|
Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia
|
|
Komputery / Internet / Linki / Nowe technologie - Programowanie Obiektowe Java
adekadrian - 2013-04-06, 14:05 Temat postu: Programowanie Obiektowe Java Witam potrzebuję pomocy w napisaniu programu w Javie w Eclipse
Konkretnie chodzi o to zadanie,przyjmę każdą pomoc,z góry dzięki
treść:
Napisać
program obiektowy
, który będzie posiadał klasę, odwracającą tablicę. Odwracanie tablicy, jest to zamiana ele-
mentów tablicy miejscami: pierwszy element z ostatnim, drugi z przedostatnim, itd.
By rozwiązać zadanie należy opisać klasę, która:
1. Będzie zawierała atrybuty (prywatne):
- tablica oryginalna (powinna mieć ustawiony atrybut
final
)
- tablica odwrócona
2. Będzie posiadała kanstruktor, w którym będzie przekazywało się tablicę do klasy (jako tablicę oryginalną).
3. Będzie posiadała metody:
- pozwalające na odczytanie tablicy oryginalnej oraz odwróconej,
- metodę (prywatną) odwracającą tablicę.
Posługując się powyższą klasą należy wygenerować tablicę 20 elementów liczb losowych (liczby całkowite z przedziału od 0 do
10). Tablicę przekazać do klasy odwracającej. Korzystając z metod klasy, wyświetlić na ekranie elementy tablicy oryginalnej
oraz tablicy odwróconej
hajen - 2013-04-07, 01:32
No i z czym masz problem? Konkretnie.
nullOne - 2013-04-08, 22:14
jak to w czym, standardowy problem ma: "Proszę zróbcie mi zadanie". Nie ma żadnego kodu załączonego więc pewnie nawet nie zaczął sam tego robić, tylko czeka na gotowe
Wielki Szu - 2013-04-08, 23:53
nullOne napisał/a: | jak to w czym, standardowy problem ma: "Proszę zróbcie mi zadanie". Nie ma żadnego kodu załączonego więc pewnie nawet nie zaczął sam tego robić, tylko czeka na gotowe |
no baa, oczywista oczywistość
do autora: zacznij sam, jak będziesz miał problem z czymś, to wklej fragment kodu, a tutaj na pewno pomożemy.
ourson - 2013-04-09, 05:48
oj, zacznij sam zacznij sam...
przecież dla Was to chwilka, a on się będzie musiał męczyć bidulinka...
w szkole mamusia wszystkie zadania domowe robiła- fakt zarwała kilka nocy przypominając sobie co trudniejsze zagadnienia z fizyki, ale przecież ci nieludzcy nauczyciele tyle zadawali ze to niemożliwe żeby dziecko samo mogło tyle zrobić...
niestety przy javie mamusia wymiękła...
adekadrian - 2013-04-09, 19:12
ourson napisał/a: | oj, zacznij sam zacznij sam...
przecież dla Was to chwilka, a on się będzie musiał męczyć bidulinka...
w szkole mamusia wszystkie zadania domowe robiła- fakt zarwała kilka nocy przypominając sobie co trudniejsze zagadnienia z fizyki, ale przecież ci nieludzcy nauczyciele tyle zadawali ze to niemożliwe żeby dziecko samo mogło tyle zrobić...
niestety przy javie mamusia wymiękła... |
Haha,nawet zabawny post,wnoszący Nic do tematu. Już sobie poradziłem,także można zamknąć.
paewl - 2013-04-09, 20:36
A czy ktoś może zamieścić albo przesłać na priv kod/część kodu żebym mógł zobaczyć z czym to się je tak z czystej ciekawości
Tomek - 2013-04-14, 21:10
Od razu zaznaczam, nigdy nie pisałem nic w javie - przed chwilką się nauczyłem. Na kolanie napisałem szybciutko, może nie być zgodnie z konwencją i zasadami stylistyczno-składniowymi.
Klasa tablica:
Kod: |
package Tablica;
public class Tablica {
private final int[] oryginalnatablica; //definicja właściwości tablicy z oryginalnymi wartościami. Zgodnie z życzeniem "final", czyli niemożliwa do przesłonięcia przy dziedziczeniu
private int[] odwroconatablica; //definicja tablicy z odwróconymi wartościami
public Tablica(int[] tab) //constructor, wywołuje metodę odwracającą tablicę.
{
oryginalnatablica = tab; //przypisanie właściwości "oryginalnatablica", tablicy z parametru constructora
this.odwrocTablice();
}
private void odwrocTablice()
{
this.odwroconatablica = new int[this.oryginalnatablica.length];
for (int i = 0; i < this.oryginalnatablica.length; i++)
{
this.odwroconatablica[this.odwroconatablica.length - i - 1] = this.oryginalnatablica[i];
}
}
public int[] czytajOryginalnaTablice()
{
return this.oryginalnatablica;
}
public int[] czytajOdwroconaTablice()
{
return this.odwroconatablica;
}
}
|
Główna klasa programu:
Kod: |
package Tablica;
import static java.lang.Math.*;
public class TablicaTest {
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args) {
//Tworzenie nowej, pustej tablicy o rozmiarze 20 i typie int
int[] testArr = new int[20];
//Wypełnienie tablicy losowymi liczbami z zakresu 0-100
for (int i = 0; i < testArr.length; i++)
{
testArr[i] = (int)(Math.random() * 100);
}
//Tworzenie nowj instancji klasy Tablica z przekazaniem jako parametr constructora - tablicy wypelnionej randomowymi liczbami
Tablica tab = new Tablica(testArr);
//Tworzenie nowych tablic i wywolanie metod zwracajacych tablice oryginalna i odwrocona
int[] Odwrocona = tab.czytajOdwroconaTablice();
int[] Oryginalna = tab.czytajOryginalnaTablice();
//Wyświetlenie danych:
System.out.println("Oryginalna:");
for (int i = 0; i < Oryginalna.length; i++)
{
System.out.println(Oryginalna[i]);
}
System.out.println("Odwrocona:");
for (int i = 0; i < Odwrocona.length; i++)
{
System.out.println(Odwrocona[i]);
}
}
}
|
Zdebugowane - wygląda, że działa.
Jedna uwaga. Ponieważ metoda odwracająca tablicę miała być prywatna, założyłem, że ma ją wywołać construtor (ponieważ nie da się wywołać prywatnej metody na zewnątrz klasy).
To tyle, kilkanaście minut roboty ;-P Przy okazji napisz jak się nazywasz, żeby ignorować Twoje podania o pracę
Archdevil - 2013-04-14, 21:30
Piwo za ostatnie zdanie
|
|