|
Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia
|
|
Motoryzacja - Chińskie samochody z okolic Opola
majk-el - 2008-09-18, 16:47 Temat postu: Chińskie samochody z okolic Opola
Cytat: | Chińskie samochody z okolic Opola
Według planów chińskiego producenta pod Opolem ma stanąć fabryka w której składano by, a potem produkowano 400 tys. aut rocznie. Będzie to pierwsza chińska fabryka aut w Europie – podaje "Rzeczpospolita"
JMc od 1997 roku produkuje swoją wersję Forda Transita na zasadzie join venture z Ford Motor Company. Od 2005 roku produkuje również swojego SUV-a wzorowanego na Oplu Frontera o nazwie Landwind.
Samochody te są przeznaczone dla Europy z trzema silnikami. Dwa benzynowe (2.0 – 115 KM i 2.4 – 124 KM) konstrukcji Mitsubishi i diesel (2.8 – 92 KM) od Isuzu.
Wersja z najsłabszym silnikiem benzynowym kosztuje 13 248 euro, za diesla trzeba zapłacić już 16 250 euro.
Samochód zasłynął w Eurpie przede wszystkim fatalnymi wynikami testów zderzeniowych. Według testów ADAC przeprowadzonych dla EuroNCAP kierowca nie przeżyłby zderzenia czołowego przy prędkości 64 km/h.
Importer Landwind’a poprosił niemiecka organizację TUV o przeprowadzenie kolejnych testów zderzeniowych. Ponieważ prędkość przy testach tej organizacji jest mniejsza (56 km/h) samochód przeszedł testy. Importer twierdził, że wyniki EuroNCAP były niesprawiedliwie negatywne, czego przyczyną miały być naciski niemieckiego przemysłu samochodowego. TUV potwierdził że samochód spełnia normy bezpieczeństwa ECE R94.
Opinia TUV nie zakończyła jednak sporu. Przeciwnicy Landwinda stwierdzili że testy przeprowadzane przez organizacją nie stanowią o bezpieczeństwie i są przestarzałe. Zarzucili też, że R94 gwarantuje tylko że kierowca przeżyje wypadek, nie biorąc pod uwagę tego, że może ulec bardzo poważnym kontuzjom np. całkowitemu zgnieceniu nóg.
Peter Bijvels reprezentujący Landwinda poza granicami Chin powiedział, że auta koncernu w testach sprostały najbardziej wyśrubowanym wymogom firm niemieckich - TUV i ADAC.
Auto montowane w Polsce miałyby być sprzedawane na początku w Niemczech, potem w pozostałych krajach UE.
Źródło www.onet.pl |
Pozostaje jedno kluczowe pytanie: kto będzie ryzykował życie i kupi coś takiego w UE?
Ferbik - 2008-09-18, 17:30
majk-el napisał/a: | Pozostaje jedno kluczowe pytanie: kto będzie ryzykował życie i kupi coś takiego w UE? |
Znajdzie się na pewno wielu amatorów, którzy kupią te wspaniałe auta swoim wspaniałym teściowym
"szerokiej drogi droga teściowo"
akirus - 2008-09-18, 19:10
Taaa, po polskich-chińskich autostradach będą jeździły polskie-chińskie auta...
Mateusz - 2008-09-23, 18:56
Czy się chętni do pracy znajdą?
Czy będą tam pracować Azjaci na zezwoleniach.
|
|