Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

Aktualności / Wydarzenia - e-deklaracje

Jan Smutny - 2011-01-31, 19:37
Temat postu: e-deklaracje
Witam, czy komuś udało się w tym roku ,,spitować'' bez problemu?
jestsuper - 2011-01-31, 19:50

Rozliczyłam się przez Internet już tydzień temu i nie było żadnych problemów.
Jan Smutny - 2011-01-31, 21:34

Gratuluję,
nie wiem dlaczego po pozytywnym zweryfikowaniu danych, przy wysyłaniu wyskakuje mi błąd identyfikacji (czy coś w tym stylu). czterysta coś tam. Pomyślałem, że może to mieć związek z ,,modernizacją'' systemu lub zastosowaniem bazy GUS. W zeszłym roku operacja zajęła mi 5 minut. Wezmę się za długopis.

jestsuper - 2011-01-31, 21:55

Też mi to wyskoczyło, bo zapomniałam wpisać przychód za poprzedni rok, ale po uzupełnieniu poszło od razu.
Jan Smutny - 2011-01-31, 21:59

Ćwiczyłem i nic z tego. Spróbuję może jeszcze raz, bo to chyba tylko mnie Min. Finansów nie lubi. Ale nogą wpisywał nie będę.
LAURA - 2011-02-01, 19:11

jestsuper napisał/a:
Rozliczyłam się przez Internet już tydzień temu i nie było żadnych problemów.

Mam pytanie. Musze miec elektroniczny podpis. Jestem poza Polska. To bylby dla mnie najlepsze wyjscie. Dziekuje i pozdrawiam

jestsuper - 2011-02-01, 19:24

LAURA napisał/a:
jestsuper napisał/a:
Rozliczyłam się przez Internet już tydzień temu i nie było żadnych problemów.

Mam pytanie. Musze miec elektroniczny podpis. Jestem poza Polska. To bylby dla mnie najlepsze wyjscie. Dziekuje i pozdrawiam


Domyślam się, że pytanie jest czy musisz mieć elektroniczny podpis...

Nie musisz.

Wchodzisz na stronę e-deklaracje.mf.gov.pl -> klikasz formularze -> wybierasz formularz bez podpisu kwalifikowanego, np PIT37
http://e-deklaracje.mf.go...816%29_v1-0.pdf

klikasz "bez podpisu kwalifikowanego"
wypełniasz i na końcu wypełniasz część Dane autoryzujące i podajesz kwotę przychodu brutto uzyskaną w roku 2009 (pole kwota przychodu).

Do rozliczenia się przez Internet musisz najpierw pobrać aplikacje z w/w strony.

Powodzenia!

Jan Smutny - 2011-02-01, 20:16

Komuś się udaje, ktoś inny się wkurza i składa zeznanie per pedes. Należy chyba trafić na ,,otwartą linię''. Ministerstwo przeprasza.
Ferbik - 2011-02-01, 20:18

Jan Smutny, a może ktoś nieuważnie wypełnia wszystko? Rozmawiałem z pracownikiem US - nie ma problemów z przesyłaniem - wystarczy wszystko poprawnie wypełnić.
Jan Smutny - 2011-02-01, 20:18

Laura, rozliczasz się z dochodów w Polsce? Jeśli tak, to jak w postach wyżej.

[ Dodano: 2011-02-01, 20:25 ]
Ferbik, sprawdzaliśmy wszystko po 5 razy. Wszystko się zawsze zgadzało, bo program sobie to sprawdzał, oczywiście wpisywało się dane autoryzacyjne z przychodem i ...kicha. Nadostawalem się róznych ciągów liter i cyfr. Jestem ciekaw, jak elektronicznie rozliczą się np. mieszkańcy Widoradza

Zielonooka - 2011-02-01, 21:52

Jak szybko i bez problemu złożyć rozliczenie podatkowe przez Internet ? Jutro w Radiu ZW będzie podpowiadać specjalista z wieluńskiej skarbówki.

Rozpoczynamy tym samym cykl spotkań, które odbędą się w każdą środę lutego. Mówi prezes Radia ZW Bogna Kanicka:
Pracownik urzędu skarbowego wystąpi w roli radiowego doradcy, pomoże słuchaczom w kwestiach dotyczących wysłania deklaracji podatkowych za pośrednictwem Internetu.

Składanie PIT-ów przez Internet jest łatwe i pozwala zaoszczędzić nie tylko czas, ale i środowisko, bo dokumenty przesyłamy w formie plików tekstowych. Niestety nie wszyscy o tym wiedzą – zauważa naczelnik wieluńskiej skarbówki :
Dzięki Radiu Ziemi Wieluńskiej, jego uprzejmości chcemy to zmienić, żeby również na naszym terenie była informacja jak elektronicznie złożyć zeznanie i przy okazji z jakich ulg można skorzystać.

Ekspert skarbówki będzie dyżurował jutro i w kolejne środy lutego pomiędzy 9.00 a 10.00 pod numerem telefonu: 886 02 02. Pytania można nadsyłać także drogą elektroniczną pod adres radiozw@radiozw.com.pl.

http://www.radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=8122

LAURA - 2011-02-02, 13:02

DZIEKUJE " jestsuper ". To mile z twojej strony. Powodzenia. :)
Z wyrazami szacunku.
Laura Kozlowska

d@vid - 2011-02-03, 14:00

Żeby już nie zakładać nowego tematu podepnę się, a mianowicie mam takie pytanie jaką kwotę wpisuję się w pole 19. PIT-O, jeżeli kwota nie przekroczyła 760zł? Wpisujemy cała kwotę brutto ze wszystkich faktur? I zwracane jest 100% poniesionych wydatków (do 760zł)? Z tego co czytałem trzeba dołączyć faktury i potwierdzenia przelewu, czyli cały ten komplet (PIT-37 + PIT-O + faktury VAT + potwierdzania) oddajemy w US? Przepraszam za te lamerskie pytania trochę czytałem o tym PIT-O ale pierwszy raz do dołączam a jak się tego na własnej skórze nie przerobi to...
Ferbik - 2011-02-03, 14:30

Nic nie oddajesz do US oprócz PITa 37 i 0. Faktury musisz trzymać w razie wykazania nieprawidłowości.
kampos - 2011-02-04, 00:56
Temat postu: Rozliczenie z US
Nie wiecie jaki jest czas oczekiwania rozliczenie zwrotu podatku za 2010? Wniosek złożony drogą elektroniczną.
Z góry dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam

d@vid - 2011-02-04, 21:18

Ferbik napisał/a:
Nic nie oddajesz do US oprócz PITa 37 i 0. Faktury musisz trzymać w razie wykazania nieprawidłowości.


Ok dzięki, a w 19. ma być kwota brutto z wszystkich faktur tak? Niezależnie od tego czy więcej czy mniej niż 760zł jest na fakturach?

Ferbik - 2011-02-04, 21:21

d@vid, nie mam przed sobą PITa, więc nie wiem, w każdym razie program sam Ci wygeneruje maksymalną stawkę, nawet, jeśli przekroczysz kwotę.
Ferbik - 2011-02-16, 19:44

Właśnie rozliczyłem się e-lektronicznie. Dużo prościej i szybciej, niż poprzez wypełnianie programu PITY 2010 (IPS) i zanoszenie druków do skarbówki. Próbowałem sprawdzać, przy błędnym wypełnieniu PITu, czy można wysłać deklarację. Nie można.

Dla niewtajemniczonych, a chcących rozliczyć się przez internet:
http://www.e-deklaracje.g...age=do_pobrania
klikamy w okienku przycisk "zainstaluj" i czytamy komunikaty, potwierdzając procesy instalacji.
Polecam również pobrać program Adobe Reader (najlepiej wersję X), bo program bez niej nie ruszy, najlepiej stąd: http://get.adobe.com/reader/otherversions/

W razie pytań technicznych służę pomocą.

ourson - 2011-02-16, 21:01

Ferbik napisał/a:
Dużo prościej i szybciej, niż poprzez wypełnianie programu PITY 2010 (IPS) i zanoszenie druków do skarbówki


PITY 2010 mają wbudowaną aplikację do wysyłki elektronicznej - zarówno przy pomocy podpisu elektronicznego, jak i weryfikacji na podstawie danych z zeszłego roku.

Ferbik - 2011-02-16, 21:06

ourson, a to tego nie wiedziałem :) Sprawdzałem - jako nieufny - jeszcze właśnie na IPS i wszystko się zgadzało. Nie zwróciłem uwagi na możliwość przesłania drogą elektroniczną, gdyż chciałem tylko zweryfikować poprawność wypełnienia w programie ministerskim :)
ourson - 2011-02-16, 21:26

Ferbik, ja też dzisiaj się zdziwiłem, a jeszcze bardziej nasza księgowa która ucieszyła się że nie musi przepisywać deklaracji do pdf-ów :-)
Archdevil - 2011-02-16, 21:29

A nie wiecie może jak się sprawa ma z załączaniem faktur za internet przy PIT/O? Nie widzę odpowiedniej opcji w programie do e-deklaracji zaś czytając na necie:
Cytat:
Odliczeniu podlegają wydatki poniesione przez podatnika z tytułu użytkowania sieci Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika. Ulga jest limitowana.
Maksymalne odliczenie podatnika w skali całego roku nie może przekroczyć 760 zł. Odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość wydatków została udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług.

Wynikałoby z tego, że wizyta w urzędzie i tak jest nieuchronna :sad:

ourson - 2011-02-16, 21:38

Archdevil, a jest obowiązek załączania tej faktury? Musisz mieć fakturę jako dowód na wypadek kontroli.

Jeśli wieluński urząd wymaga załączenia faktury to jest to kaprys urzędu. Jeśli koniecznie będą chcieli ją zobaczyć to po otrzymaniu wersji elektronicznej skontaktują się z Tobą. To i tak będzie wygodniejsze niż kolejka do złożenia deklaracji.

Ja miałem podobny przypadek przy skłądaniu deklaracji VAT7 - nasz urząd wymaga złożenia kserokopii faktur na zakup środków trwałych. Składając deklarację elektronicznie zastanawiałem się jak ją załączyć - zadzwoniłem do Ministerstwa i Pan mocno się zdziwił - bo przecież nie ma przepisu który nakładałby taki obowiązek na podatnika - stąd edeklaracje nie przewidują takiej opcji.

Ferbik - 2011-02-16, 21:42

Archdevil, to jest tylko teoria. W praktyce niczego nie dokumentujesz - jeśli jest kontrola, to wszelkie dokumenty, z których korzystałeś przy rozliczeniu - musisz posiadać :) Obowiązek ich posiadania to 5 lat :)
ourson - 2011-02-16, 21:43

Ferbik napisał/a:
Obowiązek ich posiadania to 5 lat


5 lat licząc od końca roku w którym minął termin zapłaty podatku.

Marta - 2011-02-16, 21:48

Archdevil, dokładnie tak jak poprzednicy mówią, faktury są potrzebne w razie W. Niczego nie dołączasz do PITów więc wysyłka drogą elektroniczną jak najbardziej jest możliwa :)


ourson napisał/a:
a miałem podobny przypadek przy skłądaniu deklaracji VAT7 - nasz urząd wymaga złożenia kserokopii faktur na zakup środków trwałych. Składając deklarację elektronicznie zastanawiałem się jak ją załączyć - zadzwoniłem do Ministerstwa i Pan mocno się zdziwił - bo przecież nie ma przepisu który nakładałby taki obowiązek na podatnika - stąd edeklaracje nie przewidują takiej opcji.


A tutaj jestem zdziwiona. Kilka razy zdarzyło mi się przynieść do wieluńskiego urzędu deklarację w której były wykazane środki trwałe i jeśli faktura nie była podpięta pod deklarację, kazali donieść..

Edit:
Ourson, nie doczytałam :) czyli nasz urząd ma jakieś wygórowane wymagania :P

Archdevil - 2011-02-16, 22:13

Super. Dzięki za błyskawiczne wyjaśnienie :smile:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group