Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

Komputery / Internet / Linki / Nowe technologie - Programowanie Obiektowe Java

adekadrian - 2013-04-06, 14:05
Temat postu: Programowanie Obiektowe Java
Witam potrzebuję pomocy w napisaniu programu w Javie w Eclipse
Konkretnie chodzi o to zadanie,przyjmę każdą pomoc,z góry dzięki
treść:

Napisać
program obiektowy
, który będzie posiadał klasę, odwracającą tablicę. Odwracanie tablicy, jest to zamiana ele-
mentów tablicy miejscami: pierwszy element z ostatnim, drugi z przedostatnim, itd.
By rozwiązać zadanie należy opisać klasę, która:
1. Będzie zawierała atrybuty (prywatne):
- tablica oryginalna (powinna mieć ustawiony atrybut
final
)
- tablica odwrócona
2. Będzie posiadała kanstruktor, w którym będzie przekazywało się tablicę do klasy (jako tablicę oryginalną).
3. Będzie posiadała metody:
- pozwalające na odczytanie tablicy oryginalnej oraz odwróconej,
- metodę (prywatną) odwracającą tablicę.


Posługując się powyższą klasą należy wygenerować tablicę 20 elementów liczb losowych (liczby całkowite z przedziału od 0 do
10). Tablicę przekazać do klasy odwracającej. Korzystając z metod klasy, wyświetlić na ekranie elementy tablicy oryginalnej
oraz tablicy odwróconej

hajen - 2013-04-07, 01:32

No i z czym masz problem? Konkretnie.
nullOne - 2013-04-08, 22:14

jak to w czym, standardowy problem ma: "Proszę zróbcie mi zadanie". Nie ma żadnego kodu załączonego więc pewnie nawet nie zaczął sam tego robić, tylko czeka na gotowe
Wielki Szu - 2013-04-08, 23:53

nullOne napisał/a:
jak to w czym, standardowy problem ma: "Proszę zróbcie mi zadanie". Nie ma żadnego kodu załączonego więc pewnie nawet nie zaczął sam tego robić, tylko czeka na gotowe


no baa, oczywista oczywistość :)

do autora: zacznij sam, jak będziesz miał problem z czymś, to wklej fragment kodu, a tutaj na pewno pomożemy.

ourson - 2013-04-09, 05:48

oj, zacznij sam zacznij sam...

przecież dla Was to chwilka, a on się będzie musiał męczyć bidulinka...

w szkole mamusia wszystkie zadania domowe robiła- fakt zarwała kilka nocy przypominając sobie co trudniejsze zagadnienia z fizyki, ale przecież ci nieludzcy nauczyciele tyle zadawali ze to niemożliwe żeby dziecko samo mogło tyle zrobić...

niestety przy javie mamusia wymiękła...

adekadrian - 2013-04-09, 19:12

ourson napisał/a:
oj, zacznij sam zacznij sam...

przecież dla Was to chwilka, a on się będzie musiał męczyć bidulinka...

w szkole mamusia wszystkie zadania domowe robiła- fakt zarwała kilka nocy przypominając sobie co trudniejsze zagadnienia z fizyki, ale przecież ci nieludzcy nauczyciele tyle zadawali ze to niemożliwe żeby dziecko samo mogło tyle zrobić...

niestety przy javie mamusia wymiękła...


Haha,nawet zabawny post,wnoszący Nic do tematu. Już sobie poradziłem,także można zamknąć.

paewl - 2013-04-09, 20:36

A czy ktoś może zamieścić albo przesłać na priv kod/część kodu żebym mógł zobaczyć z czym to się je ;) tak z czystej ciekawości
Tomek - 2013-04-14, 21:10

Od razu zaznaczam, nigdy nie pisałem nic w javie - przed chwilką się nauczyłem. Na kolanie napisałem szybciutko, może nie być zgodnie z konwencją i zasadami stylistyczno-składniowymi.


Klasa tablica:

Kod:

package Tablica;

public class Tablica {
   
private final int[] oryginalnatablica; //definicja właściwości tablicy z oryginalnymi wartościami. Zgodnie z życzeniem "final", czyli niemożliwa do przesłonięcia przy dziedziczeniu
private int[] odwroconatablica; //definicja tablicy z odwróconymi wartościami

public Tablica(int[] tab) //constructor, wywołuje metodę odwracającą tablicę.
{
    oryginalnatablica = tab;  //przypisanie właściwości "oryginalnatablica", tablicy z parametru constructora
    this.odwrocTablice();
}

private void odwrocTablice()
{
    this.odwroconatablica = new int[this.oryginalnatablica.length];
    for (int i = 0; i < this.oryginalnatablica.length; i++)
    {
        this.odwroconatablica[this.odwroconatablica.length - i - 1] = this.oryginalnatablica[i];
    }
}

public int[] czytajOryginalnaTablice()
{
    return this.oryginalnatablica;
}

public int[] czytajOdwroconaTablice()
{
    return this.odwroconatablica;
}

}




Główna klasa programu:
Kod:

package Tablica;

import static java.lang.Math.*;

public class TablicaTest {

    /**
    * @param args
    */
    public static void main(String[] args) {
       
       
        //Tworzenie nowej, pustej tablicy o rozmiarze 20 i typie int
        int[] testArr = new int[20];
        //Wypełnienie tablicy losowymi liczbami z zakresu 0-100
        for (int i = 0; i < testArr.length; i++)
        {
            testArr[i] = (int)(Math.random() * 100);
        }
       
        //Tworzenie nowj instancji klasy Tablica z przekazaniem jako parametr constructora - tablicy wypelnionej randomowymi liczbami
        Tablica tab = new Tablica(testArr);

        //Tworzenie nowych tablic i wywolanie metod zwracajacych tablice oryginalna i odwrocona
        int[] Odwrocona = tab.czytajOdwroconaTablice();
        int[] Oryginalna = tab.czytajOryginalnaTablice();
       
        //Wyświetlenie danych:
       
        System.out.println("Oryginalna:");
        for (int i = 0; i < Oryginalna.length; i++)
        {
            System.out.println(Oryginalna[i]);
        }
       
        System.out.println("Odwrocona:");
        for (int i = 0; i < Odwrocona.length; i++)
        {
            System.out.println(Odwrocona[i]);
        }
       
       
    }

}


Zdebugowane - wygląda, że działa.
Jedna uwaga. Ponieważ metoda odwracająca tablicę miała być prywatna, założyłem, że ma ją wywołać construtor (ponieważ nie da się wywołać prywatnej metody na zewnątrz klasy).

To tyle, kilkanaście minut roboty ;-P Przy okazji napisz jak się nazywasz, żeby ignorować Twoje podania o pracę ;-)

Archdevil - 2013-04-14, 21:30

Piwo za ostatnie zdanie :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group