R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
SMS-y oszustów
Autor Wiadomość
Jaro 
Administrator
wielun.biz



Pomógł: 66 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7303
Piwa: 33/113
Skąd: Wieluń
  Wysłany: 2006-03-17, 09:50   SMS-y oszustów

"Wygrałeś darmowe minuty" - SMS-y oszustów.

"Gazeta Wyborcza": Jedni oszuści, podszywając się pod operatorów, wyłudzają doładowania telefonów na kartę, inni zaś włamują się do skrzynek abonentów TP SA i naciągają na drogie połączenia z serwisami rozrywkowymi.

Urząd Komunikacji Elektronicznej zażądał wczoraj wyjaśnień od prezesa PTC (sieć Era), w jaki sposób chroni swych klientów przed nadużyciami. Na odpowiedź mają siedem dni.

"Era Omnix. Wygrałeś w naszym konkursie zestaw kina domowego, aby potwierdzić odbiór nagrody wyślij SMS o treści 668xxxxxx na numer 1120", "Z okazji urodzin ERA otrzymałeś 20 darmowych minut! Aby potwierdzić wyślij 9-cyfrowy kod 696xxxxxx na numer 1120". Takiej treści SMS-y otrzymują abonenci sieci Era. Jeśli na nie odpowiadają, doładowują komórki oszustom.

Jak to możliwe? Oszuści wykorzystali wprowadzoną latem usługę, która umożliwia proste doładowanie (10 lub 20 zł) innego telefonu na kartę (tzw. pre-paida) za pomocą SMS-a. Wystarczy podać numer telefonu, który chcemy doładować (oszuści podają swój) oraz wysłać SMS-a na czterocyfrowy numer operatora (1110 lub 1120), który kwotę doliczy do rachunku. Usługa jest bardzo przydatna i popularna: np. rodzice mogą zasilić komórkowe konto dziecka.

Więcej w "Gazecie Wyborczej"
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Jaro 
Administrator
wielun.biz



Pomógł: 66 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7303
Piwa: 33/113
Skąd: Wieluń
  Wysłany: 2006-03-19, 14:15   Kliencie TP i Ery, nie daj się oszukać!

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) wezwał prezesa Telekomunikacji Polskiej S.A. oraz Prezesa Zarządu PTC Sp. z o.o., operatora sieci Era do złożenia stosownych wyjaśnień w sprawie nadużyć oraz wyłudzeń, których ostatnio doświadczyła dosyć spora grupa klientów powyższych firm.

Sprawy oszustów doładowujących konta pre-paid na koszt swoich ofiar, czy też połączeń z drogimi numerami poprzez telefony stacjonarne bez wiedzy ich właścicieli, to od kilku lat praktycznie codzienność. Co i rusz, jakiś przestępca wpada na pomysł wykorzystania luk w usługach różnych operatorów telekomunikacyjnych.

Tym razem Urząd Komunikacji Elektronicznej został zalany skargami abonentów TP S.A. i operatora Ery.

Ci pierwsi zgłaszają, że na ich rachunkach telefonicznych pojawiły się wykazy wielu krótkotrwałych połączeń z numerami 0-400. Są to numery o podwyższonej płatności (nawet do 8 złotych), zwykle wykorzystywane podczas organizowania różnych telekonkursów. Co dziwne, w zgłaszanych przypadkach czas trwania tych połączeń nie przekracza zwykle 4-6 sekund, a po upływie kolejnych ok. 5 sekund połączenie nawiązywane jest ponownie - informuje UKE.

Już na pierwszy rzut oka widać tutaj pewną nieprawidłowość. Wspomniane 4-6 sekund raczej nie wystarczy, by słownie powiadomić abonenta - przed nawiązaniem połączenia z numerem o podwyższonej płatności - o cenie jednostki rozliczeniowej danej usługi, a potem jeszcze wysłuchać pytania i udzielić odpowiedzi. Zdaniem UKE, także 5 sekundowa przerwa pomiędzy tego typu połączeniami świadczy o tym, że numery 0-400 nie mogą być wybierane samodzielnie przez abonenta.

Oczywiście abonenci TP S.A., którzy doświadczyli na własnej skórze powyższych praktyk, są obciążani przez telekom za każde kilkusekundowe połączenie, jak za pełną minutę rozmowy. Można takie rachunki reklamować, ale Telekomunikacja nie wszystkim uznaje reklamacje, bo - zdaniem jej przedstawicieli - nie wszyscy poszkodowani są uczciwi. Co więcej, z nieoficjalnych informacji udzielonych Gazecie Wyborczej przez przedstawiciela telekomu wynika, że firma nie ma również pewności, co do uczciwości jej partnerów, korzystających z oferty numerów o podwyższonej płatności.

Z kolei użytkownicy sieci telefonii komórkowej Era otrzymują wiadomości tekstowe zachęcające do wysłania SMS-a pod numer 1120, pod pozorem rzekomej wygranej w konkursie lub awarii karty SIM - informuje UKE. Skorzystanie z tej "oferty" niejednokrotnie oznacza doładowanie działającej w systemie Era Tak-Tak karty pre-paid oszusta, a niemiłe "olśnienie" następuje dopiero podczas zwrotnego SMS-a zawierającego informację o doładowaniu.

Tymczasem numer 1120, jest faktycznie wykorzystywany w systemie Tak Tak do zasilania kont użytkownikom pre-paid, przez posiadaczy abonamentu (np. rodzice mogą w ten sposób zasilać konta swoim dzieciom). Wystarczy przesłać pod wskazany numer wiadomość, której treść będzie stanowił wybrany numer telefonu, a kwota doładowania zostanie doliczona do faktury danego abonenta, jednocześnie powiększając środki na koncie wprowadzonego numeru.

Przykładowe treści SMS-ów, jakie wysyłają oszuści przedstawiamy poniżej:



"Era Omnix. Wygrałeś w naszym konkursie zestaw kina domowego, aby potwierdzić odbiór nagrody wyślij SMS o treści 668xxxxxx na numer 1120".

"/ERA/:System zanotował brak twojej karty SIM w sieci. Wyślij SMS o treści 660xxxxxx pod numer 1120, a skorygujemy błąd. W przeciwnym razie blokujemy Twoją kartę SIM".

"Z okazji urodzin ERA otrzymałeś 20 darmowych minut! Aby potwierdzić wyślij 9 cyfrowy pod 696xxxxxx na numer 1120. Koszt SMS-a 20 gr z VAT. www.era.pll"



Jak donosi Gazeta Wyborcza, Era stara się walczyć z tym procederem, m.in. wprowadzając ograeś 20 darmowych minut! Aby potwierdzić wyślij 9 cyfrowy pod 696xxxxxx na numer 1niczenia co do częstotliwości doładowań jednego konta. Jak widać, to wciąż za mało. Kiedy jednak już padliśmy ofiarą przestępcy należy najpierw zgłosić oszustwo na policję i dopiero reklamować u operatora.

Operatorzy są oczywiście ustawowo zobligowani do podjęcia środków technicznych i organizacyjnych w celu ochrony abonentów. W związku z powyższym i coraz większą skalą problemu, Prezes UKE wezwał TP S.A. oraz PTC Sp. z o.o. do przekazania w terminie 7 dni informacji o podjętych działaniach, mających na celu zapobieżenie podobnym sytuacjom.

Źródło: Dziennik Internautów
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW