Wysłany: 2011-02-14, 18:24 Połączenie Kolejowe Wieluń-Wrocław
Witam!
Starostwo powiatowe w w Kępnie pochyliło się nad problemem reaktywacji połączeń kolejowych z Wielunia do Wrocławia. Ewentualne połączenie prowadziłoby przez Wieruszów, Kępno, Syców, Oleśnicę. Jest to bardzo dobra propozycja, zważywszy na stan techniczny linii kolejowych, odcinek Kępno-Oleśnica jest w bardzo dobrym stanie technicznym i co najważniejsze - jest przejezdna ze względu na wykorzystywanie jej w ruchu towarowym. Trasa z Wielunia do Kępna była na dodatek remontowana w 2010 roku przez PKP PLK, prędkość szlakowa wynosi 100 km/h, więc czas przejazdu byłby przyzwoity. Osobiście gorąco kibicuję tej sprawie, uczę się zaocznie we Wrocławiu, więc znam problem komunikacyjny na tej trasie.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-03-02, 12:49
ok, bilet na połączenie Częstochowa-Koluszki (125km) pociągiem Regionalnym kosztuje 21,70 zł.
Zakładam że połączenie Wieluń - Wrocław będzie obsługiwane przez Przewozy Regionalne.
Czyli studentom będzie się opłaciło jeździć, osobom nie posiadającym zniżki już raczej nie. Do tego dojdzie częstotliwość kursowania - jeden, może 2 pociągi na dzień? Pytanie ile do tego biznesu dorzucimy z budżetów województw...
nie chciałbym być złym prorokiem, ale kiepsko to widzę... szczególnie w czasach kryzysu...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Połączenie do Wrocławia na pewno nie będą obsługiwać PR, a KD. Powód? Tabor. Zaznaczam, że odcinek Kępno-Oleśnica nie jest zelektryfikowany, więc jednostki, jakie obecnie jeżdżą np. do Katowic odpadają. Wystawienie składu wagonowego, jaki mogą zaproponować PR jest zbyt kosztowne. KD natomiast posiadają spalinowe zespoły trakcyjne (tzw. szynobusy), które są nawet kilkakrotnie tańsze w eksploatacji.
Bilet normalny kosztowałby ~20zł, studenci mają 51% zniżki, więc łatwo obliczyć.
Czas przejazdu pociągu mógłby być konkurencyjny, ze względu na prędkości szlakowe, komfort podróży także.
Jeżeli chodzi o rozkład jazdy to najlepszym wyjściem jest ułożenie 2-3 par pociągów Wrocław-Pątnów Wieluński na piątek, sobotę, niedzielę i poniedziałek kiedy to są największe potrzeby przewozowe. Przy mądrym ułożeniu rozkładu, dopłaty z publicznej kasy nie muszą być duże, o ile w ogóle muszą.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-03-02, 17:31
Ok. To Koleje Dolnośląskie - co nie zmienia faktu że cena biletu będzie taka sama (jeśli odległość "po torach" jest mniejsza niż 120 km to 19,70, a jak większa to 21,70)
Tyle tylko że Koleje Dolnośląskie są własnością województwa dolnośląskiego i na tym obszarze w znaczącej części działają (obejmują niewielki fragment woj lubuskiego).
Stąd pytanie - po co KD SA miałyby angażować się w taki projekt? Misją KD SA jest "zapewnienie sprawnego systemu kolejowej komunikacji regionalnej." Nie dysponują raczej nadmiarowym taborem, a miast na terenie woj dolnośląskiego co najmniej kilka - brak połączeń do Oleśnicy, Oławy, Jelcza, Żmigrodu, Wołowa, Milicza - to z okolic Wrocławia, ale i dalej - Lubin, Głogów lub Brzeg, Namysłów (zahaczając lekko o inne województwo)
To wszystko na pierwszy rzut oka są znacznie ważniejsze trasy dla Samorządu Województwa Dolnoślaskiego, a z tego punktu widzenia należy rozpatrywać działalność KD SA. Oczywiście jest opcja, że ktoś wpadnie na linię Syców-Oleśnica-Wrocław, a wtedy jest szansa "wynegocjować" przedłużenie tej linii do Wielunia, choć wg mnie to mocno wątpliwe, bo dopóki KD SA ma opcję rozwoju na terenie woj. dolnośląskiego to będzie się tam rozwijała - a ekspansję na inne województwa zostawi na później...
Obym się mylił - bo chętnie widziałbym taką linię w Wieluniu, ale obawiam się że to mało prawdopodobne...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Zgodzę się, jedyna rzecz o jaką sprawa może się rozbić to tabor. Jednak jeżeli to by było takie oczywiste, to starostwo Kępna nie wystartowałoby z taką propozycją. Sądzę, że gdy władze regionalne będą lobbować za uruchomieniem takiego połączenia to może coś z tego być. Zwłaszcza, że koleje samorządowe mogą na tym nawet zarobić, po otrzymywaniu ewentualnej dopłaty za używanie taboru w granicach innego województwa. Najmniejsze ich pojazdy mają kilkadziesiąt miejsc, przy frekwencji np. 80%, jak już napisałem powyżej koszty eksploatacji nie muszą być większe od przychodów.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-03-02, 20:17
patryket22 napisał/a:
Jednak jeżeli to by było takie oczywiste, to starostwo Kępna nie wystartowałoby z taką propozycją.
jak na razie to starostwo poprosiło o opinię na temat uruchomienia takiego połączenia.
Równie dobrze mogłoby zapytać o opinię na temat wybudowania w ciągu dwóch lat S11 i S8, tworząc jeden z najważniejszych węzłów drogowych w regionie tuż obok Kępna... ale co z tego?
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum