Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

INFRASTRUKTURA /Modernizacje Wielunia - Komunikacja miejska

Spooky - 2007-05-25, 13:07
Temat postu: Komunikacja miejska
Czy nie uważacie że w Wieluniu autobusy komunikacji miejskiej powinny mieć tak jak we wszystkich innych miastach elektroniczne tablice na których byłaby wyświetlana trasa? Był już taki pomysł, ale nie wiadomo czemu upadł. A przecież nie jest to tak drogie żeby nie było możliwe do zrealizowania...


Przeniesione z działu "Informacje"
Jaro

kamillo64 - 2007-06-05, 16:51

Ostatnio miałem taką sytuację: Idę sobie na autobus D na plac Legionów, patrzę - stoi autobus na przystanku. Widziałem go od tyłu i była z tyłu tabliczka "C", więc szedłem nadal spokojnie. Potem zaszedłem na przystanek, czekam, czekam, a tu nic. Pytam się ludzi gdzie ten autobus D a oni na to że odjechał kilka minut temu (to był ten z literką C z tyłu). I jak tu się nie wkurzyć? A już nieraz tak "oznakowane" autobusy widziałem na mieście. Oprócz tego, często zdarza się że kierowcy nie zmieniają tabliczek z przodu i można czasem dostrzec np. autobus jadący sobie na Stare Sady z tabliczką "Dworzec PKP". Pół biedy jeśli chodzi o mieszkańców naszego miasta, którzy nie dadzą się zmylić tabliczce. Gorzej jednak jeśli przyjedzie ktoś spoza Wielunia i będzie chciał skorzystać z KM... Dlatego moim zdaniem dobrym wyjściem jest zamontowanie w autobusach tablic elektronicznych...

Czy zainstalowanie takich tablic jak w autobusie poniżej naprawdę jest aż tak kosztowne?


Panterka - 2007-06-06, 19:56

Samo zamontowanie elektrycznych tablic nie wystarczy. Nawet jesli przystanki beda rozpisane bez wzgledu na to w jakiej formie kierowcy autobusow miejskich widzac ze nikt nie wysiada lub ze nikog nie ma na przystanku nie zatrzymuja sie na nim. Juz nie raza zdarzyla mi sie taka sytuacja. W wiekszych miastach przystanki na zadanie sa dopowiednio oznaczone natomiast dla wielunskich kierowcow kazdy jest taki.
kamillo64 - 2007-06-06, 22:03

Ależ ja nie poruszam tematu przystanków na żądanie, niech się zatrzymują tylko tam gdzie są pasażerowie. Chodzi o to, że autobus powiedzmy kursuje na linii D, a z tyłu ma tabliczkę "C". Taką właśnie sytuację opisałem wyżej i takie sytuacje w naszym mieście zdarzają się często. Albo np. autobus jedzie na Sady a ma tabliczkę "Dworzec PKP".
mariusz_26 - 2007-06-07, 09:03

nie we wszystkich miastach autobusy komunikacji miejskiej mają elektroniczne tablice heh, faktycznie fajnie to wygląda ale jest kosztowne, komunikacją miejską zajmuje się PKS Wieluń, także dopóki nie zostaną takie tablice wprowadzone w autobusach kursowych, to komunikacja miejska może sobie o nich jedynie pomarzyć (chyba że zapłaci za nie miasto), wystarczy popatrzeć na stan tablic jakie mają kierowcy komunikacji miejskiej, większość z nich jest w bardzo kiepskim stanie, a co tu mówić o elektronicznych tablicach.
maed - 2007-06-07, 09:30

Komunikacja miejska w Wieluniu jest niestety jedną wielką pomyłką. Zdarzało mi się zimą dojeżdżać autobusem do szkoły (o ile mogę spokojnie przejść ca 2km w inne pory roku, to przedzieranie się przez zaspy nie jest najprzyjemniejszym doświadczeniem). Nigdy nie zapomnę sytuacji, kiedy na przystanek przychodzę o 7.10, czekam do 7.20 i dowiaduję się od pana z kiosku, że ten o 7.19 to "już dawno odjechał". WTF? Panu się za szybko pojechało i stwierdził, że nie trzeba jeździć według rozkładu.A żeby jeszcze było fajniej: wielokrotne spóźnienia, nagłe zniknięcia przystanków... nie wspominając o tym, że połowa osób jeździ bez biletów, zaś druga połowa kupuje bilety od kierowcy, co sprawia, że odjazd autobusu się opóźnia...
PPKS Wieluń nie ma pieniędzy? A wydawało mi się, że autobusy kursujące m.in na trasie Wieluń - Łódź i Wieluń - Warszawa są raczej w dobrym stanie. Zaś nie wierzę w to, że bilety sprzedawane są po kosztach.
ATSD - dworzec, jak rozumiem, należy do miasta?

hasta - 2007-06-07, 12:31

Stałam ze znajomymi na przystanku i czekałam na autobus, który miał zawieźć nas do szkoły i który okazał się zbyt przepełniony by nas zabrać. Kierowca autobusu pomachał nam tylko i zostawił na przystanku... Do szkoły na pierwszą godzinę nie pojechaliśmy... :x
Spooky - 2007-06-07, 14:38

Oj z kupowaniem biletów od kierowcy to też jest ciekawie. Kilka razy zapłaciłem kierowcy złotówkę za bilet ulgowy a dostałem bezpłatny. Czyje konto zasiliła ta złotówka? Kierowcy, oczywiście. Kilkaset takich osób dziennie i kierowcy nie mają prawa narzekać na zarobki. Najlepiej by było gdyby miasto powołało spółkę MPK, której byłoby właścicielem tak jak jest we wszystkich miastach i wprowadzić bilety w kioskach i kasowniki w autobusach. Autobusy są przecież własnością miasta, trzeba tylko powołać spółkę i zatrudnić pracowników. Wtedy przynajmniej zysk z biletów będzie zasilał budżet miasta, a nie PKS-u.

[ Dodano: 2007-06-07, 15:42 ]
mariusz_26 napisał/a:
nie we wszystkich miastach autobusy komunikacji miejskiej mają elektroniczne tablice heh, faktycznie fajnie to wygląda ale jest kosztowne (...)


Jest kosztowne? Hm... Ile według Ciebie mogą kosztować takie tablice? Myślę że nie więcej niż 1000zł. Na początek wystarczyłoby zamontować je jedynie w nowych autobusach.

hasta - 2007-06-07, 15:26

Pozwolę sobie nie komentować tych nowych małych autobusów...
mariusz_26 - 2007-06-07, 17:38

no właśnie dajmy ten 1000 zł, PKS w pierwszej kolejności zajmuje się autobusami PKS czyli obsługującymi linie międzymiastowe (W razie wprowadzania tablic elektronicznych w pierwszej kolejności znajdą się one w tych właśnie autobusach), a komunikacja miejska należy pod PKS, nie przynosi zysków czyli nikt nie chce dokładać do interesu. Kursy do Łodzi, Wa - wy czy Wrocławia faktycznie są rentowne, ale mamy takie Zakopane (niewypał), i mnóstwo kursów które jeżdżą dla kilku osób, które powinny być zawieszone. Z komunikacją miejską jest tak samo, to co zarobią do południa, muszą jeszcze utrzymać linie popołudniowe; stąd likwidacja niektórych kursów itd...
miko 005 - 2007-06-08, 09:53

Moim skromnym zdaniem, powinniśmy cieszyć się z faktu istnienia jeszcze komunikacji miejskiej. Bądźmy sprawiedliwi, jeszcze w godzinach szczytu, czyli do pracy, szkoły, i z powrotem, korzystających jest sporo. W pozostałych porach dnia, autobusy w dużej mierze przewożą powietrze, z jednego końca miasta na drugi.
Co do tych „iluminacyjnych” tablic, dla mnie to też wydatek zbędny, dlaczego? Z prostej przyczyny, długość tras jest taka, że każdy pasażer z zamkniętymi oczami wie gdzie w danej chwili się znajduje i jaki przystanek będzie następnym. Owszem, taka informacja w wewnątrz autobusu jest dobra, ale w dużych miastach, gdzie jedna linia prowadzi przez kilkanaście kilometrów, a większość pasażerów to ludzie korzystający sporadycznie z linii miejskiej, bądź poruszający się po danym mieście pierwszy raz w życiu. W naszym kochanym Wieluniu, te dwa ostatnie argumenty, teoretycznie a i praktycznie nie mają miejsca.

Spooky - 2007-06-10, 18:45

W wieluńskiej komunikacji miejskiej są już autobusy z elektronicznymi tablicami, ale panowie "eksperci" chyba nie potrafią ich włączyć... Wygląda na to że trochę techniki i już się gubią. Zobaczcie sami:


borsuk - 2007-06-11, 06:55

Miko-100% racji! Większym problemem naszej komunikacji jest ten,na który zwróciła uwagę Hasta-przepełnine autobusy niezabierające pasażerów z przystanków! Przecież Wieluń to nie metropolia-mamy raptem kilka szkół,większych zakładów pracy,może poikusiłby się ktoś z PKSu na przeanalizowanie tego,ile średnio osób jeździ autobusem danej lini i danej godzinie i ewentualnie uruchomić dodatkowe kursy,które mogłyby być opłacalne,ze względu na ilość korzystających z nich osob! Pozdrawiam
Spooky - 2007-06-11, 14:55

Jeśli chodzi o przepełnione autobusy niezabierające pasażerów to ja się jeszcze z takim problemem nie spotkałem i myślę, że skala tego problemu nie jest zbyt duża. Ale owszem, można by przeprowadzić jakieś badania pod kątem liczby pasażerów w danych kursach i ewentualnie uruchomić dodatkowe. Trzeba zasugerować przeprowadzenie takiej analizy komuś, kto za to odpowiada.

Teraz sprawa elektronicznych tablic: miko 005 powiedział, że wydatek pieniędzy na elektroniczne tablice jest zbędny. Ale skoro wydatek ten został już poniesiony (zdjęcie wyżej), to czemu z tych tablic nie korzystać?? Jednym słowem - niegospodarność.

hasta - 2007-06-12, 22:48

Spooky, zdarzyło się kilka razy... Nie wspominając już o tym jak kilka razy w ogóle autobus nie przyjechał ;)
Spooky - 2007-06-13, 14:07

hasta napisał/a:
Spooky, zdarzyło się kilka razy... Nie wspominając już o tym jak kilka razy w ogóle autobus nie przyjechał ;)


No to trzeba wziąć się za tą komunikację miejską, trzeba to doprowadzić do jakiegoś standardu. Może niech Urząd Miasta się tym zajmie? A nie tylko cieszyć się, że autobusy w mieście w ogóle są, bo takie myślenie do niczego nie doprowadzi - w każdym mieście wielkości Wielunia jest komunikacja miejska.

jenusia - 2007-06-14, 15:06

Ja komunikacją miejską jezdze bardzo często i jakoś nie narzekam, jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby autobus nie przyjechał bądź kierowca nie zatrzymał się na jakimś przystanku..
Spooky - 2007-06-15, 10:10

Mniejsza o to, skoro hasta tak mówi, to znaczy że taki problem istnieje. Nie da się zresztą oprzeć wrażeniu, że w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej można by wiele poprawić. Szkoda, że nikt nie próbuje wprowadzać żadnych zmian...
Administrator - 2010-02-14, 18:16

O przystanki nadal będzie dbało miasto

Aż 3,5 tys. zł wydaje miasto miesięcznie na utrzymanie przystanków autobusowych. I nie ma szans by to się nie zmieniło.
Pytanie, kto powinien sprzątać przystanki komunikacji miejskiej, podzieliło ostatnio radnych. Choć przepisy mówią, że obowiązek ten spoczywa na przewoźniku, miasto płaci za sprzątanie z własnej kieszeni. To zdaniem niektórych radnych, pieniądze wydawane zbyt lekką ręką.
- Przepisy regulują kto powinien sprzątać przystanki, tymczasem prywatna firma zarabia na tym pieniądze - wytyka radna Anna Rozmarynowska.
Radni zastanawiali się też, gdzie kończy się przystanek i dokąd sięga obowiązek jego sprzątania. Zdaniem władz miasta, taniej i racjonalniej wychodzi, gdy płaci się bezpośrednio za sprzątanie przystanków, niż przekazuje na to pieniądze przewoźnikowi. Tym bardziej, że z przystanków komunikacji publicznej korzysta nie tylko PKS, ale i prywatni przewoźnicy.
- Obowiązujący przepis o sprzątaniu przystanków zawarliśmy w specyfikacji przetargowej podczas wyłaniania przewoźnika. Jednak firma tak skalkulowała to w kosztach, że były one zbyt wysokie - tłumaczy burmistrz Mieczysław Majcher. - Dlatego zdecydowaliśmy, że wyłączymy koszty sprzątania z usług przewoźnika i pokryjemy je sami.
Zdaniem burmistrza tak jest nie tylko taniej, ale też bardziej przejrzyście. Z przystanków komunikacji publicznej korzysta bowiem kilku przewoźników. Nie można egzekwować obowiązku utrzymania czystości tylko od jednego z nich.
- A co będzie, gdy zmieni się przewoźnik? Problem sprzątania pozostanie - podsumowują radni.

Źródło: Dziennik Polska

obowiązkowy - 2010-05-18, 09:20
Temat postu: rozkład jazdy komunikacji miejskiej
Czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie w internecie znaleźć rozkład ZKM Wieluń???
Jest jedna strona, ale nie da się zobaczyć np. ul. Kaliskiej lub Wojska Polskiego...?

Spooky - 2010-05-18, 09:55

Obawiam się, że rozkładu komunikacji miejskiej w Internecie nie znajdziesz. Sam kiedyś szukałem, z marnym skutkiem. Nawet jeśli gdzieś jest, to na pewno nieaktualny.
paewl - 2010-05-18, 10:03

http://www.pks-wielun.pl/www/content/view/177/179/
Spooky - 2010-07-03, 12:30

Od 1 lipca część kursów linii G jeździ przez ul. Wiśniową (osiedle za szpitalem) zamiast, jak dotąd, przez ul. Szpitalną. Ciekawostka natomiast jest taka, że na ul. Wiśniowej nie ustawiono żadnego przystanku! Autobus więc jedzie zmienioną trasą, ale nie może po drodze nikogo zabrać, bo nie ma przystanku! Dano mieszkańcom osiedla za szpitalem autobusy, ale mogą sobie tylko na nie popatrzeć jak przejeżdżają, bo przystanku już im nie wybudowano :lol: Dla mnie to jest komiczne i żałosne zarazem. Po co w takim razie autobus jeździ Wiśniową? Tylko nadkłada drogi...
yampress - 2010-07-03, 12:33

Spooky napisał/a:
Obawiam się, że rozkładu komunikacji miejskiej w Internecie nie znajdziesz. Sam kiedyś szukałem, z marnym skutkiem. Nawet jeśli gdzieś jest, to na pewno nieaktualny.



http://www.pks-wielun.pl/...gory/11/34/179/

tylko nie wiadomo w którym miejscu dokładnie jest przystanek na danej ulicy !!

Spooky - 2010-07-03, 12:38

yampress, paewl już dawno dał link do tego rozkładu :) Pomijam zresztą fakt, że rozkład jazdy na tej stronie jest nieaktualny (ostatnio nastąpiła zmiana rozkładu, a na stronie jest nadal ten stary).

Ale problem o którym napisałem w ostatnim poście, dotyczy czego innego :)

Administrator - 2010-07-23, 07:47

Miejskie autobusy nie chcą wozić powietrza

Miejskie autobusy jeżdżą już według nowego rozkładu. Dzięki zmianom komunikacja ma być efektywniejsza.

Choć niedawna zmiana jest pierwszą o takiej skali od wielu lat, obyło się bez rewolucji. Ograniczono się bowiem do korekt czasów odjazdów autobusów i niewielkich zmian w przebiegu tras. Jeden z nowych przystanków pojawił się na przykład przy ul. Wiśniowej.

- Zmiany wprowadziliśmy na tych liniach, które były wystarczająco elastyczne - tłumaczy Waldemar Kluska, naczelnik wydziału gospodarki komunalnej i mieszkaniowej UM. - Ponadto niektóre kursy zostały skrócone, tak żeby nie było wożenia tzw. "powietrza" w autobusach.

Prace nad nowym rozkładem trwały kilka miesięcy. Pomogła w nich powołana specjalnie na tę okazję komisja, w której zasiadło dwoje radnych miejskich. Swoje propozycje mogły zgłaszać zakłady pracy, szkoły, przewodniczący osiedli, sołtysi, a także zwykli mieszkańcy. Wniosków wpłynęło sporo i pracujący nad rozkładem mieli nie lada orzech do zgryzienia.

- Interesy mieszkańców są rozbieżne, dlatego nie wszystkim mogliśmy dogodzić. Chcieliśmy wyjść przede wszystkim naprzeciw oczekiwaniom osób, które autobusami dojeżdżają do pracy - dodaje Kluska.

Jeśli któryś z kursów w nowym kształcie okaże się niewypałem, to niewykluczone, że za jakiś czas dojdzie do kolejnej korekty.

Źródło: Dziennik Polska

Mrówek - 2011-02-01, 18:03


Zachęcam do wypełnienia ankiety dotyczącej funkcjonowania wieluńskiej komunikacji miejskiej. Być może dzięki jej wynikom jakość usług się poprawi. Jest mojego autorstwa.

miko 005 - 2011-02-01, 18:20

Mrówek napisał/a:
Zachęcam do wypełnienia ankiety dotyczącej funkcjonowania wieluńskiej komunikacji miejskiej. Być może dzięki wynikom jakość usług się poprawi.

Mrówek, ta ankieta to owe 10-11 pytań? No chyba że coś mi umknęło :razz:

Mrówek - 2011-02-01, 18:22

Tak to tylko te pytania. Spodziewałeś się wielkiej, skomplikowanej na 30 pytań?
miko 005 - 2011-02-01, 18:59

Mrówek napisał/a:
Tak to tylko te pytania. Spodziewałeś się wielkiej, skomplikowanej na 30 pytań?

Nie, ale sam powiedz jak np. ewentualna mapka trasy, czy dobrze zabezpieczona tablica informacyjna może poprawić jakość usług. Dla mnie istotne były by pytania w kwestii np., czy rozkład jazdy autobusów jest dla mnie zadowalający, bo co z tego, że jedzie miejski rano, jak ja i tak z niego nie skorzystam bo generalnie spóźnię się do pracy. I tak samo jest z ... . Kończę o 14.00, na przystanku mogę być gdzieś 14.20 a autobus odjeżdża o 14.05 . Tak samo jest z drugiej zmiany.

Właśnie takich pytań się spodziewałem, a nie tylko czysto kosmetycznych. Wygląda na to że dalej będę niestety bardzo rzadkim klientem miejskiej komunikacji, a szkoda bo w dobie drogiego paliwa, pewnie chętniej bym przesiadł się na miejski środek lokomocji ;)

JAREK.M - 2011-02-01, 21:12

Mrówek, Miko ma rację. Ankieta swoją drogą a realia swoją. Rozkładu jazdy nigdy nie dopasujesz do upodobań pasażerów. Zawsze komuś będzie pod górkę. :evil:
Mrówek - 2011-02-01, 21:13

Nie chodzi tutaj absolutnie o rozkład jazdy! Chodzi o zbliżone zagadnienia do tych które są w ankiecie.
miko 005 - 2011-02-01, 21:35

Ankieta

Mrówek napisał/a:
Jest mojego autorstwa.

Mrówek, to zmienia postać rzeczy ;) byłem przekonany o tym, że autorem ankiety jest sam zarządca komunikacją miejską i byłem trochę zawiedziony, że pyta o coś tak banalnego.
Teraz już wiem, że chodziło Ci raczej o sam fakt wizualny taboru miejskiego z przyległościami :)

Tak jak wcześniej pisałem, ja jestem bardzo, ale to naprawdę bardzo rzadkim gościem w autobusie miejskim, więc sam rozumiesz, że to jak do ... "serca" (tego w reklamie) :D nie dociera :D :D
Ale zachęcam innych do wzięcia udziału w tej ankiecie, kto wie może Mrówek jest jakimś zalążkiem lepszego jutra dla komunikacji miejskiej w Wieluniu, kto wie :?: :)

PS. Ja mimo wszystko, odpowiedziałem na całość :)

Ferbik - 2011-02-01, 21:44

"Ankieta została już wypełniona z komputera o Twoim adresie IP". WTF?
Mafes - 2011-02-01, 23:11

Ferbik, powinieneś się domyślić. :P
Ferbik - 2011-02-01, 23:20

Mafes, domyśliłem się, wypełniłem. Gra i huczy.
JAREK.M - 2011-02-02, 08:41

Mrówek wypełniłem Twoją ankietę, cieszysz się ??? :P
Mrówek - 2011-02-02, 18:05

Bardzo się cieszę
Zapraszam do wypełnienia mojej ankiety dot. wieluńskiej komunikacji miejskiej -->ankieta

Shymool - 2011-02-02, 20:41

Rzadko korzystam, ale wypełniłem.
ryngolec - 2011-02-03, 22:51

Przepraszam Cię Mrówku - nie wypełnię ankiety , ponieważ jeszcze nie korzystałem z usług Wieluńskiej Komunikacji Miejskiej :(
Mrówek - 2011-02-03, 23:14

Chyba będę musiał dać Ci ostrzeżenie! :D "Spoko nie każdy musi się nazywać Jacek" jak to w jednym filmie było.

Wyniki ankiety za kilka dni przedstawię. Nadal zapraszam do wypełnienia tej ankiety mojego autorstwa.

JAREK.M - 2011-02-04, 08:54

ryngolec napisał/a:
jeszcze nie korzystałem z usług Wieluńskiej Komunikacji Miejskiej :(

To się spiesz, bo mogą zlikwidować jak kolejkę wąskotorową.
Bilet tylko 1,70 zł. Ale przeżycia i wspomnienia z kursu BEZCENNE !!! :P

renia - 2011-02-04, 19:40

JAREK.M napisał/a:
To się spiesz, bo mogą zlikwidować jak kolejkę wąskotorową.

Pomyśl o ludziach którzy tam pracują.Takie sugestie są nie na miejscu.

Spooky - 2011-02-04, 20:23

O ludziach którzy tam pracują? A co z ludźmi którzy z niej korzystają? Bo jeszcze wyjdzie, że ta komunikacja jest głównie po to, żeby zapewnić pracę ludziom, a nie przewozić pasażerów. Zresztą bez przesady, Jarek.M mówił to chyba w charakterze żartu :wink: Z komunikacji miejskiej w Wieluniu zbyt dużo ludzi korzysta, żeby mieli ją zlikwidować, jeszcze dodatkowo dofinansowuje ją miasto. Nie ma szans na likwidację :)
Jan Smutny - 2011-02-04, 20:54

Wydaje mi się, że prócz nietrafionych rozkładów jazdy (trudno chyba coś na rok z góry rozplanować wobec ciągle zmieniających się potrzeb) jest jeszcze kwestia ulg. Jedzie sobie autobusik pusty, albo pełny, ale za bilet zapłaciło n.p. dwoje pasażerów. Niech tak dalej sobie się to kręci, to samo się ukręci. Dopłacać, dopłacać. Co na to Pan Bator, Pan Kluska, rada miejska, burmistrz?
Spooky - 2011-02-04, 21:03

Na całym świecie komunikacja miejska jest dotowana, bo jest to służba publiczna. Jej celem nie jest przynoszenie jak największych zysków, ale zapewnienie mieszkańcom możliwości przemieszczania się.
Jan Smutny - 2011-02-04, 21:18

Jest dotowana z różnych powodów, n.p. dlatego, że zbiorowy transport jest bardziej przepustowy niż indywidualny, zamiast 40 aut w centrum jest 1 liniowy autobus i.t.p, i.t.d. Z róznych powodów się do niej dopłaca- mniejsze zatłoczenie centrów, mniejsze zanieczyszczenie powietrza...I nikt nie mówi, że ma ona akurat w Wieluniu się bilansować. Pytanie, za co gmina dopłaca.
ourson - 2011-02-04, 21:42

A ile osób dziennie/tygodniowo/miesięcznie korzysta z poszczególnych linii komunikacji miejskiej w Wieluniu?
Karzełek - 2011-02-04, 22:56

JAREK.M napisał/a:
Bilet tylko 1,70 zł. Ale przeżycia i wspomnienia z kursu BEZCENNE !!! :razz:

Mnie się zdarza jeździć, ale jakoś tych "BEZCENNYCH" przeżyć nie doświadczyłem :roll:
ourson napisał/a:
A ile osób dziennie/tygodniowo/miesięcznie korzysta z poszczególnych linii komunikacji miejskiej w Wieluniu?

Ja jeżdżę linią G (kurs Stare Sady Częstochowska - > Rozlewnia gazu) o 06:30 bądź o 07:30 do pracy – kiedyś częściej, teraz sporadycznie. Ten drugi kurs bardziej oblężony – uczniowie do szkoły, pielęgniarki do szpitala, plus jeszcze kilka osób do pracy. Są osoby, które widuje się praktycznie zawsze o danej porze. Dodatkowo we wtorki i piątki dochodzą klienci ryku. Na pozostałych liniach przypuszczam schemat podobny – szkoła, praca, do sklepu czy na miasto.
Z pracy autobusem jechałem kilka razy (godzina 15 lub 16 z minutami). Przeważnie byłem sam w autobusie, ewentualnie jeszcze jedna lub dwie osoby.

I jeszcze małe pytanko do Mrówka - Jaki cel ma ta ankieta?

Mrówek - 2011-02-05, 15:44

Ma pomóc w realizacji "projektu" o którym trochę więcej napiszę w najbliższych dniach
Spooky - 2011-06-22, 17:06

Cytat:
Wieluń: Pasażerowie dostaną po kieszeni

Polska Dziennik Łódzki, Zbyszek Rybczyński

Radni miejscy zgodzili się na podwyżkę cen biletów komunikacji miejskiej. Cena ulgowego w granicach miasta wzrośnie o 30 gr, a normalnego o 40 gr. W perspektywie możliwe są też cięcia niektórych kursów.

W ratuszu argumentują, że ostatnie zmiany w opłatach nastąpiły w 2003 r.

- Przy kalkulacji nowych cen uwzględniliśmy wyłącznie inflację - tłumaczy Maria Zarębska z Urzędu Miejskiego w Wieluniu. - Proponowane ceny nie odbiegają od tych, które obowiązują w innych gminach.

Obecnie za bilet normalny uprawniający do przejazdu w granicach miasta trzeba zapłacić 1,70 zł, zaś za ulgowy - 1 zł. Po podwyżce będzie to odpowiednio 2,10 zł i 1,30 zł. Nieco większe podwyżki zaplanowano za przejazd poza miasto. Cena biletu normalnego wzrośnie do 2,40 zł (obecnie 1,90 zł), a ulgowego do 1,60 zł ( 1,20 zł).

Na tym samym poziomie pozostaną ceny biletów miesięcznych. Nie będzie większych zmian, jeśli chodzi o uprawnienia do przejazdów ulgowych i bezpłatnych.

Podwyżka cen biletów podniesie wpływy z ich sprzedaży ok. 95 tys. zł w skali roku. O tyle mniej trzeba będzie wydać z gminnej kasy na utrzymanie autobusów.
W ratuszu myślą już jednak o kolejnych oszczędnościach, bo rocznie idzie na ten cel z budżetu ponad milion złotych.

- Szukamy jakichś rozwiązań, bo obecna forma przewozów finansowo jest dla nas bardzo trudna do udźwignięcia - mówi Maria Zarębska. - Przewidujemy rezygnację z części najmniej rentownych kursów. Będziemy rozmawiać na ten temat z PKS-em i związkami zawodowymi. Być może warto zastanowić się, czy nie zastąpić autobusów mniejszymi, których utrzymanie byłoby mniej kosztowne.

Na konieczność szukania oszczędności wskazywano na posiedzeniu komisji budżetowo-gospodarczej, która rozpatrywała m.in. podwyżki cen biletów (czterech radnych było za, dwóch wstrzymało się od głosu). Radny Zbigniew Kucharczyk zwraca uwagę, że przydałby się nadzór nad realizacją umowy z PKS-em.

- Warto byłoby skontrolować, czy sprzedaż biletów odbywa się w prawidłowy sposób. Nie twierdzę, że ktoś na tym zarabia, bo nie mam dowodów, ale faktem jest, że gmina opiera się tylko na tym, co przedstawi PKS - mówi Kucharczyk.


Przesadzili z tymi cenami, ja w Łodzi płacę 1,20zł za bilet 30-minutowy, dzięki któremu pokonuję autobusem odległość 8km z przedmieść do centrum, a tu mam płacić 1,30zł za 10-minutową jazdę i pokonanie 1 czy 2 kilometrów? Niedoczekanie. Podwyżka spowoduje tylko, że część pasażerów zrezygnuje z korzystania z komunikacji miejskiej, część zacznie jeździć na gapę i wpływy spadną jeszcze bardziej. Pasażerowie dostają po kieszeni, a pensje pracowników jednostek podległych magistratowi rosną.

Karzełek - 2011-06-22, 18:40

Spooky napisał/a:
Podwyżka spowoduje tylko, że część pasażerów zrezygnuje z korzystania z komunikacji miejskiej (...)

Ja jeżdżę tylko zimą i to na prawdę sporadycznie. Teraz nie będę jeździł wcale. Wieluń nie jest aż tak olbrzymią metropolią, żeby koniecznie komunikacją miejską jeździć. Na zdrowie mi wyjdzie :wink:

HandOfFury - 2011-06-22, 18:45

I tak duża część ludzi nie kupuje biletu, więc nie wiem czy to coś da...
Spooky - 2011-06-22, 19:01

Cięcia kolejnych kursów, o których również wspomniano w artykule też raczej nie wpłyną pozytywnie na zachęcenie do korzystania z komunikacji miejskiej... Oj, jeśli Urząd Miasta będzie dalej tak działał (podnoszenie cen biletów i usuwanie kursów) to może się okazać, że autobusy będą woziły samo powietrze. A wtedy magistrat pewnie stwierdzi, że konieczne jest dalsze cięcie kursów i podnoszenie ceny biletów :roll: W Łodzi w tym roku w celu zachęcenia mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej planowana jest obniżka cen migawek (biletów miesięcznych na wszystkie linie) i zwiększenie częstotliwości kursowania na niektórych liniach. Łódzcy urzędnicy twierdzą, że dzięki niższym cenom biletów zachęcą więcej osób do korzystania z komunikacji miejskiej i przełoży się to większe zyski z biletów. U nas cel władz jest taki sam, a podejmowane działania - dokładnie odwrotne. Pytanie, która droga okaże się słuszna?
miko 005 - 2011-06-23, 08:50

Spooky napisał/a:
Przesadzili z tymi cenami, ja w Łodzi płacę

Nie porównuj 730 tysięcznego miasta do Wielunia (ok. 27 tys.). Skoro jeździsz tam komunikacją miejską, to pewnie widzisz ilu pasażerów korzysta z usług MPK. Łódź i podobne metropolie stać na to, żeby ceny biletów były na takim poziomie o jakim mówisz, ekonomia wieluńskiej komunikacji miejskiej "mówi" zupełnie co innego.
Zdaję sobie sprawę z tego, że podwyżki nie uratują sytuacji. Tutaj trzeba sobie zadać pytanie, czy komunikacja miejska w Wieluniu ma jeszcze miejsce bytu?
I jeszcze jedna istotna sprawa, ktoś musi solidnie popracować nad, nie rezygnacją z kolejnych kursów, ale nad sensownym ich ustawieniu. Bo skoro ludzie kończą pracę o godzinie np. 14.00, a autobus odjeżdża z przystanku obok tego zakładu o 14.05, to chyba logicznym jest, że odjedzie pusto.

szag - 2011-06-23, 10:06

to raz a dwa wydaje mi się że te autobusy za rzadko kursują a trzy to fakt że kierowcy nie zatrzymują się na przystankach też myślę jest istotny bo jak by autobus chociaż minute dwie przystanął to myślę że nikt nie miałby problemu z tego aby skorzystać z usług kominikacji miejsckiej



Poprawiono 3 błędy ort.

Spooky - 2011-06-23, 11:04

miko 005 napisał/a:
Łódź i podobne metropolie stać na to, żeby ceny biletów były na takim poziomie o jakim mówisz, ekonomia wieluńskiej komunikacji miejskiej "mówi" zupełnie co innego.


Ekonomia jest wszędzie taka sama, jej zasady nie zmieniają się w zależności od wielkości miasta. W Łodzi w roku 2010 przychody z biletów wyniosły 116 mln zł, a koszty utrzymania komunikacji miejskiej ok. 350 mln zł. Nietrudno się domyślić, że przychody nie równoważą nawet 40% wydatków na funkcjonowanie komunikacji. W tym roku radni miejscy chcą, aby zysk ze sprzedaży biletów był większy i wyniósł 130 mln zł, a środkiem do realizacji tego celu ma być obniżka cen biletów i poprawa dostępności komunikacji miejskiej. Dlaczego podjęli taki krok? Dlatego, że właśnie nie stać ich na tak dużą dopłatę dla komunikacji miejskiej i szukają oszczędności. W Wieluniu takie działanie też mogłoby odnieść skutek. Tańsze bilety spowodowałyby, że osoby które obecnie idą gdzieś pieszo mogłyby zdecydować się na skorzystanie z autobusu. Byłaby to też alternatywa dla osób dojeżdżających samochodem - niższy koszt biletu niż cena paliwa. Niemniej jednak zgadzam się z Tobą w kwestii konieczności lepszego dostosowania rozkładów jazdy do potrzeb mieszkańców.

miko 005 napisał/a:
Tutaj trzeba sobie zadać pytanie, czy komunikacja miejska w Wieluniu ma jeszcze miejsce bytu?


Komunikacja miejska nawet w Łasku (18,5 tys. mieszkańców) ma miejsce bytu, a w Wieluniu ma nie mieć? Nie proponuj, proszę, cofania się w rozwoju.

renia - 2011-06-24, 11:38

Spooky napisał/a:
Obecnie za bilet normalny uprawniający do przejazdu w granicach miasta trzeba zapłacić 1,70 zł, zaś za ulgowy - 1 zł. Po podwyżce będzie to odpowiednio 2,10 zł i 1,30 zł.

Zgadzam się z tą podwyżką.Pracownik jadący np. na ul.Fabryczną autobusem ,,Korony,, płaci 2,10 zł za bilet normalny(na terenie Wielunia) a miejskim 1,70! Dlaczego według Was nie może być ta sama cena za bilet komunikacji miejskiej?
miko 005 napisał/a:
Bo skoro ludzie kończą pracę o godzinie np. 14.00, a autobus odjeżdża z przystanku obok tego zakładu o 14.05, to chyba logicznym jest, że odjedzie pusto.

Według mnie on też jedzie za wcześnie.Ciężko na niego zdążyć.
miko 005 napisał/a:
I jeszcze jedna istotna sprawa, ktoś musi solidnie popracować nad, nie rezygnacją z kolejnych kursów, ale nad sensownym ich ustawieniu.

Powinni przyspieszyć kurs lini G która jest o 13.40 na jednym przestanku.Na ul.Fabrycznnej jest 13.55,14.00 (zależy od korków).Pracownik jadący do pracy na 14 zawsze bywa spózniony,więc nie dziwię się że większość rezygnuje z KM i woli iść spacerkiem :D

ania_a - 2011-06-24, 13:53

renia napisał/a:
Zgadzam się z tą podwyżką.Pracownik jadący np. na ul.Fabryczną autobusem ,,Korony,, płaci 2,10 zł za bilet normalny(na terenie Wielunia) a miejskim 1,70! Dlaczego według Was nie może być ta sama cena za bilet komunikacji miejskiej?


Cena za autobus "Korony" jest zapewne zgodna z cennikiem obowiązującym w PKS Wieluń, na ceny biletów komunikacji miejskiej wpływ mają władze miasta.

Skoro komuś nie odpowiadają ceny PKS, to czemu zatem nie korzysta z komunikacji miejskiej jeśli jest bardziej opłacalna? Wydaje mi się, że to trochę głupie podejście, że skoro tam mają drożej to tutaj też zróbmy drożej; bardziej logiczne byłoby wg mnie myślenie w drugą stronę.

Spooky - 2011-06-24, 14:53

ania_a napisał/a:
Cena za autobus "Korony" jest zapewne zgodna z cennikiem obowiązującym w PKS Wieluń, na ceny biletów komunikacji miejskiej wpływ mają władze miasta.

Skoro komuś nie odpowiadają ceny PKS, to czemu zatem nie korzysta z komunikacji miejskiej jeśli jest bardziej opłacalna? Wydaje mi się, że to trochę głupie podejście, że skoro tam mają drożej to tutaj też zróbmy drożej; bardziej logiczne byłoby wg mnie myślenie w drugą stronę.


Zdecydowanie popieram. Każdy może wybrać to, na co ma ochotę. Nikt nie zabrania korzystać z usług komunikacji miejskiej, jeśli jest tańsza niż PKS.

Spooky - 2011-08-04, 22:36

Cytat:
Wieluń: Tną kursy autobusowe

Naszemiasto.pl Daniel Sibiak

Po zatwierdzonej podwyżce cen biletów, o której informowaliśmy kilka dni temu, magistrat także od września wprowadza zmiany w rozkładzie jazdy autobusów komunikacji miejskiej na terenie miasta i gminy Wieluń. Zmianie ulegną godziny kursowania autobusów, linie o podobnym przebiegu zostaną zaś połączone. Sporo kursów zostanie jednak zlikwidowanych. W magistracie tłumaczą, że z rozkładów jazdy zniknęły tylko kursy o małym zainteresowaniu pasażerów.

W magistracie zapewniają, że problemów nie będzie z dojazdem do szkół i zakładów pracy. Aby ułatwić mieszkańcom dotarcie do różnych stron w ratuszu planują też uruchomienie specjalnego kursu nocnego, który objedzie całe miasta. Prawdopodobnie kurs rozpocznie o godz. 22


Oto kursy, które zostały zmienione lub połączone.

1. Połączenie linii A1 z linią F1 ze zmianą przystanków w centrum miasta – linie te są liniami
o bardzo podobnym przebiegu trasy, dlatego zostały połączone w jedną linię.
2. Trasa linii B1 została zakończona w miejscowości Ruda, zlikwidowany został przejazd
do miejscowości Wierzchlas.
3. W linii B2 został zlikwidowany przejazd przez ulicę Ciepłowniczą i Błońską z uwagi na przeprowadzkę Powiatowego Urzędu Pracy w Wieluniu.
4. W linii B4+H2+G zostały zlikwidowane 2 kursy popołudniowe o numerach (4054, 4308),
ze zlikwidowanych kursów średnio korzystała 1 osoba dziennie.
5. W linii FR+B zostało zlikwidowanych 11 kursów o numerach: 4260, 4261, 4262, 4263, 4267, 4268, 4269, 4270, 4272, 4273, 4276, ze zlikwidowanych kursów średnio korzystała 1 osoba dziennie.
6. Linia C3K została całkowicie zlikwidowana, z całej linii w ciągu dnia korzystało około 20 osób – linia posiadała 5 kursów.
7. W linii C4 zostały zlikwidowane 7 kursów popołudniowych (4096, 4097, 4098, 4099, 4100, 4101, 4102), średnio z kursów korzystała 1 osoba dziennie.
8. W linii CR+B zlikwidowano 6 kursów o numerach: 4205, 4207, 4218, 4219, 4220, 4221,
ze zlikwidowanych kursów średnio korzystała 1 osoba dziennie.
9. W linii D1 zlikwidowano przejazd do miejscowości Wierzchlas oraz przeniesiono 2 kursy
o numerach (4106, 4107) do linii A1 z uwagi na podobny przebieg trasy.
10. W linii D2 zlikwidowano przejazd do miejscowości Wierzchlas oraz 9 popołudniowych kursów
o numerach: 4126, 4127,4128,4129, 4130, 4131, 4132, 4133, 4134, ze zlikwidowanych kursów średnio korzystała 1 osoba dziennie.
11. W linii DR zlikwidowano przejazd do Wierzchlasu oraz 3 kursy o numerach: 4236, 4237, 4246,
ze zlikwidowanych kursów średnio korzystała 1 osoba dziennie.
12. W linii DP zlikwidowano przejazd do miejscowości Wierzchlas oraz 4 kursy o numerach: 4247, 4248, 4255, 4256, ze zlikwidowanych kursów średnio korzystała 1 osoba dziennie.
13. W linii E1+H1 zlikwidowano 5 kursów o numerach: 4196, 4197, 4142, 4143, 4146,
ze zlikwidowanych kursów średnio korzystała 1 osoba dziennie.
14. W linii G zlikwidowano przejazd przez ulicę Wiśniową.
15. W linii F2 zostało zlikwidowanych 7 kursów o numerach: 4174, 4175, 4176, 4177, 4178, 4179, 4180, natomiast pozostała część kursów została przeniesiona do nowo utworzonej linii A2,
ze zlikwidowanych kursów średnio korzystała 1 osoba dziennie.

– W rezultacie zostały zlikwidowane kursy i linie, z których korzystała niewielka liczba osób. Rozkład jazdy zmniejszy liczbę kilometrów o:
- dni robocze – 425 km,- ferie i wakacje – 200 km,- soboty – 179 km - niedziele – 145 km. Łącznie rozkład jazdy autobusów komunikacji miejskiej zmniejszy liczbę kilometrów o 949 w skali roku – wyjaśnia Maria Zarębska z Urzędu Miejskiego w Wieluniu. - Biorąc pod uwagę tylko kilometry wykonywane w dni robocze (zakładając, że jest ich 20 w miesiącu), miesięcznie będzie ich mniej o 8.500 km, co daje oszczędności miesięczne w wysokości 26.605,00 zł.
Za zaoszczędzone pieniądze gmina planuje kupić nowe, ale mniejsze auta do przewozu pasażerów.


Podsumowując - autor napisał, że linie A i F zostaną połączone, ale to zbyt ładne słowo, bo to "połączenie" de facto polegać to będzie na tym, że linia F zostanie zlikwidowana. Oprócz tego cięcia dotkną wszystkich linii, co najgorsze również w miarę dobrze prosperującej linii D do Wierzchlasa. Z moich pobieżnych obliczeń wynika, że zlikwidowana zostanie ok. 1/3 wszystkich kursów, a część pozostałych 2/3 zostanie skrócona. Jedyną dobrą informacją jest pojawienie się linii nocnej, tego czasem mi brakowało w Wieluniu. Przydałoby się znaleźć gdzieś "roboczy" rozkład jazdy komunikacji miejskiej, w którym można znaleźć właśnie te robocze nazwy linii przytoczone w artykule i numery kursów, dzięki czemu można by sprawdzić które faktycznie kursy znikną. Kiedyś takowy można było znaleźć na stronie UM Wieluń, teraz szukam i znaleźć nie mogę.

Mrówek - 2011-08-04, 22:49

Na pewno co do usunięcie przystanka z wiśniowej się zgodzę. To nie moja część miasta ale rozmawiałem z kierowcą, który stwierdził, że w ciągu pół roku nikogo z tamtąd nie zabrał. Jechał autobus dwa razy rano i dwa razy ok. 15.
Jak tak dalej pójdzie to zamiast odkorkowac miasto od samochodów, będziemy zmuszeni do korzystania z nich bo nie będzie jak dojeżdżać. Nagle może się okazać, że jest czym jechać ale powrót już trzeba kombinować.
Może najbardziej będzie się opłacało zlikwidowanie komunikacji miejskiej :692: :659:
PKS mógłby podać tą informację w bardziej przystępny sposób a nie operując tylko sobie wiadomymi oznakowaniami.

Spooky - 2011-08-05, 14:19

Patrząc na to, że usunięto sporo połączeń komunikacji miejskiej z Wierzchlasem, dokąd autobusy na pewno nigdy nie jeździły puste (sam widziałem) wydaje mi się, że to sprytny ruch PKS-u, aby pasażerowie z Wierzchalsa korzystali z ich autobusów zamiast komunikacji miejskiej i płacili znacznie drożej za bilet. Nie wiem jakie były faktyczne powody tej decyzji o usunięciu wielu połączeń z Wierzchlasem, ale ten przychodzi mi na myśl jako pierwszy.

Zostaną też zlikwidowane kolejne kursy popołudniowo - wieczorowe, które może nie cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, ale na pewno były potrzebne. Teraz może wyjść na to, że ok. 19 - 21 nie będzie jak dostać się w jakieś miejsce komunikacją miejską.

Spooky - 2011-08-05, 17:22

Chwilę temu potwierdziły się moje przypuszczenia zawarte w powyższym poście, w Wydarzeniach TVK WSM Pani z magistratu mówiła, że w miejsce zlikwidowanych kursów pozamiejskich komunikacji miejskiej zostaną uruchomione kursy PKS-u, więc "mieszkańcy nic nie stracą". Tylko teraz pytanie - jak to jest, że PKS-owi będzie się opłacało uruchomić te kursy, a miastu w ramach komunikacji miejskiej nie? Dla chętnych polecam oglądanie powtórki Wydarzeń TVK w sobotę o 9 i niedzielę o 13.

PS. Sorry za post pod postem.

Mrówek - 2011-11-21, 18:50

Od 1 grudnia br. zmianie ulegnie rozkład jazdy autobusów miejskich. Zostaną w nim uwzględnione sugestie i prośby mieszkańców (ilość linii pozostaje bez zmian). Szczegółowy zmiany będą podane w najbliższych dniach.
Info: UM Wieluń

mihau - 2011-11-21, 20:50

Spooky napisał/a:
9. W linii D1 zlikwidowano przejazd do miejscowości Wierzchlas oraz przeniesiono 2 kursy
o numerach (4106, 4107) do linii A1 z uwagi na podobny przebieg trasy.
10. W linii D2 zlikwidowano przejazd do miejscowości Wierzchlas oraz 9 popołudniowych kursów
o numerach: 4126, 4127,4128,4129, 4130, 4131, 4132, 4133, 4134, ze zlikwidowanych kursów średnio korzystała 1 osoba dziennie.
11. W linii DR zlikwidowano przejazd do Wierzchlasu oraz 3 kursy o numerach: 4236, 4237, 4246,
ze zlikwidowanych kursów średnio korzystała 1 osoba dziennie.
12. W linii DP zlikwidowano przejazd do miejscowości Wierzchlas oraz 4 kursy o numerach: 4247, 4248, 4255, 4256, ze zlikwidowanych kursów średnio korzystała 1 osoba dziennie.


1 osoba dziennie? :shock: powaliło? Przesz te autobusy był wiecznie pełne!!

Mrówek - 2011-11-21, 21:01

Kiedyś z nudów liczyłem ile osób kupuje bilet to wyszło mi mniej więcej po połowie. Zależy też od linii i wieku pasażera.

Dzisiaj policzyłem na linii D - Stare Sady - centrum - wsiadło na jednym przystanku 9 osob - 3 kupiły bilet, na następnym wsiadło dużo osób, prawdopodobnie ponad 10 - 1 osoba kupiła bilet.

SysiO - 2011-11-22, 18:18

dzisiaj o 14 24 była tragedia ;/ mały bus a bydła w 3 d-p. będzie coś w tym kierunku zrobione ? czy nadal ruda będzie się bujać zajmując połowę autobusu ?
Spooky - 2011-11-22, 19:06

O 14.24 ale na jakiej linii??
SysiO - 2011-11-22, 21:25

D trasa wojska polskiego - stare sady linia wiecznie oblegana tak rano, jak i po południu ;D
miko 005 - 2011-11-23, 13:06

SysiO napisał/a:
dzisiaj o 14 24 była tragedia ;/ mały bus a bydła w 3 d-p. będzie coś w tym kierunku zrobione ? czy nadal ruda będzie się bujać zajmując połowę autobusu ?

Bydła? :shock: :oops: Jak bardzo różnisz się od prawdziwego bydła (Bydło - rogacizna - ogólna nazwa zwierząt hodowlanych z rodziny krętorogich), pisząc w ten sposób o ludziach?
Ruda - to miejscowość, a jak wiadomo wszystkim, no może poza "rogacizną", nazwy takowych pisze się z dużej litery.

Linia D, nie jest linią;
SysiO napisał/a:
D trasa wojska polskiego - stare sady

Jest to linia Kurów - Ruda. Mieszkańcy wsi mają takie samo prawo korzystać z komunikacji miejskiej jak każdy inny "mieszczuch". A kwestie roszczeniowe o zatłoczonych autobusach, należy kierować pod inny adres i w innym tonie.

PS. SysiO, bądź tak uprzejmy i sprawdź sobie co Ci tam wystaje z tych markowych bucików :razz:
PS II. Są tutaj ludzie, którym przeszkadza stylistyka konstruowanych zdań. Szkoda, że nie kole w oczy; ortografia i ... czyste chamstwo :shock:

Mrówek - 2011-11-23, 19:36

OGŁOSZENIE

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Gminy Wieluń, Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Wieluń Sp. z o.o. w porozumieniu z Urzędem Miejskim
w Wieluniu od dnia 01.12.2011r. wprowadza następujące zmiany w rozkładach jazdy autobusów:

Linia A
6:15 Dw. PKP – Stare Sady – przyśpieszony odjazd na 6:05
6:35 Stare Sady – Dw. PKP – przyśpieszony odjazd na 6:25
14:40 Ruda – Dw. PKS – kurs wydłużony do Dworca PKP
15:10 Dw. PKP – Ruda – uruchomiony kurs dodatkowy
15:32 Ruda – Dw. PKS – uruchomiony kurs dodatkowy
18:30 Dw. PKP – Stare Sady – kurs wydłużony do Rudy
18:50 Ruda – Dworzec PKS – uruchomiony kurs dodatkowy

Linia B
14:05 – Bieniądzice – Ruda – opóźniony odjazd na 14:25
14:50 – Ruda – Bieniądzice – opóźniony odjazd na 15:15
15:25 – Bieniądzice – Stare Sady – opóźniony odjazd na 15:50

Linia C
6:39 – POW – Dw.PKP – przyśpieszony odjazd na 6:35
7:40 – POW – Dw. PKP – kurs skrócony od Pl. Legionów i przyśpieszony odjazd na 7:25
8:15 – Dw. PKP – Dworzec PKS – przyśpieszony odjazd na 7:40
14:30 – Olewin – Dw. PKS – kurs wydłużony do Dw. PKP

Linia D bis
7:05 – Dw. PKP – POW p.Kurów – przyśpieszony odjazd na 7:00 i skrócony kurs do Pl. Legionów

Linia G
13:30 – Stare Sady Częstochowska – Bieniądzice – opóźniony kurs na 13:35
14:00 – Bieniądzice – Stare Sady Częstochowska – opóźniony kurs na 14:05

INFO: UM WIELUŃ

SysiO - 2011-11-24, 19:13

miko 005 napisał/a:
PS. SysiO, bądź tak uprzejmy i sprawdź sobie co Ci tam wystaje z tych markowych bucików


Przepraszam, poniosło - nie mam markowych butów ;F Ludzie, ludźmi ale jak określić tłum
który na chama wbija się do autobusu który już i tak pęka w szwach. Rozumiem ze każdy chce dojechać do domu. Dlatego zwalniam miejsce, zmieniam środek transportu :) Przepraszam jeszcze raz wszystkich których to w jakiś sposób obraziło.

Spooky - 2011-11-24, 19:47

Może warto się zastanowić nad tym, jak sprawić, by na takie trasy puszczano większe autobusy. Bo nie może być tak, że pasażerowie są przewożeni w bydlęcych warunkach, jeśli już jesteśmy przy rogaciźnie.
Mrówek - 2011-11-24, 20:00

Nie ma się co dziwić, że tyle puszczają skoro PKS uważa, że jeździ tam połowa lub jeszcze mniej osób wg danych z ilości sprzedanych biletów a że bilety mało kto kupuje to już inna sprawa. kilka postów wyżej moja obserwacja z linii D. Na około 20 osób tylko 4 osoby kupiły bilet.
SysiO - 2011-11-24, 20:33

No to fakt ;P aczkolwiek nie wiem czy chociaż połowa z tych dzieciaczków miała jakiś miesięczny czy coś. Ja już mam dość tego tematu ;p Raz na zawsze dziękuje komunikacji miejskiej w Wieluniu.
ourson - 2011-11-24, 20:39

PKS otrzymuje jakąś dotację do komunikacji miejskiej z budżetu miasta?

Jeśli tak to w jaki sposób jest ustalana dopłata (ilość kilometrów tras, ilość przejazdów, dofinansowanie każdego biletu jakąś określoną kwotą)?

Mrówek - 2011-11-24, 20:47

Pewnie całoroczny niewidoczny...
Spooky - 2012-12-28, 00:53

Polityka informacyjna komunikacji miejskiej w Wieluniu mnie przeraża. Niedawno (w Wigilię) autobusy kursowały w ciągu dnia jak w normalny dzień roboczy, a wieczorem już nie kursowały wcale. Oczywiście informacji o tym fakcie próżno szukać na jakimkolwiek przystanku lub w ogóle gdziekolwiek. Zatem jeżeli ktoś pojechał np. do znajomego, a potem chciał wrócić do siebie na kolację wigilijną, mógł się srogo rozczarować, bo komunikacja miejska pokazała mu przysłowiowego "wała", nie informując zupełnie o zmianie rozkładu jazdy w tym dniu.

Czy nie uważacie, że w takich przypadkach powinny być rozklejone na przystankach karteczki z informacją, do której godziny danego dnia będą kursować autobusy? W wieluńskich warunkach musiałyby to być naklejki, ale w wielu miastach rozkłady jazdy komunikacji miejskiej nie są przyklejane do tabliczek, tylko są drukowane i umieszczane w otwieranych plastikowych kasetkach, do których w razie potrzeby można również włożyć dodatkowe karteczki z informacjami - jak np. w przypadku rozkładu jazdy w Wigilię. Może to rozwiązanie sprawdziłoby się również w Wieluniu?

MarekR - 2013-02-18, 13:24
Temat postu: Przystanki autobusowe - lokalizacja...
Witam.
To takie trochę desperackie pytanie, bo skoro na stronach PKS Wieluń nie znalazłem to pewnie nigdzie nie znajdę ... jakiejś mapki z lokalizacją przystanków autobusowych komunikacji miejskiej w Wieluniu ?

Spooky - 2013-02-18, 16:41

Niestety, obawiam się, że taka mapka nie istnieje.

Jeżeli chodzi Ci o lokalizację jakichś konkretnych przystanków, to zapytaj tutaj, pomożemy :)

BaNdI - 2013-02-26, 14:30

Tym którzy wolą sobie pojechać komunikacją miejską za darmo uprzedzam że od poniedziałku w autobusach można napotkać 3 "kanarów". :)
Mrówek - 2013-02-26, 16:23

Wczoraj byłem w szoku jak zobaczyłem kanara na linii B, który sprawdzał bilety.

Kiedyś liczyłem ile osób kupuje bilet u kierowcy. Wyniki poniżej.
11.12.2012 - na 20 osób - 7 kupiło bilet (35%)
21.11.2011 - na 9 osób - 3 kupiły bilet (33%)

BaNdI - 2013-02-26, 17:10

Nie tylko w B śmigają. bo w A też są :)
Ferbik - 2013-02-26, 17:12

No i w końcu MPK w końcu stanie na nogi! :D
Mrówek - 2013-02-26, 17:22

Na samych mandatach zarobią w tydzień więcej niż za bilety :D
BaNdI - 2013-02-26, 17:31

w Poniedziałek autobusem o godzinie 7:35 dolne Sady udało się złapać 4 osoby :) 400zł do przodu na jednym kursie ładnie :)
Mrówek - 2013-02-26, 17:42

Mandat jest po 100? Byłem pewien, że 50
HandOfFury - 2013-02-26, 18:14

Kanar był juz wczesniej, ale z tego co widzialem to tylko 1 i rano,na kursach wieczornych pusto. Zastanawia mnie jedna rzecz - czy kazda baba powyzej 50 lat ma bilet bezplatny? Bo z mojej obserwacji widze ze 3/4 z tej grupy wiekowej biletu nie kupuje...
BaNdI - 2013-02-26, 21:11

Tak był jeden i jest nadal taki stary pan. Od poniedziałku można spotkać 3 młodych panów. Powiem Ci że dużo osób ma jakieś plakietki karty inwalidzkie czy coś takiego jeśli się mylę to przepraszam bo sam nie wiem co to jest :D
@Mrówek mandat 100zł i nie ma zlituj się i co lepsze ponoć ma się 3dni na zapłatę bynajmniej tak mówili do osób które w poniedziałek dostały mandat.
Kanar Kanarem ale jak się nieraz miejski autobus spóźnia o 10-15 i mam za niego płacić ? Trochę kpina.

ourson - 2013-02-26, 21:13

BaNdI napisał/a:
spóźnia o 10-15 i mam za niego płacić ? Trochę kpina.


Nie czytałem regulaminu, ale zakładam że opłata jest za przejazd a nie za to że autobus przyjeżdża zgodnie z rozkładem ;-)

Spooky - 2013-02-26, 21:17

Ale jeżeli jedna strona (pasażer) ma się wywiązywać z regulaminu, to niech druga strona (kom. miejska) też to robi, i niech przyjeżdża zgodnie z rozkładem.
ourson - 2013-02-26, 21:28

Spooky, jasne że tak... tylko że regulamin zakłada kary dla pasażera a dla pks-u już nie ;-)
Spooky - 2013-02-26, 21:49

To zależy od tego, jak skonstruowana jest umowa miasta z PKS-em, a tego niestety nie wiemy :wink:
miko 005 - 2013-02-27, 12:59

BaNdI napisał/a:
Kanar Kanarem ale jak się nieraz miejski autobus spóźnia o 10-15 i mam za niego płacić ? Trochę kpina.

Ale oczywiście, że nie musisz płacić. Możesz po prostu przejść trasę przejazdu autobusu ... pieszo :twisted: A skoro wsiadasz do niego, to automatycznie respektujesz regulamin (tak jest wszędzie).

Spooky napisał/a:
To zależy od tego, jak skonstruowana jest umowa miasta z PKS-em, a tego niestety nie wiemy :wink:

No na pewno nie tak, że w razie spóźnienia się autobusu, masz prawo do darmowego przejazdu.

Spooky - 2013-02-27, 16:53

miko 005 napisał/a:
No na pewno nie tak, że w razie spóźnienia się autobusu, masz prawo do darmowego przejazdu.

A czy ja to sugerowałem? Nie rozumiem tej uwagi.

miko 005 - 2013-02-27, 17:42

Spooky napisał/a:
A czy ja to sugerowałem? Nie rozumiem tej uwagi.

To nie była uwaga, tylko sugestia w kwestii umowy pomiędzy miastem a przewoźnikiem.

Spooky - 2013-02-27, 21:52

Ale kwestia płatności za bilety mimo opóźnienia została tutaj już wyjaśniona, nie ma sensu po raz kolejny do tego wracać. Mówiąc o umowie miasta z przewoźnikiem miałem na myśli, że może być tam określony czas opóźnienia, przy którym miasto płaci przewoźnikowi mniej za wykonany kurs lub w ogóle nie płaci. Wszak komunikacja miejska utrzymywana jest częściowo z wpływów z biletów, a te będą niższe jeśli autobusy będą się spóźniać (wspomniane przez Ciebie miko wybranie pójścia piechotą), więc miasto powinno być jakoś zabezpieczone na taką ewentualność. Praktycznie we wszystkich miastach gdzie obsługa KM jest zlecana na zewnątrz tak to działa - gdyby tak nie było, to przewoźnik mógłby w ogóle nie trzymać się rozkładu i jeździć wg widzimisię kierowców.
Mrówek - 2013-12-29, 11:18

Jutro Rada Miejska będzie uchwalała ceny urzędowe za korzystanie z komunikacji miejskiej. Z projektu uchwały można wywnioskować, że miasto chce iść w dobrą stronę i zachęcić mieszkańców do korzystania z transportu zbiorowego. Dotychczas za bilet normalny trzeba było zapłacić 2,10 a za ulgowy 1,30 zł. Po zmianie proponuje się 1,50 i 80 groszy za bilet ulgowy. W przypadku linii poza miejskich, dotychczas płacimy 2,40 i 1,60. Radnym proponuje się ceny 1,80 i 1 zł.
Może kiedyś powrócimy do ceny ze zdjęcia :)

ourson - 2013-12-29, 11:52

Mrówek, rok wyborczy, cuda się nasilają... myślę ze burmistrz Antczak zaskoczy nas jeszcze kilka razy...
Jaro - 2014-03-16, 10:28

Cytat:
Bilety komunikacji miejskiej w Wieluniu stanieją w kwietniu

- Kiedy doczekamy się obiecanej obniżki cen biletów komunikacji miejskiej? - dopytują wielunianie.


Uchwałę w sprawie ustalenia nowych cen biletów komunikacji miejskiej w Wieluniu radni przyjęli 11 lutego. Jak poinformowała nas Katarzyna Trzcina z Urzędu Miejskiego, nowe stawki zaczną obowiązywać dopiero z początkiem kwietnia. Wynika to z faktu, że uchwała wchodzi w życie po dwóch tygodniach od momentu opublikowana jej w dzienniku urzędowym województwa łódzkiego.

Przypomnijmy, że decyzją radnych bilet normalny na liniach miejskich będzie kosztować 1,50 zł, a ulgowy 80 groszy. Teraz za jazdę po Wieluniu trzeba zapłacić odpowiednio 2,10 zł oraz 1,30 zł. Zniżki obejmą również komunikację podmiejską. Ale to nie koniec zachęt. Władze postanowiły również rozszerzyć listę pasażerów, którym przysługuje prawo do ulg. Do bezpłatnego przejazdu będą uprawnione również osoby z rodzin wielodzietnych (3+), natomiast do ulgowego - seniorzy po ukończeniu 65 lat.

Z wykazem wszystkich nowych cen oraz osób, którym przysługują ulgi, można się zapoznać tutaj .

Źródło

Mrówek - 2014-05-10, 12:42

Na stronie PKSu są dostępne tabliczki z nową wersją rozkładu jazdy autobusów komunikacji miejskiej.
LINK

Przykładowe poniżej.

_____

Gdyby był lepiej rozpisany dział "przez" to rozkład byłby bardziej czytelny. W tej chwili nadal trudno domyślić się którędy pojedzie autobus.

zwyczajna - 2014-05-10, 13:02

Wieluń jest tak mały, ludziom chce sie jeździć autobusem ? Ja ostatni raz jechałam krótko po tym jak je "stworzyli" :D
Spooky - 2014-05-11, 09:52

edzia i odziu - czasami są jednak spore odległości do przemierzenia, np. z jednego końca miasta na drugi, czasem też są niesprzyjające warunki pogodowe - śnieg, deszcz, mróz - wtedy autobusy się przydają :)
Co do nowych rozkładów jazdy - moim zdaniem dobry przykład na to, jak popsuć coś, co działa w miarę dobrze. Nieczytelne, trudne do zrozumienia, utrudniające życie pasażerom. Zamiast uproszczenia, jest utrudnienie.

Silvo - 2014-05-11, 10:48

Spooky napisał/a:
dobry przykład na to, jak popsuć coś, co działa w miarę dobrze. Nieczytelne, trudne do zrozumienia, utrudniające życie pasażerom


Masz rację. Święta i dni powszednie były oddzielone i bardzo czytelne. Teraz mamy galimatias! Trzeba szukać literek C i D :P

miko 005 - 2014-05-11, 11:02

Spooky napisał/a:
Co do nowych rozkładów jazdy - moim zdaniem dobry przykład na to, jak popsuć coś, co działa w miarę dobrze. Nieczytelne, trudne do zrozumienia, utrudniające życie pasażerom. Zamiast uproszczenia, jest utrudnienie.


Zgadzam się. Brak linii np. A, B, C, do tego połączenie w jedną całość dni roboczych z tymi świątecznymi, skutecznie wprowadza ów galimatias :shock:

Mrówek - 2014-05-24, 22:39

Nadeszła zapowiadana już jakiś czas temu nowinka techniczna w komunikacji miejskiej. Aplikacja LiveBus na telefon (tablet) z systemem Android dzięki której dowiemy się kiedy odjedzie (lub odjechał) nam autobus.

LiveBus 1.0 - pobierz

Wymagania dla aplikacji Livebus (Android wersja 2.3 lub wyżej + gps + internet)

Informacja telefoniczna rozkładu jazdy autobusów tel 691 751 616

Info: PKS Wieluń

____
Jeszcze nie miałem możliwości skorzystania z tej aplikacji. Jak to wygląda w praktyce?

Mrówek - 2014-06-03, 22:54

Korzystał już ktoś z aplikacji? Jak to się sprawdza?


_____
Tańsze bilety, droższe parkowanie
Bilety wieluńskiej komunikacji miejskiej znacznie staniały. Niebawem blisko dwukrotnie wzrosną natomiast stawki opłat za parkowanie w centrum miasta. Ma to zachęcić mieszkańców do przesiadki na stosunkowo rozbudowaną sieć transportu publicznego obsługiwanego małymi autobusami.

W kwietniu opłaty za korzystanie z wieluńskiego transportu publicznego spadły o ponad 25 procent. Za jeden przejazd w granicach miasta płaci się teraz 1,50 zł zamiast 2,10 zł. O jedną czwartą mniej trzeba zapłacić też za przejazd liniami miejskimi wychodzącymi poza granice Wielunia – nowa cena biletu to 1,80 zł (dawniej 2,40 zł).

Są też bilety ulgowe, choć zniżka nie ma standardowego wymiaru 50 proc. – kosztują odpowiednio 80 gr i 1 zł. Wyższe niż połowa ulgi obowiązują natomiast dla uczniów kupujących bilety miesięczne. Te kosztują 20 zł za bilet na jedną linię i 40 zł za przesiadkowy przy stawkach 50 i 80 zł dla pozostałych podróżnych.

Tanieje przejazd, drożeje postój

Obniżka nie kończy jednak zmian opłat pobieranych przez gminę Wieluń. Niemal równolegle z korektą cen przejazdów – w lipcu – wprowadzona ma zostać znaczna podwyżka cen parkowania w centrum dwudziestopięciotysięcznego miasta na południowym zachodzie regionu łódzkiego. Niemal dwukrotnie wzrosną opłaty za postój od 30 minut do godziny (do 2 zł) i ponad godzinę, o 50 procent zdrożeje też karnet miesięczny (do 150 zł).

Zmieniona zostanie też organizacja strefy poza kilkoma ulicami ścisłego centrum – wyznaczona zostanie tam podstrefa oznaczona symbolem B, w której opłaty pozostaną na dotychczasowym poziomie. Do tego obszaru włączone zostały dwie ulice, na których parking był do tej pory darmowy. Jedyną dobrą dla kierowców informacją jest skrócenie okresu pobierania opłat o jeden dzień tygodniowo – o sobotę. Zmiany te mają zachęcać do wyboru autobusów transportu zbiorowego (dobrze wpisuje się w to decyzja o zniesieniu opłat parkingowych w soboty, kiedy komunikacja miejska funkcjonuje w o wiele mniejszym zakresie niż w dni powszednie).

Spora sieć, niskie częstotliwości

Wieluń ma, jak na rozmiar miasta, bardzo dobrze rozwiniętą sieć ośmiu linii komunikacji miejskiej, z czego aż sześć dociera do graniczących z siedzibą gminy wsi. Połączenia na większości tras realizowane są kilka razy dziennie, mają bowiem charakter podmiejskich kursów szkolno-pracowniczych. Na najważniejszych trasach częstotliwość w dni robocze przekracza godzinę. W soboty i w niedziele realizowany jest niewielki procent połączeń.

Na zlecenie gminy Wieluń przewozy realizuje miejscowe przedsiębiorstwo PKS, które po raz kolejny wygrało ogłoszony w 2011 przetarg na obsługę tras do końca przyszłego roku. To PKS jest także emitentem biletów, choć wysokość opłat regulują uchwały rady gminy. Bilety jednorazowe kupuje się bezpośrednio u kierowcy i wydawane są z elektronicznej bileterki, tak jak na wszystkich kursach PKS niezlecanych przez miasto.

Autobusy są miejskie także ze względu na właściciela

Co ciekawe, przewoźnik korzysta nie tylko z własnego taboru autobusowego, ale też z pięciu pojazdów należących do samorządu, które są użyczane zwycięzcy przetargu. Po prowadzonej w latach 2004-2012 intensywnej wymianie taboru kupowanego zarówno przez gminę, jak i PKS, wszystkie kursy realizowane są autobusami o długości ok. 7 m. Każdy przejechany przez nie wozokilometr kosztuje gminę 3,32 zł. Roczna dotacja do transportu zbiorowego wynosi ok. 1 mln 200 tys. zł.
Info: www.transport-publiczny.pl

Mrówek - 2014-06-13, 18:24

wielun.naszemiasto.pl napisał/a:
Uchwałę w sprawie ustalenia nowych cen biletów komunikacji miejskiej w Wieluniu radni przyjęli 11 lutego. Jak poinformowała nas Katarzyna Trzcina z Urzędu Miejskiego, nowe stawki zaczną obowiązywać dopiero z początkiem kwietnia.

Dzisiaj jechałem autobusem komunikacji miejskiej. Sporym zdziwieniem było dla mnie, że wewnątrz autobusu znajdują się stare cenniki, pomimo, że nowa tabela opłat obowiązuje od 1 kwietnia. O aplikacji na telefon też nigdzie się nie dowiemy. Na próżno można szukać informacji na przystanku i w autobusie. W sumie jedyna informacja o tym jest tylko na stronie PKSu.

Mrówek - 2014-07-24, 07:24

Mija 4 miesiąc od zmiany cennika, który wszedł od 1 kwietnia, a zmiana została uchwalona 11 lutego. W autobusach komunikacji miejskiej nadal można znaleźć stary cennik. Gdyby ktoś szukał aktualnej wersji to również nie znajdzie jej na stronie PKS-u, dlatego wstawię tutaj cennik przewozu w komunikacji miejskiej.
Jaro - 2014-09-03, 19:52

Cytat:
Wielunianie nie chcą jeździć miejskimi autobusami


Obniżka cen biletów nie zwiększyła zainteresowania komunikacją miejską - mówią kierowcy autobusów.



Pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej od kwietnia płacą mniej za bilety, a część mieszkańców może korzystać z bezpłatnych przejazdów. Obniżkami ratusz chciał zachęcić mieszkańców do częstszego podróżowania autobusami. Dodatkowym bodźcem miał być dwukrotny wzrost stawek opłat za postój w ścisłym centrum miasta oraz poszerzenie strefy płatnego parkowania. W ślad za obniżką cen biletów nie poszły jednak inne działania, przez co trudno oczekiwać, że transport publiczny stanie się realną alternatywą dla samochodów.

Po zmianach wprowadzonych przez radę miejską przejazd w granicach administracyjnych Wielunia kosztuje 1,50zł, zamiast 2,10zł. O jedną czwartą staniały bilety na przejazd poza granice miasta - nowa cena to 1,80zł. Za bilety ulgowe trzeba zapłacić obecnie 80 groszy w granicach miasta oraz złotówkę, wyjeżdżając poza Wieluń.

- W wyniku przeprowadzonej analizy ilości osób korzystających z komunikacji miejskiej, konieczne stało się podjęcie kroków, mających na celu zwiększenie zainteresowania autobusami. Zdecydowano o obniżce cen biletów. Skutkiem dalekosiężnym miało być zwiększenie ilości miejsc parkingowych w mieście, dzięki zamianie własnego samochodu na komunikację miejską - wyjaśnia Hanna Białek-Żóraw z Urzędu Miejskiego.

Obniżki to nie wszystko, wprowadzono też dodatkowe ulgi. Bezpłatne przejazdy przysługują posiadaczom karty rodziny 3+, a ulgowe seniorom legitymującym się kartą 65+.
Warto wspomnieć, że na mocy uchwały osoby powyżej 70. roku życia mogą podróżować komunikacją miejską za darmo.

Od wprowadzenia nowych cen biletów minęło prawie pięć miesięcy. Czy w tym czasie zaobserwowano wzrost zainteresowania autobusami? W ocenie kierowców, nic się nie zmieniło.

- Pasażerów jest tyle samo. Obniżenie cen nie dało żadnych efektów - kwituje jeden z kierowców z długoletnim stażem.

- Pod względem frekwencji nic się nie zmieniło. Jedynie utarg w kasie jest mniejszy - potwierdza inny.

Frekwencję w autobusach chcieliśmy zobrazować stosownymi danymi, jednak w magistracie usłyszeliśmy, że jest za wcześnie na dokonanie pełnej oceny sytuacji. Ma na to wpływ fakt, że zrezygnowano z biletów za 20 groszy, których sprzedawano rocznie prawie 10 tysięcy. W związku z wprowadzeniem przejazdów bezpłatnych, odnotowano niewielki spadek ogólnej ilości sprzedawanych biletów.

-Nie znaczy to jednak, że spadło zainteresowanie komunikacją miejską - zaznacza Hanna Białek-Żóraw z wieluńskiego ratusza. - W celu sprawdzenia rzeczywistej liczby osób korzystających z autobusów niezbędne jest powtórzenie badania, jakie przeprowadzono pod koniec ubiegłego roku, a mianowicie liczenie liczby osób w poszczególnych autobusach i kursach. Wtedy możliwa będzie odpowiedź na pytanie, czy zwiększyło się zainteresowanie wielunian komunikacją miejską, wyciągnięcie wniosków i planowanie kolejnych działań.

Wydaje się jednak, że sama obniżka cen biletów to za mało, aby poważnie myśleć o większej frekwencji w autobusach. W Wieluniu wciąż brakuje, znanych w innych miastach, akcji promujących korzystanie z publicznego transportu - takich choćby jak darmowe przejazdy przez jeden dzień dla właścicieli samochodów osobowych, czy uruchamianie dodatkowych kursów podczas ważnych miejskich imprez i uroczystości. Zresztą nawet obniżce cen biletów nie towarzyszyła żadna poważniejsza kampania informacyjna.

Poza tym pasażerowie od dawna skarżą się na niepunktualność autobusów oraz niską częstotliwość kursów. Nikogo już nie dziwią nawet 20-minutowe opóźnienia w godzinach szczytu, a także odjazdy kilka minut przed czasem w porze wieczorowej, gdy na ulicach nie ma już korków, a pasażerów jest znacznie mniej. Wielunianie żalą się, że nie dość, iż kierowcy jeżdżą wedle uznania, to jeszcze nie grzeszą kulturą osobistą. Jakby tego było mało, na niektórych przystankach nie dowiemy się nawet, o której godzinie powinien odjechać autobus. Od czytelników docierają do nas sygnały o zniszczonych lub zupełnie nieczytelnych tabliczkach z rozkładem jazdy. Co gorsza, są również przystanki (ul. Krakowskie Przedmieście), na których takich rozkładów w ogóle nie ma.

- Godziny odjazdów spisałam sobie na karteczce, którą trzymam zawsze w portfelu. Tylko dzięki temu wiem, kiedy odjeżdża mój autobus - mówi pani Barbara, która często korzysta z popularnego przystanku przy skrzyżowaniu ulic 18 stycznia i Sadowej.

Pozytywem jest udostępnienie pasażerom przez wieluński PKS aplikacji LiveBus, którą można zainstalować np. na smartfonie z systemem Android. Można dzięki niej na bieżąco sprawdzać rozkład jazdy, ale również aktualne opóźnienie lub przyspieszenie poszczególnych kursów względem planu. Aplikację można pobrać ze strony pks-wielun.pl

Źródło

Stefan - 2014-09-04, 07:47

Problemem jest mało konkurencyjny czas podróży w stosunku do dojścia pieszo lub dojechania rowem. Sporą część przejazdu zajmuje postój na przystanku połączony z drukowaniem paragonów/biletów. Jedynym sposobem na zwiększenie frekwencji jest zrobienie komunikacji darmową i zmiana co niektórych tras (rozwiązanie zastosowane w kilku podobnej wielkości miastach).
Funkcjonowanie odpłatnej komunikacji miejskiej w obecnych czasach i tej wielkości mieście to pomyłka (powinna być bezpłatna lub ulec likwidacji)

puma2091 - 2014-09-04, 12:27

Jako pasażer mogę natomiast powiedzieć, że według mnie nie jest problem czas przejazdu ani nawet bilety. Problemem jest mała częstotliwość połączeń wynosząca czasem nawet ponad godzinę! To stanowczo za dużo. Nie wspomnę że spod dworca kolejowego często autobusy linii A i C odjeżdżają o tej samej godzinie co też przekłada się na słabą frekwencję. albo bywa i praktycznie nawet zerową w którymś z tych autobusów.
Spooky - 2014-09-04, 20:02

Zdecydowanie potrzebne jest stworzenie od nowa rozkładu jazdy i przestrzeganie go. Oprócz tego sporo mniej znaczących szczegółów, ale mających wpływ na postrzeganie komunikacji miejskiej. No i tak jak pisałem w artykule, brakuje akcji promocyjnych i specjalnych kursów podczas miejskich imprez.

Postój na przystankach związany ze sprzedażą biletów? Wystarczy wprowadzić bilety kupowane w kioskach i kasowane w kasownikach, tak jak wszędzie. Ci mniej towarzyscy kierowcy pewnie też by się z tego rozwiązania ucieszyli, bo mogliby się skupić tylko na kierowaniu pojazdem.

ourson - 2014-09-04, 20:30

Spooky, kupowane gdzie? W kioskach?:-) jest jeszcze jakiś w Wieluniu? :-) wiem, wiem. .. można też w sklepach. .. pamiętaj jednak ze sklepy za darmo tego nie zrobią.

A czy w Wieluniu można kupić bilet miesięczny? Na jedną albo na więcej linii?

Spooky - 2014-09-04, 20:48

Marże na biletach nie są duże. Jasne, że wyjdzie finansowo trochę mniej korzystnie dla miasta, ale za to nie będzie kolejek do kierowcy, zatrzymujących autobus na przystanku nawet na kilka minut.

Co do biletów miesięcznych - podobno są. Można znaleźć takie pozycje w cenniku usług. Według cennika dostępne są bilety na jedną linię oraz nieco droższe "przesiadkowe". Ale gdzie to kupić i jak to wygląda - takie informacje już ciężko gdziekolwiek znaleźć. Domyślam się, że kupuje się je pewnie na dworcu autobusowym, ale to tylko moje przypuszczenia, oficjalnych informacji na ten temat nie znalazłem.

ourson - 2014-09-04, 20:58

Marza to ok 5-7 proc. Jest rzeczywiście bardzo mała. Ale z tego samego powodu sklepikarze nie są szczególnie zainteresowani sprzedażą biletów. Tym bardziej ze zazwyczaj muszą kupować je za gotówkę.
Zresztą wydaje mi się ze głównym celem sprzedaży biletów przez kierowców jest kontrola. W przypadku kasownikow pojawia się potrzeba oddzielnej kontroli biletów.

Spooky - 2014-09-04, 21:02

Wielu sklepikarzy może być zainteresowanych sprzedażą biletów choćby dlatego, że osoby przychodzące po bilet mogą przy okazji skusić się na jakiś inny zakup.

Podobno i tak da się spotkać kontrolerów biletów w wieluńskich autobusach. Mnie się nie udało, ale też ostatnimi czasy bardzo rzadko korzystam z komunikacji miejskiej. Może ktoś z forumowiczów miał więcej szczęścia?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group