigie - 2012-01-06, 09:29
Często jest tak, że osby starsze "70-80 letnie babinki" lepiej posługują się internetem i kartą niż 20 letnia studentka (znam takie przypadki, gdzie mamusia zabroniła zakładać dostępu przez internet do konta albo robić kartę bo to niebezpieczne). Poza tym przelewy internetowe można robić w oddziale i ew. zawsze poprosić o pomoc pracownika, podobnie jak pobrać pieniądze z bankomatu. Myślę, że PKO postawiło w środku bankomat z myślą o tych osobach, które boją się brać pieniądze z bankomatu na ulicy.
yampress - 2012-01-06, 14:52
ja tez jestm klientem pkobp i nie narzekam. Gorzej jest w GetinBanku. Troche harmider. Tu stanowisko kasy/tu obsługi klientów. Z kolejki każdy wybiera gdzie podchodzi i nigdy nie wiadomo gdzie kto za czym czeka... W pko wiadomo bo każdy stoi w sznureczku.
Jak pobieram większe kwoty stoje w kolejce, inaczej pobieram z bankomatu. Operacje przelewowe robie z ipko.
Poprawiono 1 błąd ort.
Spooky - 2012-01-06, 22:15
W tym PKO to trzeba po prostu trafić na dobry moment, ostatnio gdy wpłacałem pieniądze na konto, to nie było żadnej kolejki - od razu podszedłem do okienka.
Ferbik - 2012-01-06, 22:44
Spooky napisał/a: | W tym PKO to trzeba po prostu trafić na dobry moment, ostatnio gdy wpłacałem pieniądze na konto, to nie było żadnej kolejki - od razu podszedłem do okienka. |
Trzeba raczej nie pracować, bo około południa nie ma kolejek praktycznie. Rano przed otwarciem kolejka emerytów. Po 17 - kolejka emerytów.
Spooky - 2012-01-06, 23:33
Nie do końca, bo z kolei wczoraj byłem tam ok. 11 - 12 i przywitała mnie długa kolejka. Skłaniam się zatem jednak ku wersji, że trzeba mieć trochę szczęścia I faktycznie, najlepiej próbować w godzinach "okołopołudniowych".
karcia - 2012-03-02, 19:41
Dziś znowu przyszło mi postać trochę w kolejce w baku PKO BP na Barycz, po godzinie 17-stej. I nawet nie przeszkadzało mi to, że ludzi dużo, a tylko dwa okienka czynne.
Bardziej irytowało mnie zachowanie innych klientów!
Po pierwsze, w kolejce do okienka dla podmiotów gospodarczych przepuszczano ludzi, którzy rzeczywiście mieli do rozliczenia utarg z całego dnia itp. To oczywiście słuszna reakcja, bo po to jest ta kasa, a gdy właściwych interesantów nie ma, to obsługuje się tam pozostałych klientów. Jednak nie każdy rozumie, że jeśli nie należy nam się ten przywilej, to nie możemy cisnąc się do specjalnego okienka, wtedy przecież normalnie obowiązuje nas jedna tylko kolejka! No tak, pewnie zwykle ma się ważniejszą sprawę od innych i to zajmie chwilę...
Poza tym mocno zdenerwowała mnie próba wejścia przed kolejkę, aby "tylko" sprzedać obcą walutę, albo "ja muszę tutaj podejść teraz, niedawno byłam w swojej sprawie i mam coś dokończyć".
Śmiech na sali chciałoby się rzec. dorośli ludzie, a gorzej jak dzieci... Zresztą dzieciaki w przedszkolu potrafią być bardziej zdyscyplinowane.
Apeluje o kulturę i uszanowanie czasu oraz nerwów innych osób!
Ferbik - 2012-08-27, 22:08
Odnowili bank, w przedsionku postawili dwa bankomaty.
Wpłatomatu nie postawili. Po co? Ehhhh
ourson - 2012-08-27, 22:14
PKO BP chyba nie ma wpłatomatów wcale- przynajmniej ja nigdzie nie widziałem (oprócz chyba kiedyś bankomatu z funkcją depozytu - ale to inna trochę bajka)
Ferbik - 2013-05-26, 15:19
Po dzisiejszym dniu konsekwentnie rezygnuję z usług inteligo. Szkoda, bo ponad 10 lat korzystałem z usług tego banku, a tu okazało się, że złodziejskie praktyki są na porządku dziennym. Przy przelewie wewnętrznym z konta podrzędnego na konto główne, gdy zrobię więcej niż jeden przelew w miesiącu, to muszę zapłacić za usługę 8zł! Żart i okradanie klienta w biały dzień. Nie jest do tego wymagana obsługa przez człowieka, konto typowo internetowe, to pytam się: jakim prawem pobierana jest aż tak wysoka prowizja? Nie mam czasu - jak i pewnie większość, na czytanie aktualizacji tabeli opłat i prowizji, bo mogą je zmieniać co tydzień. Moim zdaniem jest to niezgodne z traktowaniem człowieka jak człowieka. Najlepsze jest jednak to, że dopiero po zatwierdzeniu operacji wyświetlił się komunikat: "od przelewu została naliczona prowizja w wysokości 8zł". Dlaczego przed wykonaniem operacji taka informacja nie została wyświetlona, że prowizja tyle wyniesie? Jawnie śmierdzi na kilometr. Adios złodziejos!
kezman - 2013-05-26, 16:29
bo pewnie masz konto oszczędnościowe przy rachunku z którego jak sam zauważyłeś można wykonać bez opłat tylko jeden przelew w miesiącu i to nie tylko w Inteligo (Ja mam tak samo w dwóch innych bankach). Nie wiem skąd u Ciebie takie zdziwienie bo tak jest już o dawna
Ferbik - 2013-05-26, 18:52
No tak, mam konto oszczędnościowe przy ROR. Wychodzi na to, żeby nie ruszać kasy z oszczędności, bo bank nie będzie miał zarobku, jak zabierzesz mu swoją kasę, którą mógłby w tym czasie obracać.
Zbigie, czy tak jest w ING?
kezman - 2013-05-26, 19:24
Miałem konto w ING jakiś czas temu i dokładnie nie pamiętam czy były jakieś prowizje z tego tytułu. Ale w sumie na ich stronie:
Cytat: | bezpłatne przelewy przez ING BankOnLine między Twoimi rachunkami w ING (dotyczy Klienta Indywidualnego) |
Popatrz sobie tutaj:
Kod: | http://www.ingbank.pl/indywidualni/oszczednosci/konta-oszczednosciowe/porownanie-kont-oszczednosciowych |
Ferbik - 2013-05-26, 19:40
Ok, dzięki
ourson - 2013-05-27, 08:10
ING do pewnego czasu miało dokładnie tak samo - prowizja chyba była niższa trochę. Teraz z tego co wiem jest tak, że przelew złożony elektronicznie z OKO (oszczędnościowe) na rachunek w ING jest bezpłatny dowolną ilość razy w miesiącu. na inne rachunki albo składany inaczej niż w internecie tylko jeden - potem następne są płatne.
Ferbik - 2013-06-14, 22:26
Witaj ING! Żegnaj Inteligo. Pół dnia użytkowania, łącznie z wpłatomatem, obsługą serwisu przez komórkę i niebo a ziemia. Bez porównania. Nie będę już więcej żył sentymentami!
ourson - 2013-06-14, 22:28
Ferbik, i odszedłeś w momencie kiedy uruchomili wpłatomat
a inteligo nie miało serwisu dla komórek (pytam bo ipko jest)
Ferbik - 2013-06-14, 22:33
ourson napisał/a: | Ferbik, i odszedłeś w momencie kiedy uruchomili wpłatomat |
Chyba w Olsztynie
ourson napisał/a: |
a inteligo nie miało serwisu dla komórek (pytam bo ipko jest) |
Jest serwis. Ale ten serwis wymaga serwisu niestety. W ING przelew między swoimi rachunkami zrobiłem dzisiaj w parę minut chodząc po sklepie. W inteligo nie wiem, jakby to było, ale na pewno za drugi w miesiącu policzyliby mi 8 zł
Ps. Odezwij się na gg. Nie będę tu tematu śmiecił dwoma pytaniami
ourson - 2013-06-14, 22:38
Ferbik, nie, co prawda nie wiem dlaczego akurat ten przy Sezamie jest z funkcją wpłatomatu - ale jest
Ferbik napisał/a: | Jest serwis. Ale ten serwis wymaga serwisu niestety. W ING przelew między swoimi rachunkami zrobiłem dzisiaj w parę minut chodząc po sklepie. W inteligo nie wiem, jakby to było, ale na pewno za drugi w miesiącu policzyliby mi 8 zł |
no to ipko jest generalnie ogarnięte - przelew między rachunkami idzie też szybko...
Archdevil - 2013-06-14, 22:49
Akurat serwis mobilny Inteligo ma już jakiś czas... Co mnie niezmiernie wkurza, bo gdy chcę się w cywilizowany sposób zalogować na konto, potrzebuję włączyć w tablecie "wersję komputerową", bo hasła mobilnego nigdy nie dostałem, a tym bardziej nie chce mi się go szukać/generować
zbigie - 2013-06-23, 08:58
Ferbik dawno tu nie zaglądałem stąd moja spóźniona reakcja
a więc:
1) przelewy internetowe pomiędzy kontem oszczędnościowym (OKO) a bieżącym (ROR) w ING są w dowolnej ilości w obie strony bezpłatne. Opłata jest jedynie wtedy, gdy wypłacasz z OKO w kasie - pierwsza wypłata w miesiącu za darmo, kolejna z opłatą 6 zł jeśli masz ROR i 10 jeśli nie masz ROR-u. Miesiąc liczony jest od 29 do 28. Podobnie z przelewami na rachunek własny w innym banku z OKO - jeśli nie masz u nas ROR lub masz ale chcesz bezpośrednio przesłać z OKO na rachunek własny w innym banku to pierwszy przelew za darmo, kolejne odpowiednio 10 zł lub 6 zł. Wcześniej faktycznie była taka opłata dla przelewów internetowych pomiędzy kontami własnymi w ING ale zostało to zmienione około dwa lata temu.
2) mam nadzieję, że dziewczyna zakładająca Ci rachunki zrobiła to w pokoju spotkań, zrobiła z Tobą aktywację dostępu do internetu, pokazała i objaśniła wszystkie urządzenia i poprosiła o polecenie, a Ty otrzymując ankietę oceniłeś na min. 9. Taki jest standard
3) wątpię ourson aby PKO BP miało wpłatomaty (może nie jestem w temacie), funkcja wpłatomatowa była już 10 lat temu ale bardzo archaiczna, bo pobierałeś kopertę z bankomatu, opisywałeś ją jak dowód wpłaty, wkładałeś do niej gotówkę i deponowałeś w bankomacie. Na następny dzień obsługa wyjmowała koperty, przeliczała komisyjnie i księgowała na twoim rachunku.
Jedno jest pewne, jeśli raz skorzystasz z wpłatomatu w którym pieniądze masz dostępne o każdej porze dnia i nocy, dokonujesz wpłaty kiedy chcesz i właściwie zawsze bez kolejki, nigdy nie będziesz chciał wrócić do pocenia się w kilometrowej kolejce
Oczywiście różne przedmioty ludzie deponują we wpłatomatach, a że są to urządzenia wrażliwe to może się zdarzyć, że będzie zacięty lub się zatnie. W galerii rzeczy znalezionych w wieluńskich wpłatomatach mam już: kilka paragonów z kasy fiskalnej, gumki recepturki, guziczek do koszyka z Lidla, zdjęcie dziecka, kulkę z łożyska, kilkanaście monet i znaczek pocztowy. Ale wiem od konwojentów i serwisanta, że znajdowali ciekawsze depozyty np. prawo jazdy albo zużytą prezerwatywę z zawartością
U mnie dużym problemem jest to, że klienci przyzwyczajeni do wpłatomatu po prawej stronie (gdzie banknoty wkłada się wzdłuż), gdy ten się zatnie wpłacają do duala (bankomat/wpłatomat) po lewej też wzdłuż (zamiast w poprzek) i w taki sposób go blokują.
A oczywiście niestety wszystkiemu jesteśmy winni my
kezman - 2013-06-23, 14:46
Cytat: | do połowy 2013 roku na terenie całego kraju do dyspozycji klientów będzie łącznie ponad 250 wpłatomatów. |
sam widziałem już kilka wpłatomatów PKO więc chyba jednak są ;]
Ferbik - 2013-06-23, 16:21
zbigie, już jestem w ING i nie żałuję. Serwis świetny, przejrzysty, dwa wpłatomaty, darmowe przelewy między oszczędnościowym a głównym, zaje-bisty serwis na komórkę, bankomaty za darmo... piękna sprawa! Aż mi kasa z konta szybciej znika
Ps. Zakładałem konto online. Żebym wiedział, że jest jakiś pokój i pani, to nawet bym się nie zastanawiał nad wybraniem się do placówki
Pani z Inteligo na infolinii usilnie się ze mną kłóciła, że w ING też trzeba płacić za przelewy wewnętrzne. No cóż... wszystko się plecie, byle tylko klienta zatrzymać przy sobie. Dodatkowo mówiła, że wpłatomaty są wprowadzane i będą w tym roku Powiedziałem jej, że szkoda, jak wyremontowali bank i wprowadzili elektroniczny system oczekiwania w kolejce, wrzucili dwa bankomaty, jednak ja się wpłatomatu przez paręnaście lat nie doczekałem. Żenada i komuna.
zbigie - 2013-06-23, 20:26
Ferbik powiem Ci więcej aby Cię zachęcić do wizyty w oddziale. W ankietach o której pisałem w poprzednim poście klienci innych oddziałów gdzieś z Polski wyrazili swoje niezadowolenie po założeniu konta pisząc cytuję:
"Panie w tym oddziale za każdym razem robią laskę"
"Moja ocena jest średnia, ponieważ Pani nie zamknęła drzwi w pokoju, gdzie dokonywano"
I co Ty na to
Ferbik - 2013-06-24, 07:06
Hehe he he
A na Barycz znowu kolejka jeszcze przed otwarciem. Dzień jak co dzień
ourson - 2013-06-24, 07:36
zbigie napisał/a: | 3) wątpię ourson aby PKO BP miało wpłatomaty (może nie jestem w temacie), funkcja wpłatomatowa była już 10 lat temu ale bardzo archaiczna, bo pobierałeś kopertę z bankomatu, opisywałeś ją jak dowód wpłaty, wkładałeś do niej gotówkę i deponowałeś w bankomacie. Na następny dzień obsługa wyjmowała koperty, przeliczała komisyjnie i księgowała na twoim rachunku. |
Nie jesteś w temacie. PKO BP ma całkiem normalny wpłatomat. Z bliżej niewyjaśnionych powodów jest to urządzenia zlokalizowane w Sezamie na Traugutta, ale jest. Przynajmniej jest darmowy i ogólnodostępny parking
Ferbik - 2013-06-24, 07:56
Dziwne, bo na stronie PKO takiej informacji nie ma.
ourson - 2013-06-24, 07:58
Ferbik, to może jakiś tydzień funkcjonuje. Ale korzystałem więc jestem pewien że jest.
Banita - 2013-06-25, 18:43
Ferbik napisał/a: | zbigie, już jestem w ING i nie żałuję. Serwis świetny, przejrzysty, dwa wpłatomaty, darmowe przelewy między oszczędnościowym a głównym, zaje-bisty serwis na komórkę, bankomaty za darmo... piękna sprawa! Aż mi kasa z konta szybciej znika |
Byłem raz, jeden jedyny raz w ING i więcej mnie tam nie zobaczą. Nie dość, że była przede mną tylko jedna osoba to czekałem ponad pół godziny. Do tego opłata za wpłacenie komuś kasy na jego konto kosztowało mnie tyle, że glowa boli. Od kwoty 790 zł zapłaciłem koło 15 zł Gwoździem jednak było jak wyszła jakaś pani z tajemniczego pokoju i przerwała jak mnie obsługiwano a ja głupi stałem przed ladą jak idiota bez słowa wyjaśnień.
Więc sumując wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.
Ferbik - 2013-06-25, 19:29
Banita, a mnie zależało na koncie, gdzie nie muszę oglądać ludzi w banku Typowo internet. Wpłatomat, bez prowizji, itp. W mBanku mnie nie chcieli, w Inteligo też chyba nie, zachwalano mi ING i tak też poczyniłem.
ourson - 2013-06-25, 21:25
Ferbik napisał/a: | W mBanku mnie nie chcieli, |
co znaczy że Cię nie chcieli?
zbigie - 2013-06-25, 22:05
Banita napisał/a: |
Byłem raz, jeden jedyny raz w ING i więcej mnie tam nie zobaczą. Nie dość, że była przede mną tylko jedna osoba to czekałem ponad pół godziny. Do tego opłata za wpłacenie komuś kasy na jego konto kosztowało mnie tyle, że glowa boli. Od kwoty 790 zł zapłaciłem koło 15 zł Gwoździem jednak było jak wyszła jakaś pani z tajemniczego pokoju i przerwała jak mnie obsługiwano a ja głupi stałem przed ladą jak idiota bez słowa wyjaśnień.
Więc sumując wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. |
Wiesz jeśli "jakaś pani" przerwała Twoją obsługę bez słowa wyjaśnienia to bardzo niedobrze i zwrócę na to uwagę, bo też mnie to denerwuje, np. ostatnio taką sytuację miałem stojąc przy kasie w Lidlu. Natomiast co do wpłat: ING to nie PKO BP, standardem jest to, że wpłat czy wypłat dokonuje się za pomocą urządzeń, bo normalni ludzie, nie tylko tak internetowi jak Ferbik korzystają właśnie z nich. Dzisiaj nie ma już kasjerów i dysponentów, dzisiaj wszyscy pracownicy placówki to doradcy, część z nich prowadzi obsługę gotówkową z reguły takich klientów, którzy nie radzą sobie w obecnej rzeczywistości, nie mają konta lub nie wiedzą jak zrobić komuś przelew i myślą, że jedyną metodą jest wpłata w kasie. Za rok, może dwa takich możliwości już nie będzie, bo tendencja jest taka aby likwidować kasy w oddziałach, a spotkać się z doradcą będzie można tylko i wyłącznie po wcześniejszym umówieniu na spotkanie. Dlatego wierz mi, że to jest Twoja potrzeba bezsensownego spędzania czasu w banku i tak przyjazny bank jak ING nie może Ci jej udaremniać i skracać maksymalnie skoro Ty lubisz stać w kolejce. Podobną potrzebę mają klienci, którzy nie chcą karty, dostępu do konta przez internet, powiadamiania SMS-em o wpływie i wielu innych usług, które powodują, że nie musiałbyś przychodzić do banku, a doradcy za to mogliby poświęcić więcej czasu klientowi z prawdziwą potrzebą np. zaciągnięcia dużego, długoterminowego kredytu.
Ferbik - 2013-06-25, 22:14
ourson napisał/a: | Ferbik napisał/a: | W mBanku mnie nie chcieli, |
co znaczy że Cię nie chcieli? |
Pisałem już gdzieś o tym, jak zakładałem u nich konto tylko po to, żeby sprawdzić moją sprawność kredytową, a potem po paru latach, gdzie przy przeprowadzce zagubiłem dokumenty do aktywacji konta i chciałem aktywować konto, które założyłem wcześniej, to okazało się, że wysłali mi dane aktywacyjne najpierw na mojego nieistniejącego maila a potem na mój nieistniejący numer telefonu I pani na infolinii nie obchodziło to, że nazywam się tak i tak, mam taki numer buta, fiuta itp., ja już mam konto, nieaktywowane i mogę je aktywować przez podanego maila, telefon (nieaktualne już dawno) lub udać się do najbliższego oddziału (Łódź). Spasiba! Nie stać mnie na mbank.
Mrówek - 2013-06-25, 22:24
Jestem w ING od kilku lat i jestem bardzo zadowolony z tego banku, ale zamierzam przenieść się do mBanku bo po reformie mają korzystniejszą ofertę. Z takich banalnych rzeczy to np. video obsługa, rabaty przy zakupach kartą i inne.
ourson - 2013-06-25, 22:32
zbigie napisał/a: | Natomiast co do wpłat: ING to nie PKO BP, standardem jest to, że wpłat czy wypłat dokonuje się za pomocą urządzeń, bo normalni ludzie, nie tylko tak internetowi jak Ferbik korzystają właśnie z nich. |
To cudowne, kiedy dyrektor oddziału banku w którym mam konto od chyba 15 lat nazywa mnie nienormalnym człowiekiem... I jeszcze na dodatek człowiekiem który nie radzi sobie w obecnej rzeczywistości. Wow. Jestem naprawdę pod wrażeniem...
Czas zatem chyba zamknąć konto w tym banku...
Ferbik - 2013-06-25, 22:42
ourson, dopowiadasz sobie i insynuujesz niepotrzebnie...
ourson - 2013-06-25, 23:00
Ferbik, nie. Ja czytam to co jest napisane. Nawet jeśli to miało być ironiczne. W wypowiedzi dyrektora oddziału banku brzmi cokolwiek dziwnie.
Banita - 2013-06-26, 05:22
zbigie, tylko , że nawet tak nowoczesny bank musi wziąć pod uwagę to, że w każdej chwili zdaży się sytuacji która zmusi przeciętnego Kowalskiego nie mającego konta w Wszym banku zmusi do szybkiej wpłaty tak aby odbiorca miał pieniądzę na koncie "od razu". Mnie takie coś spotkało i niestety nie wspominam dobrze tej wizyty.
Tyle ode mnie,
Aha kolejek nie cierpię.
Ferbik - 2013-06-26, 08:10
ourson napisał/a: | W wypowiedzi dyrektora oddziału banku brzmi cokolwiek dziwnie. |
Nie zapominaj, że zbigie nie jest tu zarejestrowany jako dyrektor oddziału, tylko jako zbigie i udziela się luźno, a nie na zasadzie chata na stronie banku
ourson - 2013-06-26, 08:18
Ferbik, nie chce mi się szukać wątku ale zbigie dość oficjalnie występował na forum jako przedstawiciel banku, zresztą komentarze w tym wątku też na to wskazują.
Jaro - 2013-06-26, 09:27
Banita napisał/a: | opłata za wpłacenie komuś kasy na jego konto kosztowało mnie tyle, że glowa boli. |
Dokładnie taką samą sytuację miałem w tym roku. Chcąc dokonać wpłaty dość znacznej sumy pieniędzy na konto osoby, która posiada konto w ING, pani doradca wyliczyła mi sumę, która mówiąc krótko powaliła mnie na kolana...
Zatem nie pozostało mi nic innego jak podziękować za taką usługę i udać się do PKO BP na Barycz, wpłacić pieniądze na swoje konto i dokonać przelewu za 0 zł.
Z tego co kojarzę to MultiBank również stosuje takę samą praktykę.
Banita - 2013-06-26, 10:02
Cytat: | Zatem nie pozostało mi nic innego jak podziękować za taką usługę i udać się do PKO BP na Barycz, wpłacić pieniądze na swoje konto i dokonać przelewu za 0 zł |
zrobiłbym dokładnie to samo ale akurat w tym dniu było to zupełnie nie możliwe a pieniądze musiały zostać zaksięgowane na koncie danego dnia i to jak najszybciej.
yampress - 2013-06-26, 11:07
Szykujcie się PKOBP niedługo szykuje podwyżki opłat
od lipca bodajże
Ferbik - 2013-06-28, 20:26
zbigie czy możesz mi wytłumaczyć, jakim cudem zrobił mi się debet -30 parę zł, kiedy jeszcze wczoraj miałem parę złotych na koncie i nie wykonywałem żadnych operacji? Czy to norma, że nie pokazuje mi aktualnego stanu konta, bo robiłem jakieś zakupy kartą parę dni wstecz i wisi w środkach zablokowanych a nie pokazuje aktualnego salda? Pod tym względem w Inteligo miałem jasność: płaciłem i od razu miałem stan konta poprawny, a tu... szok. Możesz mi wyjaśnić takie praktykowanie? Bo nie rozumiem jednego: skoro na koncie głównym nie mam środków, to nie powinienem chyba operować pieniędzmi, których nie mam, mylę się? Nie wnioskowałem o żaden debet.
kitor - 2013-06-28, 20:55
Płaciłeś zbliżeniowo?
Ferbik - 2013-06-28, 21:06
Płaciłem. Mamy 21 wiek, więc transakcje są wrzucane w blokady, co dalej: automatycznie ściągane ze środków konta głównego. I co teraz?
ourson - 2013-06-28, 21:10
Ferbik, Transakcje zblizeniowe chyba nie są wrzucane z automatu w blokadę... teoretycznie możesz więc zrobić debet.
Ferbik - 2013-06-28, 21:18
No to niestety jest to totalną bzdurą... płacenie chociażby serwisem płatności24 daje nam możliwość przelania pieniędzy w przeciągu paru sekund, a zbliżeniowo nie?
kitor - 2013-06-28, 21:23
Macie pół racji. Transakcje zbliżeniowe mogą być autoryzowane z bankiem (online, jak klasyczne), albo nie (offline). W drugim przypadku, terminal nie zna twojego stanu konta i informacja o transakcji dociera do banku z kilkudniowym opóźnieniem. Taka technologia - i to nie zależy od banku, w każdym będzie to samo.
zbigie - 2013-06-28, 21:37
Ferbik niestety kwoty zapłacone zbliżeniowo nie są autoryzowane a przez to nie są blokowane (nie widzisz ich w blokadach na rachunku), transakcja opiera się tylko i wyłącznie o limit dzienny na transakcje zbliżeniowe "zaszyty" w karcie, dlatego są tak szybkie. Kwota ściągana jest z konta po dwóch, trzech dniach roboczych, co oznacza, że możesz zrobić debet na niewielką kwotę. Też mnie to denerwuje i mam nadzieję, że jest to kwestia krótkiego czasu, że to skorygują.
Co do wcześniejszych postów:
1) na tym forum występuję prywatnie a nie służbowo ale chętnie odpowiem na wszelkie pytania i wątpliwości, jak np. te powyżej, jako kolega i forumowicz,
2) Ourson sorry jeśli Cię obraziłem, nie miałem zamiaru obrażać Ciebie ani żadnego innego klienta, chciałem tylko podkreślić, że skoro 99% klientów moich oddziałów korzysta z bankomatów (w koncie Direct i Komfort za darmo wszystkich banków), a po pierwszym roku 70% a obecnie 95% klientów korzysta z wpłatomatów to jest to normą i ten kto mimo dostępu do tych bezpłatnych, czynnych 24 na dobę urządzeń wybiera korzystanie z kasy nie może mieć pretensji, że jest pobierana opłata za pracę kasjerki i że może się zdarzyć kolejka, bo to jest jego wybór,
3) zbadałem dzisiaj dokładnie urządzenie PKO BP w SEZAM-ie i na 100% nie ma tam wpłatomatu, tylko sam bankomat,
ourson - 2013-06-28, 23:01
zbigie napisał/a: | 1) na tym forum występuję prywatnie a nie służbowo ale chętnie odpowiem na wszelkie pytania i wątpliwości, jak np. te powyżej, jako kolega i forumowicz, |
Ok. Choć Twój pierwszy post i wiele innych w temacie o ING mógłby sugerować coś innego. Ale to tylko moja interpretacja dotycząca wątków bankowych.
Co do punktu 2. już miałem napisać że nie ma sprawy, ale w punkcie 3. zmieniłeś zdanie
24.06 napisałem w sprawie wpłatomatu przy SEZAMie:
Cytat: | Ferbik, to może jakiś tydzień funkcjonuje. Ale korzystałem więc jestem pewien że jest. |
Zamieściłbym potwierdzenie wpłaty, ale ponieważ w opisie jest tylko mało zrozumiały ciąg znaków to nie ma to specjalnego sensu. Nie wiem jaką metodą sprawdzałeś ten wpłatomat... ja po prostu wpłaciłem pieniądze i na telefonie sprawdziłem saldo po tej operacji. Być może miałem po prostu dużo szczęścia i bankomat wyjątkowo postanowił zrobić mi uprzejmość i przyjął moją wpłatę. Takie rzeczy mogą się pewnie przydarzyć takim nienormalnym klientom jak ja którzy nie za bardzo radzą sobie w obecnej rzeczywistości...
zbigie - 2013-06-29, 05:38
ourson napisał/a: | Takie rzeczy mogą się pewnie przydarzyć takim nienormalnym klientom jak ja którzy nie za bardzo radzą sobie w obecnej rzeczywistości... |
Ourson nie bądź złośliwy
Pójdę jeszcze raz obejrzeć to urządzenie, nie mam już konta w PKO BP, więc wkładając kartę z ING nie wyświetli mi możliwości wpłaty ale ani typ urządzenia, ani brak jakiegokolwiek oznakowania nie wskazywały, że tam jest wpłatomat, jest to Wincor Nixdorf taki jak był kiedyś w oddziale na Barycz z funkcją depozytową na koperty. Ale skoro wpłacałeś to musi tak być. Tylko dlaczego PKO mając problem z kolejkami tym się nigdzie nie chwali łącznie z opisem/oklejeniem urządzenia stosownymi informacjami? Ja na ich miejscu zrobiłbym propagandę tego faktu na cały powiat.
Ferbik - 2013-06-29, 07:28
zbigie napisał/a: | Ferbik niestety kwoty zapłacone zbliżeniowo nie są autoryzowane a przez to nie są blokowane (nie widzisz ich w blokadach na rachunku), transakcja opiera się tylko i wyłącznie o limit dzienny na transakcje zbliżeniowe "zaszyty" w karcie, dlatego są tak szybkie. Kwota ściągana jest z konta po dwóch, trzech dniach roboczych, co oznacza, że możesz zrobić debet na niewielką kwotę. Też mnie to denerwuje i mam nadzieję, że jest to kwestia krótkiego czasu, że to skorygują. |
zbigie, dzięki
ourson - 2013-06-29, 08:20
zbigie, polityka informacyjna PKO BP zawsze budziła moje wątpliwości nie rozumiem ani tego dlaczego akurat na Traugutta ustawili wpłatomat (choć to akurat dla mnie na rękę), ani tego dlaczego się tym nie chwalą. Znaczy trochę się chwalą, bo ja się dowiedziałem z małej uloteczki które leżą przy kasach na Barycz. Czytam zazwyczaj większość rzeczy jakie są wyłożone przy kasie bo obsługa czy to tam czy gdziekolwiek indziej chwilę zajmuje.
Ja nawet nie mogę skojarzyć czy oni jakoś wymieniali samą obudowę tego bankomatu - może tylko zamontowali w środku jakiś moduł wpłatomatowy. Szczelina od wpłat to ta po prawej stronie na dole jeśli dobrze pamiętam.
Spooky - 2013-06-29, 10:06
Zachęcony wpisem oursona, udałem się dzisiaj do bankomatu PKO BP przy Sezamie celem wpłacenia gotówki na konto. Cała operacja powiodła się bez najmniejszych problemów - byłem nawet zaskoczony, że to zajęło tak mało czasu. Sprawa jest prosta: wkładamy kartę, przechodzimy do głównego menu, wybieramy opcję "wpłata gotówki", która jest na samym dole menu. Od razu otwiera się szczelina w prawym dolnym rogu, wkładamy tam banknoty wzdłuż (a nie wszerz, jak np. we wpłatomatach Multibanku), następnie na ekranie pokazuje się kwota wpłaty, akceptujemy i wyciągamy kartę oraz potwierdzenie.
Do tej pory korzystałem tylko z wpłatomatów Multibanku (wpłatomaty dla kont w mBanku) i bankomatem/wpłatomatem PKO BP jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Przede wszystkim transakcja trwa bardzo krótko - nie ma denerwującego długiego oczekiwania, nie ma wprowadzania deklaracji kwoty wpłaty, pieniądze są liczone dużo szybciej, ogólnie cała operacja trwa jakieś trzy razy krócej. Oprócz tego, we wpłatomacie Multibanku zdarzało mi się, że urządzenie nie przyjmowało banknotów w dobrym stanie, a raz przydarzyła mi się awaria - pieniądze połknięte, nie zaksięgowane na koncie, karta i wydruk wydane, na wydruku napis - awaria, proszę zadzwonić na infolinię. Trzeba było oczywiście połączyć się z płatną infolinią i zgłosić reklamację, za połączenie nikt mi pieniędzy nie zwrócił. Bankomat/wpłatomat PKO BP pod względem przyjmowania banknotów nie był wybredny, przyjął od razu to co mu dałem bez zbędnych ceregieli. Niemniej trudno mi na razie w pełni i obiektywnie ocenić awaryjność tego urządzenia po pierwszym skorzystaniu z niego. Ogólne podsumowanie:
Plusy
+ szybkość obsługi - byłem tym naprawdę zaskoczony po wielu wpłatach w urządzeniach Multibanku,
+ bankomat i wpłatomat w jednym - nie pomylimy urządzeń (szczególnie jeśli są słabo oznaczone), osoby w pobliżu nie wiedzą, czy wpłacamy, czy wypłacamy gotówkę.
Minusy
- słaba informacja - gdyby nie ourson, nie wiedziałbym, że takie urządzenie jest w naszym mieście; brak informacji nawet na samym urządzeniu lub neonie znajdującym się nad nim,
- niezbyt korzystna lokalizacja - jednak większość mieszkańców Wielunia ma do tego miejsca dosyć daleko.
Świstek - 2013-07-07, 10:47
Bank przy Barycz... Prawdziwi kozacy biorą po kilka numerków
Jaro - 2013-07-07, 16:37
Tylko po co, skoro pewnie w kolejności numerycznej podchodzi się do okienka?
Ferbik - 2013-07-07, 16:55
Jaro, można wtedy - jak do matury - podchodzić kilka razy
Świstek - 2013-07-08, 19:10
Widocznie chcą szybciej
A robi się oczywiście jeszcze większe zamieszanie...
Hmm, plusem jest to, że mając konto firmowe możemy być nieco sprawniej obsłużeni, bo przed remontem próba dostania się do wydzielonego okienka mogła skończyć się małą awanturą (mimo wyraźnego oznaczenia tej kasy).
ourson - 2013-07-09, 12:55
Świstek napisał/a: | Hmm, plusem jest to, że mając konto firmowe możemy być nieco sprawniej obsłużeni, bo przed remontem próba dostania się do wydzielonego okienka mogła skończyć się małą awanturą (mimo wyraźnego oznaczenia tej kasy). |
przed remontem to jeszcze uszło - to było okienko z drugiej strony i jakoś tak dało się dojść do niego normalnie.
Ale po remoncie a przed numerkami - to był horror... kasa ostatnia, nie ma jak podejść do niej i utworzyć oddzielnej kolejki więc wyścig przeżyłem raz i do momentu wprowadzenia numerków unikałem jak ognia...
ourson - 2013-09-01, 17:46
PKO BP w końcu powiesiło szyld "wpłatomat" na Traugutta
Ferbik - 2013-09-01, 19:37
Tylko czekać, aż przeniesie się tam główna placówka z Barycz.
|
|