Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-05-15, 22:31
Dyzio napisał/a:
Wiesz co by było gdyby układ uzupełniło się " do pełna " ?
Ja zawsze leję olej do silnika po sam korek, podobnie jak płyn chłodniczy, hamulcowy i od wspomagania. Dodaje mi to ok 50KM.
Tym pytanie próbowałeś zrobić ze mnie idiotę? Do pełna czyli tyle ile pisze na naklejce/dokumentacji....
Dyzio napisał/a:
Weź zrób fotkę instrukcji twojego auta gdzie jest wyraźnie napisane
że może w ciągu roku ubyć do 20% czynnika .
Dyzio napisał/a:
Kto napisał że nie ubywa ? może go nawet ubyć 95% ,
ale nie jest to normą , tylko patologią .
Producentom samochodów nie zależy na tym, aby samochód jeździł bezawaryjnie. Samochód projektuje się na 5 lat a później nikogo nie obchodzi co się z nim dzieje.
To że na skrzyniach ASB pisze "Lifetime Oil" nie oznacza że nie należy go zmieniać.
To że producenci sugerują wymianę oleju silnikowego co 30,000 nie oznacza, że jest to korzystne dla silnika. Trzeba być ślepym aby nie zauważyć, że już po 6-7 tys. km zmienia on swoje właściwości. Takich przykładów jest pełno.
Pisałem o 95% czy 20% rocznie? Ubytki 10-20% rocznie nie są patologią, są normą. Nie sądzę aby którykolwiek producent samochodów podał normy dla całego układu, ale normę ubytków dla samej sprężarki z pewnością podaje producent. Maksymalny dopuszczalny ubytek czynnika chłodniczego z samochodowych układów klimatyzacji precyzuje dyrektywa UE 307/2008. W przyszłości ta dyrektywa będzie wykorzystywana w corocznych badaniach technicznych pojazdów.
Dyzio napisał/a:
Czytanie książek akurat takich autorytetów w temacie bardzo mi służy ,
ale widać dla Ciebie w każdym temacie największym autorytetem jesteś Ty sam ,
no i oczywiście Google , ale ile wiedzy się ma jak łącze padnie ?
Rozszyfrowałeś mnie, na szczęście cały czas mam dostęp do google.
Dyzio napisał/a:
Działa zimą , jak temperatura zewnętrzna będzie jak ( patrz fotka ) .
Tak jest w moim Vento i tak jest w większości aut . Zrób fotkę swojej instrukcji .
Bardzo proszę i napiszę ponownie że włączenie klimatyzacji nawet w ujemnych temperaturach powoduje szybkie odparowanie szyb.
A poza tym, zimą nie zawsze temperatura wynosi poniżej 4 stopni....
Dyzio napisał/a:
tylko wytłumacz jak to się uzupełnia ten olej w sprężarce .
Chyba że nie wiesz ? A w Google chyba nie znajdziesz .
Znów przekręcasz moje słowa. Uzupełnia się olej w układzie a nie sprężarce. W jaki sposób? Bardzo prosto, olej miesza się z czynnikiem. Ilość oleju jest podana na tej samej nalepce na której podana jest ilość i rodzaj czynnika.
Dyzio napisał/a:
Nie muszą Cię obchodzić , ale fakt jest taki że na MOJE oko ,
około 95% Polaków jeździ autami na które ich nie stać ,
nie mam tu na myśli zakupu , ale przede wszystkim eksploatacja i naprawy .
Tego typu oszczędności nie zawsze przynoszą spadek wydatków w dłuższym okresie.
Pomogła: 2 razy Wiek: 34 Dołączyła: 24 Mar 2009 Posty: 142 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-05-20, 08:58
hmh ja się na klimatyzacji nie znam wcale, jedynie wiem jak się ją włącza
jednak objechałam cały Wieluń i nikt nie powiedział że to jakiś stary gaz czy coś w tym stylu jedynie że końcówek takich nie mają albo że nie mogą znaleźć gdzie znajduję się to coś do nabicia.
Byłam też w Kamionce i dopiero tam Pan mi wytłumaczył jak to jest z tym gazem do nabijania i sprawdził że mam ten stary gaz.
Ale jakby tak ktoś wiedział gdzie nabijają ten stary gaz to byłabym bardzo wdzięczna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum