Pomógł: 7 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 960 Piwa: 6/3 Skąd: Oklahoma Village
Wysłany: 2011-04-19, 06:28
Założyłem w Wieluniu najtańszą KME Diego z wtryskiwaczami raila - 1 ohm (żółte) do silnika Hondy ze zmiennymi fazami rozrządu (Vtec-e) i jak na razie, tj. po ponad 50 tyś km, jest ok. Wymieniłem jedynie zestawy naprawcze wtryskiwaczy. Są to proste wtryskiwacze tłoczkowe i ulegają dość szybkiemu zużyciu. Ponoć wolniejsze 3 ohm wytrzymują do pierwszej regeneracji ok. 80 tyś km. Koszt 56 zł. na regenerację wtryskiwaczy i kilkudziesięciu złotych na filtry które również można samodzielnie wymienić to jak na 50 tyś. km niewiele moim zdaniem. Nie chciało bym mi się jeździć zwykłym autem po Polsce i szukać gazownika. W Wieluniu robią to nie najgorzej w przypadku popularnych modeli aut. Są auta z silnikami trudnymi do zagazowania i wtedy owszem trzeba poszukać speców ale takie silniki to już dla zamożnych
Poprawiono 1 błąd ort.
Ostatnio zmieniony przez Archdevil 2011-04-19, 08:41, w całości zmieniany 1 raz
Kolego Ambra - przecież kolega nie pojedzie z najzwyklejszą Vectrą zakładać gaz na Śląsk
A jeśli chodziło Ci o Alpinę to na tym zdjęciu jest silnik właśnie z założona już instalacją
Tak z ciekawości spytam. Wiesz jak wygląda instalacja LPG w nowoczesnych silnikach benzynowych?
Przeciwnicy lpg straszą, że jest tam dużo "elektroniki" i niekiedy po założeniu instalacji lpg auto ciągle szarpie, silnik nie pracuje poprawnie. W najgorszym przypadku instalację trzeba wyrzucić.
Cały czas pozytywne opinie czytam, a przecież aż tak kolorowo nie jest prawda?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 32 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-04-19, 19:42
Administrator napisał/a:
Kolego Ambra - przecież kolega nie pojedzie z najzwyklejszą Vectrą zakładać gaz na Śląsk
A jeśli chodziło Ci o Alpinę to na tym zdjęciu jest silnik właśnie z założona już instalacją
Czy pojedzie, czy też nie, to problem tego, kto chce zakładać LPG.
Zakład w Łodzi ( proponowany w jednym z w/w postów) o ile dobrze pamiętam zakładał instalację przez 2 dni, cena porównywalna, odległość niewiele większa, a opinie na forach wskazują na Zbrosławice.
mam kolege co ma lpg w audi A8 4,2 i jakoś nie ma problemów , oczywiście nie jest to instalacja za 2 tys , tylko droższa
Jeśli to "stare" A8 to zagazowanie tego 4,2 to pikuś
Naprawdę nowoczesne silniki benzynowe moją bezpośredni wtrysk (jak w dieslu)
(np. grupa VW i motory TSI ) "Gazują" już i takie konstrukcję, ale raczej nie w Wieluniu, ani okolicach.
W takich silnikach wtryskiwacze benzyny znajdują się w komorach spalania, a nie w kolektorze dolotowym i to powoduje że przy pracy na gazie IV generacji co któryś tam cykl musi zostać podana benzyna, aby je schłodzić.
Zużycie gaz/benzyna ok. 80%/20%
Są już też instalacje VI generacji - wtrysk gazu w fazie ciekłej (nie lotnej) przez wtryskiwacze benzynowe! Tylko rozpowszechnienie takich rozwiązań to na razie przyszłość....
Nie wiem jak będzie wyglądał rynek LPG za 10lat, skoro już teraz każdy producent, od Fiata po BMW, w pogoni za normami emisji spalin, mniejszym spalaniem i większą mocą z mniejszej pojemność utrudnia życie użytkownikom, którzy chcą oszczędzać i jeździć na gazie.
"Gaziarze" niby nie pozostają w tyle..... pozostaje tylko kwestia ceny super nowoczesnych instalacji , niezawodność i trwałość.
Ja mogę polecić Grzegorza Walęckiego: Wieluń , ul. Kopernika... przy aptece, na przeciwko "Miry", kiedyś miał warsztat na ul. Głowackiego. Kontakt: 501 508 100
Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-01-06, 21:03
Zagazowanie TSI to nie jest żaden problem. Czołowi producenci mają zestawy do tych silników od dawna (PRINS, BRC). W Łasku jest świetny warsztat który bez problemów sobie poradzi, a do tego zamontuje instalację estetycznie http://www.gomar.mobi/ .
Ja gazowałem u nich swój motor, a samochodów z takim serduchem jest tylko kilkaset na świecie.
Gdyby ktoś miał wątpliwości to zdjęcie przedstawia komorę po montażu
Zagazowanie TSI to nie jest żaden problem. Czołowi producenci mają zestawy do tych silników od dawna (PRINS, BRC). W Łasku jest świetny warsztat który bez problemów sobie poradzi, a do tego zamontuje instalację estetycznie http://www.gomar.mobi/ .
Ja gazowałem u nich swój motor, a samochodów z takim serduchem jest tylko kilkaset na świecie.
A mówią, że gaz jest do kuchenek, a nie do Beemek
Alpina zacna, ale co ma piernik do wiatraka.
Jeśli gazowanie TSI to żaden problem, to podjedź do pierwszego z brzegu gazownika w Wieluniu Choć nie twierdzę, że w Łasku tego nie robią, w ogóle nie znam tego warsztatu.
Wg dziennikarzy "Auto Świat" TSI+LPG=ekonomiczna pomyłka
Testowali oni Seata Altea na dystansie 800km w różnych warunkach.
Jeżdżąc tylko na benzynie spalali jej średnio 8l/100km
Na gazie też 8llitrów LPG/100km, ale do tego aż 3,7litra benzyny!!!
Co ma się nijak do zapewnień producenta.
Jeśli tak rzeczywiście jest, to z takim silnikiem jazda na gazie jest nieopłacalna, a doliczając koszt założenia instalacji i dodatkowego serwisu, nawet droższa niż na benzynie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum