Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

Aktualności / Wydarzenia - Kolejna ofiara ósemki

renia - 2007-08-13, 19:32
Temat postu: Kolejna ofiara ósemki
Skrzyżowanie ulic Traugutta i Sieradzkiej w Wieluniu po raz kolejny okazało się feralne. Pod kołami tira śmierć na miejscu poniosła około 70 - letnia kobieta. Starsza pani najprawdopodobniej przechodziła przez pasy i wtedy uderzył w nią nadjeżdżający samochód ciężarowy. Jak na razie nie wiadomo czy kobieta nagle wtargnęła na jezdnię czy kierowca tira jej nie zauważył.
"Trudno powiedzieć jak doszło do wypadku.- mówi starszy aspirant Jarosław Siudmak z wieluńskiej drogówki. Samochód ciężarowy wykonywał manewr skrętu w prawo. Trudno powiedzieć czy był sygnał zielony dla pieszych czy dla kierujących, to musimy ustalić. Na razie kierowca jest w szoku, trudno z nim nawiązać jakikolwiek kontakt".
"Pisk słyszałam osoby, tylko nie wiem czy tej zabitej czy kogoś innego" - relacjonuje sprzedawczyni z jednego z pobliskich sklepów.
Najprawdopodobniej kierowca tira pochodzi z terenu powiatu pajęczańskiego.

Zrodło; Radio ZW.

miko 005 - 2007-08-13, 19:54

Droga krajowa nr. 8, "drogą zufania". Ech, szkoda gadać, szkoda.

A przede wszystkim szkoda tej starszej pani, która wyszła z domu i….. , ech życie :sad: .

zylu - 2007-08-13, 20:20

Szok. Tiry na tory.
alef - 2007-08-13, 20:43

W sobotę jakieś jełopy zrobiły sobie ćwiczenia na ósemce z Osjakowem. Pozorowany wypadek, zamknięta kilka godzin droga. TIR-owcy ćwiczyli objazd po wiochach. Wtedy nie wiedzieli, że to pozoracja. Jakby doszło do wypadku to kto byłby odpowiedzialny?
jestsuper - 2007-08-13, 21:44

alef napisał/a:
W sobotę jakieś jełopy zrobiły sobie ćwiczenia na ósemce z Osjakowem.

Takie ćwiczenia powinny być częściej. Szkoda tej pani...

Ferbik - 2007-08-13, 21:48

Nie chcę tu nikogo absolutnie oskarżać, ale zauważyłem dość częstą przypadłość kierowców skręcających w prawo z Sieradzkiej w Traugutta - piesi mają wtedy zielone światło - niejednokrotnie wymuszanie pierwszeństwa na pieszych.
alef - 2007-08-13, 21:48

jestsuper napisał/a:
alef napisał/a:
W sobotę jakieś jełopy zrobiły sobie ćwiczenia na ósemce z Osjakowem.

Takie ćwiczenia powinny być częściej. Szkoda tej pani...


Owszem, ale na parkingu bez zamykania drogi, zwłaszcza takiej ważności.

MAR-COM - 2007-08-13, 22:08

alef napisał/a:
Owszem, ale na parkingu bez zamykania drogi, zwłaszcza takiej ważności



i tu się mylisz, gdyby takie akcje były prowadzone na parkingu , nitk by na to uwagi nie zwracał ...

a tak to może do oszołomów dotrze ,że droga służy nie do ścigania się ale do jazdy ..

wg mnie to powinno być więcej taki heppeningów

"AKTUALNOŚCI

11.08.2007 - WYDARZENIE: Happening w Osjakowie



WYDARZENIE: Upozorowany wypadek na trasie krajowej numer 8 w miejscowości Osjaków (powiat Bełchatów) był na tyle autentyczny, że przejeżdżający tamtędy kierowcy zatrzymywali się, by pomóc w ratowaniu ofiar.



Ranni okazali się jednak dobrze ucharakteryzowanymi aktorami. Prawdziwe były natomiast służby ratunkowe: pogotowie, straż pożarna i policja. Ich sprawna akacja na miejscu zdarzenia dodawała sytuacji realizmu. – Kiedy po sylwestrze wracaliśmy do domu, byliśmy światkami podobnie wyglądającego wypadku: auto z impetem wjechało wówczas w drzewo. Kierowca zginął na miejscu, jego żonę udało nam się uratować. Te tragiczne wspomnienia wróciły, kiedy mijaliśmy miejsce symulowanego wypadku – opowiadało z przejęciem młode małżeństwo z Kudowy Zdroju. – Znów uzmysławialiśmy sobie czym może skończyć się drogowa brawura! – dodawali.



Kierowcy o tym, że karambol jest pozorowany dowiadywali się z billboardów, rozmieszczonych przy drodze, kilkaset metrów za miejscem wypadku. Zainteresowani mogli zjechać na pobliski parking, gdzie czekali policjanci, psycholodzy i służby medyczne. Na fantomie można było poćwiczyć masaż serca, a laserowym fotoradarem samodzielnie zmierzyć prędkość przejeżdżających samochodów. Nad miejscem wypadku krążył też policyjny śmigłowiec.



Akcję zorganizowano w ramach programu „Drogi Zaufania. Bezpieczna Ósemka”. Jego celem jest zwiększanie bezpieczeństwa na drodze krajowej numer 8. Na całej jej długości drogowcy prowadzą wzmożone roboty. Między Wieluniem a Rawą Mazowiecką trwa modernizacja 23 km jezdni. W tym miejscu samochody poruszają się ruchem wahadłowym. We wsi Krasowa koło Bełchatowa drogowcy przebudowują zjazdy do zatok autobusowych i układają chodnik. Dla ułatwienia kierowców wytyczono tu specjalny pas do skrętu w lewo. Do 2010 r. dwujezdniowy odcinek między Piotrkowem a Zawadami (84 km) zostanie natomiast przebudowany do standardów drogi ekspresowej. Wszystkie skrzyżowania będą tu bezkolizyjne, wymieniona zostanie nawierzchnia jezdni.



Ósemka to najdłuższa polska droga krajowa – ciągnie się od polsko-czeskiego przejścia granicznego w Kudowie Zdroju do polsko-litewskiej granicy w Budzisku. Jednocześnie to najniebezpieczniejszy szlak komunikacyjny w naszym kraju. W ubiegłym roku zginęło na nim 760 osób. W całej Polsce w tym czasie śmierć na drogach poniosły 5243 osoby"

źródło : http://www.drogizaufania.iq.pl

karcia - 2007-08-14, 00:46

zylu napisał/a:
Tiry na tory.

Chyba sobie do końca nie przemyślałeś tej wypowiedzi zylu.
Kiedy tiry "jeździłyby" torami wszystkie ogromne podatki, które płaci się za przejazd takiego pojazdu drogą i brak zysków z samego paliwa do niego(osobówka pali około
5/100, tir 30/100) obciążyłyby samochody osobowe.
Nie wiem, czy jest to zadowalające posunięcie. :?

Twierdzisz tak, bo akurat tir brał udział w tej tragedii, ale nawet nie jesteś pewien,
czy to była wina jego kierowcy...

I wcale nie jest naturalnym zjawiskiem, że większość dramatycznych wypadków drogowych zostaje spowodowana przez ciężarówki.
Wystarczy zauważyć, jak wiele śmiertelnych przypadków zdarza się w święta,
gdy tiry przecież nie mogą jeździć.
W ogóle dzięki tym "strasznym tirom"zylu masz obok siebie tak dużo towarów
-> jedzenie, ubrania, meble i wiele rożnych produktów, z których korzystasz na codzień.
Więc lepiej zastanów się zanim coś napiszesz na ten temat.

Przykro mi, że coś takiego się tam wydarzyło.
Mam nadzieję, że po tym wypadku zostaną podjęte odpowiednie działania mające na celu zapobieganie podobnym zdarzeniom.

hiszpan - 2007-08-14, 08:22

karcia napisał/a:
zylu napisał/a:
Tiry na tory.

Chyba sobie do końca nie przemyślałeś tej wypowiedzi zylu.


Karcia, Zylu ma absolutną rację. Nasze drogi, są zdemolowane tylko i wyłącznie przez samochody ciężarowe, które nigdy nie powinny w takiej ilości wyruszać na polskie, beznadziejne "drogi".

Krzysztof - 2007-08-14, 08:26

Ferbik napisał/a:
Nie chcę tu nikogo absolutnie oskarżać, ale zauważyłem dość częstą przypadłość kierowców skręcających w prawo z Sieradzkiej w Traugutta - piesi mają wtedy zielone światło - niejednokrotnie wymuszanie pierwszeństwa na pieszych.


Nie tylko na tym skrzyżowaniu. Takie sytuacje można zaobserwować na wszystkich krzyżówkach ze światłami, i to zarówno przy skręcie w prawo, jak i w lewo.
A najgożej już jest na krzyżówkach z pasami kierunkowymi. Wtedy nie tylko są wymuszenia pierwszeństwa na pieszych, ale również na pojazdach wjeżdżających na skrzyżowanie przy zielonym świetle.

[ Dodano: 2007-08-14, 08:29 ]
alef napisał/a:
W sobotę jakieś jełopy zrobiły sobie ćwiczenia na ósemce z Osjakowem. Pozorowany wypadek, zamknięta kilka godzin droga. TIR-owcy ćwiczyli objazd po wiochach. Wtedy nie wiedzieli, że to pozoracja. Jakby doszło do wypadku to kto byłby odpowiedzialny?


Alef, z tego co ja wiem, to droga nie była zamknięta. Wypadek upozorowany był na drodze, a cały hepening zorganizowany na pobliskim parkingu.

Ferbik - 2007-08-14, 10:05

Wczoraj na ósemce koło 0:00 przy skrzyżowaniu Krakowskiego-Głowackiego-Warszawskiej Espero nie wyrobił zakrętu.
Akcje akcjami, ale niektórym nie wpompuje się rozumu.

renia - 2007-08-14, 10:34

Jadac przed chwila ulica Slaska miałam okazje widziec jak kierowca jadacy Tirem ulica Kopernika skrecał pierwszy w prawo ( majac zielona strzałke ) na Slaska.A kierowca jadacy Slaska (od centrum) , majacy swiatło zielone musiał ustapic kierowcy majacemu zielona strzałke w prawo. :(
Ferbik - 2007-08-14, 10:42

reniaa_25 napisał/a:
Jadac przed chwila ulica Slaska miałam okazje widziec jak kierowca jadacy Tirem ulica Kopernika skrecał pierwszy w prawo ( majac zielona strzałke ) na Slaska.A kierowca jadacy Slaska (od centrum) , majacy swiatło zielone musiał ustapic kierowcy majacemu zielona strzałke w prawo

Na tym skrzyżowaniu wielokrotnie dochodzi do takich sytuacji. Śmiało powiem, że są one na porządku dziennym. Nic, tylko kupić starego rzęcha i podkładać się na dzwona. Miejsce idealne a i idiotów może by czegoś nauczyć.

miko 005 - 2007-08-14, 11:09

Ferbik napisał/a:
Nie chcę tu nikogo absolutnie oskarżać, ale zauważyłem dość częstą przypadłość kierowców skręcających w prawo z Sieradzkiej w Traugutta - piesi mają wtedy zielone światło - niejednokrotnie wymuszanie pierwszeństwa na pieszych.


Mało tego, każdy pojazd skręcający czy to w prawo, czy w lewo musi ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na drugą stronę jezdni. Nawet wtedy gdy nie ma tam przejścia dla pieszych, o sygnalizacji świetlnej nawet nie piszę.

Cytat:
Art. 26 & 2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.


W tym samym artykule,
Cytat:
& 7. W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia jej przejścia.


Tu niestety, kierowcy wychodzą z założenia że, „duży wytrzyma więcej”.

karcia, odnośnie tych TIR-ów, na całym świecie wszystkie kraje próbują odciążyć drogi poprzez właśnie tabor kolejowy, tylko oczywiście u nas w Polsce jakoś to nie wychodzi, zresztą słusznie zaznaczyłaś czemu.

Miałem okazję pojeździć trochę po głównych drogach kraju, (dojazd i powrót z wczasów) ilość TIR-ów poruszających się po drogach przyprawia o zawrót głowy. I ta duża ilość, jest niestety głównym utrudnieniem w ruchu drogowym, a torowiska rdzewieją, no ale…… u nas nic się nie opłaca.

karcia - 2007-08-14, 12:34

hiszpan napisał/a:
Karcia, Zylu ma absolutną rację. Nasze drogi, są zdemolowane tylko i wyłącznie przez samochody ciężarowe, które nigdy nie powinny w takiej ilości wyruszać na polskie, beznadziejne "drogi".

hiszpan, tiry jeżdżą w takiej ilość, w jakiej potrzeba.
Są głównym zaopatrzeniem, więc chyba nie winisz ich za to, że rozwożą towary według potrzeb ludzi, czyli również Twoich.

A jeśli chodzi o wspaniałe drogi wystarczy spojrzeć na Niemcy.
Tam ciężarówki są bardzo cenione, bo to właśnie one płacą za przejazdy autostradami i korzystnie utrzymują taki stan dróg, jaki jest.
Warto pamiętać, że w tym kraju opłaty nie obowiązują kierowców samochodów osobowych.

Myślę, że Polska jak na razie nie ma ani odpowiednich funduszy, ani odpowiednich ludzi, którzy z chęcią i pomysłem zbudowaliby nam porządne drogi.

[ Dodano: 2007-08-14, 12:41 ]
A jeśli chodzi o tiry na tory, zainteresowani mogę zajrzeć na
-> http://etransport.pl/forum29184.0.html
Zachęcam szczególnie do przeczytania wszystkich komentarzy pod krótkim artykułem.

[ Dodano: 2007-08-14, 12:42 ]
mogą*

czarny - 2007-08-14, 19:39

a ja myśle że nie ma znaczenia czym człowiek jedzie(tirem, autobusem czy osobówka). Jeżeli nie bedzie uważał albo jechal jak wariant to i tak spowoduje w końcu jakąś kolizjęlub wpadek.
akirus - 2007-08-14, 20:58

moim zdaniem trudno tu na razie mówić kogo szkoda, tej kobiety czy kierowcy, bo jak dotąd nie wiemy na pewno kto zawinił :!: , ktoś kogoś nie zauważył albo miał już czerwone światło...

nie pierwszy i nie ostatni wypadek, a takich będzie wiele dopóki dopóty główne drogi będą biegły przez miasta i wsie i nie będzie przejść dla pieszych nad jezdnią

zylu - 2007-08-14, 22:12

karcia napisał/a:

W ogóle dzięki tym "strasznym tirom"zylu masz obok siebie tak dużo towarów
-> jedzenie, ubrania, meble i wiele rożnych produktów, z których korzystasz na codzień.
Więc lepiej zastanów się zanim coś napiszesz na ten temat.


Tak a jak kiedyś tirów nie było, motoryzacja stawiała pierwsze kroki to ludzie umierali z głodu bo nie było jedzenia.

Rozumiem tok Twojego myślenia ale wytłumacz to dzieciom tej kobiety, wytłumacz to mieszkańcom Augustowa itp...

TIR to głupia maszyna, którą kieruje człowiek. Jezdze troche po kraju i widze jak zachowuja sie kierowcy tirów. Włącz sobie CB-Radio przez cały dzień ( wystarczy posłuchać w Wieluniu a dowiesz się jakie jest ich zachowanie.

pzdr

Mateusz - 2007-08-14, 22:47

zylu ma świętą racje.

Wg mnie w Polsce powinno być tak jak w Szwajcarii.
Precz z Tirami na dorgach !! Niszcza drogi i powodują więcej wypadków niż zwykłe osobówki :!:

W Szwajcarii tiry można przewozić koleją po torach. Koleje zarabiają nieźle, państwo nie musi ładowąc tyle kasy w psujące się drogi i jest nieco bezpieczniej. Ale u nas w kraju jest tak, że zwykle zapożyczamy najgorsze zachodnie rozwiązania.

karcia

Owszem drogi powinny być utrzymywane tylko z podatku na paliwa. Ale tak nie jest :!:

Podatki na paliwa są nieporównywalnie wysokie do nakładów finansowych na remont i budowę dróg.

Obecnie jest tak że podatki wszystkie idą do jednego worka i później jest wszystko rozrzucane gdzie popadnie. I nie ma w tym ani ładu, ani składu...

Przy dobrym zarządzaniu pieniędzmi i drogami cały podatek na beznynę, ropę, gaz mógłby wynosić z kilkanaście %. A jak na razie jest akcyza i inne pierdoły, które w sumie wynoszą 40%. A dolicz sobie jeszcze koszty pracy i inne obciążenia nakłądane na dystrybutorów paliw. To okaże się że beznyna ma ok 60% podatku. Pensje pracownikow opodatkowane na prawie 50%(po stronie pracodawcy i pracownika), do tego podatki innej maści...

Aha za przejazdy autostradą oczywiście że powinny być opłaty... Ale tiry tak czy siak powinny na torach być, bo to nie jest żadna komplikacja. Towar i tak dotrze na miejsce w takim samym czasie. Choć stan polskich kolei pozostawia wiele do życzenia...

(Chyba napisalem wszystko zrouzmiale dla wszystkich ?? ) :wink:

Jakiejś kilka tygodni temu rozmawiałem z kierowcą tira, gość mial koło 50lat. Gdy mu powiedzialem o tym że tiry na tory. To niczym go to nie zdziwiło, ale powiedział że to mądre rozwiązanie... Ale w Polsce pewnei nikt na to nie wpadnie.
On móglby sobie spokojnie jeździć kiedy chce, beż ograniczeń żeby nie niszczyć dróg, bo asfalt się topi.

kuomi - 2007-08-14, 23:01

Karcia będzie bronić kierowców Tirów bo jeśli dobrze kojarze to jej tata jest kierowcą. Ale oczywiście to o niczym nie świadczy w końcu są dobrzy kierowcy przestrzegający zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym, jak i są tacy którzy czują się panami szosy i uważają ze im wszystko wolno.
Natomiast odnośnie wczorajszego wypadku o ile już ustalono to piesza przechodzila prawidłowo, a kierowca zawinił. Natomiast nie moge zgodzić się z tym,że kierowca(ok dwudziestokilkuletni) tak cięzko przeżył wypadek, jest bardzo w dobrej kondycji psychicznej, dziwi ze az tak w dobrej. Ale może dlatego bo prawdopodobnie, dlatego że nie ma zabranego prawa jazdy mimo ze spowodował wypadek ze skutkiem śmiertelnym. Potwierdza się jednak to o czym ostatnio mówił dyr PKS, .że coraz młodsi kierowcy o małym doświadczeniu kierują tirami.
Już na koniec odniosę się tylko do skrzyżowania na którym doszło do wypadku. Na tym skrzyżowaniu za krótko świeci się zielone światło dla pieszych. Nie jest możliwe na tym skrzyżowaniu przejśc na przejściu dla pieszych na zielonym świetle. Zwłaszcza mają z tym problem osoby starsze czy przechodzące z małymi dziećmi.
Nie wiem kto odpowiada za ustawienie czasu palenia się poszczególnych świateł, ale nie wiem czy osoba która to ustawiła w ogóle próbowała przejść na tym skrzyżowaniu. Wystarczyłoby wydłużyć o kilka sekund zielone światło, żeby zapalało się chociaż w tym samym momencie co mający zielone światło kierowcy jadący prosto na danym pasie ruchu, a nie tyle samo czasu co mają kierowcy skręcający w lewo czy w prawo.
Jak ktoś często przechodzi na tym skrzyżowaniu to będzie wiedział o co chodzi.
Mimo, że jest to tzw. skrzyżowanie bezkolizyjne ale od czasu jego uruchomienia był to co najmniej drugi wypadek ze skutkiem śmiertelnym nie mówiąc o kolizjach drogowych itp. Coś to skrzyżowanie mimo wszystko szwankuje.

Mateusz - 2007-08-14, 23:05

kuomi

Prawie każdy człowiek będzie bronił swojej racji, nawet gdyby był w błędzie. Choć gdyby tiry były na torach, to i tak kierowcy nie straciliby pracy...

Ferbik - 2007-08-14, 23:08

kuomi napisał/a:
Mimo, że jest to tzw. skrzyżowanie bezkolizyjne ale od czasu jego uruchomienia był to co najmniej drugi wypadek ze skutkiem śmiertelnym nie mówiąc o kolizjach drogowych itp. Coś to skrzyżowanie mimo wszystko szwankuje.

Bo niestety w wielu dziedzinach życia mamy za wielu teoretyków a za mało praktyków. Wiele jest błędów, które wychodzą po czasie a nie zostały dokładnie przemyślane.
Ale w tym kraju liczy się tylko kasa. Ludzkie życie schodzi na boczny tor. Co do kierowców - najłatwiej zainstalować sobie CB radio i nie patrzeć na przepisy - bo szybciej dotrze się do celu jeśli jest się dobrze poinformowanym. Oprócz przepisów jest coś takiego jak czynnik ludzki, którego nikt nie jest w stanie przeskoczyć ani przewidzieć. Ale coraz częściej bezmózgie maszynki zastępują nam rozum i wyobraźnię...

karcia - 2007-08-14, 23:53

zylu napisał/a:
Tak a jak kiedyś tirów nie było, motoryzacja stawiała pierwsze kroki to ludzie umierali z głodu bo nie było jedzenia.

Ale nie mieli wtedy tylu owoców egzotycznych obok siebie, nie istniały supermarkety, ogólnie żywność w porównaniu do dzisiejszych czasów była uboga.
zylu napisał/a:
Włącz sobie CB-Radio przez cały dzień ( wystarczy posłuchać w Wieluniu a dowiesz się jakie jest ich zachowanie.

Słuchałam go nie raz tygodniami...
Nie muszę słuchać CB, żeby wiedzieć jacy są kierowcy tirów.
A jeśli chodzi o "ich zachowanie" wolałabym, żebyś podał jakieś konkretne przykłady, a nie tak bardzo uogólniał sytuacje, które masz na myśli. :)
Cytat:
Wg mnie w Polsce powinno być tak jak w Szwajcarii.

Szwajcaria jest bogatym krajem i nawet nie dołączyła do Unii Europejskiej, bo pewnie nie potrzebowała żadnych dotacji itd.
Ich stać na to, żeby sobie eksperymentować z tirami na torach.
Cytat:
Karcia będzie bronić kierowców Tirów bo jeśli dobrze kojarze to jej tata jest kierowcą.

A skąd jeśli można wiedzieć? Proszę o odp na PW.

Zastanawiam się, ile osób przeczytało komentarze pod artykułem
"Program "Tiry na tory" spalił na panewce ", do którego link podałam we wcześniejszym poście.
Ludzie wypowiadający się tam podają bardzo ciekawe argumenty, jeśli chodzi o tę sprawę, a mi nie chce się ich tutaj kopiować.
Zachęcam do lektury -> http://etransport.pl/forum29184.0.html

Archdevil - 2007-08-15, 00:14

karcia napisał/a:
Zastanawiam się, ile osób przeczytało komentarze pod artykułem
"Program "Tiry na tory" spalił na panewce ", do którego link podałam we wcześniejszym poście.

Więcej niż myślisz :wink:


Choć i bez tego, jego zwolennikom zadam tylko jedno pytanie - skoro można równie dobrze zbudować lepsze drogi, które pod naciskiem tirów nie zniszczą się tak łatwo (vide przykłady zachodnich państw UE) i na których skorzystają wszyscy uczestnicy dróg, nie tylko pod względem bezpieczeństwa, ale i jakości drogi, to dlaczego mamy przeładowywać te tiry na kolej? Czy nawet koszt tej drugiej opcji nie będzie wyższy? ;)

ryba - 2007-08-15, 01:26

Cytat:
to dlaczego mamy przeładowywać te tiry na kolej?


1. bo mniej tirów to mniej syfu w powietrzu, przy czym aby to było w jakikolwiek sposób odczuwalne, musiałaby ta akcja być pociagnięta radykalnie
2. mniej tirów to większe bezpieczeństwo na drogach (mam podawać przykłady?)
3. w każdym normalnym kraju kolej jest wykorzystywana do przewozów tego typu. aha, sorry, (don't panic) we're from poland
4. zdaje sie że koszta przewozów pociagowych sa znacznie mniejsze od iwestycji w drogi. tory mamy :wink:
5. budowanie dróg, z których korzystać będą wszyscy nie wyklucza się ze stopniowym ograniczaniem ilości tirów na tychże. właśnie przez przerzucanie je na kolej

Gregg Sparrow - 2007-08-15, 05:35

Nasze drogi niestety nie są przystosowane do tak duzych pojazdów jakie jeżdżą po nich obecnie. Większośc polskich dróg to stare drogi obliczane na małe obciążenia. Tiry pojawiły sie kilkanaście lat temu (nastąpił bum) i zaczęła się dewastacja dróg. Doprowadziło to do tego co jest obecnie. Drogi są masakrycznie zniszczone. Nawet jeżeli tiry nie biorą bezpośredniego udziału w wypadkach to poprzez dewastację dróg są ich pośrednimi sprawcami (przypadki urwanych kół na złej nawierzchni, koleiny itd)
Większośc tranzytu w krajach wysokorozwiniętych odbywa się koleją. O pozostałych argumentach mówili poprzednicy.
Jestem jak najbardziej za wrzuceniem tirów na tory. Po jakiego grzyba takie tiry wloką się przez całą Polskę?
Przeciwnicy tego systemu to głównie lobby paliwowe, kierowcy tirów i właściciele firm przewozowych... nic dziwnego. :twisted:
Jeszcze tylko uwaga co do kultury kierowców tirów. Kultury u nich za grosz. Zachowują sie na drodze jakby była cała ich. Ale co się dziwić... w wypadku z takim kolosem to przeważnie kierowca tira nie ma zadraśnięcia a w osobówkach giną ludzie. Taka jest prawda. Przykładów możnaby przytoczyć setki.

*można by

zwyczajna - 2007-08-15, 08:55

Denerwuje mnie sygnalizacja na tym skrzyżowaniu i być moze ona też poniekąd była przyczyną tego wypadku.Nawet wczoraj z córka przechodziłam a właściwie biegłam.Żeby zdązyć trzeba mieć niezłe chody..... :roll:
karcia - 2007-08-15, 13:24

Cytat:
Jeszcze tylko uwaga co do kultury kierowców tirów. Kultury u nich za grosz.

Bardzo uogólniłeś zachowanie kierowców tirów gregg.
Jakby każdy z nich był taki sam. A wcale nie jest tak.
Chociaż przyznaje, że zdarzają się niemądrzy tirowcy za kierownicami, ale nie każdy
z nich musi być chamem i palantem. Niestety coraz więcej młodych kierowców dosiada takich maszyn myśląc, że nie wiadomo, kim są.
Ale to wcale nie znaczy, że każdy kierowca tira tak samo postępuje.

Uważasz, że oni nie zdają sobie sprawy z tego, jak osobówka może wyjść po zderzeniu z nimi? Jeśli tak, jesteś w błędzie. I uwierz, że to normalni ludzie, którym wcale nie jest na rękę zabijanie innych na drogach. Szczególnie, kiedy osobówki wyprzedzają na
3-ciego, wpadają w poślizgi, bo często im się spieszy.
Znam przypadek, kiedy kierowca tira, żeby nie zmiażdżyć jadącego na niego samochodu osobowego sam rzucił się do rowu. Czy to jest brak kultury?
Czasami lepiej poświęcić swoje życie, niż żyć przez jego resztę ze świadomością zabicia innego człowieka, jeszcze nie ze swojej winy.

Tak w ogóle tirowcy posiadają również własne samochody osobowe, którymi jeżdzą na zakupy, odwiedzić rodzinę, znajomych, czy na wczasy.
Warto o tym pamiętać. ;)

Co do "tirów na torach" myślę, że już istnieje coś podobnego, a mianowicie transport kontenerowy statkami. Ale żeby kontener przywieźć na statek potrzeba tira i żeby ten kontener wziąźć ze statku oraz dostarczyć na wskazane miejsce także potrzeba tira.
Z kolejami jest podobna sprawa. W końcu nie do każdej firmy, czy hurtowni można zrobić tory.
A zresztą ze statków kontenery są brane także przez pociągi, ale na końcu i tak tir musi je zabrać stamtąd.

Transport tirami daje możliwość przewozu "door to door", czyli szybko i sprawnie.

Każdy ma swoje zdanie oczywiście. :)

[ Dodano: 2007-08-15, 13:54 ]
wziąć* tam powinno być. ;) Moja pomyłka słowna.

Acree - 2007-08-17, 17:10

Starsza pani z mojego osiedla, w sumie nawet znałam ją z widzenia.
A cały wypadek widział kolega mojej matki, główny ze świadków.
Standard na polskich drogach, a te strzałki skrętu w prawo to poroniony pomysł, bo zawsze się auta, przed pieszych wpychają, chociaż to oni mają pierwszeństwo.

borsuk - 2007-08-17, 17:47

Zgadzam się z Karcią-nie można wrzucać wszystkich kierowców tirów do jednego worka-dość często zdarzało mi się jeździć tirem na stopa i naprawdę duża część kierowców okazała się sympatycznymi ludźmi,mającymi wiele mądrego do powiedzenia na różne tematy,kilku wręcz potrafiło upomnieć kolegów po fachu,żeby nie rzucali mięchem na lewo i prawo przez cb radio! Raz trafił mi się typowy burak,ale wozem dostawczym,gdyby nie fakt,że była zima i chwilę wcześniej zostałem ostrzelany pługiem śnieżnym :grin: powinienem wysiąść i łapać dalej,a nie wysłuchiwać jakim to jestem studenckim pasożytem i że skoro jadę stopem to zapewne przepiłem całą swoją kasę...
Pozdrawiam

Jaro - 2007-08-22, 20:32
Temat postu: Zawinił kierowca
Cytat:
Raz jeszcze wracamy do tragicznego wypadku, do jakiego doszło 13 sierpnia w poniedziałek na skrzyżowaniu ulic Sieradzkiej z Traugutta . Pod kołami samochodu ciężarowego zginęła mieszkanka Wielunia. Policja nie ma wątpliwości: za śmierć pieszej odpowiada kierowca.


Przy skrzyżowaniu jest zainstalowana kamera wizyjnego monitornigu Wielunia. Zdjęcia z kamery potwierdzają ewidentną winę kierowcy samochodu ciężarowego. W chwili, kiedy zapaliło się zielone światło ofiara wypadku szybko weszła na przejście dla pieszych. Od razu ruszył również kierowca samochodu, któremu zapaliła się zielona strzałka- uznał więc, że z czystym sumieniem może skręcić w Głowackiego. Niestety nie zauważył wkraczającej na przejście starszej kobiety. Kierowca po złożeniu wyjaśnień został zwolniony do domu. Będzie odpowiadał z wolnej stopy. Za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym grozi mu kara pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat.

To przykre doświadczenie niech będzie przestrogą dla nas wszystkich. W takim miejscu trzeba bardzo uważać. Niestety ludzie często dosłownie w ostatniej chwili umykają dużym samochodom. Być może warto też wziąc pod uwagę sugestię mieszkańców. Czy rzeczywiście światła zmieniają się zbyt szybko? Okazuje się, ze ich ustawień nie można zmienić. To najbardziej optymalna wersja- mówi starszy spirant Jarosław Siudmak z wieluńskiej drogówki. Policjanci już wielokrotnie interweniowali w tej sprawie.

Wypadek po raz kolejny dowodzi jak bardzo potrzebną staje się obwodnica Wielunia. Przed nami wybory. Politycy jednak ciągle się kłócą i w tej chwili chyba nikt w Warszawie nie zaprząta sobie głowy tak ważną dla nas sprawą jaką jest obwodnica lub ewentualnie budowa trasy szybkiego ruchu S-8.

Źródło: http://www.tvk.wsm.wielun.pl

Marta - 2007-08-22, 22:43

Przynajmniej tyle dobrego, że akurat działała kamera.
miko 005 - 2007-08-23, 11:45

Cytat:
Przy skrzyżowaniu jest zainstalowana kamera wizyjnego monitornigu Wielunia. Zdjęcia z kamery potwierdzają ewidentną winę kierowcy samochodu ciężarowego. W chwili, kiedy zapaliło się zielone światło ofiara wypadku szybko weszła na przejście dla pieszych. Od razu ruszył również kierowca samochodu, któremu zapaliła się zielona strzałka- uznał więc, że z czystym sumieniem może skręcić w Głowackiego. Niestety nie zauważył wkraczającej na przejście starszej kobiety.


Może ja się mylę ale czy ten artykuł przypadkiem nie zakłamuje wydarzeń, które miały miejsce tego feralnego dnia.
Bo ja ze zdjęć, które są zamieszczone w temacie wnioskowałem że auto nadjeżdżało od ul. Traugutta, więc ta zielona strzałka i chęć skrętu na ul. Głowackiego, skąd to się wzięło?

Według mnie, owszem kierowca wykonywał manewr skrętu, z tym że w kierunku ul. Sieradzkiej.
Jeśli się mylę, to przepraszam autora artykułu piszącego w tvk wsm w Wieluniu. ;)

mareks - 2007-08-23, 13:09

Sprawdziłem jak jest z tą strzałką.Żielone światło zapala się a strzałka jest jeszcze zapalona przez 2-3 sekundy.Tak więc sprawa wygląda trochę inaczej niż się próbuje ją przedstawić.Nie widzę żadnej winy kierowcy.Gdyby zielone światło zapalało się razem ze strzałką była by wina kierowcy.W tym przypadku strzałka zapala się wcześniej niż zielone.
glizda - 2007-08-23, 13:16

mareks jeżeli skręcasz na warunku , czyli na tej zielonej strzałce, to w pierwszej kolejności przepuszczasz pieszych!!! Nie wiadomo czy ten kierowca wjechał zaraz po zapaleniu się tej strzałki czy nie.
Gregg Sparrow - 2007-08-23, 13:19

mareks, bzdury gadasz.
mareks - 2007-08-23, 16:02

Jeszcze raz:zielona strzałka jeszcze się paliła kiedy zapaliło się zielone światłó dla pieszych
stałem na środkowym pasie a jako że mam dosyć wysoki samochód widziałem że strzałka w prawo się pali a przechodnie zaczęli wchodzić na jezdnie.
Czyli kolejność :pierwsza zapala sie strzałka potem zielone w trakcie zielonego gaśnie strzałka. I TO JEST BŁĄD USTAWIENIA SYGNALIZACJI.

yampress - 2007-08-23, 16:15

dojeżdzając do pasów nawet jeśli masz zieloną strzałke musisz się zatrzymac i zobaczyć czy ktoś z pieszych nie idzie po pasach, jeśli idzie musisz go przepuścić jeśli nie idzie jedziesz dalej po czym patrzysz w lewo czy pojazd jakis nie jedzie z lewej jak nie jedzie skręcasz w prawo
mareks - 2007-08-23, 19:09

Jeszcze nie rozumiecie?Nie byłem świadkiem ale na podstawie pracy świateł mogę przypuszczać że odbyło sie to tak.
KIEROWCA ZATRZYMAL SIĘ NA STRZAŁCE WIDZĄC KOBIETĘ KTÓRA STAŁA PRZED PRZEJŚCIEM,PONIEWAŻ KOBIETA MIAŁA CZERWONE NIE PRZECHODZIŁA ALE KIEROWCA WIDZĄC ŻE KOBIETA NIE DAJE ŻADNEGO ZNAKU ŻE MA ZAMIAR PRZECHODZIĆ RUSZYŁ I RUSZYŁA KOBIETA BO JEJ SIĘ ZAPALIŁO ZIELONE.
Zielona strzałka nie była skoordynowana z zielonym światłem

glizda - 2007-09-06, 08:34

Nie robiąc nowego tematu wklejam tę wiadomość tutaj.

Cytat:
Pechowy wrzesień dla kierowców. Wczoraj na ulicy Traugutta w Wieluniu doszło do trzeciego w tym miesiącu wypadku drogowego.

"Około godziny 14.15 kierujący samochodem osobowym marki Opel 19 - letni mieszkaniec naszego powiatu wyjeżdżając z parkingu Zespołu Szkół nr 2 nie zachował należytych środków ostrożności i potracił prawidłowo jadącą na rowerze 53 - letnią mieszkankę Wieluniu - mówi starszy aspirant Jarosław Siudmak - z wieluńskiej drogówki. Poszkodowana z obrażeniami ciała została przewieziona do wieluńskiego szpitala. Zarówno kierowca jak i rowerzystka byli trzeźwi."


Kolejny wypadek wskazuje na pogarszający się stan bezpieczeństwa na drogach powiatu wieluńskiego, stąd apel funkcjonariuszy drogówki do kierowców, rowerzystów i pieszych o rozsądek i rozwagę.

źródło:www.radiozw.com

:evil:

kuomi - 2007-09-06, 18:57

Mareks zgodnie z prawem o ruchu drogowym kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;
3) jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych.
W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia jej przejścia.

Zielone światło otwierające drogę na przejściu dla pieszych uprawnia ich do wkroczenia na jezdnię. Konsekwencją tej reguły jest bezwzględny zakaz respektowania pierwszeństwa przechodniów i nieutrudniania im ruchu na przejściach przez pojazdy skręcające z kierunku, w którym ruch jest otwarty. Nie zachodzi potrzeba wyjaśniania, że pojazdy jadące prosto i mające zamknięty swój kierunek ruchu czerwonym światłem muszą czekać przed przejściem na otworzenie się ruchu w ich kierunku.
Do wypadku doszło z winy kierowcy.

alef - 2007-09-19, 14:59

Informacja z nasłuchu radiowego
Dzisiaj ok. godz. 14 na Traugutta TIR potrącił rowerzystkę. Delikwentkę zabrało pogotowie.

Ferbik - 2007-09-19, 15:03

alef napisał/a:
Dzisiaj ok. godz. 14 na Traugutta TIR potrącił rowerzystkę. Delikwentkę zabrało pogotowie.

Czy ona była winna skoro delikwentka?

hajen - 2007-09-19, 15:29

alef napisał/a:
Informacja z nasłuchu radiowego
Dzisiaj ok. godz. 14 na Traugutta TIR potrącił rowerzystkę. Delikwentkę zabrało pogotowie.


Przejezdzalem wtedy obok tego miejsca. Widzialem Cie swoja droga alef ;) jak mijales strazakow na chodniku. Mam pytanie, czy motocyklista byl nieistotny w zdarzeniu? Niebieska yamaha byla holowana na chodniku z rozbita przednia lampa i zniszczona owiewka.

alef - 2007-09-19, 15:47

Wypadek o którym piszesz był w poniedziałek, faktycznie byłem tam, w wypadku ucierpiał brat naszego red'a. Baba zajechała mu drogę, na szczęscie chyba nic poważnego się nie stało, chociaż wyglądało to źle.
Ja opisałem dzisiejszy wypadek, myślę, że Jaro poda jutro nieco szczegłów.

Jaro - 2008-02-02, 17:58
Temat postu: "Ósemka" bezpieczniejsza
Cytat:
Ósemka w regionie wieluńskim staje się coraz bezpieczniejsza. Sprawił to program "8 + 8, czyli 88". To dzięki niemu na drogach pojawiły się liczne wysepki i znaki poziome, azyle dla pieszych i bramy wjazdowe do miejscowości. Program opracowały Politechnika Krakowska i Gdańska, aby spowolnić ruch właśnie w miejscowościach.


Niestety nie wszystkie wprowadzone rozwiązania podobają się kierowcom. Szczególnie to, że nie ma możliwości skrętu na stację benzynową czy do obiektu gastronomicznego znajdujących się po przeciwnej stronie.

To celowe działanie mówi kierownik Rejonu Dróg Krajowych w Wieluniu Bogusław Orzeł.

Kierowcy narzekają również na boczne wysepki. Twierdzą, że stanowią one zagrożenie. A jest ich sporo na odcinku od Wieruszowa do Osjakowa.

Źródło: RZW

Ferbik - 2008-02-02, 22:43

Jaro napisał/a:
Sprawił to program "8 + 8, czyli 88".

88 w żargonie kierowców z CB to są po prostu buziaki :P
Więc nie rozumiem kwestii nazwy programu.

Lesiu - 2008-02-04, 14:51

Ferbik napisał/a:
piesi mają wtedy zielone światło


Ja zauważyłem ,że najpier zapala sie zielona strzałka, a dopiero zielone światło dla pieszych co prowadzi do opóźnienia realcji kierowcy na to co sie dzieje na przjsciu i zdaża sie tak, ze kierowca widząc stojących pieszych wieżdza na pasy, a w tej samej chwili zapala sie zielone dla pieszych ... :roll:

Ferbik - 2008-02-04, 15:02

Lesiu napisał/a:
Ja zauważyłem ,że najpier zapala sie zielona strzałka, a dopiero zielone światło dla pieszych

Akurat w Wieluniu jest to zrobione najtańszym kosztem, bo strzałka jest podłączona pod zielone światło dla pieszych i zapala się dokładnie w tym samym momencie. Zwróć uwagę, że nie gaśnie tak jak to ma miejsce w większych miastach, tylko mruga pulsacyjnie, tak samo jak zielone dla pieszych, w momencie kończenia się czasu przejazdu warunkowego.

Lesiu - 2008-02-04, 20:10

Ferbik napisał/a:
bo strzałka jest podłączona pod zielone światło dla pieszych i zapala się dokładnie w tym samym momencie.


Właśnie zauważyłem, że tak nie jest jak napisałeś! wydaje mi sie, że najpierw zapala sie strzałka, a dopiero za chwile zielone światło dla pieszych, ale nie chce wprowadzać nikogo w błąd więc to jutro sprawdze. Jeżeli się myle to mój błąd ...

Ferbik - 2008-02-04, 21:50

Lesiu napisał/a:
Właśnie zauważyłem, że tak nie jest jak napisałeś! wydaje mi sie, że najpierw zapala sie strzałka, a dopiero za chwile zielone światło dla pieszych, ale nie chce wprowadzać nikogo w błąd więc to jutro sprawdze. Jeżeli się myle to mój błąd ...

Może jedynie na nowej sygnalizacji przy Statoil i Popiełuszki. Pozostałe skrzyżowania jak mówię...

Stefan - 2008-02-24, 22:18

Ferbik napisał/a:
Akurat w Wieluniu jest to zrobione najtańszym kosztem, bo strzałka jest podłączona pod zielone światło dla pieszych i zapala się dokładnie


Nie jest to związane ze skąpstwem zarządcy drogi podczas budowy sygnalizacji (może z wyjątkiem tej stosunkowo nowej koło Lidla). Po prostu sygnalizacje są stare, wybudowane w 1977 roku gdy obowiązywały inne zasady budowy sygnalizacji (np, gdy pod sygnalizatorem umieszczano kawałek białej blachy z namalowaną zieloną farbą strzałką). Tak stare sygnalizatory mało gdzie w Polsce ocalały i nadają się tylko do wymiany). Były w międzyczasie poddawane drobnym modyfikacją tzn: zielone strzałki podłączone pod zielone światło dla pieszych, powiększenie "obszarów świecącego" ("lampionów"), efekty dzwiękowe dla pieszych niewidzących na niektórych skrzyżowaniach.

Ferbik napisał/a:
Może jedynie na nowej sygnalizacji przy Statoil i Popiełuszki. Pozostałe skrzyżowania jak mówię...


Nieopłacalne jest modernizowanie przestarzałych sygnalizacji na najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach (obciążonym w dużej mierze ruchem ciężkim), należałoby na tych skrzyżowaniach zbudowac całkiem nowe sygnalizacje spełniające standrdy tzn: akomodacyjne ("adaptujące się" do warunków na drodze, po przez montaż czujników w asfalcie tzw "inteligentne skrzyżowanie"), montaż wysięgników, "światło LEDowe" z ekranem kontrastowym itd ( tym standardom odpowiadają nowe systemy na skrzyżowaniu koło Dworca PKS i Statoilu).GDDKiA ma plany przebudowy sygnalizacji (trwała dyskusja na ten temat na naszym forum) - http://wielun.biz/viewtopic.php?t=2481


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group