Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-01-24, 22:46
Dużo osób jeździ z instalacją HHO (czyli na wodę). Przy takiej instalacji jest gwarantowane zmniejszenie spalania o 25%, a przy odpowiedniej jeździe można uzyskać nawet 40-50% mniejsze spalanie. Mojego kolegi ojciec zafundował sobie taką instalację w swoim wozie. Koszt z tego co mówił mi kolega ok. 3 tys zł. Sporo informacji na ten temat można znaleźć też w internecie. Ale to chyba temat o CNG
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Generalnie, wszystko jest dobre, co doprowadza do oszczędności. Aczkolwiek, nie zawsze okazuje się to praktyczne. Jeżeli wybierać między instalacją LPG a CNG, ja osobiście wybrałbym LPG. Tak naprawdę nie mamy, żadnych praktycznych danych jak instalacja CNG zachowa się w samochodach już "troszeczkę" przechodzonych. Z drugiej strony trzeba czekać na nadchodzącą podwyżkę cen za paliwo LPG. I wtedy okaże się, że najlepszym rozwiązaniem pozostaje benzyna
Dowiedziałem się już nieco jak to wygląda w praktyce tzn. instalacja na HHO.
"Gazownik" który montował gaz mojemu znajomemu testował instalację HOO na samochodzie Skoda Favorit 1.3 benzyna. Celem było sprawdzenie przy jakiej ilości wodoru auto będzie dalej jeździć. Skończyło się na proporcji 97% wodoru i 3% benzyny. Silnik się zagrzał i padł.
Przy proporcjach 30% benzyny i 70% wodoru auto jeździło poprawnie aczkolwiek z tego co mi przekazał znajomy bezpieczniejszą proporcją(przy dynamicznej jeździe) jest 50/50.
Teraz znajomy będzie w ciągu najbliższych tygodni zakładał u siebie taką instalację w Oplu Signum 3.2 V6, który obecnie i tak jeździ na instalacji BRC. Koszt w granicach tysiąca złotych.
Jak będę wiedział coś więcej to napiszę w temacie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum