Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

Motoryzacja - Najlepsze wg. was silniki do aut

mike - 2005-12-25, 18:57
Temat postu: Najlepsze wg. was silniki do aut
Jakie silniki wg. was zasługują na uznanie? Znaczenie ma tutaj podatność na dalsze modyfikacje, podnoszenie mocy, dostępność itp. Mogą to być diesle i benzyniaki. Ja proponuję na początek 2 silniki:
1. 1.8T
2.1.9TDI
oba były montowane w autach Volkswagen, Audi, Seat, Skoda.

Gregg Sparrow - 2005-12-26, 00:02

Najlepszy silnik to miał Trabant. Jak było -25 i się pod blokiem ludzie ciągali żeby odpalić odkręcało sie swiecę w trampku, kapke paliwka do cylindra strzykawką i odpalał az miło. :)
To się nazywał tuning :)

Mike a propos Twojego filmiku co go masz w podpisie... Wiesz, że całkiem niedawno na jednej z "bezpiecznych" imprez, zginął młody chłopak w ten sposób? Został przygnieciony przez auto jak siedział na drzwiach jak auto się przewróciło. Ależ śmierć... nadaje się do nagrody Darwina.

Marcin - 2005-12-26, 03:41

Cytat:
Mike a propos Twojego filmiku co go masz w podpisie... Wiesz, że całkiem niedawno na jednej z "bezpiecznych" imprez, zginął młody chłopak w ten sposób? Został przygnieciony przez auto jak siedział na drzwiach jak auto się przewróciło. Ależ śmierć... nadaje się do nagrody Darwina.


"Sporo żab ginie na drogach! Na zwężeniu drogi w Buczkowicach samochody po prostu ślizgają się na żabach. Miejsc, w których kierowcy rozjeżdżają setki kumkających płazów, na całym Podbeskidziu jest bardzo wiele. - Jeśli ludzie nic nie zrobią, za parę lat żaby na naszym terenie wyginą - alarmują ekolodzy Gai.
Trzy razy dziennie, przez ponad miesiąc, w okresie największej żabiej migracji, ekolodzy liczyli, ilu płazom uda się bezpiecznie przedostać przez ulice gen. Maczka i ks. Kusia na łąki, gdzie zdobywają pokarm. Prawie 500 zginęło pod kołami samochodów. To około 60-procent żabiej populacji zamieszkującej tamten rejon. Na 2-kilometrowym odcinku ulic gen. Maczka i ks. Kusia, które biegną wzdłuż rzeki Białej, znajduje się pięć miejsc, w których odbywał się prawdziwy pogrom żab."

mike - 2005-12-26, 12:40

:D :D :D Dobre Marcin

Gregg jeśli Ci się nie podoba ten filmik to bardzo mi przykro :lol:

Proszę o sensowne wypowiedzi bo inaczej posypią sie ostrzeżenia :!:

Jaro - 2005-12-26, 13:17

Uważam, że jak najbardziej 1.9TDI , i montowane w peugeotach 1.8HDI.
Tomek - 2005-12-26, 13:28

V8 Big Block :) Znajomy będzie go miał już niedługo :) Dźwięk wymiata :)
Marcin - 2005-12-26, 13:30

A ja bym powiedział, że z HDI dużo się nie wyciśnie, te silniki w serji są już wysilone :/
mike - 2005-12-26, 13:31

J_a_r_o_ napisał/a:
Uważam, że jak najbardziej 1.9TDI , i montowane w peugeotach 1.8HDI.


No niestety francuskie HDI to nie tak bardzo udana konstrukcja jak 1.9TDI. Nie są wykonane z tak wytrzymałych materiałów. 1.9 można śmiało wykręcić nawet do ponad 200KM bez zmniejszenia jego żywotności na seryjnych bebechach. Zwiększanie mocy we francuskich HDI,DCi czy włoskich JTD to już igranie z ogniem. Właśnie podnoszenie mocy (np. przez zmiane oprogramowania) pokazuje czy silnik jest wykonany dobrze czy nie i ujawnia jego słabe strony. Silniki 1.9TDI noszą przydomek "pancerne".

Marcin - 2005-12-26, 13:36

Miki te 200KM to chyba z tego najmocniejszego 1.9 TDi, bo odpowiednio:

1,9 TDi - 110KM myśle, że na seryjnych bebechach pociągnie... (90KM seria)
1,9 TDi - 130KM max na seryjnych bebechach...(110KM seria)
1,9 TDi - 150KM seryjne bebechy...(130KM seria)
1,9 TDi - no około 200KM może i by się udało...tylko u Masters/a :D (150KM seria)

Jak źle rozumuje to mnie poprawcie...

Pozdrawiam

Jaro - 2005-12-26, 13:42

Nie zaprzeczam mike, aż tak to się nie znam na tym.
Mam kilku znajomych, którzy mieli właśnie silniki HDI i czepali na nich tysiące kilometrów - bezawaryjnie.

mike - 2005-12-26, 15:09

Między innymi Masters ma 200-220KM z 1.9TDI. Bebechy czyli wał, korby, tłoki zostały no i blok i głowica a zmieniony osprzet: większe turbo, wtryski itp.
Jak tak dalej pójdzie to diesle osiągami przewyższą benzyniaki.

V8 Big Block to silnik legenda. Fakt, że jeśli chodzi o odgłos pracy to mało który silnik może mu podskoczyć. Niestety silniki te są dosyć cieżkie jednak bardzo podatne na wszelkiego rodzaju tuning.
Podaje kolejny przykład:

Toyota Supra ozn silnika: 2JZ GTE 3.0L (min. pomarańczowa Supra z Szybkich i Wściekłych) te silniki wytrzymują bez wymiany bebechów do ok. 800KM. Żaden inny silnik na świecie tego nie potrafi...

Robo - 2005-12-26, 15:18

W pełnej rozciągłości musze się zgodzić jeśli chodzi o obie wymienione na wstępie konstrukcje. Jednostki te montowane są już od dość dawna i zyskały sobie uznanie jeśli chodzi o modyfikacje mechaniczne. W przpadku silnika 1.8T już w serii miał różne moce w zależności od zastosowań. Przykładowo w Passacie osiągał moc rzedu 150KM natomiast ten samo silnik montowany w Seacie Leon'ie Cupra R dysponował już mocą 225KM. Siniki TDI to jest już wyznacznik niemieckiego koncernu i mówi sam za siebie. W przypadku tych silników modyfikacje mające na celu zwiększenie mocy są już bardzo dobrze opracowane i korzystając z doświadczeń wielu uznanych osób mamy już utorowane szlaki. Za rozsądne pieniądze można podnieść moc zważywszy również na fakt, że na seryjnych gratach wytrzymują naprawde wiele. Podam jeszcze inny przykład ale to już zupełnie inna liga. Mianowicie chodzi mi o jednostke montowaną w Suprze - 3.0 twinturbo. Te silniki również słyną z ogromnego potencjału i bez zakuwania potrafią wygenerować moce rzędu 700-800KM. Sporo jest również różnego rodzaju kit'ów gotowych od razu do zamontowania. Kwestią późniejszą jest już tylko odpowiednie wystrojenie, modyfikacja map paliwowych itp.

Natomiast niezwykle trudno jest uturbić silniki Hondy czy to te montowane w CRX'ach czy Integrach. Jak wiadomo jednostki te wyposażone są w zmienne fazy rorządu VTEC, która to polega na tym że wałek posiada podwójne krzywki i przestawia się w zależności od obrotów zmieniając charakterystykę pracy zaworów. Bardzo trudno jest pogodzić VTEC'a i turbinę. W Polsce na palcach jednej ręki można policzyć tego typu projekty.

Pozdrawiam. :)

[ Dodano: 2005-12-26, 15:21 ]
Hehe. Mike mamy podobne myśli. :)

mike - 2005-12-26, 17:19

Uturbienie silnika z Vtecem nie stanowi już problemu. To kwestia odpowiedniej elektroniki sterującej Vtecem; zawsze można zastosować zamiast seryjnego komputera inny typu stand alone, który jest w pełni programowalny np.Hondata K-pro, AEM EMS :wink: Mało tego, dzięki tej elektronice można ustawić sobie przyjakich obrotach silnika ma się załączyć v-tec, nitro, max. ładowanie turbiny :D
Gregg Sparrow - 2005-12-26, 17:52

mike napisał/a:
:D :D :D Dobre Marcin

Gregg jeśli Ci się nie podoba ten filmik to bardzo mi przykro :lol:

Proszę o sensowne wypowiedzi bo inaczej posypią sie ostrzeżenia :!:


Dziwne... Masz tendencyjne wypowiedzi. Marcina chwalisz pomimo że mój post był w temacie a tylko wtrąciłem małą wzmiankę o twoim filmiku.
Kumoterstwo jakieś czy coś???

A teraz napiszę coś w temacie zebyś nie miał powodu do dawania ostrzeżenia.
Pytanie brzmi: Jakie silniki wg. was zasługują na uznanie?
Więc odpowiadam. Według mnie na uznanie zasługuje silnik od Trabanta.
ciąg dalszy pytania : Znaczenie ma tutaj podatność na dalsze modyfikacje, podnoszenie mocy, dostępność itp.
Silnik od Trabanta znakomicie nadaje sie do motolotni i jest to najlepsza i największa modyfikacja jaka jest możliwa. Mało tego to silnik ten jest dostępny na prawie każdym szrocie.

Wyczerpująca odpowiedź mam nadzieję.

mike - 2005-12-26, 18:22

Gregg przeczytaj jeszcze raz temat. To mają być silniki do aut i w autach mają być używane a nie w motolotniach, kosiarkach czy innych takich. Ostrzegałem, żeby pisać na temat a ty mi tu wyjeżdżasz z jakimś kumoterstwem...nie odpowiada Ci ten dział to nie pisz.
Gregg Sparrow - 2005-12-26, 18:56

Napisałem na temat co równiez udowodniłem w poprzednim poście.
Dałes mi ostrzeżenie bez uzasadnienia. Jeżeli juz dajesz komus ostrzeżenie to należełoby to uzasadnić chociażby na priva. Takie napisanie że "nie stosuje sie do zaleceń moderatora" nie wystarczy, ponieważ nie mogę się stosować do czegoś czego nie otrzymałem (zaleceń moderatora)
Przeczytaj sobie co jest tematem topiku : Najlepsze wg. was silniki do aut.
Napisałem tylko i wyłącznie moje zdanie a ty mi odmawiasz do tego prawa?
Kolejna cześć: "Jakie silniki wg. was zasługują na uznanie?" Odpowiedziałem. Możesz się nie zgadzać z moim zdaniem ale ja mam prawo je wyrazić. Skoro uznajesz że tylko ty masz rację to po jakiego grzyba zakładasz taki wątek.

Teraz jeszcze coś o komunikacji. Jeżeli chcesz żebym się stosował do zaleceń moderatora to musisz je wyrazić w sposób jasny i zrozumiały a nie burknąć tylko :"Proszę o sensowne wypowiedzi bo inaczej posypią sie ostrzeżenia". Ciekawe czy Marcinowi za jego bezsensowny post też dałeś ostrzeżenie??? Cieszysz się z tego jak głupi trąbką i chwalisz o czym świadczą te :":D :D :D Dobre Marcin"
. Pokaż mi punkt regulaminu forum który złamałem a przyznam ci rację. Narazie uznaję że nagiąłeś regulamin według własnej zachcianki.

Wyraziłem swoje zdanie i za to dostałem ostrzeżenie.

Edit:Dostałeś uzasadnienie na pw
Ferbik wiem, że to Twój kolega ale to nie znaczy, że mu wolno łamać regulamin

Ferbik - 2005-12-27, 00:13

Ok napisze, bo sie lekko zjezylem: mike ciebie i marcina znam duzo lepiej niz gregga, z ktorym mialem kontakt osobisty ze 20 lat temu. Prosze mi nie zarzucac niekompetencji - jako admin mam PRAWO do wyrazania wlasnych spostrzezen stojac z boku. Reszta moich uwag w dziale pytania dotyczace forum => zazalenia do moderatorow/adminow
mike - 2005-12-27, 00:59

Każdy ma prawo zabrać tutaj głos. Proszę jednak o wypowiedzi sensowne mające na celu drążenie tematu. Inaczej mówiąc każdy, kto chociaż trochę interesuje sie motoryzacją niech się tu wypowiada i nie obraża swoimi głupimi postami innych.
ps. czy filmik, który mam w podpisie źle się kojarzy jeszcze komuś poza Gregiem?
Greg jak chcesz to też coś wrzuć ruchomego w podpis, nie będę sam :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group