Ogłoszono nareszcie przetarg na wykonanie dokumentacji drogi dojazdowej do oczyszczalni ścieków z ulicy Fabrycznej. Łącznik ten umożliwi likwidację istniejącego dojazdu kolidującego z przedłużeniem ulicy Popiełuszki (chyba najpoważniejsza kolizja z tym projektem).
BIP gminy Wieluń napisał/a:
Remont ul. Fabrycznej – budowa ul. Fabrycznej w Wieluniu - Zadanie Nr 4
Branża drogowa: remont (długość około 400 m), budowa (długość około 350 m); kanalizacja deszczowa , (długość około 350 m); oświetlenie uliczne (długość około 350 m). Dla zadania nr 4 należy przewidzieć przeprowadzenie procedury w oparciu o ustawę o „Szczególnych zasadach przygotowania i realizacji w zakresie dróg publicznych”. Dla zadania nr 4 została ogłoszona informacja o możliwości umieszczenia w pasie drogowym kanału technologicznego, w związku z czym przy realizacji zadań może zajść konieczność zaprojektowania umieszczenia w pasie drogowym urządzeń, o których mowa w art. 39 ust. 6 ustawy o drogach publicznych.
Wysłany: 2014-10-05, 16:40 Odcinek Sieradzka-Warszawska
bip.um.wielun.pl napisał/a:
NPP.6220.14.2014
P O S T A N O W I E N I E
(...) zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie ul. Ciepłowniczej w Wieluniu wraz z zjazdami, odwodnieniem i oświetleniem ulicznym.
Przedsięwzięcie ma zostać zlokalizowane na działkach nr:
odstąpić od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko polegającego na budowie ul. Ciepłowniczej w Wieluniu wraz z zjazdami, odwodnieniem i oświetleniem ulicznym.
UZASADNIENIE
Przedsięwzięcie polegające na budowie ul. Ciepłowniczej w Wieluniu wraz z zjazdami, odwodnieniem i oświetleniem ulicznym zlokalizowane na działkach nr:
218/57, 218/37, 218/54, 38/8, 38/6, 38/7, 38/9, 218/36, 218/55, 218/39, 218/40, 49/1, 48/1, 47/1, 46/1, 45/3, 218/42, 218/45, 14/10, 14/9, 14/22, 14/27, 14/12, 14/11, 14/23, 14/24, 14/25, 14/26, 3/1, 2/1, 1/1, 222/20, 120/1, 222/21, 119/1, 118/1, 118/6, 131/3, 135/4, 131/1, 135/2, 134/9, 131/2, 132/4, 132/6, 132/5, 134/10, 134/5, 133/2, 133/3, 154/25, 154/19, 154/20, 154/15, 154/17- obręb 4 Wieluń w myśl § 3 ust. 1, pkt 60 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, należy do przedsięwzięć wymagających uzyskania decyzji środowiskowej.
(....)
Z informacji o planowanym przedsięwzięciu wynika, że inwestycja polegać będzie na budowie ul. Ciepłowniczej w Wieluniu wraz z zjazdami, odwodnieniem i oświetleniem ulicznym. Budowa przedmiotowej drogi o długości ok. 1650 m (klasa Z) i ok. 60 (klasa D), będzie odbywała się na działkach 218/57, 218/37, 218/54, 38/8, 38/6, 38/7, 38/9, 218/36, 218/55, 218/39, 218/40, 49/1, 48/1, 47/1, 46/1, 45/3, 218/42, 218/45, 14/10, 14/9, 14/22, 14/27, 14/12, 14/11, 14/23, 14/24, 14/25, 14/26, 3/1, 2/1, 1/1, 222/20, 120/1, 222/21, 119/1, 118/1, 118/6, 131/3, 135/4, 131/1, 135/2, 134/9, 131/2, 132/4, 132/6, 132/5, 134/10, 134/5, 133/2, 133/3, 154/25, 154/19, 154/20, 154/15, 154/17 w Wieluniu , obręb geodezyjny nr 4. W otoczeniu projektowanej drogi znajdują się tereny przemysłowe, istniejące zakłady produkcyjne, zakład energetyki cieplnej, linia kolejowa , tereny na których jest prowadzona działalność gospodarcza. Istniejący pas drogowy ul. Ciepłowniczej lub teren przewidziany pod przyszły pas drogowy o zmiennej szerokości: ok. 7 m - 15 m, w części stanowi droga o nawierzchni utwardzonej bitumicznej lub betonowej, droga o nawierzchni nieutwardzonej oraz tereny zakładów produkcyjnych, pól i nieużytków. W części utwardzonej drogi istnieją zjazdy do posesji. Na całej długości drogi o nawierzchni nieutwardzonej oraz tereny zakładów produkcyjnych, pól i nieużytków. W części utwardzonej drogi istnieją zjazdy do posesji. Na całej długości istniejącej drogi brak jest chodników, a odwodnienie odbywa się powierzchniowo lub poprzez istniejącą sieć kanalizacji deszczowej.
Do zakresu planowanej inwestycji będą należały:
- budowa nawierzchni jezdni (beton asfaltowy, i kostka betonowa) szerokość jezdni będzie wahała się od 5,0 m do 10,5 m,
- budowa chodnika dla pieszych, ścieżki rowerowej, rowów otwartych, zatok postojowych,
- budowa zjazdów do działek sąsiadujących z planowanym przedsięwzięciem,
- instalacja oświetlenia ulicznego.
Trasa projektowanej drogi będzie zaczynać się od istniejącej drogi krajowej nr 45 (ul. Sieradzka w Wieluniu) do istniejącej drogi krajowej nr 8 (ul. Warszawska w Wieluniu).
Decyzja "środowiskowa" dla odcinka północnego wydana:
bip.um.wielun.pl napisał/a:
Wieluń, dnia 10 października 2014 r.
GNPP.6220.14.2014
(...)
BURMISTRZ WIELUNIA
podaje do publicznej wiadomości
informację o wydanej, na wniosek Gminy Wieluń Pl. Kazimierza Wielkiego 1, 98-300 Wieluń w dniu 10 października 2014 roku decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego budowie ul. Ciepłowniczej w Wieluniu wraz z zjazdami, odwodnieniem i oświetleniem ulicznym.
Przedsięwzięcie ma zostać zlokalizowane na działkach nr:
Zakładam że coś co jest nazywane "obwodnicą południowo wschodnią Wielunia" nie będzie to przedłużenie obecnej ulicy Popiełuszki?
Oczywiście taka droga usprawni komunikację w mieście i to jest plus. Aktualnie ta droga jest z ograniczeniem dla pojazdów do 10T. Czy burmistrz ma plan zmiany i docelowo zezwolić przejazd pojazdów bez limitu tj TIR-ów do 40T?
Uważam iż jeśli mówimy o obwodnicy to myślimy o drodze która przejmie ruch transportu ciężkiego z miasta.
Jeśli tak to lokalizacja takiej obwodnicy powinna być dalej na południe. Wyjazd w okolicach Widoradza-Olewina. Wówczas przy połączeniu z obwodnicą północną - transport którego miejscem docelowym nie jest Wieluń- kierujemy na obwodnicę która tworzy tzw RING wokół miasta. Dodatkowo realizujemy projekt strefy inwestycyjnej na Jodłowcu i tym samym zapewniamy dojazd do strefy z każdego kierunku bez konieczności przejazdu przez Miasto.
Dojazd do już istniejącej strefy przemysłowej na Fabrycznej byłby głównie zjazdem od północnej obwodnicy ( z kierunku Sieradz oraz od wschodniej strony) Bez uciążliwości dla dróg miejskich i mieszkańców. Trzeba zaznaczyć iż aktualna droga Wrocław-Warszawa która jest w obrębie miasta, po uruchomieniu obwodnicy północnej przejdzie pod zarządzanie miasta Wieluń. Czyli remonty i utrzymanie drogi na nasz koszt.
Wysłany: 2015-04-24, 12:31 Droga Średnicowa czyli Wschodnia Obwodnica Centrum-popieram!
[quote="Stefan"]Obwodnica Wschodnia Centrum (nowa obwodnica śródmiejska) = Wieluńska Droga Średnicowa
Chcę wszystkich zachęcić do poparcia budowy obwodnicy wschodniej centrum.
”Popieram”- będzie głosem na TAK. Pokażmy, że zależy nam na tej ulicy!!
[b]Dlatego konieczna jest jak najszybsza budowa wewnętrznej obwodnicy wschodniej czyli po prostu "drogi średnicowej" o parametrach drogi G (przedłużenia ulicy Popiełuszki).
Stara obwodnica śródmiejska (powojenna) relacji Głowackiego – Sieradzka – Kopernika – Piłsudskiego - Krakowskie Przedmieście już dawno wyczerpała swą przepustowość, a jest ona niestety jedyną drogą jaką można przedostać się na drugi koniec miasta (np. z St. Sadów do ZUGiLu lub w kierunku Opola).
Można co rocznie wygospodarować odpowiednią kwotę na realizację tej inwestycji, a nie jak to jest obecnie odwlekać strategiczne przedsięwzięcie z kadencji na kadecie.
Miasto (Gmina) z budżetem ok. 55 000 000 PLN,
Mam pytanie- czy dla drogi średnicowej zostanie zniesiony limit przejazdu dla pojazdów wysokotonażowych? Aktualnie jest 10T i np. TIR-y nie mogą jeździć ul Popiełuszki.
Pozwolę skorygować - budżet miasta i gminy Wieluń na 2015 to kwota 94 425 757 pln. Nie zmienia to faktu zasadności pytania.Na przebudowę boiska wraz z budową oświetlenia, na lata 2015-2016 jest zabudżetowane 2 120 000 pln. W 2015 - 1 000 000pln[/color].
Czy była lub będzie analizowana opcja budowy południowej obwodnicy Wielunia na wysokości Nowego Światu z wyjazdem w okolicach Olewina?
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2015-04-24, 16:43
waskotorowa, szkoda dyskusji. Ta obwodnica nie powstanie za tej kadencji. Wątpię czy w ogóle powstanie. Zresztą to coś, co miało by łączyć ulice; 3 Maja z Warszawską i przebiegać między innymi przez ul. Popiełuszki, trudno nazwać obwodnicą (tak samo szumna nazwa jak ... "wieluńska galeria handlowa" ).
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
waskotorowa, szkoda dyskusji. Ta obwodnica nie powstanie za tej kadencji. Wątpię czy w ogóle powstanie. Zresztą to coś, co miało by łączyć ulice; 3 Maja z Warszawską i przebiegać między innymi przez ul. Popiełuszki, trudno nazwać obwodnicą (tak samo szumna nazwa jak ... "wieluńska galeria handlowa" ).
Jestem przekonany że powstanie. Z planów wynika iż będzie łączyć drogę wlotową do Wielunia od strony Gaszyna z ulicą Fabryczną.
Zgadzam się iż nie powinno nazywać się takiej drogi obwodnicą. Z pewnością udrożni to ruch w mieście lecz mam obawy, iż zostanie tą drogą skierowany ruch ciężkich pojazdów od Opola i Cz-wy na Fabryczną i dalej na S8. Nie znam danych dotyczących natężenia ruchu z kierunku Częstochowa i Opole. Wydaje mi się iż jest większy od strony Cz-wy. Myślę że lepszym rozwiązaniem byłoby pokusić się o projekt obwodnicy pomiędzy Nowym Światem i Olewinem - długość ok 7 km. Pojazdy TIR docelowe na Fabryczną wjeżdżałyby od strony W-wy a pozostałe dojeżdżały do węzła obwodnicy przy Jodłowcu -gdzie powinna powstać strefa przemysłowa. W dalszej perspektywie należałoby uzupełnić obwodnicę południową o odcinek ok 3,5km) łączący Nowy Świat w Gaszynem. Przy takim rozwiązaniu mielibyśmy tzw RING wokół Wielunia. Do miasta wjeżdżałyby pojazdy ciężarowe tylko docelowe.
Przy takim rozwiązaniu mielibyśmy tzw RING wokół Wielunia
Tak, tak, a potem by nam jeszcze wybudowali lotnisko cywilne, tor wyścigowy, a pieniądze by sobie po prostu wyczarowali . (Koszty jakie trzeba by było ponieść w celu wybudowania takiej drogi są według mnie nie mniejsze niż 150 mln zł)
Tak, tak, a potem by nam jeszcze wybudowali lotnisko cywilne, tor wyścigowy, a pieniądze by sobie po prostu wyczarowali . (Koszty jakie trzeba by było ponieść w celu wybudowania takiej drogi są według mnie nie mniejsze niż 150 mln zł)[/quote]
Koszt obwodnicy Wielunia długość 13km i 3 węzły to 197mln.
Inwestycja sfinansowana w całości z budżetu GDDKiA.
150mln wydaje mi się kwotą mocno zawyżoną.
Myśląc o obwodnicy południowej Obwodnicy Wielunia nie zakładam iż byłaby do droga 2+1 lecz 1+1. Częściowo wykorzystana istniejąca już infrastruktura drogowa. Przy zaangażowaniu i zaradności można uzyskać znaczne dotacje min z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego ( nawet (80-90% wnioskowanej kwoty).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum