Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

Polityka pozaregionalna - Polityka inwestycyjna Łodzi

mario's - 2007-07-07, 16:03
Temat postu: Polityka inwestycyjna Łodzi
Łódź: wielka inwestycja drogowo-komunikacyjna

Realizacja projektu "Łódzki Tramwaj Regionalny" (ŁTR) ruszyła w sobotę w Łodzi. To jedna z największych inwestycji drogowych w tym mieście i największy projekt komunikacyjny w regionie finansowany ze środków unijnych.

Projekt ŁTR przewiduje modernizację i rozbudowę korytarza komunikacyjnego o długości niemal 16 km biegnącego od pętli Helenówek wzdłuż ulic: Zgierskiej, Zachodniej, al. Kościuszki, Piotrkowskiej i Pabianickiej, aż do pętli Chocianowice wraz z ponad 30 przystankami oraz trakcją elektryczną. Roboty torowo- sieciowe ruszają jednocześnie na pięciu odcinkach.

Jak informuje łódzkie MPK, w ciągu najbliższych kilku miesięcy prace spowodują duże zmiany w komunikacji miejskiej. Zmienione trasy będą miały tramwaje linii: 1, 2, 3, 4, 6, 11 i 46, autobusy: 55, 55A, 57, 95 oraz linie nocne. Uruchomiona zostanie także komunikacja zastępcza. Znaczne utrudnienia czekają także na kierowców, ponieważ część ulic na czas robót będzie zamknięta.

Pierwszy etap prac zakończyć się ma w marcu 2008 r. Będzie kosztował 217 mln zł; 108 mln zł pochodzić będzie z UE.

Obok przebudowy torowiska i sieci trakcyjnej na 60 łódzkich skrzyżowaniach zainstalowane zostaną urządzenia sterujące sygnalizacją świetlną, zapewniając pierwszeństwo tramwajom jadącym nową trasą. Pasażerów wozić będzie 10 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów wyposażonych w klimatyzację i monitoring. Każdy z nich będzie mógł zabierać do 200 osób.

Na przystankach pojawią się też elektroniczne tablice informacyjne podające czas przejazdu na danej linii. Czas jazdy skrócić się ma o ok. 12 minut.

W przyszłości nowa linia ma być rozbudowana, dzięki czemu połączy centra trzech najważniejszych miast aglomeracji - Łodzi, Zgierza i Pabianic. Projekt ŁTR przewiduje także stworzenie zintegrowanej taryfy przewozowej dla całej aglomeracji, przy zastosowaniu elektronicznej karty miejskiej oraz stworzenie zintegrowanego systemu informacji dla pasażera, obejmującego sieci transportu zbiorowego w całej aglomeracji łódzkiej

siwy_ - 2007-07-07, 19:27

To coś takiego chyba jak KST (Krakowski Szybki Tramwaj).
Maru - 2007-07-07, 19:37

A jakie maszyny będą nas wozić :shock: :shock:
Mateusz - 2007-07-07, 20:47

Łódź tak powoli się rozwija i ludzie z naszego regionu głównie do Wrocławia wyjeżdżają jak mają jakaś potrzebę... Więc nie wiem czy te koleje znajdą klientów.
Grzegorz Nowak (W) - 2007-07-07, 21:07

Mateusz napisał/a:
Łódź tak powoli się rozwija i ludzie z naszego regionu głównie do Wrocławia wyjeżdżają jak mają jakaś potrzebę... Więc nie wiem czy te koleje znajdą klientów.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
kolej to nie to samo co tramwaj....

a co do powolnego rozwoju Łodzi - pisząc takie teksty opierasz się na jakichś żródłach, czy na "własnymmniemaniu"?? jak na źródłach, to proszę bardzo - podawaj na jakich...

co do znalezienia klientów to nie martw się za łodzian, pabianiczan i zgierzan- w końcu jest ich razem prawie milion, część z nich musi dojeżdzać do pracy, to chyba ktoś załaduje się do 200-osobowego tramwaju :mrgreen: nawet jeżeli ich będzie 10 czy 20 szt.

a co do :
Cytat:
ludzie z naszego regionu głównie do Wrocławia wyjeżdżają jak mają jakaś potrzebę


to nie śmiem pytać o zarobki, bo za moich czasów jak miało się "jakąś potrzebę" to raczej człapałem do WC, a nie do Wrocławia :lol: :lol: :lol: :lol:

no, ale czasy się zmieniaja, widze że bardzo dobrze żyje się w Wieluniu i w okolicach - tylko pogratulawać !!! :wink:

ps. i przez grzeczność nie zapytam tylko co wrocławianie na to?? :D :D

[ Dodano: 2007-07-07, 23:13 ]
a tu informacje ze strony MPK ( www.mpk.lodz.pl )

MPK napisał/a:

dniu 28 czerwca 2007 r. przed zajezdnią na Chocianowicach nastąpiło uroczyste odczytanie i wmurowanie aktu erekcyjnego przed rozpoczęciem realizacji prac torowych na potrzeby Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Wykonawcy wejdą na plac budowy w pierwszym tygodniu lipca. Będzie to inwestycja torowo - sieciowa na niespotykaną dotychczas skalę.
W przyszłości ŁTR połączy Pabianice, Łódź i Zgierz. Ze względów organizacyjnych projekt został podzielony na etapy. Najpierw będzie realizowana część w Łodzi – od pętli Chocianowice wzdłuż ulic Pabianickiej, Piotrkowskiej, Kościuszki, Zachodniej i Zgierskiej, do pętli Helenówek. Łodzianie, jako pierwsi w Polsce skorzystają z linii szybkiego tramwaju. Już w przyszłym roku miasto dołączy do europejskich metropolii, gdzie w nowoczesnym transporcie szynowym znaleziono lekarstwo na problemy komunikacyjne. Jak to wygląda? Tramwaje jadą szybko i bez niepotrzebnego zatrzymywania się na skrzyżowaniach, bowiem elektroniczne systemy sterowania ruchem zawsze dają im zielone światło.
W samej Łodzi całkowitej wymiany wymaga aż 15,7 kilometra torów. Zupełną nowością będą tablice świetlne pokazujące godziny odjazdów najbliższych tramwajów i informujące o zmianach w organizacji ruchu. Roboty muszą objąć także 60 skrzyżowań, które zostaną włączone w zintegrowany system sterowania ruchem.
Na trasie przebiegu ŁTR wszystkie przystanki (31 sztuk) zostaną zmodernizowane i przystosowane do potrzeb osób z dysfunkcją narządów ruchu. Dla zapewnienia sprawnego i niezawodnego zasilania tramwajów unowocześnieniu ulegnie dziesięć podstacji trakcyjnych oraz dziesięć budynków podstacyjnych. Płynność przejazdu tramwajów zapewni system sterowania ruchem, co w Łodzi jest całkowitą nowością, a biorąc pod uwagę zakres prac, jest to przedsięwzięcie pionierskie w skali kraju. Całkowity koszt budowy ŁTR pochłonie około 300 mln zł. Znaczną część wydatków pokryje Unia Europejska.
Na potrzeby ŁTR łódzkie MPK zamówiło 10 niskopodłogowych, klimatyzowanych tramwajów. Nowoczesne wagony na tej trasie będą mogły pokazać swoje możliwości, ale co równie ważne – nie tylko one. Wszystkie tramwaje korzystające z trasy ŁTR będą miały okazję by rozpędzić się na równych torach, tak samo, jak wszystkim wagonom system sterowania ruchem zagwarantuje zielone światło na skrzyżowaniach. Pod nazwą Łódzki Tramwaj Regionalny kryją się więc nie tylko nowe pojazdy, ale co najważniejsze – wzorowany na najlepszych europejskich przykładach system organizacji przyjaznego miastu transportu publicznego.

ŁÓDZKI TRAMWAJ REGIONALNY TO:


nowoczesne tramwaje niskopodwoziowe
nowe tory na odcinku prawie 16 km
ponad 30 zmodernizowanych przystanków przystosujemy do potrzeb osób z dysfunkcją narządów ruchu
tablice świetlne pokazujące godziny odjazdów najbliższych tramwajów i informujące o zmianach w organizacji ruchu
nowe wiaty
automatyczne sterowanie ruchem zapewniające tramwajom pierwszeństwo przejazdu – przedsięwzięcie pionierskie w skali kraju
koszt około 300 mln zł, z czego znaczną część pokrywa Unia Europejska

KORZYŚCI:


szybki i wygodny przejazd przez miasto
skrócenie czasu podróży tramwajem z Chocianowic do Helenówka aż o 12 minut
łatwe dotarcie do szkół, placówek kulturalnych i rozrywkowych, ośrodków zdrowia, urzędów i instytucji użyteczności publicznej
mniejszy ruch samochodowy w centrum miasta
mniej spalin
większe bezpieczeństwo w ruchu kołowym

yampress - 2007-07-08, 09:37

Mateusz napisał/a:
Łódź tak powoli się rozwija i ludzie z naszego regionu głównie do Wrocławia wyjeżdżają jak mają jakaś potrzebę... Więc nie wiem czy te koleje znajdą klientów.


a kto powiedział, że do Łodzi wyjeżdzają tylko ludzie z Wielunia ?

Grzegorz Nowak (W) - 2007-07-08, 09:52

myślę, że najważeniejsze dla forumowiczów jest informacja, że w związku z realizacja inwestycji planowany będzie remont wielu dróg w Łodzi - w tym Pabianickiej, czyli głownej drogi dojazdowej do Łodzi od Wielunia...
poza tym utrudnienia będą w komunikacji w mieście - tutaj informacja o planowanych zmianach tras http://www.mpk.lodz.pl/sh...on?article=1733

majk-el - 2007-07-08, 12:38

Jadąc wczoraj około godziny 23 al Kościuszki byłem mocno zaskoczony, że Panowie ostro pracowali przy trakcji. Może całą dobę zasuwają...
Grzegorz Nowak (W) - 2007-07-08, 19:10

jeszcze trochę n/t temat
http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,4299388.html
i fragment:
Cytat:

Przed remontem nie uciekniesz

Według internetowej mapy Łodzi (www.mapa.lodz.pl) w mieście trwa właśnie ponad 40 remontów, które utrudniają ruch. - Gdy jadę z klientem, to zazwyczaj wybieram mniejsze uliczki, by ominąć zakorkowane arterie, ale ostatnio, gdzie się nie ruszę, wszystko stoi - mówi Karol Ryś, taksówkarz. - W Łodzi nie da się przejść między dwoma miejscami, by nie natknąć się na wykopy i barierki. Mnie już wściekłość minęła, bo za tydzień jadę na Mazury odpoczywać, ale tym, co zostają, szczerze współczuję - dodaje.

Kiedy remonty się skończą? Niestety, nieprędko. Pomorska od pl. Wolności do ul. Kilińskiego otwarta zostanie zapewne po wakacjach. A wymiana torów na al. Kościuszki oraz ul. Pabianickiej, Zgierskiej i Piotrkowskiej może trwać nawet do pierwszych opadów śniegu.


Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź

siwy_ - 2007-07-08, 20:02

Mateusz napisał/a:
Łódź tak powoli się rozwija

nieprawda, rozwija się chyba najlepiej w tej chwili ze wszystkich większych miast


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group