Wysłany: 2006-01-11, 12:09 Wszystko o północnej obwodnicy Wielunia [DK 74]
Będzie wykup ziemi, będą prace archeologiczne, będzie przygotowany projekt. Wszystko po to, by w latach 2007 - 2009 mogła powstać obwodnica dla Wielunia. Nie ma jednak jasnej odpowiedzi czy te prace będą przeprowadzone na pewno, bo w budżecie państwa nie ma na ten cel pieniędzy.
A potrzeby są niemałe. By sfinansować wykup gruntów, badania archeologów i opracowanie dokumentacji potrzeba 12 milionów złotych. Jeśli znajdą się pieniądze i wszystko będzie zapięte na przysłowiowy ostatni guzik prace mogłyby się rozpocząć w przyszłym roku i zakończyć w 2009.
Mimo, iż zadanie jest zapisane do realizacji przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, w dalszym ciągu nie wiadomo, czy zostanie sfinansowane. Sejmowe Komisje odrzuciły z projektu budżetu państwa pieniądze na ten cel. Takie informacje przedstawili podczas zwołanej przez Starostwo Powiatowe i Urząd Miejski w Wieluniu konferencji posłowie Edward Kiedos i Mieczysław Łuczak. Obaj obiecali, że zjednoczą swoje siły i zrobią wszystko, by pieniądze te jednak się znalazły.
- 'Usłyszeliśmy właściwie takie słowa pocieszające, że nic jeszcze nie jest stracone i po prostu trzeba zacząć działać' - powiedział po konferencji burmistrz Mieczysław Majcher - 'Liczymy, że posłowie Ziemi Wieluńskiej rozpoczną te działania, a być może dołączą do nich posłowie z naszego okręgu' - dodał. Co jednak się stanie, jeśli działania nie przyniosą rezultatu? - 'W ogóle sobie tego nie wyobrażam' - odparł burmistrz.
Stworzenie ponadpartyjnej koalicji przez posłów z regionu wieluńskiego jest dobre i konieczne, by przeforsować w Sejmie projekty korzystne dla regionu. Problem jednak w tym, że chęci i dyplomatyczne zabiegi często rozbijają się o sejmową matematykę.
W najbliższą sobotę odbędzie się na Wiejskiej w Warszawie głosowanie w sprawie poprawek do projektu budżetu. Wówczas dowiemy się czy ciemne chmury wiszące nad wieluńską obwodnicą zgęstnieją jeszcze bardziej, czy też odsłonią kawałek nieba.
Źródło: RZW
I oby się naszym posłom udało przekonać kogo trzeba, obwodnica musi powstać.
chyba, ze klubowe przepychanki nad budzetem zakoncza calkowicie nadzieje na rozpoczecie inwestycji... a na to sie zanosi - rzad powie sobie, ze bardziej interesuja go autostrady i wazne wezly komunikacyjne i Wielun znow zostanie 'poklepany po pleckach' i pojawia sie obietnice typu - wrocimy do tego tematu, cierpliwosci.... a to wracanie do tamatu trwa juz ponad 30 lat, heh... ale obym sie mylil - bo sam kierowca jestem i irytuje mnie to, ze obwodnicy nie ma, a miasto zakorkowane...
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 883 Piwa: 12/4 Skąd: Planeta Ziemia
Wysłany: 2006-01-14, 22:48
Jak znam Wieluń, to wyjątkowo ma dobre warunki do zbudowania obwodnicy. Nawet nie trzeba wjeżdżać do miasta. Począwszy od Nowego Światu, poprzez Rudę, Widoradz i dalej ul (chyba ) Warszawską do Fabrycznej ( jak dobrze pamiętam) i przez Cukrownię do drogi w kierunku na Złoczew. W dodatku od strony Warszawkiej jest jeszcze jedna droga do Niedzielska i wyjechać można gdzieś w okolicach Wydrzyna (chyba tak to się nazywa).
Oczywiście nakład finansowy duży, ale czy prezesi od autostrad muszą tyle zrabiać już, nim te autostrady powstały?
Przepraszam za te nawiasy, ale dawno nie jeżdziłem w okolicach Wielunia. Nazwy ulic mogły się zmienić.
cogito - warunki warunkami, ale pieniedzy na to nie ma... drogi o ktorych wspomniales nie nadaja sie do przeprowadzenia tranzytu (TIRy i zwiekszony ruch), wiec trzeba by wylozyc nie mala sumke by je poszerzyc i w ogole nawierzchnie zmienic... obwodnica polnocna (od Sienca do Dabrowy) w planach istnieje juz od ponad 30 lat (i warunki tez sa, bo zabudowy jako takiej nie ma, tylko pola)... kasa, kasa i jeszcze raz kasa... takie sa dzis realia... a Polska ma jeszcze to do siebie, ze oprocz kasy uklady i ukladziki jeszcze musza zadzialac - stad dzialania poslow w Warszawie... bo wieluniakow przekonywac nie trzeba
Nico [Usunięty]
Wysłany: 2006-01-18, 10:16
Czy wi ktoś może jaki jest planowany przebieg tej obwodnicy?
Nico: nikt tego nie wie Jak sie wladza rzadzaca zmienia, to zmienia sie rowniez przebieg przyszlej S8. A to dlatego, ze ci bardziej wplywowi kupuja dzialki w poblizu i co chwila zmieniaja projekt... Z tego co mi wiadomo, trasa byla juz zmieniana kilka razy... Slupki wytyczajace juz staly miedzy Maslowicami a Malyszynem ale widze, ze zniknely znowu... ot burdel i uklady...
nikt tego nie wie Jak sie wladza rzadzaca zmienia, to zmienia sie rowniez przebieg przyszlej S8.
wiedza, wiedza... inaczej nie mowiliby o wykupie gruntow i projektowaniu, czyli przygotowaniu dokumentacji technicznej... i uscisle, ze nie chodzi o S8 (bo to jest trasa szybkiego ruchu, ktora polaczy Lodz z Wroclawiem i bedzie - przynajmniej tak sie mowi - przebiegac mniej wiecej od okolic Rzgowa, poprzez Lask, Sieradz, okolice Zloczewa, wezel w okolicach Walichnow i dalej na Wieruszow, Kepno, Olesnice i Wroclaw)... obwodnica Wieluna to droga krajowa nr 8 (G8 - G = glowna), ktora zostanie dostosowana do standardow GP (glowna o ruchu przyspieszonym). numeracja pozostanie ta sama, czyli 'osemka'... sama obwodnica bedzie przebiegac nastepujaca - jadac od strony Warszawy odbije od dzisiejszej 8 w okolicach Janowa (przed Siencem), ominie od polnocy Stawiszyn, Malyszyn i Bieniadzice, dotrze do drogi krajowej nr 45 w okolicach zajazdu Boryna (w tym miejscu zostanie wybudowany zjazd na Wielun - nad 45 bedzie wiadukt), dalej obwodnica ominie od poludnia Raczyn i dotrze do obecnego biegu 8 za przejazdem kolejowym miedzy Dabrowa, a Biala... w sumie jesli dobrze pamietam to odcinek ok 12 kilometrow - koszt wykupu gruntow i przygotowania dokumentacji to ok. 12 milionow zlotych - cala budowa pochlonie 40 milionow EURO, czyli ok. 160 mln zlotych... mysle, ze w miare obrazowo wytlumaczylem
Wczoraj w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wieluniu odbyło się spotkanie władz samorządowych powiatów: bełchatowskiego, piotrkowskiego i wieluńskiego. Podczas którego ustalono wspólne stanowisko w sprawie możliwej zmiany przebiegu trasy S8.
19 lipca do Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi dotarł protokół z posiedzenia Komitetu Opiniowania Inwestycji, działającego przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w którym zawarte są nowe propozycje dotyczące utworzenia korytarza trasy S8. Jeden, najpoważniejszy z wariantów, zakłada aby trasa została poprowadzona przez woj. łódzkie na miejscu istniejącej już trasy nr 8 (Wieluń, Bełchatów, Piotrków Trybunalski).
Stanowisko władz samorządowych w/w powiatów w sprawie przebiegu trasy S8 przez Wieluń, Bełchatów i Piotrków Trybunalski jest następujące: Oświadczamy, iż w pełni popieramy i akceptujemy propozycję Komitetu Opiniowania Inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odnośnie przebiegu drogi ekspresowej S8 Wrocław - Warszawa przez Wieluń - Bełchatów - Piotrków Trybunalski. Uważamy tę koncepcję za znacznie korzystniejszą, zarówno w aspekcie logistycznym jak i ekonomicznym, od proponowanego przez środowisko łódzkie rozwiązania, czyli poprowadzenia tej drogi przez Sieradz, Zduńską Wolę, Łask do Łodzi. Lokalizacja drogi S8 na odcinku Wieluń - Piotrków Trybunalski przebiegałaby, bowiem w znacznej części zgodnie z drogą krajową nr 8 i po już istniejących oraz nowo budowanych obwodnicach, co miałoby istotny wpływ na obniżenie kosztów całej inwestycji, a także znaczne skrócenie czasu jej realizacji. Należy również dodać, że droga krajowa nr 8 już obecnie jest dostatecznie wyposażona w miejsca obsługi podróżnych. Jednocześnie pragniemy podkreślić, że jesteśmy zainteresowani wszystkimi działaniami mającymi na celu dynamiczny, ale zrównoważony rozwój ekonomiczny całego województwa łódzkiego, jak i samej metropolii łódzkiej.
Wysłany: 2006-08-05, 17:52 S8 przez Wieluń - poparcie
Mamy dla Państwa kolejne informacje w sprawie drogi ekspresowej S-8, która w jednym z wariantów ma przebiegać przez nasze miasto. Do batalii o wspomniany szlak komunikacyjny ostro włączył się Bełchatów.
Władze poprosiły mieszkańców regionu bełchatowskiego, piotrkowskiego i wieluńskiego o wsparcie dla działań podejmowanych na rzecz przebiegu trasy korytarzem Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Wieluń. Wystarczy wejść na stronę http://www.belchatow.pl/s8 i wpisać swoje imię, nazwisko i miejscowość, w której się mieszka i poprzeć w ten sposób korzystny dla naszego województwa wariant drogi.
Już ponad tysiąc osób udzieliło poparcia dla przebiegu S-8 przez Piotrków, Bełchatów, Wieluń!. Podpisy póki, co składali przede wszystkim bełchatowianie, ale pojawiają się też nazwiska mieszkańców Piotrkowa, Wielunia i okolicznych wsi.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-08-05, 19:03
w oświadczeniu napisał/a:
i po już istniejących oraz nowo budowanych obwodnicach
Jakich już istniejących? które z miast leżąccyh na odcinku od walichnów do piotrkowa ma obwodnice?
w oświadczeniu napisał/a:
Należy również dodać, że droga krajowa nr 8 już obecnie jest dostatecznie wyposażona w miejsca obsługi podróżnych.
Bzdura. przecież nawet jeśli to S8 będzie musiała biec inna trasą niż 8. nie da sie 8 rozbudować bo idzie przez zbyt wiele wiosek. Wiec na co komu bar przy 8 skoro S8 bedzie kilometr dalej?
Ogólnie fajnie byłoby żeby S8 przebiegała obok Wielunia - mielibyśmy łatwijszy dojazd do Warszawy, Wrocławia... ale umówmy się. Z punktu widzenia kraju układ Wrocław - Łódź - Warszawa jest korzystniejszy. Bo mimo wszystko połączenie Wrocłąwia z Łodzią jest znacznie ważniejsze ze względów logistycznych niż połączenie Wrocławia z Wieluniem, Bełchatowem i Piotrkowem.
Wiem że to nie brzmi może jak głos Wielunianina, ale tak po prostu jest IMHO.
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Wysłany: 2006-08-19, 11:36 S8 bliżej Wielunia i Bełchatowa?
Kwestia przebiegu drogi ekspresowej S8 na terenie województwa łódzkiego wciąż jest otwarta. Oba warianty – północny od Łodzi przez Pabianice, Sieradz do Walichnów i południowy prowadzony obecnym korytarzem drogi krajowej nr 8 (przez Bełchatów i Wieluń) – ma ocenić specjalna Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych.
Wczoraj w Bełchatowie doszło do kolejnego spotkania samorządowców zainteresowanych przebiegiem S8 korytarzem od Piotrkowa Trybunalskiego przez Wieluń do Walichnów z przedstawicielami GDDKiA w Warszawie (obecny był dyrektor Jacek Bojanowicz) i Marszałkiem Sejmu Markiem Jurkiem. W spotkaniu zorganizowanym przez Prezydenta Bełchatowa uczestniczyli m.in. Starosta Wieluński Andrzej Stępień, Burmistrz Wielunia Mieczysław Majcher i poseł Mieczysław Łuczak.
Nasza wiedza zdecydowanie się wzbogaciła – mówi starosta Stępień – Dyrektor Bojanowicz przedstawił nam historię rozporządzenia Rady Ministrów z 2004 roku, w którym mowa jest o przebiegu drogi S8 korytarzem pod Pabianicami i Sieradzem. Stwierdził, że ówczesne decyzje nie były jednak kompleksowo uzasadnione różnymi opiniami. Zwrócił uwagę, że w rozporządzeniu nie przedstawiono alternatywnego korytarza dla trasy i stąd rozpoczęcie prac Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnej Dyrekcji.
Komisja ma za zadanie zbadać, która z alternatyw jest korzystniejsza zarówno pod kątem gospodarczym, jak i ekonomicznym. Wynik oceny komisji może w znaczny sposób wpłynąć na ostateczną decyzję o przebiegu drogi ekspresowej.
I po dotychczasowych pracach wynika, że jak najbardziej uzasadnione jest to, że S8 powinna być poprowadzona dotychczasowym szlakiem krajowej ósemki - dodaje Stępień.
Na korzyść tego rozwiązania może przemawiać także fakt, że droga krajowa nr 8 jest częścią drogi międzynarodowej łączącej Europę Zachodnią z Europą Wschodnią.
Lobbingiem za rozwiązaniem interesującym samorządowców Wielunia, Bełchatowa i Piotrkowa Trybunalskiego zainteresowani są także działacze z województwa lubelskiego i południowej części mazowieckiego. Droga ekspresowa prowadząca korytarzem drogi krajowej nr 8 znacznie skracała by bowiem transport w kierunku Wrocławia (rozwiązanie północne przez Pabianice i Sieradz wydłuża trasę o około 50km). Jak dodał starosta Stępień, samorządowcy z lubelskiego i mazowieckiego mają się pojawić na kolejnym spotkaniu, które zaplanowano na połowę września.
Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad swoją opinię ma wydać do końca września.
Ja słyszałem ze Adamski(kiedy był burmistrzem) dał cynk rodzinie i znajomym, którzy wykupili dużo hektarów ziemi wokół Wielunia. Teraz podobno sprawa sądowa się toczy...
Większa część działek została już na terenie okolic Wielunia przez Skarb Państwa wykupiona, teraz problemem są jednostkowe przypadki z różnymi komplikacjami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum