Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

Praca / Edukacja - Pisanie pracy- wskazówki

Dominika - 2009-12-03, 18:45
Temat postu: Pisanie pracy- wskazówki
Czy ktoś się może orientuje, co promotor miał na myśli rzucając hasło "akapit 5-7 znaków"? Wiem, że najlepiej zapytać promotora, ale troszkę szkoda mi czasu na to, żeby specjalnie się do niej wybierać i pytać o takie "głupstwo". :wink:
Korzystam z offica 2007.
I kolejne pytanie: czy ktoś z Was pisząc pracę, sprawdzał ją w systemie antyplagiatowym, zanim zrobi to uczelnia? :twisted: Słyszałam i czytałam różne opinie. Jak znam życie, moja ciekawość będzie silniejsza. :wink:

OgioN - 2009-12-03, 20:56

Pewnie 5-7 spacji. Ja używałem Tabulatora
Dominika - 2009-12-03, 21:12

Cytat:
Pewnie 5-7 spacji. Ja używałem Tabulatora

Kto by pomyślał :lol: . Ja też używam Tabulatora. :P

OgioN - 2009-12-03, 21:53

Dominika napisał/a:
Cytat:
Pewnie 5-7 spacji. Ja używałem Tabulatora

Kto by pomyślał :lol: . Ja też używam Tabulatora. :P

No, w twoim przypadku to się nie spodziewałem, skoro pytasz co to znaczy "akapit 5-7znaków". :P Zatem nie wiem czy to jest "głupstwo" czy lenistwo z twojej strony, skoro nie chcesz spytać promotora.

Dominika - 2009-12-03, 22:02

Chyba źle odczytałeś mój post.- Trudno. :wink:

Tak, wychodzi moje lenistwo. Jeśli pisałeś pracę, to wiesz, że promotor ma zawsze swoje "widzimisię". Babka nie mogła powiedzieć "tabulator" musiała "ułatwić życie" dając wytyczne co do pracy: "5-7 znaków". I teraz domyślaj się o co mogło chodzić.

Dostałeś "pomógł" i się nie czepiaj. :D

PS. Nieskromnie dodam, że życzę wszystkim promotorom tak "leniwych" studentów jak ja. 8)

red - 2009-12-03, 23:06

Dominika napisał/a:
akapit 5-7 znaków

Faktycznie dziwny wymóg - podejrzewam, że jak by się to samo zrobiło tabulatorem lub (dla bardziej zaawansowanych użytkowników edytorów tekstu) ustawieniami akapitu, to i tak promotor tego nie zauważy.
Ogólnie to często na wydziałach obowiązują jakieś podstawowe wytyczne odnośnie pisania pracy...

Dominika napisał/a:
czy ktoś z Was pisząc pracę, sprawdzał ją w systemie antyplagiatowym, zanim zrobi to uczelnia?

Nie sprawdzałem.

Ferbik - 2009-12-03, 23:15

Dominika napisał/a:
"akapit 5-7 znaków"?

Idiota, który nie zna Worda. Akapit to wcięcie tekstu ogólnie, ale nie tylko - kto zna Worda, ten wie. 7 znaków to 7 spacji od początku krawędzi wyjustowania tekstu do lewej. Czyli wrzucasz tekst, pierwszy wers od akapitu, wciskasz przed pierwszym wyrazem siedem razy spację i po krzyku. Niektórzy nie powinni brać się za rzucanie hasłami, o których nie mają pojęcia...

Dominika - 2009-12-03, 23:26

Początkowo próbowałam to jakoś ustawić, podobnie jak się ustawia marginesy. Nie mogłam tego nigdzie znaleźć. Najlepsze jest to, że jak się zrobi akapit tabulatorem, to wcięcie jest większe od tego zrobionego ręcznie- spacją. :roll:
Ferbik - 2009-12-03, 23:40

Da się ustawić w Wordzie tak, że każda ilość spacji = wcięcie tabulatorem. Tylko to średnio jestem w stanie wytłumaczyć, wolałbym pokazać :)
Tak na szybko: na górze masz linijkę z marginesami strony i z tabulatorami, podzieloną na centymetry - tabulatory, to takie znaczki w kształcie L, które możesz przesuwać tam, gdzie chcesz, żeby zaczynało Ci się wcięcie danego wersu. Aby bardziej sprecyzować ustawienie danego tabulatora potrzebna Ci myszka z pokrętłem, gdzie po przytrzymaniu klawisza Ctrl popychasz pokrętło myszki od siebie i przybliżasz sobie stronę, co daje Ci większą precyzję.

yabos - 2009-12-04, 00:31

Za ustawianie wielkości wcięcia w akapicie spacją to już w gimnazjum byliśmy gonieni;) Wystarczy że zmienisz rozmiar czcionki i już tekst się sypie.
Dominika - 2009-12-04, 10:12

Dzięki :) , popróbuje z myszką.
OgioN - 2009-12-04, 15:53

Dominika napisał/a:
PS. Nieskromnie dodam, że życzę wszystkim promotorom tak "leniwych" studentów jak ja.

A ja życzę takiego promotora, jakiego ja miałem. Profesor z prawdziwego zdarzenia. Pisanie pracy było przyjemnością.

Karzełek - 2009-12-04, 16:27

Ja Tobie proponuję stworzyć sobie swoje style tekstu bądź zmodyfikować istniejące. Zaraz na pierwszej zakładce w Word 2007 - Narzędzia główne - jest coś takiego jak style tekstu. I teraz albo klikasz prawym przyciskiem myszy na pierwszy lepszy styl i wybierasz modyfikuj, albo klikasz w strzałkę na pasku z napisem Style, rozwija Ci się okno ze wszystkimi stylami, na samym dole są trzy ikonki, klikasz pierwszą - Nowy styl - i tworzysz od podstaw. Wybór edycji tekstu masz ogromy. W głównym oknie ustawiasz czcionkę, jej rozmiar, kolor, interlinię, układ tekstu. Ponadto na dole w lewym rogu jest opcja formatuj, która pozwala edytować wszystko jeszcze dokładniej. Później zaznaczasz jedynie tekst i klikasz nazwę stylu, do którego ma być przyporządkowany. Pisząc pracę stworzyłem sobie jeden styl do tekstu właściwego, jeden do nagłówków, jeden do tabel, jeden do podpisów tabel i rysunków i tak dalej. Może to wydawać się skomplikowane i nieco pracochłonne, ale jest to również niezwykle wygodne. Raz posiedzisz i masz sprawę załatwioną do końca pisania pracy. Nie musisz przypominać sobie jaka ma być w danym miejscu wartość wcięcia czy akapitu, po prostu klikasz i gotowe :wink:
Jeżeli coś jest niejasne bądź potrzebna będzie pomoc to służę uprzejmie :)

Dominika - 2009-12-04, 20:09

OgioN chyba naprawdę Cię uraziłam swoim postem. :roll:
Bardziej zależy mi teraz na merytorycznych uwagach. Nie oceniam nikogo i proszę również o podobne zachowanie zwrotne.

Dziękuję ślicznie za wskazówki. Jak się okazało funkcje Offica 2007 trzeba sobie przyswoić jak wcześniejszych edycji. Za przypisy i całą resztę planuję wziąć się od jutra. :wink:

OgioN - 2009-12-04, 20:54

Dominika teraz to Ty mnie zrozumiałaś. :) Nie mam urazy :roll: :)
Powiem szczerze, że mieć dobrego promotora, który jest zawsze dostępny, masz do niego maila, nr telefonu, regularnie sprawdza i poprawia/doradzi jak napisać pracę wręcz po sznurku. Bez żadnego opóźnienia. Facet ma tak to poukładane, że aż miło się pisze taką pracę. A i osoba dość znana w światku pedagogów :) Dodam, że swoje wyniki badań publikował jak mnie jeszcze na świecie nie było.

mixas - 2009-12-05, 11:44

Ferbik napisał/a:
Dominika napisał/a:
"akapit 5-7 znaków"?

Idiota, który nie zna Worda. Akapit to wcięcie tekstu ogólnie, ale nie tylko - kto zna Worda, ten wie. 7 znaków to 7 spacji od początku krawędzi wyjustowania tekstu do lewej. Czyli wrzucasz tekst, pierwszy wers od akapitu, wciskasz przed pierwszym wyrazem siedem razy spację i po krzyku. Niektórzy nie powinni brać się za rzucanie hasłami, o których nie mają pojęcia...


Podejrzewam że twój promotor jest lekko mówiąc niedoinformowany o zasadach pracy w wordzie. A za robienie akapitu spacjami odebrał bym prawo do używania komputera. Wcięcie akapitu powinien podać w mm albo w punktach a nie w znakach.

Akapit robisz suwakami jak napisał wcześniej - chyba Ferbik. A najbardziej odpowiednią metodą jest założenie styli (patrz co pisał Karzełek), tam ustawiasz sobie dodatkowo odpowiednią interilinie, światło justowanie oraz sposób dzielenia wyrazów. Nie obrażając nikogo to większość wykładowców (patrz promotorów) nie wie jak poprawnie pracować w tym narzędziu dlatego sugerują ci metody, które sami znają i w ten sposób wiele ludzi powiela ciągle te same błędy.

Najlepiej jak zrobisz kilka styli np. tekst główny, wypunktowanie, cytaty itd. Potem pisząc czy umieszczając tekst przypisujesz odpowiedni styl danemu fragmentowi.

Jeżeli będziesz robić akapit spacjami to ewentualna modyfikacja tekstu czy późniejsze formatowanie będzie cię kosztować masę czasu.







Możesz też metodą łopatologiczną wyklikać sobie sobie 7 spacji zobaczyć jak dużo musisz przesunąć suwakiem do pierwszego znaku i na tyle punktów ustawić akapit. Pamiętając oczywiście o usunięciu spacji :) . Ale wielkość spacji zależy również od wielkości czcionki, światła znaków, justowania więc nie polecam tej metody wogóle.

Dominika - 2009-12-05, 13:54

mixas napisał/a:

Najlepiej jak zrobisz kilka styli np. tekst główny, wypunktowanie, cytaty itd. Potem pisząc czy umieszczając tekst przypisujesz odpowiedni styl danemu fragmentowi.

Jeżeli będziesz robić akapit spacjami to ewentualna modyfikacja tekstu czy późniejsze formatowanie będzie cię kosztować masę czasu.


A ja myślałam, że trudnością będzie napisać sam tekst. :P

mixas - 2009-12-05, 16:43

Niepotrzebnie to się dłużej tłumaczy niż robi są gotowe style w dokumencie które możesz sobie zmodyfikować wedle potrzeb.
Zajrzyj tu poświęć 10 min

http://office.microsoft.c...1895631045.aspx

a globalnie podczas pisania całej pracy oszczędzisz godziny.
Drugą sprawą jest to, że jeżeli jest to praca dyplomowa/magisterska to konieczne jest używanie styli gdyż oddajesz ją również w wersji elektronicznej i jeżeli dobrze pamiętam to było również wymogiem.

A... i zobaczysz jak szybko zrobisz spis treści

Dominika - 2009-12-07, 10:32

Niezły motyw z tymi "stylami". Troszkę poczytałam i na razie próbuję :) , tzn. bawię się.
Dziękuję :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group