|
Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia
|
|
Motoryzacja - Kult Demona ... prędkości
tumasz - 2008-09-10, 09:46 Temat postu: Kult Demona ... prędkości http://www.osszesauto.hu/prg/top10.kk
glizda - 2008-09-10, 09:51
Hmm.... może jakiś komentarz albo cokolwiek, prawdę mówiąc nie wiem o co chodzi w tym temacie
Ferbik - 2008-09-10, 09:52
U mnie w Vectrze też się licznik na 250 zamyka
Administrator - 2008-09-10, 12:05
Żeby zamknąć licznik (250) to trzeba mieć ponad 200 KM
Ferbik - 2008-09-10, 12:12
Administrator, uwierz mi że nie trzeba
Nawet na tej stronie jest Opel Astra DOHC 2.0 chyba z tym samym silnikiem, który mam ja i:
Cytat: | Opel ASTRA F 2.0 DOHC 16V
Sebesség: 250 km/h |
Administrator - 2008-09-10, 12:44
Ferbik mówiłem Ci że masz za małe koła i Ci prędkościomierz zawyża
MODEL: Rok Produkcji Vmax 0-100km/h
Astra 2.0 GSi 1991 - 1993 200 9.5
Astra 2.0 GT 1991 - 1993 195 9.5
Astra 2.0-16 GSi 1991 - 1994 220 8.0 - ta ma 150KM i ten sam silnik co u Ciebie
Twój samochód z tym samym silnikiem ma Vmax 217km/h a w wersji turbo 240km/h - moc 204KM:
250 nie osiąga nawet najnowsza Astra z silnikiem benzynowym 2.0 Turbo o mocy 240KM
Ferbik - 2008-09-10, 12:51
Nie mam za małych kół Mam takie same, jakie zaleca producent: R15/195/60
Wytłumacz mi zatem jak to możliwe. U kolegi z takim samym silnikiem w Calibrze też się licznik zamyka
Administrator - 2008-09-10, 13:00
Jechałeś z nim czy tylko ci opowiadał? Chyba juz masz odpowiedź.
Może kolega ma 2.0 Turbo (204KM, Vmax 245km/h)? To wtedy uwierzę że rozbujał przy sprzyjającym pochyleniu terenu.
Tu masz osiągi calibry:
Z twoim silnikiem - C20XE - Vmax 220km/h
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Calibra
Faktem jest że wszystkie liczniki samochodowe zawyżają prędkość ale nie o tyle. O ile przekłamuje nasz licznik można sparwdzić porównując go z prędkością pokazywaną przez GPS w nawigacji.
Ferbik - 2008-09-10, 13:05
Administrator napisał/a: | Jechałeś z nim czy tylko ci opowiadał? |
Mówił, ale nie należy do grona bajkopisarzy, więc mu wierzę Ma ten sam silnik co u mnie C20XE.
Co do suchych danych w tabelach to zauważyłem, że różnią się od tych z rzeczywistości
Mogę porównać chociażby na corsie, gdzie producent podaje max 156 km/h, osobiście wiem, że da radę więcej
Administrator - 2008-09-10, 13:07
Tak jak pisałem wskazania prędkościomierza są błędne - nigdy nie zgadzają się z GPS,ale na pewno ta różnica nie jest większa niż około 5km/h
Ferbik - 2008-09-10, 13:14
Nie mam GePeeSa To teraz nachodzi mnie na myśl pytanie: skoro prędkościomierze w autach podają błędne prędkości, to dlaczego np. pomiar prędkości przy trasie pokazuje taką samą prędkość, którą mam na liczniku? Bo niejednokrotnie zwracałem na to uwagę
Administrator - 2008-09-10, 13:18
Masz podziałkę co 1km/h na liczniku? Poza tym czym wyższa prędkość ta różnica jest większa.
Pamiętaj też że moc silnika spada z czasem i w 10 letnim aucie nigdy nie będzie tyle koni ile było na początku.
Dlaczego liczniki samochodowe zawyżają wskazanie (nie pomiar!) ?
Ze względu na limity prędkości na drogach (lepiej jechać wolniej niż szybciej), po drugie - wskazanie nigdy nie jest dokładne - zużycie opon powoduje jego zawyżenie, nowe opony zaniżenie (więc jest to forma zabezpieczenia).
Mercedes miał kiedyś nawet o to proces. Użytkownik który jechał samochodem dostał mandat i twierdził przed sądem, że wg licznika jechał zgodnie z przepisami. Zakończyło się tak że mercedes musiał płacić mu odszkodowanie.
Tu masz na przykład dyskusję na ten temat na forum Opla:
http://forum.opel24.com/v...er=asc&start=10
Ferbik - 2008-09-10, 13:50
No fakt, najlepiej zmierzyć różnicę za pomocą GPS. Nie wiedziałem jednak, że różnice mogą być aż tak drastyczne
Ferbik - 2009-02-25, 18:51
Jechałem dzisiaj po trasie z GPS.
Różnica faktycznie spora w pomiarze między GPS a licznikiem i tak na przykład:
licznik 70km/h = GPS 56km/h
licznik 120km/h = GPS 98km/h
licznik 140km/h = GPS 115km/h
zatem im większa prędkość, tym większe przekłamanie. Tak jak wspomniał Administrator.
Administrator - 2009-02-25, 19:24
Szczerze mówiąc, to trochę za duże są te różnice.
mqs - 2009-02-25, 19:33
A jak z przebiegiem, czy różnica dotyczy też przejechanych kilometrów? Zakładam, że tak.
Mefisto - 2009-02-25, 19:53
U mnie różnice zaczynają się dopiero powyżej prędkości 120km/h i raczej są to wielkości max do 10km/h.
Administrator - 2009-02-25, 20:15
Zarówno prędkość jak i przebieg odczytywane są przez samochód prawidłowo, celowe przekłamanie zachodzi dopiero w liczniku prędkości który widzie kierowca. Najlepiej widać to w samochodach z komputerem pokładowym. U siebie mogę sobie ustawić tak aby na pod prędkościomierzem i obrotomierzem na wyświetlaczu komputera pokazywał mi cyfrowo aktualną prędkość. I kiedy wskazówka jest na 100km/h to pod licznikiem mam wyświetloną prędkość 95km/h (komputer nie zaniża tylko pokazuje prawdziwą wartość).
W nowszych samochodach różnica bywa stała. U mnie to 5km/h, niezależne od prędkości.
Ferbik - 2009-02-25, 20:44
mqs napisał/a: | A jak z przebiegiem, czy różnica dotyczy też przejechanych kilometrów? Zakładam, że tak. |
Niecałe 230 tys. km od 96 roku - samochód z 91, wymieniony silnik w 96.
mqs - 2009-02-25, 21:02
Ferbik - Pytałem trochę o co innego. Chodziło mi, czy przekłamanie dotyczy tez pokonywanego dystansu. Ale na to pytanie odpowiedź mam od Administratora.
Ferbik - 2009-02-25, 21:07
mqs napisał/a: | Chodziło mi, czy przekłamanie dotyczy tez pokonywanego dystansu |
Powiem tak: moje pomiary robiłem na pewnych odcinkach, na których prędkość mi nie skakała ani na liczniku ani na GPS. Także pomiary uważam za dokładne.
Program GPS to WayFinder na SE C702.
dawid - 2009-02-25, 21:52
Administrator napisał/a: | U mnie to 5km/h, niezależne od prędkości. |
u mnie tak samo
Jaro - 2009-02-25, 23:19
Administrator napisał/a: | Szczerze mówiąc, to trochę za duże są te różnice. |
Też tak uważam, coś jest nie tak i to nie w urządzeniu GPS.
Ferbik - 2009-02-26, 08:11
AAaa dodam jeszcze, że teraz mam 14" na zimę. Oryginalnie powinny być 15" Pomierzę na wiosnę - wyniki będą bardziej wiarygodne
Jaro - 2009-02-26, 08:20
No to może być głównym i jedynym powodem tych różnic.
mqs - 2009-02-26, 12:58
Skoro jeździsz na 14 (a nie na fabrycznych 15 - jak pisałeś wcześniej), to na dzień dobry Twój licznik zawyża wszystko o prawie 7%.
Ferbik - 2009-02-26, 12:59
mqs napisał/a: | Skoro jeździsz na 14 (a nie na fabrycznych 15 - jak pisałeś wcześniej), to na dzień dobry Twój licznik zawyża wszystko o prawie 7%. |
Zimówki mam na 14, letnie na 15. Także tylko zimą zawyża aż tak wg tego co piszesz.
Administrator - 2009-02-26, 13:42
mqs napisał/a: | Skoro jeździsz na 14 (a nie na fabrycznych 15 - jak pisałeś wcześniej), to na dzień dobry Twój licznik zawyża wszystko o prawie 7%. |
Głupoty piszesz, tylko bez urazy proszę
Na 14 zakłada się po prostu wyższe opony tak aby średnica koła została zachowana.
U mnie np. producent dopuszcza rozmiary od 16'' do 18''
I zgodnie z zaleceniami producenta jeżdżę na:
Latem:
235/45 R17 przód
255/40 R17 tył
Zimą:
wszystkie 4 koła - 225/55 R16
Zalecana różnica w średnicy koła to max 2%. Natomiast dopuszczalna różnica to max 4%.
Gregg Sparrow - 2009-02-26, 15:00
Administrator, przy podanych prze ciebie wielkościach kół 235/45 R17 a 255/55 R16 jest różnica w przebiegu ~10 metrów na każdy kilometr.
Administrator - 2009-02-26, 15:17
gregg napisał/a: | przy podanych prze ciebie wielkościach kół 235/45 R17 a 255/55 R16 |
Nigdzie nie podałem tego drugiego rozmiaru - 255/55 R16 .
Chyba że chodzi ci o porównanie 235/45/17 do 225/55/16.
Wtedy średnica tych kół rożni się o 10,6 mm czyli 1,6 %, czyli jest mniej więcej taka sama jak porównanie koła z nową oponą do koła z mocno zużytego. Nowy bieżnik ma ok. 8mm. Po zużyciu o 5mm robi się różnica w średnicy koła także 10 mm.
Gregg Sparrow - 2009-02-26, 15:38
Administrator, sorki za pomyłke dokładnie o ro mi chodziło.
Ale różnica jednego cala (wielkości koła)przy takim samym profilu opony (chodzi mi o wysokość) to już jest dużo.
Administrator - 2009-02-26, 16:03
gregg napisał/a: |
Ale różnica jednego cala (wielkości koła)przy takim samym profilu opony (chodzi mi o wysokość) to już jest dużo. |
Ale profil opony np. 45,50,55 nie określa w sposób bezpośredni jej wysokości. TO jest wartość wyrażona w %. Otóż:
profil na oponie (%)= (wysokość opony) / (szerokość opony) x 100%
czyli opona o niższym profilu może być wyższa
Przykład:
255/40/17 - 255 x 0,4 = 102 mm (wysokość opony)
185/55/R16 - 185 x 0,55 = 101,75 mm
Opona o profilu 40 jest wyższa niż o profilu 55.
|
|