Po lekturze Waszego forum nie znalazłem informacji na ten temat , stąd ten topic.
Chodzi mianowicie o budowę ( przebudowę ) tzw. Traktu Wieluńskiego http://pl.wikipedia.org/w...isz-Wielu%C5%84
czyli drogi łączącej Kalisz z Wieluniem. W tej sprawie samorządy nasze zawarły też porozumienie.
W związku z tym mam pytania :
- czy znany jest Wam ewentualny przebieg tej drogi na terenie powiatów wieluńskiego i sieradzkiego ?
- czy powiat wieluński czyni jakieś starania żeby tę drogę wybudować ( choćby w ramach funduszy woj. łódzkiego ) ?
Pomógł: 15 razy Wiek: 71 Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 626 Otrzymał 10 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-01-19, 09:37
Z tego traktu to raczej nic nie będzie, ten trakt miał sens w układzie granic do września 1939 kiedy to był drogą nadgraniczną, obecnie stacił rację bytu. Mogę zamieścić (i chyba zamieszczę) mapę układu dróg z tamtych czasów, gdzie będzie widać sen istnienia takiej drogi.
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 164 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Osjaków
Wysłany: 2010-01-20, 10:27
a to teraz sensu budowy takiej drogi nie widzisz? trzeba jechać dodatkowo kilkadziesiąt ładnych kilometrów żeby dostać się z Wielunia (Częstochowy) do Kalisza. W takiej pięknej pogodzie najlepiej jest jechać albo przez Sieradz (w moim wypadku) albo przez Wieruszów. Droga leśno-lodowa (powiatowa) przez Lututów, Klonowę i zdaje się Brzeziny nie wchodzi raczej w grę. Trakcik Złoczew-Błaszki też lepiej omijać. Poza tym ma to być jedynie droga wojewódzka, łącząca kilka dużych miast w naszym regionie, a nie jak w wypadku planów przedwojenny Kraków-Poznań. Budowa tej drogi jest jak najbardziej zasadna.
Sprawa traktu (Wieluń- Lututów - Klonowa- Czajków - Brzeziny- Godziesze Wlk. - Kalisz) chwilowo nieaktualna. Już jakiś czas temu wycofały się powiaty wieruszowski i sieradzki.
Pewnym zamiennikiem, ma być nadanie drodze łączącej bezpośrednio Złoczew z Błaszkami kategorii drogi wojewódzkiej (źródło: PZPWŁ)
Cytat:
Optymalna: Wieluń Zloczew Blaszki Kalisz.
W załączniku artykuł o trakcie z dziennika łódzkiego, sprzed prawie 4 lat.
Problem z podaniem precyzyjnej długości trasy z centrum Wielunia do centrum Kalisza w oparciu o trakt w-k wynika z tego, iż trakt w-k miał biec częściowo w praktyce nie istniejącymi obecnie drogami (ściślej: drogami gruntowymi które są ujęte geoportalu, ale nie ma ich w popularnych internetowych mapach wyznaczających trasy, drogi miały być oczywiście przebudowane / prawdopodobnie do klasy "Z" / ).
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-05-03, 19:33
Każdy z tych wariantów ma swoje plusy i minusy. Niebieski jest najkrótszy, ale wydaje się że też najdroższy. Są jakieś informacje kiedy ta droga miałaby powstać? Bo podejrzewam, że to może być bardzo odległa przyszłość.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Moja wina: wyraziłem się niestety nieprecyzyjnie w ostatnim poście - trakt był planowany w wersji ciemnoniebieskiej (niebieskiej), pozostałe kreski to nie jego warianty, ale trasy które wielunianie wybierają obecnie jako dojazd do Kalisza. Co do terminu realizacji .... sprawa może odżyć ponownie, wtedy gdy do idei traktu ponownie uda się przekonać władze powiatu wieruszowskiego i sieradzkiego. Kaliski i wieluński pewnie dalej są zainteresowane, ale dla realizacji tego projektu to za mało
Powiat wieluński był współinicjatorem budowy traktu kalisko-wieluńskiego. Kiedy wszystko było już pozamykane to okazało się, że do w/w zadania powiaty Wieruszowski i Sieradzki nie przystąpiły.
Do końca sierpnia mają potrwać prace remontowe Traktu Kaliskiego w gminie Kraszewice. "Większość prac już została wykonana" - zapewnia wójt Kraszewic Józef Olszewski:
"Swój odcinek remontuje gmina Kraszewice, swój robią też gminy Czajków i Brzeziny. Zostało nam jeszcze do dokończenie 350 metrów drogi. na tę inwestycję otrzymaliśmy pieniądze z Urzędu Marszałkowskiego w kwocie 40 000 złotych i 20 000 zł z ostrzeszowskiego starostwa. Droga będzie miała 5 i pół metra szerokości, póki co robiona jest w tłuczniu; wykonujemy także rowy i przepusty."
Trakt Kaliski to trasa, która ma skrócić drogę z Kalisza do Wielunia o około 20 kilometrów.
No więc zamiast zamiast traktu z prawdziwego zdarzenia ..... będzie szlak złożony w części z dróg zaledwie klasy "D"- dojazdowej (najniższa możliwa klasa drogi, która służyć powinna raczej jako dojazd do posesji czy pól).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum