Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 257 Piwa: 38/19 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-04-01, 16:21
Dwa najnowsze modele Porsche trafiły do poznańskiej drogówki. Od kwietnia będą siały postrach wśród piratów drogowych. Oznakowane w barwy Policji auta będą patrolować autostradę, drogi ekspresowe i drogi krajowe. To pierwsze tej marki auta w polskiej policji. Poznańska policja otrzymała pieniądze na ich zakup z Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu (European Transport Safety Council ETSC).
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 257 Piwa: 38/19 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-04-01, 16:31
Polskie Tablice Rejestracyjne
HPU A461 - Opel Astra II (U007) - PO
HPU A773 - Fiat Seicento (U973) - PWR
HPU C041 - Fiat Stilo (U049) - PO
HPU C124 - Fiat Stilo SW (U132) - PO
HPU C145 - Skoda Octavia (U154) - PO
HPU C301 - Kia Cee'd (UU015) - PO
HPU C308 - Kia Cee'd SW (U189) - PO
HPU C384 - nieoznakowany renault Trafic
HPU C425 - Fiat Ducato 2007 (UU016) - PO
HPU C474 - nieoznakowany, srebrny Fiat Ducato - PO
HPU C485 - Kia Cee'd SW (U088) - PO
HPU 05UC - Honda CBF 1000A - PO
HPU 08UC - Honda CBF 1000A - PO
KWP – Porsche w Poznańskiej Policji? Prima aprilis!
Informacja o dwóch najnowszych modelach Porsche, które trafiły do poznańskiej drogówki to prima aprilisowy żart. Nieformalne przecieki i przypadkowe zdjęcia samochodów rozgrzały na kilka dni internet do czerwoności. Przygotowanie i zrealizowanie tego pomysłu było możliwe dzięki redakcji i dziennikarzom jednego z motoryzacyjnych portali internetowych.
Od kilku dni w Poznaniu, a potem w całym kraju rozeszła się wiadomość, że poznańska Policja kupiła dwa supernowoczesne radiowozy marki Porsche 911 Carrera S i Porsche Cayman. Błyskawicznie w internecie rozprzestrzeniły się zdjęcia i filmy nagrane przez internautów. Samochody tej marki zawsze budzą zainteresowanie ale Porsche w barwach Policji to emocje na najwyższym poziomie.
Oba samochody po sesji zdjęciowej tylko na moment pojawiły się na ulicach miasta i nie uszło to uwadze wielu kierowców. Słusznie niektórzy podejrzewali szykujący się podstęp. Obserwujący nietypowe auta zwrócili uwagę na cywilne tablice rejestracyjne i brak numerów taktycznych na bokach.
Tym, którzy dali się wkręcić w wielkanocny prima aprilisowy żart należą się przeprosiny. Wszystkim, którzy z entuzjazmem przyjęli tę wiadomość dziękujemy. Może kiedyś na drogach pojawią się takie super auta siejące postrach wśród piratów drogowych.
Ciekawy reportaż na temat policyjnego radaru ISKRA.
Samochód stoi, ale radar pokazuje, że jedzie!?
Cytat:
Radary ISKRA-1 użytkowane zgodnie z prawem
Nie ma żadnych okoliczności do wycofywania z użytkowania posiadanych przez Policję radarowych mierników prędkości typu Iskra-1. Wszystkie są użytkowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Polska Policja dysponuje 480 urządzeniami pomiarowymi typu ISKRA-1 Urządzenia te, zgodnie z wymogami prawnymi, zanim zostały zakupione musiały uzyskać potwierdzenie, że zostały wprowadzone do obrotu i użytkowania zgodnie z obowiązującymi na terenie RP przepisami w zakresie prawa metrologicznego:
1) ustawy z dnia 11 maja 2001 r. (z późn. zm.) Prawo o miarach;
2) rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 27 grudnia 2007 r. (Dz. U. z 2008 r. Nr 3, poz. 13, z późn. zm.) w sprawie rodzajów przyrządów pomiarowych podlegających prawnej kontroli metrologicznej oraz zakresu tej kontroli;
3) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 7 stycznia 2008 r. (Dz. U. Nr 5, poz. 29, z późn. zm.) w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych;
4) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz. U. Nr 225, poz. 1663 - zastąpiło rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 20 stycznia 2004 r.).
Przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym (radarowe, laserowe, prędkościomierze kontrolne) podlegają prawnej kontroli metrologicznej obejmującej zatwierdzenie typu i legalizację pierwotną oraz legalizację ponowną (§ 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 grudnia 2007 r.).
Stosowane przez Policję wszystkie przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, w tym również radarowe mierniki prędkości posiadają ważne decyzje zatwierdzenia typu wydane w drodze decyzji administracyjnej przez Prezesa Głównego Urzędu Miar oraz aktualne świadectwa legalizacji (pierwotnej lub ponownej) wydawane na okres do 13 miesięcy przez Dyrektorów Okręgowych Urzędów Miar, potwierdzające, że przyrządy spełniają wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych.
Jedynym właściwym organem do wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w zakresie poprawności wprowadzenia do obrotu i użytkowania przyrządów pomiarowych podlegających prawnej kontroli metrologicznej, w tym również ręcznych radarowych przyrządów do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, jest Prezes Głównego Urzędu Miar, który jest wydawcą decyzji zatwierdzenia typu przedmiotowych przyrządów pomiarowych.
Radary ISKRA-1 użytkowane zgodnie z prawem
Zgodnie z polskim prawem, jedynie Prezes Głównego Urzędu Miar,mógłby cofnąć zatwierdzenie typu, jeżeli przyrządy pomiarowe, wykonane zgodnie z zatwierdzonym typem, posiadałyby wady utrudniające ich zamierzone użytkowanie. Prezes może cofnąć zatwierdzenie typu w przypadku stwierdzenia, że przyrządy pomiarowe wprowadzone do obrotu lub użytkowania są niezgodne z zatwierdzonym typem lub nie spełniają wymagań lub ograniczenia, określone w decyzji zatwierdzenia typu, nie są przestrzegane.
Do dnia dzisiejszego do Policji nie wpłynęła informacja o podjęciu przez Prezesa Głównego Urzędu Miar decyzji o cofnięciu zatwierdzenia typu przedmiotowego urządzenia.
Do rzekomo błędnych wskazań pomiaru prędkości może dojść wyłącznie w sytuacji, kiedy są one użytkowane niezgodnie z instrukcją obsługi. Okazuje się, że to właśnie znajomość instrukcji obsługi urządzenia do pomiaru prędkości oraz odpowiednie przeszkolenie użytkowników końcowych w tym zakresie jest podstawowym i niezbędnym warunkiem do właściwego użytkowania i dokonywania prawidłowych pomiarów prędkości pojazdów czy też weryfikowania otrzymanych wyników.
Brak wystarczającej wiedzy i niski poziom wyszkolenia użytkowników końcowych jest kluczowym elementem i powodem ciągłych spekulacji medialnych, sugerujących niezgodne z prawem działania Policji w obszarze zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Aby wyeliminować ewentualną możliwość użytkowania, niezgodnego z instrukcją, wprowadzone zostaną dodatkowe szkolenia policjantów z obsługi tych mierników.
Na wyposażeniu Policji, oprócz Iskier-1 wykorzystywane są również inne radarowe mierniki prędkości (około tysiąc sztuk). One także użytkowane są tych samych zasadach co Iskry-1 czyli zgodnie z obowiązującymi przepisami. Gdyby – hipotetycznie – wątpliwości co do stosowania Iskier-1 mogły być zasadne - to rodziły by się pytania o legalność dalszego użytkowania także i tych urządzeń.
Jednocześnie, w celu utrzymania standaryzacji i jakości wprowadzanych na wyposażenie Policji urządzeń do pomiaru prędkości, oraz kontroli nad przestrzeganiem wymogów wynikających z prawa metrologicznego, rozważany jest powrót do zakupów centralnych mierników prędkości.
Źródło: KPP w Wieluniu za KGP
Cóż, można się było spodziewać takiego rezultatu...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2005 Posty: 407 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-09-28, 08:40
"Do dnia dzisiejszego do Policji nie wpłynęła informacja o podjęciu przez Prezesa Głównego Urzędu Miar decyzji o cofnięciu zatwierdzenia typu przedmiotowego urządzenia."
Czekamy na postepowanie prokuratury w tej sprawie... brak brak identyfikacji pojazdu przez suszarki jest niezgodna z ustawą zasadzniczą a więc suszarki, które nie robią zdjęć nie powinny być użytkowane...Policja sie przed tym broni bo to uniemożliwi im oszukiwanie kierowców a jednocześnie da możliwość lepszej obrony w sądach kierowcom
"Suszarki", które dopuszczono do użytku na polskich drogach zostały zalegalizowane na podstawie badań dotyczących innego urządzenia - wyposażonego w kamerę. To może oznaczać, że radary te są nielegalne, a dokonywane za ich pomocą pomiary nie mogą być dowodem na przekroczenie prędkości.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2005 Posty: 407 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-09-30, 08:26
najwięcej winy ponosi Policja bo to ona jest użytkownikiem tego sprzętu i powinna zgłaszać gdy on nie działa prawidłowo lub działa niezgodnie z prawem - ale jak widać oszukiwanie kierowców jest w jej interesie
http://wiadomosci.gazeta....html#BoxWiadTxt
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum