Temat przetargu: "Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 481 w miejscowości Rychłocice na odcinku od km 33+850 do km 35+200 wraz z rozbiórką i budową mostu przez rzekę Wartę" w ramach zadania pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 481 Łask - Widoradz Górny".
Zakres robót obejmuje:
a) Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 481 na odcinku od km 33+850 do km 35+200 rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 481
rozbiórkę istniejącego mostu przez rzekę Wartę, budowę mostu przez rzekę Wartę, budowę tymczasowego mostu
objazdowego wraz z dojazdami pełniącego funkcję drogi wojewódzkiej nr 481 na czas budowy stałego mostu, rozbudowę
i przebudowę skrzyżowań, budowę i rozbudowę chodników, budowę zatok autobusowych wraz z peronami, budowę i
przebudowę zjazdów, rozbudowę systemu odwodnienia: budowę rowów krytych wraz z urządzeniami odprowadzającymi
wody opadowe, przebudowę rowów otwartych, budowę i przebudowę przepustów pod zjazdami, budowę kanalizacji
deszczowej, rozbiórkę i budowę przepustów pod koroną drogi, przebudowę sieci teletechnicznej oraz montaż rur
osłonowych na przewodach sieci teletechnicznej, przebudowę sieci elektroenergetycznej oraz montaż rur osłonowych na
przewodach sieci elektroenergetycznej, budowę oświetlenia, budowę muru oporowego,
b) Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 481 na odcinku od km 33+764,90 do km 33+850 przebudowa jezdni drogi
wojewódzkiej, remont rowów drogowych.
- Czas trwania zamówienia lub termin realizacji - Rozpoczęcie 1.10.2012. Zakończenie 30.8.2014
Temat przetargu: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450 od km 60+413,00 do km 60+483,50 polegająca na budowie przejścia dla pieszych pod torami PKP w Wieruszowie w ramach zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450 granica województwa - Wieruszów - granica województwa
Zakres robót obejmuje:
- Budowa tunelu - przejścia dla pieszych przez nasyp kolejowy
- Rozbiórka torowiska kolejowego, budowa torowiska kolejowego tymczasowego na czas budowy tunelu oraz budowa torowiska kolejowego docelowego
- Budowa chodników
- Rozbiórka i budowa zjazdu
- Budowa oświetlenia
- Budowa kanalizacji deszczowej
- Przebudowa sieci energetycznej
- Przebudowa sieci gazowej
- Przebudowa sieci teletechnicznej
Ewentualne utrzymanie dróg objazdowych i dojazdowych oraz ich bieżące naprawy należą do Wykonawcy
- Czas trwania zamówienia lub termin realizacji - Zakończenie 30 lipca 2013
Stare info ale odświeżam i rozwinę: rozbudowa DW486 na odcinku Ruda k/Wielunia - Działoszyn została podzielona na dwa etapy:
etap I. Działoszyn - Krzeczów (do mostu)
- w zakresie rozbudowy:
* budowa ścieżki rowerowej Szczyty-Działoszyn
* przebudowa jezdni
etap II Krzeczów (od mostu) - Ruda
- w zakresie rozbudowy:
* budowa ścieżki rowerowej Ruda-Wierzchlas- Kraszkowice (nie pamiętam czy dalej do Krzeczowa czy w Kraszkowicach koniec)
* przebudowa jezdni
* przebudowa przejazdu kolejowego w Rudzie
* budowa ronda we Wierzchlesie - z uwagi na przejazd i rondo (jako elementy konieczne ale nieco bardziej skomplikowane w realizacji) ten odcinek ma być robiony dopiero w drugiej kolejności
rondo "Wierzchlas": Budowa ronda w Wierzchlesie (zakładam wielkość zbliżoną do tego przy ulicy 18go Stycznia w Wieluniu), będzie wiązała się z zajęciem sporej części dwóch zabudowanych działek - w jednym z załączników do posta naniosłem moim zdaniem najprawdopodobniejszy kształt ronda (są jeszcze inne możliwości, nie widziałem dokumentacji, ale takie położenie i wielkość wydają mi się najbardziej prawdopodobne)
Cytat:
PROTOKÓŁ NR XXXIV/2009 z XXXIV sesji Rady Gminy Wierzchlas
(...) Odnośnie przebudowy drogi wojewódzkiej Ruda – Krzeczów Wójt wyjaśnił, że około trzy tygodnie temu spotkał się z Dyrektorem Dróg Wojewódzkich (...) sprawa dotyczyła przebudowy skrzyżowania w Wierzchlesie i wykonanie ronda. Z uzyskanych przez Wójta informacji wynikało, że projektowanie przedmiotowego odcina drogi odbędzie się w tym roku, natomiast w 2010r. uzyskanie zostanie pozwolenie na budowę i służby Wojewody przystąpią do wyceny gruntów przeznaczonych pod drogę m.in. wycena ternu pod rondo w Wierzchlesie oraz do wyceny mniejszych terenów, dlatego optymalnym terminem rozpoczęcia inwestycji to rok 2012. Wójt dodał, że właściciele gruntów, które maja być przeznaczone pod rondo są z nim w stałym kontakcie. (...)
Wykaz długoterminowych utrudnień w ruchu drogowym na DW 481 Wieluń-Widawa- Łask:
- Rychłocice (most do wyburzenia i odbudowy)
* ruch po moście tymczasowym odbywał się będzie wahadłowo - ster. sygnal. świetlną
* brak ograniczeń tonażu
* okres utrudnień: od rozpoczęcia rozbiórki starego mostu (początek 2013 r. ) do zakończenia budowy nowego 30.8.2014
- Wola Wężykowa (most w złym stanie technicznym)
* ograniczenie tonażu 15 T.
* okres utrudnień sierpień 2012 - 31.12.2015
- Lichawa (most w złym stanie technicznym)
* ruch wahadłowy, ograniczenie tonażu 15 T.
* okres utrudnień sierpień 2012 - 31.12.2015
- Sięganów (budowa wiaduktu nad S8)
* okres utrudnień - do 4.04.2014
- odcinek drogi Rychłocice - Szynkielów (wąsko + zły stan techniczny drogi)
* okres utrudnień - do czasu przebudowy lub remontu (nie wiadomo kiedy to nastąpi, ale na pewno nie przed 2014/15)
Wieruszów, DW450 - budowa przejścia dla pieszych pod torami linii kolejowej nr 181 relacji Wieluń-Kępno - WYNIK +... Cisowa, DW481 - przebudowa przepustu rurowego pod drogą (upraszczając bardzo mała robota polegająca na wymianie rury przechodzącej pod jezdnią) - WYNIK:
W tym miesiącu rozstrzygnięto dwa przetargi związane z budową nowego mostu na DW481 w Rychłocicach:
1. Przetarg na budowę mostu w Rychłocicach +rozbiórka starego i budowa mostu tymczasowego : 14 719 685,67 zł (oferta: Berger Bau Polska Sp. o.o., Wrocław) - w tym przetargu startowała większość firm budujących S8 w regionie.
2. Przetarg na inżyniera kontraktu "dla zadania most w Rychłocicach": 635 295,00 zł (oferta: Z.B. Mostowego I.Z. S.A., Warszawa)
Rozpoczyna się inwestycja w Rychłocicach, w ramach zadania pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 481 w miejscowości Rychłocice na odcinku od km 33+850 do km 35+200 wraz z rozbiórką i budową mostu przez rzekę Wartę”
Wykonawcą jest konsorcjum firm BergerBau Polska i Bergerbau GmbH. Koszt robót to 14,72 mln zł, a termin zakończenia prac planowany jest do 30.08.2014 r.
Inwestycja zakłada:
rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 481 (w sumie ok 1,35 km)
rozbiórkę istniejącego mostu przez rzekę Wartę,
budowę mostu przez rzekę Wartę,
budowę tymczasowego mostu objazdowego wraz z dojazdami pełniącego funkcję drogi wojewódzkiej nr 481 na czas budowy stałego mostu,
rozbudowę i przebudowę skrzyżowań,
budowę i rozbudowę chodników,
budowę zatok autobusowych wraz z peronami,
budowę i przebudowę zjazdów,
rozbudowę systemu odwodnienia: budowę rowów krytych wraz z urządzeniami odprowadzającymi wody opadowe, przebudowę rowów otwartych, budowę
i przebudowę przepustów pod zjazdami,
budowę kanalizacji deszczowej,
rozbiórkę i budowę przepustów pod koroną drogi,
przebudowę sieci teletechnicznej oraz montaż rur osłonowych na przewodach sieci teletechnicznej,
przebudowę sieci elektroenergetycznej oraz montaż rur osłonowych na przewodach sieci elektroenergetycznej,
budowę oświetlenia,
budowę muru oporowego
przebudowa istniejącej jezdni
remont rowów drogowych
Wprawdzie nie zapowiadana przebudowa, ale dobry chociaż remont paru odcinków:
Cytat:
Remont nawierzchni drogi wojewódzkiej administrowanej przez Rejon Dróg Wojewódzkich w Sieradzu, nr 486 Wieluń -Działoszyn:
* od km 4+700 do km 6+300,
* od km 12+000 do km 14+000,
* od km 15+300 do km 17+300,
* od km 18+000 do km 19+500.
Zakres robót :
Ustalenia zawarte w niniejszej specyfikacji dotyczą zasad prowadzenia robót związanych z
wykonaniem i odbiorem remontu likwidacja kolein) drogi wojewódzkiej ,zakres robót obejmuje:
-frezowanie nawierzchni
-oczyszczenie nawierzchni
-skropienie nawierzchni emulsją asfaltowa
-ułożenie warstwy ścieralnej gr 4 cm.
Wynik przetargu na „Remont nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 486 Wieluń -Działoszyn administrowanej przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi” - przetarg z postu z dn 2012-11-22:
Cytat:
Po przeprowadzeniu postępowania zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych wybrano ofertę złożoną przez firmę DROMAK Sp. z o.o., 98-220 Zduńska Wola, Poręby 26 B.
(...) oferta złożona przez w/w wykonawcę została uznana za najkorzystniejszą na podstawie kryterium określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jakim była cena. (...)
Cena do zapłacenia jest ceną obowiązującą do umowy i wynosi: 408 704,40 zł (słownie: czterysta osiem tysięcy siedemset cztery złote 40/100)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu samorządu województwa łódzkiego. Fundusze europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego.
Projekt pn.: „ Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 481 w miejscowości Rychłocice na odcinku od km 33+850 do km 35+200 z rozbiórka i budowa mostu przez rzekę Warte w ramach zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 481 Łask - Widoradz Górny".
Oś Priorytetowa: I. Infrastruktura Transportowa.
Działanie: I.1 Drogi.
Całkowita wartość projektu: 15 683 006,46 zł
Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 10 419 001,34 zł
Okres realizacji projektu: 2012-2014
Zakres prac obejmuje:
- rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 481 na odcinku od km 33+850 do km 35+200 - 1,35 km,,
- rozbiórkę istniejącego mostu przez rzekę Wartę - 1-szt.,
- budowę mostu przez rzekę Wartę - 1 szt.,
- budowę tymczasowego mostu objazdowego wraz z dojazdami pełniącego funkcje drogi wojewódzkiej nr 481 na czas budowy stałego mostu - 1 szt.,
- rozbudowę i przebudowę skrzyżowań - 4 szt.,
- budowę i rozbudowę chodników,
- budowę zatok autobusowych wraz z peronami- 2 szt.,
- budowę i przebudowę zjazdów,
- rozbudowę systemu odwodnienia: budowę rowów krytych wraz z urządzeniami odprowadzającymi wody opadowe, przebudowę rowów otwartych, budowę i przebudowę przepustów pod zjazdami,
- budowę kanalizacji deszczowej,
- rozbiórkę i budowę przepustów pod korona drogi - 2 szt.,
- przebudowę sieci teletechnicznej oraz montaż rur osłonowych na przewodach sieci teletechnicznej,
- przebudowę sieci elektroenergetycznej oraz montaż rur osłonowych na przewodach sieci elektroenergetycznej,
- budowę oświetlenia,
- budowę muru oporowego.
Parametry docelowe nowego mostu:
- klasa obciążenia „A" - 50 ton,
- trójprzęsłowy żelbetowy, sprężony,
- 94, 5 m długości,
- 13,7 m szerokości.
Cele projektu:
Głównym celem projektu jest poprawa stanu infrastruktury drogowej oraz bezpieczeństwa w ruchu drogowym, w tym celem pośrednim projektu jest poprawa stanu i powiązania drogi z siecią dróg krajowych. Trasa ta łączy drogi krajowe nr 12 i nr 14 w Łasku z droga krajowa nr 8 w Widoradzu Górnym pod Wieluniem. Droga wojewódzka nr 481 stanowi główny ciąg łączący miejscowość Wieluń z miejscowością Łask i dalej z Łodzią.
Projekt przyczyni się do poprawy infrastruktury i bezpieczeństwa dla ruchu pojazdów, pieszych i rowerzystów. Rozbudowa ma na celu doprowadzenie przedmiotowego odcinka drogi do parametrów technicznych odpowiadających drodze klasy G. Planowane przedsięwzięcie przyczyni się do poprawy warunków ruchu kierowców podróżujących przedmiotową droga oraz poprawę komfortu przemieszczania się pieszych oraz rowerzystów, poprzez przebudowę istniejącego obiektu mostowego nad rzeka Warta, przebudowę skrzyżowań, budowę chodników, oraz budowę odwodnienia drogi.
„Fundusze europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego".
W związku z tym że węzeł "Zduńska Wola Karsznice" na S8 nie jest dobrze skomunikowany z siecią dróg o stosunkowo wysokim standardzie (czytaj co najmniej wojewódzkimi) , a DW481 nie ma żadnego sensownego powiązania z S8, można by albo zmienić nieco przebieg DW 481 i odcinek Pruszków-Sięganów - Łask zastąpić przebiegiem Pruszków-Z.W. Karsznice - Zduńska Wola. W ten sposób poprawiłoby się skomunikowanie zarówno DW481 jak i samej Zduńskiej Woli z trasą S8.
Wysłany: 2013-04-11, 15:23 Rychłocice: Budowa zastępczego mostu ruszy w maju
Cytat:
Wznawiane są prace przy rozbudowie drogi wojewódzkiej w Rychłocicach
Wkrótce kierowcy mogą spodziewać się utrudnień, bo drogowcy powoli zabierają się za rozbiórkę starej konstrukcji jezdni. W maju natomiast ma ruszyć budowa tymczasowego mostu na Warcie. - Przeprawa będzie miała konstrukcję stalową i zostanie wykonana obok istniejącego mostu - zapowiada Marcin Nowicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzki w Łodzi.
Więcej na temat inwestycji w Rychłocicach w najbliższym wydaniu "Naszego Tygodnika", który ukaże się wraz z "Dziennikiem Łódzkim" w piątek 12 marca.
Źródło
Czy w Wierzchlesie powstanie rondo?
Autor: Alina Frejusz. Opublikowano 2 maja 2013
Jakie są plany remontów i inwestycji na drogach wojewódzkich na terenie powiatu wieluńskiego? O tym mówił podczas ostatniej sesji Rady Powiatu dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi, Mirosław Szychowski. Chodzi między innymi o drogę przebiegającą przez Wierzchlas i konieczność budowy tam ronda.
Głos w tej sprawie zabrała radna Krystyna Miśkiewicz, która mówiła o tragicznych przypadkach, które miały miejsce na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej z powiatową w tej miejscowości:
- Tam jest bardzo newralgiczne miejsce. Sama zresztą stwierdzałam zgony, było bardzo dużo wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Zginał młody, 19-letni chłopiec, tylko dlatego, że nie ma widoczności. Zginęła kobieta ciężarna, w ciąży zaawansowanej, siódmy na ósmy miesiąc. Tylko dlatego, że nie było widoczności. Jest co prawda lustro, ale to nie rozwiązuje zupełnie problemu tego skrzyżowania. I przeciąganie w nieskończoność, bo ta sprawa nie jest od wczoraj, zagraża bezpieczeństwu mieszkańców. W marcu tego roku była bardzo poważna kolizja, tylko cudem nikt nie zginął. Jest to bardzo niedobre, newralgiczne miejsce.
Do realizacji przebudowy skrzyżowania może dojść nie wcześniej, jak pod koniec 2014 roku, mówił dyrektor Szychowski. Chyba, że w grę wejdzie inne rozwiązanie:
- Jeśli będzie sytuacja trudna, kryzysowa z finansami, to można podjąć się realizacji mniejszego zakresu robót z objęciem tego skrzyżowania. My zdajemy sobie sprawę i znam pisma oraz wypowiedzi radnych gminy Wierzchlas. Traktujemy to bardzo odpowiedzialnie. I ja bym nie chciał, aby tam kiedykolwiek jakaś osoba zginęła.
Niestety jest jeszcze jeden problem. Aby zbudować rondo w Wierzchlesie, trzeba wykupić przyległe grunty od ich właścicieli. Czy uda się to do końca 2014 roku? Tego jeszcze nie wiadomo.
Mosty wzdłuż kilku dróg wojewódzkich w regionie pilnie do remontu. Ograniczono ich nośność, prędkość jazdy do 40 km/h i zwężono szerokość jezdni.
Kompleksową modernizację rozpoczęto w zeszłym roku jedynie na moście w Rychłocicach* w powiecie wieluńskim. To droga wojewódzka 481.
- Nowy most będzie z klasą obciążenia A, czyli do 50 ton, trójprzęsłowy o długości prawie 95 metrów. Zakończenie robót planowane jest w sierpniu 2014 roku - tłumaczył Marcin Nowicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi.
Podobnych działań wymagają też mosty w Lichawie*, Warcie, Woli Wężykowej* i Zygrach. To jednak raczej piosenka kolejnych lat. Na razie będą ograniczenia ruchu najcięższych pojazdów.
źródło
* - trzy mosty w ciągu DW481 Łask-Wieluń
Jeden z wymienionych mostów w ciągu DW481 doczeka się wymiany.
Parametry istniejącego mostu:
rozpiętość w świetle 2,95m
szerokość jezdni na moście 5,7m
szerokość poboczy - ~ 2x 1,0m
kl. obciążenia E
rok budowy: ~1914
Projektowany przepust (włg OPZ)
światło przepustu 3x2,5 m
szerokość jezdni 8,0m
szerokość chodników 2x2,00
klasa obciążeń A
rok budowy: ~2014
prognozowany koszt robót: ~ 1,42 mln PLN
ZDW Łódź napisał/a:
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie dokumentacji projektowej - projekt budowlany i wykonawczy dla zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 481 na odcinku od ok. km 10+850 do ok. km 11+100, w ramach zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 481 Łask - Widoradz Górny.
TERMIN WYKONANIA: 31.03.2014.
Projekt budowlany rozbudowy drogi
Projekt budowlany budowy obiektu inżynieryjnego
Projekt budowlany rozbiórki mostu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum