Bagażnik 500l, 280 momentu obrotowego(więcej niż TDI koncernu VW), wygodne fotele(wg mnie), światła przeciwmgielne, oryginalny wygląd.
Ja mam starą 900tkę z 95 roku 185KM turbo. 35tys km przejechałem nim w 1,5 roku, jest w gazie. Przebieg 270 tys km(sprowadzony był już z instalacją)
Silnik dobry, ale dużo "pierdół szwankuje" - autoalarm, klimatyzacja automatyczna(termostat muszę wymienić bo swoje humorki ma)... Ale mina kierowców nowych Audi i BMW na autostradzie niemieckiej bezcenna
Ten model nie ma podgrzewanych foteli co prawda i szyberdachu, ale idzie znaleźć takie.
welur albo skóra jasna lub czarna(pełno tego jest), klimatyzacja automatyczna standardowo, komputer pokładowy też standard.
Co jeszcze? Saabów nie kradną tak jak VW czy Skody(ostatnio coraz bardziej popularne)
Ceny części nieco niższe niż BMW. Ale nie namawiam, bo i tak pewnie kupisz Niemca jakiegoś . Co do mechaników we Wrocławiu łatwiej o serwis, ale w Wieluniu wiem że na ulicy Wodnej w Wieluniu jest serwis gdzie pełno Saabów się przewinęło.
Ten Seat ładnie się prezentuje. Do szwedzkich aut Cie nie namawiam, bo chociaż używany Saab 9-3 tańszy niż Passsat to części droższe i wyjdziesz na to samo. Różnica tkwi w wyposażeniu, wyglądzie i komforcie jazdy.
Jeszcze jedna ważna rzecz. Silniki 2,2TiD są na łańcuchu a nie na paskach rozrządu. A wymiana rozrządu w VW to wydatek rzędu ok tysiąca złotych co jakiś czas.
Wersje 116KM i 125KM. (montowane w Oplu Vectra, produkcji Isuzu). Silnik 116KM jest lepszy bo tańsze części, mniej usterek a jak mocy mało to są specjaliści od "zawirusowania" i 140KM idzie wyciągnąć z tej jednostki.
Ale jak wspomniałem nie namawiam.
To nie auto dla każdego. Większość ludzi młodych kupuje Golfa, Audi a3 albo BMW3.
Części najtańsze nie są, chociaż żywotność jest większa. Elementy zawieszenia pasują z Opla Vectry(niektóre).
Np. silniki benzynowe Saabów z 2000roku w Holandii mają przebiegi 200-300 tys km i to chodzi. W Wieluniu jest chyba z kilkadziesiąt Saabów nowych i starych, także chyba nie ma co się bać tej marki.
W większości modeli masz immobiliser, blokadę skrzyni biegów, autoalarm. Do tego stacyjka pomiędzy fotelami. Mało który złodziej się interesuje tym, bo:
1. ciężko ukraść
2. ciężko sprzedać
Osobiście brałbym benzynę z Turbo. 150KM starczy do płynnej jazdy, 8 sekund do 100tki. Spalanie w trasie 7-8 PB95 a gaz nie sprawia trudności z odpalaniem w porównaniu do "kopciucha" przy temp. -20. Ludzie na forum Saaba z tego co czytałem są zadowoleni z LPG BRC czy Stag300
Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-10-03, 23:23
Szukasz modelów w dolnej granicy cenowej więc skup się bardziej na stanie samochodu niż na marce.
Zastanów się czego szukasz. Passat to komfort i duża ilość miejsca. e46 to samochód o sportowym zacięciu, świetnie się prowadzi, ale miejsca w środku i w bagażniku nie ma zbyt wiele. Zresztą są to samochody z różnych segmentów.
Nie wierz w bajki o tanich samochodach w super stanie z Niemiec. Kupno od właściciela jest praktycznie niemożliwe, rynek samochodów używanych w Niemczech jest tak rozbudowany, że ładne samochody w dobrej cenie zmieniają właściciela w ciągu kilku godzin. Nie wiem czemu ludzie mają uprzedzenia do Turków. Coupe e46 za 15k PLN to musiał być dramat.
e46 320d 136KM to nie jest idealny wybór. Często pada pompa wtryskowa. Motor 150KM to inna bajka (common rail).
VAG'owski TDI jest bezkonkurencyjny w tym przedziale cenowym.
a przy okazji tematu , mam Seata Cordobe 1,4 + LPG do sprzedania , spalanie LPG ok 7-8 l/100km , rocznik 2002 , przebieg 197 tys. km, samochód użytkowany na bieżąco, sprawuje się idealnie, oryginalny przebieg, tel 605684890, auto do obejżenia w Działoszynie
_________________ "Miałem zamiar zmienić koszulkę, ale zamiast tego zmieniłem zamiar" (Kubuś Puchatek)
Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-10-04, 19:31
W większości przypadków jedna z wersji:
1. Bo ma dostęp do taniej ropy
2. Bo ma dostęp do darmowej ropy
3. Ma w firmie samochód ciężarowy i może wrzucać w koszty i odliczać Vat od ON
A wymiana rozrządu w VW to wydatek rzędu ok tysiąca złotych co jakiś czas.
(...)
a gaz nie sprawia trudności z odpalaniem w porównaniu do "kopciucha" przy temp. -20.
1. Wymiana rozrządu w 1.9 TDI (Passat, '00, 110km) co 90tys, koszt ok. 700 zł - średnio więc co 3 lata czeka Cię taki zabieg, a zaoszczędzić na to dasz radę zmieniając jedynie styl jazdy na nieco ekonomiczniejszy;
2. Każdy badziew będzie miał problemy z odpalaniem. Nissan Primera P10, rocznik '96 (a wyglądał na circa 10 lat starszy, tak samo jeździł), dwulitrowy diesel na starej pompie - nie było takiej zimy, przy której by nie odpalił za pierwszym razem, tak samo zresztą ww Passat.. Nie rozumiem więc, o co z tym "kopciuchem" chodzi (chociaż fakt, nie życzyłbym najgorszemu wrogowi jechać za mną, kiedy przyspieszałem, widoczności przez dym - absolutnie brak).
Pytanie tylko, czy w związku z widmem podwyżek cen ON zakup i użytkowanie diesla będzie opłacalne ;)
A wymiana rozrządu w VW to wydatek rzędu ok tysiąca złotych co jakiś czas.
(...)
a gaz nie sprawia trudności z odpalaniem w porównaniu do "kopciucha" przy temp. -20.
1. Wymiana rozrządu w 1.9 TDI (Passat, '00, 110km) co 90tys, koszt ok. 700 zł - średnio więc co 3 lata czeka Cię taki zabieg, a zaoszczędzić na to dasz radę zmieniając jedynie styl jazdy na nieco ekonomiczniejszy;
2. Każdy badziew będzie miał problemy z odpalaniem. Nissan Primera P10, rocznik '96 (a wyglądał na circa 10 lat starszy, tak samo jeździł), dwulitrowy diesel na starej pompie - nie było takiej zimy, przy której by nie odpalił za pierwszym razem, tak samo zresztą ww Passat.. Nie rozumiem więc, o co z tym "kopciuchem" chodzi (chociaż fakt, nie życzyłbym najgorszemu wrogowi jechać za mną, kiedy przyspieszałem, widoczności przez dym - absolutnie brak).
Pytanie tylko, czy w związku z widmem podwyżek cen ON zakup i użytkowanie diesla będzie opłacalne
Nie zgodzę się
Silniki TDI 115KM i 130KM są innej konstruckji niż 90KM czy 110KM.
Mój ojciec płacił 1500zł za wymianę pasków i wałków u Pana Graczyka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum