Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

Motoryzacja - Z Wrocławia do stolicy szybciej, ale na raty

ourson - 2009-09-07, 14:38
Temat postu: Z Wrocławia do stolicy szybciej, ale na raty
naszemiasto.pl napisał/a:
DROGI: Z Wrocławia do stolicy szybciej, ale na raty (02.09.2009)

Do 2012 roku ma być gotowe 246 km drogi ekspresowej S8 z Wrocławia do Warszawy. Pozostałą część tej trasy pokonamy po starej drodze krajowej nr 8. Mimo to podróż do stolicy może się skrócić nawet o 40 minut.

Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie rozpoczął poszukiwanie inżyniera kontraktu do budowy nowej drogi ekspresowej przez nasze województwo z Wrocławia do Sycowa. Sam przetarg na wykonawcę też jest już bliski rozstrzygnięcia. - Co prawda otwarcie ofert nieco się opóźniło, ale planowane jest na 7 września. Jednak liczymy, że jeszcze w tym roku ruszymy z budową - przyznaje Joanna Wąsiel z wrocławskiego oddziału dyrekcji. Na ponad 60 kilometrach drogi S8 przez Dolny Śląsk przejedziemy przez ponad 30 mostów i estakad. Na trasie pojawi się 6 miejsc obsługi pasażera, gdzie kierowcy się posilą i zatankują auto. Droga będzie miała dwa pasy jezdni w każdym kierunku i pas awaryjny. Do tego żadnych skrzyżowań. Wjedziemy na nią i zjedziemy na wybudowanych węzłach. Żeby dojechać wygodnie i szybko do Warszawy, swoje odcinki muszą zbudować jednak też w Wielkopolsce, Łódzkiem i na Mazowszu.

Co dla nas ważne, oddziały GDDKiA z Poznania, Łodzi i Warszawy przyspieszyły swoje przygotowania do budowy. Urzędnicy zapewniają, że większość drogi ekspresowej będzie gotowa właśnie do mistrzostw. Oznacza to, że do 2012 roku na dużej części trasy ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy kraju będziemy mogli jechać bez zatrzymywania się z wynikiem 110 km/h na liczniku.

W połowie 2012 roku nasza podróż do stolicy będzie wyglądała następująco. Nowo wybudowaną, wygodną i szybką drogą ekspresową pojedziemy z Wrocławia do węzła Walichnowy na pograniczu województw wielkopolskiego i łódzkiego. Potem wskoczymy znowu na krajową "ósemkę".

- Do Euro zbudujemy na niej obwodnicę Wielunia i Bełchatowa. Przebudujemy też około 60 km tej drogi, dlatego też będzie jechało się po niej wygodniej i bezpieczniej - wylicza Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału GDDKiA.

Po odcinku na krajowej "ósemce", na wysokości Piotrkowa Trybunalskiego wjedziemy znowu na drogę ekspresową. Dostosowana do jej parametrów zostanie tzw. gierkówka, prowadząca z Katowic do Warszawy przez Piotrków Trybunalski. Będzie ona szersza i płaska jak stół. Bez ryzyka mandatu pojedziemy po niej ponad sto na godzinę. W ten sposób minie nam ponad 130 kilometrów podróży aż do stolicy.

To bardzo cieszy wrocławskich kierowców.
- Najwięcej zmieni budowa obwodnicy Bełchatowa, bo w tym mieście zwykłe długo stoi się na światłach. No i to, że przez Dolny Śląsk i Wielkopolskę będziemy jeździć już po nowej, szybkiej drodze. Do Warszawy dojedziemy spokojnie w mniej niż 5 godzin - uważa Kazimierz Wlazły, kierowca tira z Wrocławia.

MAR-COM - 2009-09-07, 17:07

ourson napisał/a:
ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy kraju będziemy mogli jechać bez zatrzymywania się z wynikiem 110 km/h na liczniku.


jak zlikwidują V413 i fotoradary to i może szybciej :)

red - 2009-09-07, 20:47

A może przyjmujemy zakłady odnosnie obwodnicy Wielunia? Ja moge postawic dobrą wódkę że w 2011 r. nie skończą (tak wynika z mapki).
majk-el - 2009-09-10, 21:12

Już nie mogę się doczekać tej drogi. Ostatnim dobrym pomysłem było zrobienie dwóch pasów z jednej i drugiej strony Kępna. Można kilka aut wyprzedzić. Takie miejsca powinny być częściej.
Gregg Sparrow - 2009-09-11, 08:32

majk-el napisał/a:
Już nie mogę się doczekać tej drogi. Ostatnim dobrym pomysłem było zrobienie dwóch pasów z jednej i drugiej strony Kępna. Można kilka aut wyprzedzić. Takie miejsca powinny być częściej.

Natomiast tego głąba co kazał wyciąć a później zalać asfaltem wysepki na obwodnicy Sycowa to bym za... uszy powiesił. Nie mówiąć już o tym szerokim odcinku drogi przez las z której jakiś geniusz zrobił wąską i krętą z setką wysepek uliczkę.

ourson - 2009-09-11, 09:53

gregg, a ja marzyłem że przez las zrobią takie coś jak pod Kępnem... idealne miejsce wprost... Tak samo mogliby przerobić obwodnicę Sycowa i kawałek przed Oleśnicą (przed Ligotą jadąc od strony Wielunia)

A drogi też nie mogę się doczekać... nie rozumiem tylko dlaczego mając w planie wybudowanie S8 do 2012 na odcinku obwodnica Wrocławia A8 - obwodnica Oleśnicy ktoś wydaje pieniądze na budowę łącznika końca planowanej obwodnicy Wrocławia A8 do Mirkowa (obecna DK 8)

Stefan - 2010-07-23, 10:19

Cytat:
- Do Euro zbudujemy na niej obwodnicę Wielunia i Bełchatowa. Przebudujemy też około 60 km tej drogi, dlatego też będzie jechało się po niej wygodniej i bezpieczniej - wylicza Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału GDDKiA.


.... kurde nie wyszło ....

Warszawy z Katowicami i Krakowem autostradą przed euro nie połączą ... a jeszcze na początku roku minister Grabarczyk i jago zastępca byli innego zdania ...



polskatimes.pl napisał/a:
Autostrady A-1 do Pyrzowic nie będzie. Minister jedzie rowerem

PAP

2010-07-21

Wiceminister infrastruktury Radosław Stępień przegrał zakład i przejedzie rowerem wzdłuż planowanego 180-km odcinka autostrady A1 ze Strykowa do Pyrzowic.
Radosław Stępień uznał, że przegrał publiczny zakład i musi teraz ponieść jego konsekwencje. Wcześniej zapowiadał, że jeżeli autostrada A-1 nie będzie gotowa na Euro 2012, to przejedzie jej trasę na rowerze. Już wiadomo, że autostrada nie powstanie na czas.

- Przejadę rowerem całą trasę tak, jak obiecałem. Zrobię to 28 sierpnia - zapowiedział w środę dziennikarzom wiceminister. - Tak, jak się zobowiązałem, tak przejadę. W jeden dzień - dodał.

Stępień dodał, że nie pojedzie dokładnie trasą autostrady, ale planuje pokonać trasę równoległą do tego odcinka.

Zimą Stępień zadeklarował, że jeśli rząd nie zbuduje do połowy 2012 r., na mistrzostwa piłkarskie Euro 2012, 180 km trasy autostrady A1 ze Strykowa pod Łodzią do Pyrzowic obok Katowic, to pokona tę trasę rowerem.

Rozpoczęcie inwestycji się przedłuża. Koncesja na budowę tego odcinka A1 wygasła w styczniu, kiedy konsorcjum Autostrada Południe nie zapewniło finansowania dla inwestycji. Podjęto wówczas decyzję, że droga będzie budowana w systemie tradycyjnym, ze środków budżetowych. Koszt budowy szacowano na 7,5 mld zł.

Początkowo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiadała, że jest szansa, by droga była gotowa na mistrzostwa. Później jednak okazało się, że projekt zawiera błędy, więc go odrzucono. Dyrekcja ogłosiła przetarg na budowę odcinka Stryków-Tuszyn w kwietniu. Na pozostałą część trasy - z Tuszyna do Pyrzowic - przetarg ma być w lipcu.

Autostrada A1 ma połączyć Trójmiasto z Górnym Śląskiem. W Strykowie na północ od Łodzi, przetnie autostradę A2, natomiast w Gliwicach - A4. Autostrada kończyć się będzie na przejściu granicznym w Gorzyczkach. Długość całkowita autostrady A1 to 568 km.


źródło: http://www.dziennikzachod...edzie,id,t.html


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group