|
Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia
|
|
Różności - Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej
Maciej40 - 2012-08-24, 09:40 Temat postu: Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej Zmieniał ktoś z Was sprzedawcę energii elektrycznej?
Czytam ostatnio dużo w tym temacie, robiłem sobie kalkulacje w internecie na dostępnych portalach i jestem w stanie zaoszczędzić na taryfie G11 ok 250 zł/ rok. W firmie mam C11 to oszczędności są tego rzędu ale na miesiąc zestawiając moje obecne stawki ze stawkami innych sprzedawców.
Mam 2 pytania: jak taka zmiana przebiega (czas trwania itp. w praktyce) i czy korzystaliście z jakiegoś portalu robiąc taką zmianę?
czy oszczędności wyliczone na kalkulatorach pokrywają się z tymi faktycznymi?
pozdrawiam
ourson - 2012-08-24, 19:36
Zmienialiśmy energię w firmie - od podpisania umowy do pierwszej faktury minęły 3 miesiące.
Niestety zostałem wprowadzony w błąd przez lokalnego sprzedawcę z firmy Tania Energia i w efekcie umowa jest mniej korzystna niż to przedstawiano - bo ma w sobie tylko gwarancję najniższej ceny - a wolałbym cenę gwarantowaną na dwa lata. Ale człowiek uczy się na błędach
Należy również zwracać uwagę na cykl rozliczeń w różnych firmach i terminy płatności za faktury (to bardziej w firmie może mieć znaczenie).
Trzeba też sprawdzać potem ilości energii z faktur z dystrybucji z fakturami od sprzedawcy.
Jeśli chodzi o portal - ja na początku wybrałem chyba 3 lub 4 firmy z jakiegoś portalu a potem rozesłałem już sam emaile - i w sumie okazywało się że da się coś jeszcze zrobić z tymi stawkami z portalu.
red - 2012-08-25, 13:39
Zmieniałem w firmie z PGE na Energia dla Firm. Cała procedura jw - około 3 m-cy. Nie korzystałem z portalu ale z pomocy znajomego handlowca. Cena jest niższa niż w PGE ale muszę przyznać, że współpraca jest trochę irytująca. Zdarzają się sytuacje kiedy faktura przychodzi po terminie płatności albo na styk, kilkudniowe opóźnienie w płatnościach powoduje lawinę nachalnych telefonów oraz natychmiastową wysyłkę wezwań do zapłaty, dostałem już fakturę na 50 zł za takie właśnie działania windykacyjne (oprócz normalnych odsetek) - na szczęście fakturę anulowano po mojej interwencji. A w początkowym okresie zdarzyło się, że za jeden miesiąc została naliczona podwójnie faktura - u starego i nowego dystrybutora i potrzebna była ostra interwencja żeby wyjaśnić sprawę.
Reasumując - taniej ale nie bez wad.
Maciej40 - 2012-08-27, 12:33
Z Waszych wypowiedzi wychodzi na to, że generalnie taka zmiana jest finansowo korzystna więc się chyba zdecyduję. Tylko, że wolałbym uniknąć formalności i jak najbardziej taką zmianę uprościć. Zresztą czy zmieniając taryfę G da się samemu ceny negocjować? Co do C to zgoda.
a czy te oszczędności jak korzystaliście z kalkulatorów umieszczonych w internecie to pokrywają się z rzeczywistymi oszczędnościami na fakturze?
Z tego co rozumiem to np na stronie Optimal Energy, zamawiasz najkorzystniejszą ofertę, a osoba od danego sprzedawcy dopiero się z Tobą kontaktuje i wtedy nie trzeba maili wysyłać, tylko czekać na telefon z propozycja z ich strony, jeśli bardziej korzystna to ją biorę, jeśli nie to zamawiam ofertę od innego.
Kalkulator na stronie URE nie daje opcji zamówienia oferty, a innych nie znalazłem.
ourson - 2012-08-27, 13:17
Nie wiem, nie próbowałem zmieniać G... możesz ewentualnie zorientować się, bo np u mnie była jakaś opcja "oferty łączonej" przy zamawianiu C.
Formalności chyba wszędzie wyglądają tak samo .Przy tego typu zużyciu to oprócz ceny w umowie nic nie zmienisz raczej. Jak już ustalisz cenę podpisujesz umowę, a reszta leci z automatu. Potem tylko z Wielunia przyjdą podpisać umowę o dystrybucję, ale to też bez żadnego załatwiania - po prostu przychodzą z umową do podpisania.
Podany sposób jest dobry - nie ma znaczenia czy będziesz się kontaktował mailowo czy telefonicznie. Ja preferuję email, bo wtedy mogę sobie na spokojnie porównywać oferty...
|
|