No i ugryźli w ten sposób dużo więcej niż potrafią przeżuć. Z tego co pamiętam, według relacji radiowej trójki, pierwszego dnia nie wyjechało około 70 pociągów nie wspominając tutaj o opóźnieniach. W kolejnych dniach sytuację ratowały Przewozy Regionalne użyczając swojego taboru. O ile się orientuję sytuacja chyba w dalszym ciągu nie jest taka jak powinna być.
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-12-29, 06:58
Przez pierwsze dni po przejęciu połączeń przez Koleje Śląskie na tory nie wyjeżdżało każdego dnia blisko 100 pociągów, a wiele z tych, które wyjechały notowało duże opóźnienia. W wyniku tej sytuacji pracę stracił prezes Kolei Śląskich, a następnie do dymisji podał się sam inicjator pomysłu wprowadzenia Kolei Śląskich na wszystkie linie w regionie, czyli marszałek województwa śląskiego. Obecnie poczyniono pewne działania, żeby przywrócić względną normalność, wypożyczono tabor (lokomotywy i wagony) po bardzo wysokich cenach (właściciele taboru wiedzą, że KŚ są pod ścianą, więc mogli podyktować wysokie ceny) od PKP IC, Przewozów Regionalnych i Kolei Czeskich. Do tego powierzono kilka linii na stykach województw do obsługi Przewozom Regionalnym (niestety nasza linia się nie załapała). W każdym razie mimo to, w dalszym ciągu ok. 30 kursów dziennie jest obsługiwanych na Śląsku przez KKA (kolejową komunikację autobusową) z powodu braków taborowych w KŚ. Obecnie KŚ czekają na dostawy zamówionych niedawno za kilkaset mln zł kilku składów zespolonych z bydgoskiej Pesy oraz szukają jakiegokolwiek sposobu na kupno jakichś szrotów z zagranicy. A wszystko po to, żeby móc wycofać zastępczą komunikację autobusową, a w przyszłości również zrezygnować z wypożyczeń taboru kolejowego. Niemniej jednak wydaje się, że cała ta reforma chociaż w założeniu miała przynieść znaczne zyski finansowe województwu, przyniesie spore straty.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2012-12-29, 14:12
Spooky napisał/a:
Niemniej jednak wydaje się, że cała ta reforma chociaż w założeniu miała przynieść znaczne zyski finansowe województwu, przyniesie spore straty.
...i totalną kompromitacje.
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Cze 2011 Posty: 168 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Druga strona kabla
Wysłany: 2013-04-26, 15:46
Ktoś się orientuje może czy jadąc pociągiem do Katowic z przesiadką w Krzepicach do Kolei śląskich bilet kupuje się u konduktora czy maja tam jakiegoś rodzaju kasę biletową czy coś?
_________________ Będę wyjątkowy! wykonam skrypty js i php! Za rozsądną opłata ;p
Możesz kupić od razu bilet do Katowic w tym pociągu do Krzepic. Przewoźnicy mają jakąś umowę między sobą, że taki manewr jest stosowany i nie trzeba po pół godziny jazdy znowu sterczeć u konduktora za biletem w drugim pociągu.
Przynajmniej tak było dwa miesiące temu jak jechałem do Tarnowskich Gór.
Mówię o tym pociągu po godzinie piątej (05:26 jak dobrze pamiętam).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum