Dołączył: 20 Cze 2013 Posty: 8 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Zadupie łodzi
Wysłany: 2017-08-16, 19:00 Po co komu obwodnica.
Witam.
Po co powstała obwodnica tego miasteczka? Miała odciążyć skrzyżowania, miała wyprowadzić tiry poza miasto, miała zapewnić spokojny sen mieszkańców, miała być cisza i bezpieczne przejścia dla pieszych. Pieniądze wyrzucone w błoto - obwodnica pusta a przez miasto jadą tiry jak jechały do tej pory. Od 23, czasami wcześniej zaczynają się jazdy ciężarówek i tak do rana, do świtu. Może ekrany? a może tunele nad ulicami - jak w stolicy!!! A może jakieś znaki zakazujące wjazdu pow. 12 t z każdej strony? Wtedy obwodnica ma rację bytu!
Wysłany: 2017-08-22, 14:40 Re: Po co komu obwodnica.
qwertymax napisał/a:
Witam.
Po co powstała obwodnica tego miasteczka? Miała odciążyć skrzyżowania, miała wyprowadzić tiry poza miasto, miała zapewnić spokojny sen mieszkańców, miała być cisza i bezpieczne przejścia dla pieszych. Pieniądze wyrzucone w błoto - obwodnica pusta a przez miasto jadą tiry jak jechały do tej pory. Od 23, czasami wcześniej zaczynają się jazdy ciężarówek i tak do rana, do świtu. Może ekrany? a może tunele nad ulicami - jak w stolicy!!! A może jakieś znaki zakazujące wjazdu pow. 12 t z każdej strony? Wtedy obwodnica ma rację bytu!
Nie miasteczka a miasta, Wieluń nie jest jakaś małą pipidówą. Ruch był, jest i będzie z kilku powodów, tiry nie znikną z ulic miasta, zaopatrują one sklepy w towar, dowożą surowce i odbierają gotowe produkty z Wieluńskich fabryk, które niestety nie są zlokalizowane gdzieś na obrzeżach. No i jeszcze fakt że dużo ciężarówek kieruje się na DW486, DK43 i DK45 kier. Opole ( i niech nikt nie próbuje mówić, że lepiej jak by powstała obwodnica DK45 bo to nie jest takie proste, byłyby to co najmniej kolejne kilka lub kilkanaście lat męczarni wybudowania jakiejkolwiek obwodnicy). Poza tym nie wiem dlaczego uznajesz że obwodnica jest pusta, mieszkasz zaraz obok niej, jeździsz nią kilka razy dziennie i wiesz dokładnie jak jest Sam osobiście jechałem nią kilka razy i może raz trafiłem na naprawdę mały ruch (niedziela rano, z 10-15 samochodów osobowych i z 3 ciężarówki w kierunku Wrocka, w przeciwną może trochę mniej).
Jeżeli uważasz, że te pieniądze zostały wyrzucone w błoto to po prostu nie zdajesz sobie sprawy z tego jak skomplikowany jest nasz świat, a co dopiero nasz kraj, w którym o wiele rzeczy trzeba walczyć aby powstały.
Gościu co ty chrzanisz? WIĘKSZOŚĆ z tirów przejeżdżających przez Wieluń to tranzyt. Stań sobie na skrzyżowaniu 18go stycznia i Krakowskiego, albo na Kopernika czy Sieradzkiej i policz ile tirów tam przejeżdża.
WIĘKSZOŚĆ z tirów przejeżdżających przez Wieluń to tranzyt. Stań sobie na skrzyżowaniu 18go stycznia i Krakowskiego, albo na Kopernika czy Sieradzkiej i policz ile tirów tam przejeżdża.
A potrafisz czytać ze zrozumieniem czy może ta zdolność jest ci obca?
jakub_sadowa napisał/a:
No i jeszcze fakt że dużo ciężarówek kieruje się na DW486, DK43 i DK45 kier. Opole
Owszem, największy tranzyt jest aktualnie północ-południe czyli DK45, i DW486 ze względu na cementownię w Działoszynie. Ale jeżeli ktoś wolałby, żeby wybudowano obwodnicę DK45, zamiast tej którą udało się wybudować, to jestem ciekaw czy za swojego żywota by się tego doczekał.
Poza tym część wybudowanej obwodnicy (pomiedzy węzłem Raczyn i Biała) jest potrzebna do stworzenia obwodnicy północ-południe w ciągu DK45.
Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 90 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Czarnożyły
Wysłany: 2017-08-23, 19:08 Re: Po co komu obwodnica.
jakub_sadowa napisał/a:
Nie miasteczka a miasta, Wieluń nie jest jakaś małą pipidówą. Ruch był, jest i będzie z kilku powodów, tiry nie znikną z ulic miasta, zaopatrują one sklepy w towar, dowożą surowce i odbierają gotowe produkty z Wieluńskich fabryk, które niestety nie są zlokalizowane gdzieś na obrzeżach. No i jeszcze fakt że dużo ciężarówek kieruje się na DW486, DK43 i DK45 kier. Opole ( i niech nikt nie próbuje mówić, że lepiej jak by powstała obwodnica DK45 bo to nie jest takie proste, byłyby to co najmniej kolejne kilka lub kilkanaście lat męczarni wybudowania jakiejkolwiek obwodnicy). Poza tym nie wiem dlaczego uznajesz że obwodnica jest pusta, mieszkasz zaraz obok niej, jeździsz nią kilka razy dziennie i wiesz dokładnie jak jest Sam osobiście jechałem nią kilka razy i może raz trafiłem na naprawdę mały ruch (niedziela rano, z 10-15 samochodów osobowych i z 3 ciężarówki w kierunku Wrocka, w przeciwną może trochę mniej).
Jeżeli uważasz, że te pieniądze zostały wyrzucone w błoto to po prostu nie zdajesz sobie sprawy z tego jak skomplikowany jest nasz świat, a co dopiero nasz kraj, w którym o wiele rzeczy trzeba walczyć aby powstały.
1. Chciałbym miec taki ruch przez wioche jak na tej obwodnicy.
2. Siła inercji magistratu to nie jego zaleta . To że pozałatwialiscie tyyyyyyyle spraw to nie znaczy że trzeba temat dopchac kolanem na siłę do końca choć juz kilka lat temu było mówione(tu w temacie też) żeby zainteresowac sie innymi kierunkami bo się sytuacja zmieniła.Było wywalone w błoto 30 baniek , jest wywalone w błoto ponad 300 baniek
3. "Pospólstwo z północy" musi łaskawie polerować kierownicę na dwóch rondach przy czym użytkowany jest kierunek północ - południe , pozostałe zjazdy prędzej zarosną chwastami , upraszczając - po co te ronda...
4. Tak , Wieluń to nie miasteczko . Teraz to miasto z pustą obwodnicą i starymi korkami. Oklaski pośladami.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 1504 Piwa: 17/150 Skąd: z północy
Wysłany: 2017-08-24, 17:54
jakub_sadowa napisał/a:
Owszem, największy tranzyt jest aktualnie północ-południe czyli DK45, i DW486 ze względu na cementownię w Działoszynie. Ale jeżeli ktoś wolałby, żeby wybudowano obwodnicę DK45, zamiast tej którą udało się wybudować, to jestem ciekaw czy za swojego żywota by się tego doczekał.
Poza tym część wybudowanej obwodnicy (pomiedzy węzłem Raczyn i Biała) jest potrzebna do stworzenia obwodnicy północ-południe w ciągu DK45.
Skoro "największy tranzyt jest aktualnie północ-południe czyli DK45, i DW486" to po kiego czorta wybudowana została północna obwodnica Wielunia, a nie południowa, wschodnia, czy zachodnia ? Zwał, jak zwał, wszystkie "obejścia" Wielunia miałyby większy sens, poza północnym. Tutaj już była alternatywa w postaci Ś.P. DK 8 obecnej DW 481 (p.s.Panie Mietku z Osjakowa ukłony raz jeszcze za ciężką pracę na rzecz Powiatu Wieluńskiego, specjalysto od imprez plenerowych). Jaką alternatywę ma wlot do Wielunia na DK 45 lub DK 43 ? Żadnej.
Oczywiście ktoś może powiedzieć, że po niefortunnym dla nas wyborze budowy DK8 nitką przez Sieradz-Zduńską Wolę-Łask, dobrze że chociaż mamy obwodnicę północną i nie warto było ponosić ryzyka zmiany planów jej budowy i przeniesienia funduszy na budowę obwodnicy innego kierunku, bo być może zostalibyśmy z ręką w nocniku. Jednak czy obwodnica północna rozwiązała problem komunikacyjny Wielunia ? Niech każdy odpowie sobie na to pytanie sam..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum