dawid W trakcie przeprowadzki do Wielunia się gra, się ma
Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 1173 Piwa: 14/19 Skąd: znienacka
Wysłany: 2013-03-31, 13:13
Zastanawiam się tylko, dlaczego UOKiK wyraził zgodę na połączenie się N z Cyfrą+?
Już sobie wyobrażam, co by się działo na wiadomosc np; T-Mobile łączy się z Orange?
_________________ Potrzebujesz DSL-a, Neostradę? Call me 502-408-902
Zastanawiam się tylko, dlaczego UOKiK wyraził zgodę na połączenie się N z Cyfrą+?
Może po to, by ewentualni klienci mieli łatwiejszy wybór. Bo łatwiej się zdecydować na jedną z dwóch opcji, niż z trzech A tak na serio, to czy UOKiK ma coś do tego kto z kim się łączy ???
pewnie dlatego żeby polsat nie zmonopolizował telewizji. o połączenie mi chodzi.
a co do umów to uokik analizuje chyba sprawe.
wiadomo, większy twór, większe pole do działania chodź na razie tego nie widać akurat
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 3119 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-04-01, 10:02
Cytat:
Jak powinna wyglądać oferta nc+?
Janusz Sulisz
Z niepokojem przyglądam się jak fatalnie wygląda sytuacja nowej platformy nc+, która ledwo wystartowała 21 marca a w kilka dni już wkurzyła swoich abonentów do tego stopnia, że konsekwencje mogą być gorzej niż opłakane. I nie pomaga nic - ani uśmiech do mediów, ani wielka feta z okazji startu, ani wywiady w radio czy telewizji, ani pomoc dystrybutorów. Co więcej, co ruch to porażka, ręce już opadają, bo abonenci mają rację, a decydenci nc+ ustawiając swój biznes zbyt szybko chcieli wykazać się dobrymi wynikami, myśląc zapewne, że nikt nie zaprotestuje. Zapomniano o znanym: klient nasz Pan i o tym, że w dobie kryzysu najpierw należało przeciągnąć abonentów, a potem na nich zarabiać.
Skutki pewnego rodzaju startowej arogancji ze strony nc+ są katastrofalne. Tak się składa, że mam dostęp do ogromnej ilości informacji o nc+ od strony technicznej, dystrybucyjnej na temat migracji, techniki, marketingu, itd. Do tego lata doświadczeń z rynku tv-sat swoje robi. Spokojnie mógłbym doradzać takiej platformie - wystarczyło posłuchać! Może teraz jest jeszcze czas na zmiany w tych ofertach, tylko trzeba nauczyć się słuchać „rynku na dole”, jeśli nie fachowców czy dystrybutorów, to chociaż abonentów, choć list prezesa Juliena Verley do Antyncplus.pl też nie był chyba najszczęśliwszym posunięciem, bo co będzie, gdy się okaże, że stoi za tym jakiś student, chcący zarobić na profilu na Facebooku lub punkt APS konkurencji? Oczywiście, broń Boże, nie krytykujemy inicjatywy, ale wskazujemy na sam fakt, że niefortunnie skomunikowana/skrojona oferta nc+ sprowokowała samego prezesa do takich poczynań. Do czego to w tym kraju dochodzi?
Przy starcie 21 marca pozornie wszystko wyglądało super - "jesteśmy the best, my nc+". I to chyba było zgubne przeświadczenie, bo los potoczył się inaczej. Jak można było podczas konferencji 21 marca pokazać standardową ofertę nc+ na takich cenach? Wystarczyłoby zadać pytanie zarządowi nc+, czy kiedykolwiek kupiliby telewizję płatną bez promocji? Chyba nie i tu był błąd w sposobie myślenia. 199 zł za All Inclusive+ i 149 zł za pakiet CANAL+ Platinum z pełnym sportem i paczką HBO pachniał drożyzną bez względu na to, jakie promocje przygotowała nc+ dla poszczególnych przypadków abonentów z obu platform - n i CYFRA+. Dziwne, że decydenci nc+ nie zauważyli, że w Polsce też jest kryzys, zaczyna rosnąć bezrobocie, że płace w Polsce są niższe niż na zachodzie Europy, a ceny za podobne kanały w Niemczech czy innych krajach nawet niższe niż u nas. Zarząd tłumaczył się mediom, że Polska musi tak samo płacić, jak inne kraje, bo amerykańscy producenci nie odróżniają rynków w Europie.
Abonenci nie spodziewali się aż takich podwyżek według matematyki 1+1=3 (albo i więcej). To dziwne podejście, bo każdy biznesmen wie, że najpierw klienta się zdobywa, utrzymuje, uzależnia, „kupuje” czymś, by potem na nim zarobić, za jakiś czas, ale nie już teraz i natychmiast. Zamiast udanej migracji do nc+, dystrybutorzy nc+ zbierają gratulacje od sieci dystrybucji Cyfrowego Polsatu za kolejki w punktach APS konkurencyjnej platformy. Podobno każdego dnia niektóre punkty Cyfrowego Polsatu mają 100-300 aktywacji, bo abonenci, którzy czekali na ofertę nc+ ruszyli przed Wielkanocą po tańsze oferty Polsatu. Wieści o drożyźnie w nc+ lotem błyskawicy rozeszły się po kraju i trudno teraz to będzie zmienić. Punkty Cyfrowego Polsatu otrzymały wsparcie i dokładne wytyczne, jak wykorzystać problemy migracyjne nc+ w sformułowaniu „zawiodła cię telewizja, przyjdź do nas”. APS-y Cyfrowego Polsatu mają nawet specjalne hostessy, które w hipermarketach spacerują blisko punktów/wysp nc+ i odbierają im zniechęconych i wkurzonych klientów. Przy stoiskach nc+ dochodzi czasami do krzyków i wyzwisk pod adresem całkiem niewinnej obsługi.
Szkoda już nawet pisać o licznym wprowadzaniu abonentów w błąd przez BOK, które zwykle twierdziło, że "abonent migrujący dostanie to samo + nowe/stare kanały po zmianach". Faktycznie bywało inaczej, bo klientowi ubywały kanały HBO/Cinemax i Filmbox, a opłata z 69 zł rosła od 119 zł do 149 zł z opcjonalną opłatą 30 zł za pakiet HBO. Co więcej, taka umowa jest ważna i jeśli nc+ nie zreflektuje się, to abonent będzie miał problem, by się jakoś wyratować z długiej umowy na delikatnie mówiąc niekorzystnych warunkach. Takich sytuacji jest już tak dużo, że nie ma co się dziwić, że skargi wkurzonych abonentów trafiły do UOKiK i mediów, a nawet premiera Tuska! Ciekawe jak z tego wykręci się platforma nc+?
Wszyscy na rynku mówią jednym głosem, że listy nc+ do abonentów to strzał we własną stopę. Części z nich zaoferowano tzw. automatyczną migrację z okazji wyłączenia nPremium, którą abonenci n i CYFRY+ przyjęli jako bezwzględny przymus, a nie prośbę czy propozycję. Do tego przymus ten zwykle dotyczył droższego pakietu. Tak nie przyciąga się abonentów, bo te listy nie dość, że zostały przyjęte jak czerwona płachta na byka (rezygnacja i przejście do konkurencji), to znowu złe wieści poszły w sieć, niszcząc po drodze wszystkie możliwości i zalety nowej platformy, co oznacza przystopowanie przypływu nowych abonentów, którzy niekoniecznie chcą mieć ofertę tak wyśrubowaną jak nc+, zależy im na czymś tańszym, bo mają na karku ograniczone fundusze. Podobno listy miały preferować dobrowolną migrację do nc+, ale ktoś w ostatnim momencie to zmienił? Ciekawe po co i ile teraz będzie kosztować pozytywna, dobrze wymyślona kampania reklamowa, która wyciągnie platformę nc+ na wierzch tego biznesu? Łatwo jest coś zepsuć, ale naprawić trudniej i trwa to długo - na dobrą opinię pracuje się latami!
Mówiąc szczerze, 25 marca miałem przyjemność osobiście tłumaczyć prezesowi Verley, wiceprezesom Antingowi i Przybyszowi, jak powinna wyglądać oferta nc+ i lista kanałów, a także co trzeba zrobić, by odwrócić sytuację w sieci. Pokreśliłem całą ulotkę nc+, zmieniłem ceny na takie "dla ludzi", zrobiłem nowy, sportowy pakiet CANAL+ Sport za 69 zł, wskazując wszelkie zauważone błędy. Przekazałem też opracowanie SAT Kuriera jak powinna wyglądać lista kanałów nc+ po 5 kwietnia z precyzyjnymi uwagami, co do sztuki ustawiania kanałów, m.in. dlaczego 1,6 mln abonentom nie wolno było nagle zmieniać listy znanej z CYFRY+ od lat, bo to można było zrobić we wrześniu, już po migracji i przyzwyczajeniu się wszystkich abonentów do nowych porządków. Zaproponowałem też natychmiastowe, wymienne odkodowanie nSportu dla abonentów CYFRY+ i pakietu CANAL+ dla abonentów n - to stało się dopiero 28 marca, gdy sytuacja była już poza kontrolą (klasyczna musztarda po obiedzie). Takich pomysłów przekazałem kilka - szkoda, że reakcja zawsze jest spóźniona, a powinna była być wyprzedzająca - to powinno stać się przed 21 marca! Nikt na to nie wpadł.
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 3119 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-04-03, 14:17
UOKiK wszczyna postępowanie ws. nc+
Cytat:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zdecydował o wszczęciu postępowania przeciwko spółce ITI Neovision w reakcji na skargi konsumentów na dokonaną przez ITI Neovision wobec abonentów platformy n jednostronną zmianę ceny oraz oferty programowej - polegającą na wprowadzeniu oferty nc+, podał Urząd w komunikacie. Postępowanie przeciwko ITI Neovision może zakończyć się nałożeniem kary finansowej do 10% ubiegłorocznego przychodu.
- Do UOKiK napływają liczne skargi konsumentów na dokonaną przez ITI Neovision wobec abonentów n jednostronną zmianę ceny oraz oferty programowej - polegającą na wprowadzeniu oferty nc+. Ze skarg wynika, że gdy konsument nie zrezygnuje do 19 kwietnia z dotychczasowej umowy, zostanie ona od 1 maja automatyczne zastąpiona ofertą nc+ obowiązującą przez 18 miesięcy. Analiza skarg dała podstawę do wszczęcia postępowania przeciwko spółce ITI Neovision 2 kwietnia 2013 roku - czytamy w komunikacie.
Wątpliwości prezes UOKiK wzbudziło dokonanie przez spółkę jednostronnej zmiany umów (ceny usługi oraz oferty programowej) zawartych na czas oznaczony, a także zbyt krótki termin na złożenie rezygnacji oraz informowanie o nowej ofercie listem zwykłym, podano również.
- Zdaniem Urzędu, konsument, zawierając umowę na czas oznaczony ma prawo do jej realizacji na niezmiennych warunkach do końca obowiązywania kontraktu. Jednostronna zmiana warunków umowy może naruszać dobre obyczaje, ponieważ uzależniona jest wyłącznie od woli przedsiębiorcy. Konsument w takiej sytuacji może przyjąć propozycję lub ją odrzucić - nie ma możliwości realizacji usług na dotychczasowych zasadach. Tym bardziej, że aby móc skorzystać z oferty n, musiał ponieść koszty zakupu i instalacji dekodera oraz anteny satelitarnej - nieodzyskanie pieniędzy za sprzęt w przypadku rozwiązania umowy może skutecznie zniechęcać konsumentów do wycofania się z kontraktu - czytamy dalej.
Ponadto, wątpliwości UOKiK dotyczą przekazywania istotnych informacji listem zwykłym z zastrzeżeniem zbyt krótkiego terminu na złożenie rezygnacji. Zdaniem Urzędu, taki sposób informowania nie gwarantuje, że każdy abonent będzie miał możliwość skutecznego zapoznania się z nowymi warunkami i podjęcia świadomej decyzji o korzystaniu z usług. Warto podkreślić, że w przypadku braku odpowiedzi konsumenta - nowa oferta zaczyna go obowiązywać automatycznie.
Komentarz prezesa nc+, Juliena Verleya dla „Gazety Wyborczej”:
- Nie mamy sobie nic do zarzucenia. Informację o zmianach w ofercie przedstawiliśmy abonentom w formie pisemnej, nie mamy obowiązku doręczenia jej listem poleconym. Taki obowiązek mają np. firmy telekomunikacyjne, ale nie my.
A nawet jak ich ukarzą to co z tego będzie miał zwykły abonent? Satysfakcję? Dziś w końcu udało się dodzwonić na ich infolinię i zostałem uraczony promocją, której nie chcę czyli wyższym pakietem (droższym) co prawda z 10 zł ulgą i przedłużeniem umowy na 12 miesięcy. Gdybym chciał zmienić swój 60 cm talerz na większy, czyli taki dzięki któremu będę mógł oglądać "bogatą ofertę kanałów HD" to muszę sobie za niego zapłacić. Tak wygląda oferta dla klientów którzy są z Cyfrą 13 lat.
Mieliście już jakieś oferty od NC+ ? Ja wczoraj wysłałem rezygnację i poczekam jaki będzie odzew. Przypominam tym którzy nie pamiętają, że mamy czas do 19.04. żeby zrezygnować!!!
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 3119 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-04-10, 10:42
Ja jeszcze nie dostałem nic. Jednak w trawie piszcze że nc+ specjalnie opóźnia wysyłanie listów po to aby ludzie nie mieli czasu/ nie zdążyli wysłać zerwania umowy.... "Zwykły list może gdzieś zginąć| Polecony idzie dłużej"
mafik, myślę, że wysłałeś listem poleconym z potwierdzeniem odbioru (żółtą karteczką)
W innych zaroślach słychać szepty, że cennik ma się zmienić. Jakieś przebłyski mówiły o tym tygodniu nawet.
Cytat:
Na profilu platformy nc+ na Facebooku pojawiła się informacja: - Dziękujemy za wszystkie uwagi. Prosimy o kilka dni cierpliwości. Intensywnie pracujemy nad rozwiązaniami, które przedstawimy w nadchodzącym tygodniu. - Czyżby nowa platforma powstała z połączenia n i CYFRY+ planowała poważne zmiany w ofercie? Jak podaje „Newsweek”, prezes nc+, Julien Verley, „przebąkuje już coś o możliwości zmian w cenniku, który - jak twierdził wcześniej - był nie do ruszenia”.
„Newsweek” podaje, że po sfinalizowaniu transakcji połączenia CYFRY+ i platformy n ludzie dawnej CYFRY+ zostali odsunięci od wszelakich decyzji dotyczących przygotowania oferty dla klientów, mimo że to CANAL+ jest większościowym udziałowcem nc+. Wcześniej z CANAL+ Cyfrowego zwolniono m.in. wieloletnią dyrektor programową Beatę Ryczkowską oraz większość szefów kanałów tematycznych.
Zadanie technicznej fuzji CYFRY+ i n wzięła na siebie Beata Mońka, ówczesna prezes CANAL+ Cyfrowego, a do 29 marca br. wiceprezes nc+. Rozstała się z firmą w trybie natychmiastowym z powodu - jak podano oficjalnie - „różnicy zdań na temat przyjętej strategii firmy oraz jej komunikacji”. - To ją niestety przerosło - powiedział informator „Newsweeka”.
Nie jest rzeczą zaskakującą, że osobą odpowiedzialną za sprawy oferty programowej jest wiceprezes zarządu ds. programowych i produktu. W nc+ na tym stanowisku znajduje się Christian Anting. Od czerwca 2010 roku zajmował on stanowisko wiceprezesa zarządu i dyrektora ds. operacyjnych w ITI Neovision, operatorze platformy n. Według „Newsweeka”, to Anting miał przekonywać prezesa nc+ Juliena Verleya, że polscy abonenci w ogóle nie zauważą podwyżki cen, a nawet jak zauważą, to ją bez gadania zaakceptują.
- Niemieccy i francuscy menedżerowie są przekonani, że jesteśmy zaślepionymi fanami futbolu, którzy za oglądanie piłki nożnej gotowi są zapłacić każde pieniądze - tłumaczy była szefowa jednego z kanałów CYFRY+ na łamach „Newsweeka”.
"Nie oddamy ani guzika" TAA... Albo oddacie albo idziecie na grzyby
Podziękujcie wspanialemu tvn i super platformie cyfrowej "n", która to jest/(była) własnością tvn. Tak jak wcześniej mówiłem,. To nie Francuzi narzucili takie ceny. To zrobili "krajanie" Polak potrafi....
Ostatnio nabieram coraz większej niechęci do tego krętactwa jakie serwuje nam nc+. TvRachunek na 190 się nie aktualizuje, dobrze że chociaż ICA jakoś tam działa (loguje dopiero za 2gim razem ale działa).
Ostatnio zmieniony przez yampress 2013-04-10, 10:57, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-04-10, 10:55
yampress napisał/a:
mafik, myślę, że wysłałeś listem poleconym z potwierdzeniem odbioru (żółtą karteczką)
To akurat chyba nie jest potrzebne. Musisz mieć dowód nadania przesyłki - w tej chwili na stronie Poczty Polskiej możesz sprawdzić sobie czy list został odebrany czy nie. Więc chyba potwierdzenie odbioru nie jest do niczego potrzebne. W razie "w" i tak Poczta ma protokoły dostarczenia przesyłek...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 3119 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-04-10, 11:00
Rok temu takie zerwanie wysłałem w lutym. żółta katreczka przyszła po miesiącu. Polecony doszedł gdzieś w ponad tydzień. Wolałem się zabezpieczyś gdyby coś...
Potem oczywiście przedłużyłem z nimi na kolejny okres. Dzwonił do mnie po jakimś czasie konsultant z ofertą. Dzwonił kilka razy bo go ciągfle czymś zbywałem. No wytrwali są. Ale była dyskusja. Na "niewiedzącego i nieorientującego się" nie trafił niestety. Najgorsze jest to, że dla starych klientów mają/mieli gorsze warunki niż dla nowych. Coś tu jest/było nie tak. I teraz w nc+ też się nic nie zmieniło a tylko pogorszyło.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-04-10, 11:18
yampress napisał/a:
Najgorsze jest to, że dla starych klientów mają/mieli gorsze warunki niż dla nowych.
Tak jest chyba wszędzie - banki, sieci komórkowe...
yampress napisał/a:
żółta katreczka przyszła po miesiącu. Polecony doszedł gdzieś w ponad tydzień. Wolałem się zabezpieczyś gdyby coś...
powrót "zwrotek" do nadawcy zawsze był dla mnie zagadką teoretycznie powinno to iść mniej więcej tyle samo co list polecony, ale tak jak piszesz - idzie 3 razy dłużej
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 3119 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-04-10, 11:24
W sieciach komórkowych to się troche zmieniło. Kiedyś "trzymali Cie " tym samym numerem. Nie chciałeś tracić numeru to musiałeś siedzieć w sieci. A teraz z tym samym numerem możesz sobie wybrać sieć jaką chcesz a tym samym warunki jakie chcesz wybierając daną sieć. Więc i troche się zmienilo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum