R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przejazd bez nadzoru
Autor Wiadomość
Krzysztof 
Dojeżdża PKSem


Pomógł: 5 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 146
Piwa: 1/18
Skąd: Skomlin
  Wysłany: 2008-07-23, 08:05   Przejazd bez nadzoru

Ku przestrodze dla użytkowników polskich dróg i polskich przejazdów kolejowych.

Polska Dziennik Łódzki napisał/a:
W ubiegłym tygodniu pod Wieluniem i Wieruszowem doszło do tragicznych wypadków na niestrzeżonych przejazdach kolejowych. Zginęły cztery osoby, w tym 14-letnie dziecko. Niebezpiecznie jest jednak także na przejazdach z zaporami.

Tuż po ostatniej katastrofie jeden z naszych Czytelników ze zgrozą zobaczył, jak na strzeżonym przejeździe w Rudzie pod Wieluniem przy podniesionych szlabanach przejeżdża skład towarowy.

- Przecierałem oczy ze zdziwienia, kiedy zobaczyłem, że przez przejazd kolejowy w Rudzie przy otwartych szlabanach przejeżdża pociąg towarowy. Budka dróżnika była zamknięta na cztery spusty. O jakim bezpieczeństwie na przejazdach kolejowych mówimy? - denerwuje się nasz Czytelnik, który chce pozostać anonimowy.

Świadkowi zdarzenia udało się zrobić kilka zdjęć, które na dowód prawdziwości swych słów przesłał drogą mejlową do redakcji. Mimo nocnych ciemności (było kilka minut po godzinie 23), na fotografiach widać toczący się po szynach skład towarowy i podniesione zapory.

- Włos się na głowie jeży - mówi wielunianin Janusz Wypchło. - Wielokrotnie jechałem tą drogą, ale nigdy nie zatrzymywałem się przed torami. Byłem święcie przekonany, że jeśli są tam rogatki, to ktoś czuwa nad ich zamknięciem, jeśli zbliża się pociąg. Aż trudno w to uwierzyć.

Droga wojewódzka nr 486, wiodąca z Wielunia do Działoszyna, należy do ruchliwych. Przed przejazdem nie ma znaków "stop", krzyży św. Andrzeja ani żadnego ostrzeżenia o możliwości przejazdu pociągu przy podniesionych zaporach.

Ze zdjęciami zapoznał się Zbigniew Czyż, dyrektor do spraw eksploatacji z Zakładu Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach, który nadzoruje przejazd w Rudzie.

- Nie ulega dyskusji, że rzeczywiście miał miejsce taki fakt - potwierdza. - Poleciłem już kontrolerowi przeprowadzenie dochodzenia. Z analizy fotografii wynika, że bezpieczeństwo zostało zachowane.

Jak to możliwe? Dyrektor podaje odpowiednie paragrafy z rozporządzenia ministra infrastruktury i wewnętrznej instrukcji PKP. Wynika z nich, że kwestie bezpieczeństwa ograniczają się do zobowiązania załogi pociągu do ograniczenia prędkości i włączania sygnałów dźwiękowych przed przejazdami, tak, aby auta mogły w porę "uciec".

- O tej godzinie na posterunku nr 56 nie było dróżnika, ale pociąg też nie powinien tam jechać. W takich wyjątkowych wypadkach stosujemy specjalne procedury. Sprawdzenie, czy zostały zachowane, wymaga pewnego czasu - dodaje Zbigniew Czyż.

Kolejowe przepisy są kuriozalne. Okazuje się, że dróżnika na strzeżonym przejeździe może nie być nawet 7 dni. Dopiero wtedy rogatki muszą być zdjęte i zastąpione znakami.

Komisarz Andrzej Małolepszy, rzecznik prasowy wieluńskiej KPP, nie kryje zdziwienia. - Świadek takiego zdarzenia powinien natychmiast do nas zadzwonić, nie czekać z interwencją. Pojechalibyśmy sprawdzić, co dzieje się na przejeździe.


Źródło: http://polskatimes.pl/dzi...dzoru,id,t.html

Pozwolicie, że pozostawie to bez komentarza.

przejazd w Rudzie.jpg
Plik ściągnięto 90 raz(y) 21,88 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Administrator 
Administrator


Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3155
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-07-23, 08:22   

No i co teraz powiedzą Ci którzy tak bronili PKP kiedy napisałem że cześć wypadków wynika z zaniedbań kolei? Komu brak wyobraźni?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
zwyczajna 
WIELUNIAK



Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 03 Maj 2006
Posty: 2461
Piwa: 25/43
Skąd: w-ń
Wysłany: 2008-07-23, 08:32   

szkoda słów........ :roll: "żeby zdąrzyły w pore uciec" :shock:
_________________
https://www.youtube.com/w...AvjaHtlMA#t=111
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
akirus 
W trakcie przeprowadzki do Wielunia


Pomogła: 16 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 26 Paź 2006
Posty: 1259
Skąd: wieluń
Wysłany: 2008-07-23, 08:36   

Krzysztof napisał/a:
kwestie bezpieczeństwa ograniczają się do zobowiązania załogi pociągu do ograniczenia prędkości i włączania sygnałów dźwiękowych przed przejazdami


Dlatego zawsze trzeba się zatrzymać, nawet jeśli szlabany są nieopuszczone.

Krzysztof napisał/a:
O tej godzinie na posterunku nr 56 nie było dróżnika, ale pociąg też nie powinien tam jechać.


Nie no szczęka mi poadła, nie wierzę :shock: A może temu czytelnikowi w ogóle się wydawało że tamtędy jechał, a pociąg to fatamorgana, albo widmo.
_________________
Co za czasy! Lot w kosmos trwa coraz krócej, jazda do pracy coraz dłużej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Administrator 
Administrator


Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3155
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-07-23, 09:32   

akirus napisał/a:


Dlatego zawsze trzeba się zatrzymać, nawet jeśli szlabany są nieopuszczone.


To nie jest możliwe. Są przejazdy w dużych miastach gdzie pociągi jeżdżą co 15-20 minut (czasem po 2-3 na raz) i już robią się ogromne korki. Ja często jeżdżę przez taki przejazd i korek często sięga oddalonego o kilkaset metrów skrzyżowania które w ten sposób się blokuje. Co by było gdyby każdy się zatrzymywał przy każdym z 3 torów na tym przejeździe?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Jaro 
Administrator
wielun.biz



Pomógł: 66 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7303
Piwa: 33/113
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-07-23, 09:40   

Brak mi słów... :evil:
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
akirus 
W trakcie przeprowadzki do Wielunia


Pomogła: 16 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 26 Paź 2006
Posty: 1259
Skąd: wieluń
Wysłany: 2008-07-23, 14:50   

Administrator napisał/a:
Co by było gdyby każdy się zatrzymywał przy każdym z 3 torów na tym przejeździe?

Troche przesadzasz :? , zatrzymuje się przed całym przejazdem a nie poszczególnymi torami. Taki przejazd jest w Wieluniu przy wylocie na Sieradz, w Kępnie przy wylocie na Poznań - kilka torów, a nikt się nie zatrzymuje przed każdym tylko przed wjazdem na torowisko.
_________________
Co za czasy! Lot w kosmos trwa coraz krócej, jazda do pracy coraz dłużej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Administrator 
Administrator


Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3155
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-07-23, 15:26   

Pierwszy tor zasłania ogrodzenie i wysoka trawa która się ciągnie wzdłuż, natomiast dwa następne tory zasłania z prawej strony budynek dróżnika.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
yampress 
WIELUNIAK


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 3119
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-07-23, 18:50   

Strzeżony przejazd czy nie strzezony nazeży zawsze sie zatrzymać i zerknac czy cos nie jedzie. Tak dla własnego bezpieczeństwa, bo to różnie dziś z tymi przejazdami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
paewl 
Dojeżdża PKSem


Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 123
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-07-23, 20:30   

Nie chciałbym być na miejscu maszynisty takiego składu. Ciekawe czy na przejeździe na Sieradzkiej i w Dąbrowie też były otwarte rogatki ? To chyba musiało być wyjątkowo cenne zlecenie skoro tak ryzykowali...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Asiunia 
Dojeżdża PKSem



Pomogła: 1 raz
Wiek: 35
Dołączyła: 30 Cze 2007
Posty: 170
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-07-23, 22:23   

Dość często jeżdżę przez ten przejazd w Rudzie i zawsze zwalniam przed nim, ale nie zatrzymuję się całkowicie bo do głowy by mi nie przyszło, że na strzeżonym przejeździe może jechać pociąg przy otwartych szlabanach... No ale teraz to będę się całkowicie zatrzymywać i dokładnie rozglądać..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
cogito 
Mieszka pod Wieluniem


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 883
Piwa: 12/4
Skąd: Planeta Ziemia
Wysłany: 2008-07-24, 20:43   

Jest jeszcze jeden powód, dla którego warto zatrzymać się przed każdym przejazdem.
To możliwość uszkodzenia podwozia na nierównościach.
A co do słabej widoczności i rosnących krzewów, które ją skutecznie zasłaniają, to odpowiednie służby opowinny nakładać wysokie kary włącznie z prokuratorskim postępowaniem, gdyż stanowi to realne zagrożenia dla użytkowników dróg.
Ale czy ktoś się nad tym zastanawia przed wypadkiem?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
akirus 
W trakcie przeprowadzki do Wielunia


Pomogła: 16 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 26 Paź 2006
Posty: 1259
Skąd: wieluń
Wysłany: 2008-07-24, 21:35   

A ja się zatrzymuję przed przejazdami, bo nigdy nie wiadomo czy nie pojedzie "pociąg, którego tam nie powinno być".
_________________
Co za czasy! Lot w kosmos trwa coraz krócej, jazda do pracy coraz dłużej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
miko 005 
WIELUNIAK



Pomógł: 42 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 4309
Piwa: 76/53
Skąd: wieluń
Wysłany: 2008-07-26, 12:47   

akirus napisał/a:
A ja się zatrzymuję przed przejazdami, bo nigdy nie wiadomo czy nie pojedzie "pociąg, którego tam nie powinno być".


Bardzo słusznie, bo nie ważne kto odpowiada za zabezpieczenia i ich stan techniczny na przejazdach kolejowych, dróżnik, automat, czy sama Generalna Dyrakcja PKP, ważne że to nasze zdrowie i życie jest narażone na szwank. Co nie znaczy, że Ci odpowiedzialni mogą spocząć na laurach, bo społeczeństwo będzie umiało „obronić” się samo :P .
_________________
Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
vvivvo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-26, 12:49   

Jeżeli dobrze pamiętam i kojarzę, to jest coś takiego, że w przypadku np lokomotyw, które nie mają podpisanej jakiejśtam umowy z PKP, nie ma obowiązku obniżania szlabanów na przejazdach. Np lokomotywy z jakiś firm. Wówczas może okazać się, że nawet przy podniesionych szlabanach jedzie pociąg. Ale:
1. Maszynista ma zapewnić bezpieczny przejazd pojazdu,
2. Bywa, że nawet przepuszcza samochody (sam widziałem taką akcję na sieradzkiej parę lat temu - lokomotywa spalinowa wieluńskiego przedsiębiorstwa).
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW