R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Nie tracisz gwarancji ściągając simlocka
Autor Wiadomość
Jaro 
Administrator
wielun.biz



Pomógł: 66 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7303
Piwa: 33/113
Skąd: Wieluń
  Wysłany: 2006-10-06, 20:08   Nie tracisz gwarancji ściągając simlocka

Abonent, który kupił telefon komórkowy w promocji i podpisał umowę np. na dwa lata, ma prawo od niej odstąpić, jeśli zmienił sie regulamin usługi. Klient ma również prawo do napraw gwarancyjnych, jeśli usunął z telefonu blokadę SIM poza salonem swojej sieci. Tak przynajmniej wynika z ostatnich orzeczeń Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - pisze Rzeczpospolita.

Jedno ze wspomnianych orzeczeń dotyczyło pozwu, jaki przeciwko Polkomtelowi wniósł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Polkomtel, podobnie jak wiele innych sieci sprzedaje telefony po niższych cenach, zawierając jednak umowę na określony czas. W umowie tej uwzględniona jest konieczność zapłacenia wysokich kar w razie odstąpienia od umowy.

Jak pisze Rzeczpospolita , prawo telekomunikacyjne przewiduje, że w razie zmiany regulaminu usługi konsument ma prawo do wypowiedzenia umowy. Sąd uznał na tej podstawie, że operator nie może żądać od klienta zapłaty kar umownych z powodu rezygnacji z usług sieci, jeśli regulamin rzeczywiście się zmienił.

Drugie ze wspomnianych orzeczeń dotyczyło utraty praw do serwisu gwarancyjnego po usunięciu blokady SIM. Pozew w tej sprawie wniósł przeciwko Polkomtelowi powiatowy rzecznik praw konsumentów w Poznaniu.

Sąd zgodził się z rzecznikiem co do tego, że choć warunki gwarancji może prawie dowolnie określać umowa konsumenta z producentem, to uprawnień z tytułu niezgodności towaru nie wolno wyłączać ani ograniczać. Sprzedawca ma oczywiście prawo nie uznać reklamacji takiej usterki, która powstała w wyniku nieautoryzowanego ściągnięcia blokady SIM, ale samo ściągnięcie blokady, nie oznacza utraty prawa do naprawy innych usterek.

Obydwa wyroki nie są jeszcze prawomocne. Więcej informacji na ich temat w magazynie Rzeczpospolita: Klient ma prawo do reklamacji telefonu i rezygnacji z umowy.

Źródło: Dziennik Internautów



No i brawo :grin:
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
AnnBlue 
Mieszka pod Wieluniem



Pomogła: 10 razy
Wiek: 43
Dołączyła: 18 Wrz 2006
Posty: 918
Skąd: W-n/prawie Wieluń
Wysłany: 2006-10-07, 10:27   

Bardzo mnie ten artykuł ucieszył. :) Mam nadzieję, że wyroki się uprawomocnią. Oby jak najszybciej.
_________________
Nic nie jest tak silne jak delikatność; nic tak delikatne jak prawdziwa siła...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
tONic 
Ma stragan na targu


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Lip 2005
Posty: 594
Skąd: Kowale
Wysłany: 2006-10-10, 08:42   

Jaro napisał/a:
ma prawo od niej odstąpić, jeśli zmienił sie regulamin usługi.


ciekaw jestem tylko ilu "komórkowiczów" jest świadomych zmian jakie zachodzą w regulaminach... bo tak na chłopski rozum - czy ktoś z nas zagląda do regulaminu po tym, jak już zakupi telefon w promocyjnej cenie? zwyczajnie zapomina się o tym, albo odkłada w czasie i w konsekwencji nigdy lub prawie nigdy regulaminu nie widzi się na oczy (pełnego regulaminu promocji, bo nie piszę tu o wyciągach, które każdy dostaje podpisując umowę, choć i do owych wyciągów z regulamionu się jakoś nie zagląda)... nie twierdzę, że orzeczenia sądu mnie nie cieszą, bo cieszą... zastanawiam się jednak ilu z "szarych" obywateli faktycznie skorzysta z tego przywileju, jakim jest rezygnacja z umowy po zmianie regulaminu...

wniosek: trzeba czytać regulaminy :) i wracać do tej lektury co jakiś czas :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Jaro 
Administrator
wielun.biz



Pomógł: 66 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7303
Piwa: 33/113
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-10-10, 23:10   

tONic, wszystko jasne, tylko o zmianach w regulaminie wedle istniejącego prawa operator musi powiadomić abonenta w formie pisemnej.
Ten wówczas ma prawo do wypowiedzenia umowy.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
tONic 
Ma stragan na targu


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Lip 2005
Posty: 594
Skąd: Kowale
Wysłany: 2006-10-11, 08:24   

Jeśli tak jest to zwracam honor... ale jakoś nie słyszałem od nikogo, by dostał takie pisemko od operatora... co innego ponaglenie do zapłaty należności :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Jaro 
Administrator
wielun.biz



Pomógł: 66 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7303
Piwa: 33/113
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-10-11, 22:50   

Jako abonent sieci Polkomtel, jakiś rok temu dostałem właśnie taką zmianę regulamiu w formie pisemnej.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW