|
Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia
|
|
Komputery / Internet / Linki / Nowe technologie - Nie tracisz gwarancji ściągając simlocka
Jaro - 2006-10-06, 19:08 Temat postu: Nie tracisz gwarancji ściągając simlocka Abonent, który kupił telefon komórkowy w promocji i podpisał umowę np. na dwa lata, ma prawo od niej odstąpić, jeśli zmienił sie regulamin usługi. Klient ma również prawo do napraw gwarancyjnych, jeśli usunął z telefonu blokadę SIM poza salonem swojej sieci. Tak przynajmniej wynika z ostatnich orzeczeń Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - pisze Rzeczpospolita.
Jedno ze wspomnianych orzeczeń dotyczyło pozwu, jaki przeciwko Polkomtelowi wniósł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Polkomtel, podobnie jak wiele innych sieci sprzedaje telefony po niższych cenach, zawierając jednak umowę na określony czas. W umowie tej uwzględniona jest konieczność zapłacenia wysokich kar w razie odstąpienia od umowy.
Jak pisze Rzeczpospolita , prawo telekomunikacyjne przewiduje, że w razie zmiany regulaminu usługi konsument ma prawo do wypowiedzenia umowy. Sąd uznał na tej podstawie, że operator nie może żądać od klienta zapłaty kar umownych z powodu rezygnacji z usług sieci, jeśli regulamin rzeczywiście się zmienił.
Drugie ze wspomnianych orzeczeń dotyczyło utraty praw do serwisu gwarancyjnego po usunięciu blokady SIM. Pozew w tej sprawie wniósł przeciwko Polkomtelowi powiatowy rzecznik praw konsumentów w Poznaniu.
Sąd zgodził się z rzecznikiem co do tego, że choć warunki gwarancji może prawie dowolnie określać umowa konsumenta z producentem, to uprawnień z tytułu niezgodności towaru nie wolno wyłączać ani ograniczać. Sprzedawca ma oczywiście prawo nie uznać reklamacji takiej usterki, która powstała w wyniku nieautoryzowanego ściągnięcia blokady SIM, ale samo ściągnięcie blokady, nie oznacza utraty prawa do naprawy innych usterek.
Obydwa wyroki nie są jeszcze prawomocne. Więcej informacji na ich temat w magazynie Rzeczpospolita: Klient ma prawo do reklamacji telefonu i rezygnacji z umowy.
Źródło: Dziennik Internautów
No i brawo
AnnBlue - 2006-10-07, 09:27
Bardzo mnie ten artykuł ucieszył. Mam nadzieję, że wyroki się uprawomocnią. Oby jak najszybciej.
tONic - 2006-10-10, 07:42
Jaro napisał/a: | ma prawo od niej odstąpić, jeśli zmienił sie regulamin usługi. |
ciekaw jestem tylko ilu "komórkowiczów" jest świadomych zmian jakie zachodzą w regulaminach... bo tak na chłopski rozum - czy ktoś z nas zagląda do regulaminu po tym, jak już zakupi telefon w promocyjnej cenie? zwyczajnie zapomina się o tym, albo odkłada w czasie i w konsekwencji nigdy lub prawie nigdy regulaminu nie widzi się na oczy (pełnego regulaminu promocji, bo nie piszę tu o wyciągach, które każdy dostaje podpisując umowę, choć i do owych wyciągów z regulamionu się jakoś nie zagląda)... nie twierdzę, że orzeczenia sądu mnie nie cieszą, bo cieszą... zastanawiam się jednak ilu z "szarych" obywateli faktycznie skorzysta z tego przywileju, jakim jest rezygnacja z umowy po zmianie regulaminu...
wniosek: trzeba czytać regulaminy i wracać do tej lektury co jakiś czas
Jaro - 2006-10-10, 22:10
tONic, wszystko jasne, tylko o zmianach w regulaminie wedle istniejącego prawa operator musi powiadomić abonenta w formie pisemnej.
Ten wówczas ma prawo do wypowiedzenia umowy.
tONic - 2006-10-11, 07:24
Jeśli tak jest to zwracam honor... ale jakoś nie słyszałem od nikogo, by dostał takie pisemko od operatora... co innego ponaglenie do zapłaty należności
Jaro - 2006-10-11, 21:50
Jako abonent sieci Polkomtel, jakiś rok temu dostałem właśnie taką zmianę regulamiu w formie pisemnej.
|
|