Wysłany: 2009-01-06, 11:40 Gdzie kupic akumulator w Wieluniu?
Muszę kupic akumulator, chodzi mi to, w jakim sklepie w Wieluniu lub najbliższych okolicach (wykluczając markety) będzie największy wybór.
Potrzebny jest duży akumulator najlepiej 92Ah i ok. 800 A lub cos koło tego
_________________ "Kiedy zastanawiamy się nad swoim życiem, sam fakt, ze żyjemy, powinien nas najbardziej zadziwić."
Reinhold Schneide
Do kombajna? Taki wielki?
Lemar - Warszawska, na przeciwko Orlen,
p. Pytel - Kościuszki przy rondzie,
ul. Ewangelicka,
poleciłbym Wojska Polskiego, ale moje i nie tylko doświadczenie z właścicielem każe mi odmówić.
Wybierz dokładnie swój model samochodu a następnie z menu: Silnik-Elektryka silnika
Teraz klik w "akumulator"
Pokażą się dostępne do tego modelu akumulatory wraz z ceną.
Sklep FOTA SA jest w Wieluniu na Warszawskiej 41. Każdą część sprowadzą na następny dzień. Jak Ci się nie spieszy to mogę załatwić max rabat przy odbiorze (musiałbym podjechać do kumpla z centrali) i od razu wygenerowałby zamówienie z rabatem.
Ferbik ja tez mam taki aku ale w benzynie. Przy dużej ilości elektroniki to niestety konieczność.
No właśnie, chodzi o BMW
Dziękuję za dobre chęci ale już musztarda po obiedzie-przed chwilą kupiliśmy koło Citroena, 100Ah i 900A Centra Futura za mało ponad 400 zł, także myślę, że dobry zakup.
Administrator napisał/a:
Przy dużej ilości elektroniki to niestety konieczność.
No właśnie, wystarczy właczyc podgrzewanie tylnej szyby, odpalic klimatronica na ciepły nadmuch i o odpaleniu mogliśmy pomarzyc - coprawda poprzednio wsadzony aku nie był aż taki mały 100AH a 700A ale niewiadomo kiedy ostatni raz wymieniany czy ładowany - i mu się skończyła żywotnośc
No nic dzięki chłopaki za pomoc, przy nadchodzących mrozach pewnie nie tylko mi się to przyda
_________________ "Kiedy zastanawiamy się nad swoim życiem, sam fakt, ze żyjemy, powinien nas najbardziej zadziwić."
Reinhold Schneide
Ostatnio zmieniony przez KasiaM 2009-01-06, 12:52, w całości zmieniany 1 raz
No właśnie, wystarczy właczyc podgrzewanie tylnej szyby, odpalic klimatronica na ciepły nadmuch i o odpaleniu mogliśmy pomarzyc
Co prawda bez klimy, ale miałem ten sam problem. Absolutnie nie leżał on w akumulatorze, tylko w problemie z doładowywaniem go. Alternator też odpadł po diagnozie - okazało się, że jest strata mocy na kablach między alternatorem a aku. Po założeniu nowych kabli moge sobie choinkę podłączyć do tego wszystkiego i -15 jak dziś i odpalił bez problemu. Lepiej wsadzić aku dopasowany do silnika i ładowany do pełna, niż większy i niedoładowywany.
Wiem, wiem już to przerabialiśmy, u nas akurat jest bezdyskusyjna wina aku i świec.
Jak nie było mrozu wszystko było ok, teraz się zaczęło ale już jest w porządku
_________________ "Kiedy zastanawiamy się nad swoim życiem, sam fakt, ze żyjemy, powinien nas najbardziej zadziwić."
Reinhold Schneide
Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-06, 13:09
Nie należy włączać ogrzewania szyby i innych bajerów a potem zapalać. Najpierw zapalić a później włączać bajery. Klima nie jest napędzana elektrycznie tylko za pomocą paska. Chyba że mówimy o wentylatorze.
Co do wyboru to należy zachować podobną pojemność 80Ah,90Ah,100Ah, bo jak przesadzimy to będzie niedoładowany. Ten drugi parametr 900A to prąd rozruchowy i czym większy tym lepiej. Nowsze i nowocześniejsze akumulatory zawsze będą miały wyższy ten parametr.
Jeśli chodzi o pożeracze prądu do szczególnie skuteczne jest elektryczne grzanie siedzeń.
W przypadku diesli warto zadbać o zimowy ON i sprawne świece żarowe. Przy dużym mrozie -25 -30 wytrąci się parafina i nawet z super akumulatorem i tak go nie zapalimy.
A BMKi mają to do siebie że po wyjściu z nich jeszcze długo pożerają prąd np poprzez system wentylacji który działa (co prawda powoli ale działa ) przez kilkanaście minut po wyjściu, przy okazji testuje sobie poprawność działania automatycznych łopatek w tunelach od wentylacji. To samo z czytnikiem navi w bagażniku - jeszcze przez kilak minut coś sobie czyta itd.
Ten drugi parametr 900A to prąd rozruchowy i czym większy tym lepiej. Nowsze i nowocześniejsze akumulatory zawsze będą miały wyższy ten parametr.
No właśnie, najbardziej chodziło o prąd rozruchowy...
A co do włączania szyby to zdarzało sie tak że po zapaleniu silnika i właczeniu szyby - przy ruszaniu samochódł gasł, także nawet chwilowe podładowanie przez alternator nic mu nie dało. Alternator jest dobry - tyle jeszcze wspomnę.
O tym wytrącaniu parafiny też czytałam, tylko, że u nas na stacjach niewiadomo co wlewa się do baku, niby to zimowy olej ale wiadomo jak jest...
A co do akumulatora katalogowo mam 95-100 Ah, a tak jak mówisz, im większy prąd nrozruchowy tym lepiej.
Diesle mają jeszcze to do siebie, że potrzebują więcej prądu do odpalenia niż benzyniaki i chyba dlatego te wartości dla akumulatora są taki a nie inne...
Klimatronik też mi coś tam cichutko szumi jak wyłączę silnik, ale to pewnie mi aku nie wykończyło
_________________ "Kiedy zastanawiamy się nad swoim życiem, sam fakt, ze żyjemy, powinien nas najbardziej zadziwić."
Reinhold Schneide
Swego czasu jak siadł mi aku zapytałem się swojego elektryka co warto nabyć. Może i bez entuzjazmu w głosie ale polecił Centre Future. Znajomy jakiś czas temu wrzucił w Golfine również Future i nie narzeka. Przed Futurą miałem jakiegoś "niemca" i po roku się skończył. Centra to chyba mniejsze zło.
Jak autko kupowałem tak akumulator chodzi mi już 3ci rok. Jednak zaczyna niedomagać. Kto wie jak długo wcześniej chodził, gdyż nie ma nigdzie nabitej daty. Jest to akumulator firmy Cora montwany przede wszystkim do francuzów. Po głowie mi chodzi teraz Centra Plus, Centra Futura, zastanawiałem się również nad Moll oraz Vartą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum