Czy ktoś z uzytkowników lustrzanek Canon
Posiada przejściówkę z m42 z chipem. Chodzi mi o to jak w praktyce działa potwierdzenie ostrości. Ostatnio wpadł mi w ręce naprawdę świetny obiektyw na ten bagnet i az opłaca mi się zakupić takowy konwerter. Ale nie wiem czy jest sens. Zwykły bez chipa mam. Najlepiej jakby ktoś był w stanie pożyczyć na chwilkę do przetestowania.
Noszę się z zamiarem kupna lustrzanki cyfrowej Nikon D5000 + AF-S DX 18-55mm VR. Zaznaczę, że jestem początkującym fotografem ale kocham robić zdjęcia (nawet nieźle mi to wychodzi ). Czy ktoś może mi pomóc w ocenie tego aparatu - czy warto go kupić
_________________ Kawa nigdy nie może być za mocna, a piękna kobieta - za słaba.
Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 27 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-06-01, 14:01
@ Natasza
Jeżeli to Twój początek przygody z fotografią to myślę ,że w zupełności wystarczy.
Sam osobiście posiadam niższy model D3000 i jestem zadowolony.
Każdy jednak ma inne wymagania i potrzeby. Ciężko jest więc jednoznacznie stwierdzić : "tak kupuj model xxxx". Dla jednego priorytetem będzie by aparat posiadał np. ruchomy wyświetlacz i live view a dla drugiego by miał silnik auto focus'a w body a dla jeszcze innego by miał możliwość nagrywania filmów.
Nie znam Twoich oczekiwań i wymagań czy "stopnia wtajemniczenia" i dlatego trudno coś jednoznacznie polecić. Zakładając jednak, że wybór D5000 jest przemyślany , to odpowiedź na pytanie czy warto go kupić brzmi : "tak" . Tak samo , jak warto kupić d90 , czy d3000 , pod warunkiem ,że wybraliśmy go spośród innych modeli kierując się jakimiś ważnymi dla nas kryteriami.
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 3119 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-06-07, 11:41
Natasza napisał/a:
Noszę się z zamiarem kupna lustrzanki cyfrowej Nikon D5000 + AF-S DX 18-55mm VR. Zaznaczę, że jestem początkującym fotografem ale kocham robić zdjęcia (nawet nieźle mi to wychodzi ). Czy ktoś może mi pomóc w ocenie tego aparatu - czy warto go kupić