Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

Motoryzacja - Najbardziej zakorkowane miasta Europy

Administrator - 2010-04-23, 11:09
Temat postu: Najbardziej zakorkowane miasta Europy
Firma TomTom przedstawiła 59 najbardziej zakorkowanych europejskich miast - na pierwszym miejscu znalazła się Bruksela. W Polsce i Wielkiej Brytanii również utkniemy w korkach. Na najmniejsze utrudnienia w ruchu możemy liczyć w Hiszpanii i krajach skandynawskich.

Według analizy danych zgromadzonych przez TomTom, kierowcy ze stolicy Unii Europejskiej, każdego dnia muszą liczyć się z opóźnieniami sięgającymi 37,7% na wszystkich głównych drogach miasta. Bruksela tylko nieznacznie wyprzedziła w tej klasyfikacji Warszawę i Wrocław, które uplasowały się odpowiednio na drugiej i trzeciej pozycji.

Wynik badań nie jest także pozytywny dla Wielkiej Brytanii – londyńczycy będą pewnie zdziwieni, że ich miasto znalazło się dopiero na czwartym miejscu. Co ciekawe w pierwszej dziesiątce znalazły się również Edynburg i Belfast.

Zdecydowanie więcej przyjemności daje podróżowanie po miastach Francji – jeśli przebrniemy przez Paryż i Marsylię, reszta francuskich miast nie powinna sprawiać większych komunikacyjnych problemów. Biorąc pod uwagę Niemcy, najwyraźniej nie tylko ich doskonałe autostrady sprawiają, że podróżowanie u naszych zachodnich sąsiadów jest płynne i przyjemne – Monachium, najbardziej zakorkowane niemieckie miasto, znajduje się dopiero na 28 miejscu zestawienia. Tak duże miasta jak Essen, Hamburg, Stuttgart, Kolonia, Dusseldorf czy Berlin znalazły się dopiero między trzydziestą pierwszą a trzydziestą ósmą pozycją.

Krainy szczęśliwych kierowców

Mieszkańcy Hiszpanii oraz Skandynawii mają największą szansę na uniknięcie korków. Jedynie trzy skandynawskie miasta znalazły się w pierwszej dwudziestce przytaczanego zestawienia – Oslo na miejscu szesnastym z 26 procentowym zakorkowaniem dróg, podczas gdy Sztokholm może pochwalić się zakorkowaniem ulic sięgającym jedynie 3%.

Wyniki badań powinny też zmienić nasze wyobrażenia o Hiszpanach trąbiących na siebie zaciekle w korkach – problem zatkanych ulic wydaje się tam znikomy. Barcelona zajęła w zestawieniu siedemnaste miejsce, a pozostałe hiszpańskie miasta ulokowały się na jeszcze dalszych miejscach. Najmniej zakorkowanym z nich jest Saragossa, gdzie jedynie 1,5% dróg jest nadmiernie zatłoczonych.

Informacje o badaniu
Zestawienie zostało stworzone przez firmę TomTom. Badanie zostało przeprowadzone na podstawie informacji dotyczących prędkości z jaką samochody przemieszczają się po miejskich sieciach dróg. TomTom zebrał te dane anonimowo od tysięcy kierowców używających na co dzień urządzeń nawigacyjnych TomTom. Kiedy kierowcy jechali wolniej o więcej niż 70% od aktualnego limitu prędkości, droga lub ulica zostawała uznana za zatłoczoną. W badaniu zostały wzięte pod uwagę jedynie miasta z liczbą mieszkańców większą niż 500 000.



MAR-COM - 2010-04-25, 11:33

A 30 kwietnia 2010 najbardziej zakorkowanym miastem w Polsce będzie Wieluń ....
dawid - 2010-04-25, 19:36

MAR-COM napisał/a:
A 30 kwietnia 2010 najbardziej zakorkowanym miastem w Polsce będzie Wieluń ....


Dlaczego?

MAR-COM - 2010-04-25, 20:37

bo od 30 kwietnia - w każdy piątek - będzie blokada drogi krajowej nr 8 w godzinach od 12 do 14 - wszystko w związku z protestem o wybudowanie obwodnicy wielunia - protest jest legalny - zobaczymy co z tego będzie oprócz paraliżu ...
vanilia1000 - 2010-04-25, 21:13

gdzie można coś więcej przeczytać o tym proteście?
kto? gdzie? dlaczego?

MAR-COM - 2010-04-26, 19:39

proszę bardzo

http://www.um.wielun.pl/i...t01returnid=242

Administrator - 2010-04-26, 22:59

Na jakiej podstawie twierdzisz że blokowanie drogi nr 8 będzie legalne?

Proponuję zablokować na kilka dni wjazd na posesję wszystkim protestującym, może to czegoś by ich nauczyło.

ourson - 2010-04-26, 23:55

Administrator, nie da się zaprzeczyć że przekraczanie przez pieszych jezdni w miejscu do tego przeznaczonym zabronione jeszcze nie jest.

A jak tych pieszych będzie kilkudziesięciu i będą chodzić w jedną i w drugą stronę, to nawet jeśli będzie policjant kierujący ruchem to utrudnienia będą poważne.

Niestety nie da się w ten sam sposób skutecznie zablokować wjazdu na posesję protestującym.

vanilia1000 - 2010-04-27, 00:00

Z całą pewnością osoby, które mieszkają przy ulicach "blokowanych" będą mogły dojechać do swoich posesji. Administrator nie ma się o co obawiać.
W "Zmianie Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Wieluń" z roku 2007 czytamy
"Głównym czynnikiem degradującym klimat akustyczny terenu miasta jest hałas komunikacyjny, emitowany w szczególności przez środki transportu drogowego i kolejowego. Brak jest danych co do wielkości emisji hałasu kolejowego.
Największą uciążliwość akustyczną stwarzają drogowe szlaki komunikacyjne prowadzone ulicami miejskimi:
- droga krajowa nr 8 (w ciągu ulic: Wrocławska-Głowackiego-Warszawska), będąca częścią drogi międzynarodowej E67 – ok. 16 600 pojazdów/dobę,
- droga krajowa nr 43 (ul. Częstochowska) Wieluń – Częstochowa – ok. 6800 pojazdów/dobę,
- droga krajowa nr 45 (w ciągu ulic: 3 Maja – Śląska – Kopernika – Sieradzka) Złoczew-Opole – ok. 10 000 pojazdów/dobę,
- droga wojewódzka nr 486 (w ciągu ulic: Piłsudskiego – 18 Stycznia) – ok. 7500 pojazdów/dobę.
WIOŚ w Łodzi prowadził w Wieluniu w 2004 r. pomiary hałasu komunikacyjnego (drogowego)
w 12 punktach w porze dziennej i w 5 punktach w porze nocnej, wszystkie zlokalizowane przy najruchliwszych ulicach. We wszystkich punktach pomiarowych hałas był wyższy od wartości dopuszczalnych określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 lipca 2004 r.
w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 178, poz. 1841). Przekroczenie norm w godzinach dziennych wynosiło od 5,8 do 10,4 dB, a w godzinach nocnych od 14,4 do 16,6 dB. Znaczący wpływ na natężenie hałasu w mieście ma duży udział wąskich dróg jednojezdniowych nie przystosowanych do dużych obciążeń komunikacyjnych oraz znaczny udział w ruchu pojazdów ciężkich."
Te przekroczenie to może nie dużo, ale trzęsące się i popękane mury budynków to już bardzo duża uciążliwość.

MAR-COM - 2010-04-27, 14:24

Administrator napisał/a:
Proponuję zablokować na kilka dni wjazd na posesję


przechodzenie lub raczej chodzenie po pasach to całkiem co innego jak zablokowanie wjazdu na posesje,

w przypadku zablokowania wjazdu na posesję , możesz wezwać policję i lawete i odholować auto


Poprawiono 1 błąd ort.

Administrator - 2010-07-07, 11:55

NIK: miasta sparaliżowane przez korki, komunikacja zatłoczona

Mieszkańcy niechętnie korzystają z komunikacji miejskiej, bo jest zatłoczona i w dużej części przestarzała - wynika z kontroli NIK prowadzonej w 8 miastach - m.in. w stolicy, we Wrocławiu i Gdańsku.

Najwyższa Izba Kontroli zbadała, co samorządy dużych aglomeracji miejskich robią, by poradzić sobie z korkami na ulicach i usprawnić przejazdy. Kontrola objęła osiem miast - Warszawę, Wrocław, Gdańsk, Poznań, Bydgoszcz, Kraków, Szczecin, Lublin.

"Działania samorządów nie nadążają za wzrostem ruchu samochodowego. Wszystkie skontrolowane miasta planowały inwestycje zwiększające przepustowość ulic oraz opracowywały metody zachęcające mieszkańców do korzystania z komunikacji zbiorowej. Większości tych planów jednak nie zrealizowano i to pomimo ogromnych nakładów finansowych. Tylko w ciągu pierwszego półrocza 2009 skontrolowane miasta wydały na transport ponad 6,5 mld zł, a w latach 2004-2009 - niemal 30 mld zł" - poinformowali w środę przedstawiciele NIK.

Najważniejsze inwestycje, czyli obwodnice, mosty, trasy przyspieszone i ekspresowe - choć planowane od lat - we wszystkich skontrolowanych miastach są opóźnione, a ich koszty wciąż rosną.

W Warszawie w latach 2004-2009 nie powstał żaden most, nie zakończono budowy żadnej obwodnicy czy drogi szybkiego ruchu, łączących dzielnice miasta. Budowę Mostu Północnego rozpoczęto po siedmiu latach od umieszczenia tego zadania w budżecie miasta (dopiero w 2009 roku), budowy obwodnic "Miejskiej" i "Śródmiejskiej" są dopiero w fazie początkowej - wskazała NIK.

Z kolei Autostradowa Obwodnica Wrocławia, która miała być zakończona w roku 2008, zostanie oddana z kilkuletnim opóźnieniem (prawdopodobnie dopiero w 2011 roku).

Wbrew założeniom, w żadnym z kontrolowanych miast komunikacja miejska nie jest atrakcyjną alternatywą dla komunikacji samochodowej. Jedynie w Krakowie z transportu zbiorowego korzysta obecnie o 50 proc. więcej osób niż w 2003 roku; w Gdańsku, Lublinie i Szczecinie liczba ta spadła, a w pozostałych miastach wzrost był nieznaczny.

Jak wynika z kontroli NIK, transport szynowy - szczególnie ważny w dużych aglomeracjach - jest w fatalnej kondycji. Oferowane pasażerom wagony tramwajowe są przestarzałe i maksymalnie wyeksploatowane: blisko 75 proc. z nich ma ponad 20 lat (w Szczecinie i Gdańsku niemal wszystkie: 149 na 153 i 190 na 204), stan torowisk i trakcji jest coraz gorszy, a długość i gęstość linii zmniejsza się lub się nie zmienia.

Tylko Warszawa i Poznań rozpoczęły budowę parkingów Parkuj i jedź. Nowoczesne zintegrowane systemy zarządzania ruchem zaczęto wprowadzać z opóźnieniami w Krakowie, częściowo w Warszawie i Poznaniu. W pozostałych miastach są w fazie projektów. Jedynie w Warszawie i Krakowie utworzono osobne "buspasy", usprawniające ruch pojazdów komunikacji zbiorowej na niektórych liniach. Nawet tak niedrogie, a skuteczne i atrakcyjne rozwiązania jak ścieżki rowerowe w żadnym z kontrolowanych miast nie tworzą nieprzerwanego ciągu komunikacyjnego.

W połowie 2009 roku co najmniej jedna trzecia długości dróg zarządzanych przez samorządy w pięciu kontrolowanych miastach (Gdańsk, Kraków, Warszawa, Szczecin, Lublin) wymagała przeprowadzenia remontu, w tym w Gdańsku i Krakowie ponad 50 proc.

"Pomimo że na remonty przeznacza się coraz więcej pieniędzy, samorządy nie zawsze potrafią je sprawnie prowadzić. Wiele zaniedbań władze tłumaczą brakiem funduszy, choć często zdarza się, że nawet dostępne środki pozostają niewykorzystane. W 2008 roku w Lublinie wydano zaledwie niespełna dwie trzecie środków przeznaczonych na poprawę stanu dróg (63 proc.), a w Szczecinie - 73 proc." - poinformowano.

NIK podała, że kontrolą objęto lata 2004-2009 (I półrocze), z uwzględnieniem lat wcześniejszych, w odniesieniu do nakładów ponoszonych na rozbudowę infrastruktury transportowej, opracowywania dokumentów strategicznych i wieloletnich planów inwestycyjnych oraz przyczyn występowania nieprawidłowości.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group