Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

Motoryzacja - Gdzie kupic akumulator w Wieluniu?

KasiaM - 2009-01-06, 11:40
Temat postu: Gdzie kupic akumulator w Wieluniu?
Muszę kupic akumulator, chodzi mi to, w jakim sklepie w Wieluniu lub najbliższych okolicach (wykluczając markety) będzie największy wybór.
Potrzebny jest duży akumulator najlepiej 92Ah i ok. 800 A lub cos koło tego :P

Ferbik - 2009-01-06, 12:04

Do kombajna? Taki wielki? :P
Lemar - Warszawska, na przeciwko Orlen,
p. Pytel - Kościuszki przy rondzie,
ul. Ewangelicka,
poleciłbym Wojska Polskiego, ale moje i nie tylko doświadczenie z właścicielem każe mi odmówić.

KasiaM - 2009-01-06, 12:08

Nie, do dużego Diesla :P
OK, dziękuję Ci bardzo :)

Administrator - 2009-01-06, 12:28

http://katalog.fota.pl

Wybierz dokładnie swój model samochodu a następnie z menu: Silnik-Elektryka silnika

Teraz klik w "akumulator"
Pokażą się dostępne do tego modelu akumulatory wraz z ceną.
Sklep FOTA SA jest w Wieluniu na Warszawskiej 41. Każdą część sprowadzą na następny dzień. Jak Ci się nie spieszy to mogę załatwić max rabat przy odbiorze (musiałbym podjechać do kumpla z centrali) i od razu wygenerowałby zamówienie z rabatem.

Ferbik ja tez mam taki aku ale w benzynie. Przy dużej ilości elektroniki to niestety konieczność.

KasiaM - 2009-01-06, 12:42

No właśnie, chodzi o BMW :)
Dziękuję za dobre chęci ale już musztarda po obiedzie-przed chwilą kupiliśmy koło Citroena, 100Ah i 900A Centra Futura za mało ponad 400 zł, także myślę, że dobry zakup.

Administrator napisał/a:
Przy dużej ilości elektroniki to niestety konieczność.


No właśnie, wystarczy właczyc podgrzewanie tylnej szyby, odpalic klimatronica na ciepły nadmuch i o odpaleniu mogliśmy pomarzyc - coprawda poprzednio wsadzony aku nie był aż taki mały 100AH a 700A ale niewiadomo kiedy ostatni raz wymieniany czy ładowany - i mu się skończyła żywotnośc :D

No nic dzięki chłopaki za pomoc, przy nadchodzących mrozach pewnie nie tylko mi się to przyda ;)

Ferbik - 2009-01-06, 12:51

KasiaM napisał/a:
No właśnie, wystarczy właczyc podgrzewanie tylnej szyby, odpalic klimatronica na ciepły nadmuch i o odpaleniu mogliśmy pomarzyc

Co prawda bez klimy, ale miałem ten sam problem. Absolutnie nie leżał on w akumulatorze, tylko w problemie z doładowywaniem go. Alternator też odpadł po diagnozie - okazało się, że jest strata mocy na kablach między alternatorem a aku. Po założeniu nowych kabli moge sobie choinkę podłączyć do tego wszystkiego i -15 jak dziś i odpalił bez problemu. Lepiej wsadzić aku dopasowany do silnika i ładowany do pełna, niż większy i niedoładowywany.

KasiaM - 2009-01-06, 12:57

Wiem, wiem już to przerabialiśmy, u nas akurat jest bezdyskusyjna wina aku i świec.
Jak nie było mrozu wszystko było ok, teraz się zaczęło ale już jest w porządku :)

Administrator - 2009-01-06, 13:09

Nie należy włączać ogrzewania szyby i innych bajerów a potem zapalać. Najpierw zapalić a później włączać bajery. Klima nie jest napędzana elektrycznie tylko za pomocą paska. Chyba że mówimy o wentylatorze.

Co do wyboru to należy zachować podobną pojemność 80Ah,90Ah,100Ah, bo jak przesadzimy to będzie niedoładowany. Ten drugi parametr 900A to prąd rozruchowy i czym większy tym lepiej. Nowsze i nowocześniejsze akumulatory zawsze będą miały wyższy ten parametr.

Jeśli chodzi o pożeracze prądu do szczególnie skuteczne jest elektryczne grzanie siedzeń.

W przypadku diesli warto zadbać o zimowy ON i sprawne świece żarowe. Przy dużym mrozie -25 -30 wytrąci się parafina i nawet z super akumulatorem i tak go nie zapalimy.

A BMKi mają to do siebie że po wyjściu z nich jeszcze długo pożerają prąd np poprzez system wentylacji który działa (co prawda powoli ale działa ) przez kilkanaście minut po wyjściu, przy okazji testuje sobie poprawność działania automatycznych łopatek w tunelach od wentylacji. To samo z czytnikiem navi w bagażniku - jeszcze przez kilak minut coś sobie czyta itd.

KasiaM - 2009-01-06, 13:21

Administrator napisał/a:
Ten drugi parametr 900A to prąd rozruchowy i czym większy tym lepiej. Nowsze i nowocześniejsze akumulatory zawsze będą miały wyższy ten parametr.

No właśnie, najbardziej chodziło o prąd rozruchowy...

A co do włączania szyby to zdarzało sie tak że po zapaleniu silnika i właczeniu szyby - przy ruszaniu samochódł gasł, także nawet chwilowe podładowanie przez alternator nic mu nie dało. Alternator jest dobry - tyle jeszcze wspomnę.
O tym wytrącaniu parafiny też czytałam, tylko, że u nas na stacjach niewiadomo co wlewa się do baku, niby to zimowy olej ale wiadomo jak jest...
A co do akumulatora katalogowo mam 95-100 Ah, a tak jak mówisz, im większy prąd nrozruchowy tym lepiej.
Diesle mają jeszcze to do siebie, że potrzebują więcej prądu do odpalenia niż benzyniaki i chyba dlatego te wartości dla akumulatora są taki a nie inne...
Klimatronik też mi coś tam cichutko szumi jak wyłączę silnik, ale to pewnie mi aku nie wykończyło ;)

OgioN - 2009-10-18, 14:43

W kwestii akumulatorów jakie doradzicie? Jedni chwalą Centre Future a inni wręcz przeciwnie.
Kamol - 2009-10-20, 18:55

Swego czasu jak siadł mi aku zapytałem się swojego elektryka co warto nabyć. Może i bez entuzjazmu w głosie ale polecił Centre Future. Znajomy jakiś czas temu wrzucił w Golfine również Future i nie narzeka. Przed Futurą miałem jakiegoś "niemca" i po roku się skończył. Centra to chyba mniejsze zło. :)
Administrator - 2009-10-20, 19:51

Polecam akumulatory Varta, odradzam Bosch'a - kupiłem kiedyś nowy wadliwy egzemplarz (seria bosch silver), a koledze identyczny padł po 3 latach.
OgioN - 2009-10-21, 17:48

Jak autko kupowałem tak akumulator chodzi mi już 3ci rok. Jednak zaczyna niedomagać. Kto wie jak długo wcześniej chodził, gdyż nie ma nigdzie nabitej daty. Jest to akumulator firmy Cora montwany przede wszystkim do francuzów. Po głowie mi chodzi teraz Centra Plus, Centra Futura, zastanawiałem się również nad Moll oraz Vartą.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group