Dwie wiadomości na podstawie świeżych dokumentów z gminnego BIPu:
(dokumenty z marca 2013)
1. Najpierw ta gorsza: ślimaczy się sprawa wydania zezwolenia na południową część drogi (Częstochowska-Opolska) ...
2. Ta dużo lepsza to podjęcie decyzji o opracowaniu dokumentacji na północny fragment czyli do ul Sieradzkiej oraz przebudowę istniejącego odcinka centralnego. Oby udało się zdobyć dofinansowanie na tę inwestycję i dokumentacja nie stała się "półkownikiem".
Dla północnego krańca trasy nałożyłem plan zagospodarowania przestrzennego na najaktualniejsze osiągalne zdjęcie lotnicze. Widać że kolizje drogi z zabudową mieszkaniową czy przemysłową niemal nie występują.
W korytarzu planowanej trasy znajdują się jedynie dwie lub trzy nieduże wiaty magazynowe oraz jeden stary budynek mieszkalny (na przecięciu z Błońską). Łącznik Ciepłownicza-Kolejowa wydaje się też dobrym pomysłem .
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-03-14, 20:35
Całkiem niezły pomysł z tym przedłużeniem obwodnicy, ale pewnie jak już powstanie w pierwszym przebiegu to niestety etap IV pewnie już półkownikiem zostanie... ale obym się mylił...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Zielone światło w sprawie północnej obwodnicy Wielunia, a co ze wschodnią?
(...)
Jeśli chodzi o budowę wschodniej obwodnicy miasta planowane są kolejne wykupy działek pod inwestycję. Mówi się też o pozyskaniu środków unijnych :
- Kolejne wykupy, idziemy dalej, bo chcemy wykonać projekt przebudowy i budowy Popiełuszki, ale i między Sieradzką a Warszawską rozpoczynamy ważne rzeczy związane z wykupami gruntów, tak by, jeśli uda się przygotować dobry projekt, wkomponować m.in. tę obwodnicę w celu pozyskania środków unijnych z nowego rozdania.
- komentował Antczak.
(...)
Autor: Katarzyna Jaśko. Opublikowano 29 marca 2013
Na ostatniej sesji radni naciskali na burmistrza, aby zdradził, co będzie głównym założeniem tajemniczo brzmiącego projektu "Jura". Aby mógł ruszyć, miasto musi bowiem zakupić dwie działki o wartości ponad 400 tys. zł.
- Dla nas póki co to dość enigmatyczna sprawa, bo nie znamy szczegółów projektu, może warto więc, by pan burmistrz uchylił rąbka tajemnicy - mówił radny Paweł Okrasa.
Burmistrz na apel odpowiedział.
- Głównym założeniem projektu jest budowa obwodnicy Wielunia od ul. Sieradzkiej do Opolskiej w Gaszynie tzw. ring wewnętrzny. Będzie to połączone z rekultywacją terenów starego kamieniołomu przy ul. Częstochowskiej, do którego obwodnica by prowadziła, stąd nazwa robocza „Jura” - mówi burmistrz Janusz Antczak.
1x1 ... chodziło Ci raczej o 1x2 . Myślę że minimum to 1x3 (oczywiście lepiej byłoby 1x4, ale chyba nie wszędzie się zmieści).
Fajnie że ogłoszono przetarg .... ale w wytycznych brakuje mi informacji o tym iż należy zlikwidować przejazd kolejowy na Błońskiej i oczywiście o tym że NIE POWINNO się tworzyć skrzyżowania Błońskiej z projektowaną ulicą - dojazd z Błońskiej do projektowanej drogi albo przez istniejący fragment Ciepłowniczej albo przez projektowane przedłużenie ulicy Wodnej.
Moim zdaniem należałoby dokonać kompleksowej rozbiórki podjazdów do przejazdu z obu stron - wtedy droga uzyskałaby w miarę przyzwoitą niweletę.
Wymaga to oczywiście budowy nowej drogi do oczyszczalni ... jest ona w planach, fajnie byłoby też przy okazji zrealizować planowane przedłużenie Wodnej do projektowanej ulicy - w tym przypadku większość działek należy już do gminy.
Dla odcinka centralnego i północnego rzeczą oczywistą jest funkcjonowanie dużych skrzyżowań z ulicą Warszawską, Sieradzką, 18-go Stycznia.
Między Warszawską a Sieradzką powinno się dopuścić funkcjonowanie jedynie dwóch skrzyżowań typu "T" - z ulicą projektowaną Wodną i z tym węższym fragmentem Ciepłowniczej prostopadłym do kanału Wieluńskiego.
Między Warszawską a 18go Stycznia jednego skrzyżowania typu rondo (lub x ) z ulicą POW, dwóch typu "T" - ze wschodnim fragmentem Stodolnianej i ze wschodnim fragmentem Głębokiej. Reszta dróg powinna zostać odcięta.
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-04-28, 10:13
Jasne, chodziło o 1x2 Wytyczne dotyczące szerokości jezdni znajdują się w specyfikacji przetargowej, czy możemy sobie tylko wróżyć z fusów?
Co do skrzyżowań pomiędzy Warszawską a 18 stycznia, to chyba nie da się uniknąć skrzyżowania (zachowując powyższą terminologię - typu "x") ze Stodolnianą - wszak jej zachodni fragment ma w przyszłości zyskać na znaczeniu dzięki połączeniu z ul. Chopina. Nie można też zapominać o wyjeździe z dworca autobusowego i drugim wyjeździe ze Stodolnianej (i Kauflanda) - to skrzyżowanie też raczej będzie musiało pozostać.
Nie wiem też czy rondo na skrzyżowaniu z ul. POW nie będzie zbyt małe dla ciężarówek, bo z tego co pamiętam, gdy jeszcze był na ul. Popiełuszki ruch ciężarowy, ledwo one się tam mieściły. Z kolei zwykłe skrzyżowanie może zablokować ruch na ul. POW. Trzeba będzie jakoś to rozwiązać, może zrobią większe rondo, albo sygnalizację świetlną?
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
ze Stodolnianą - wszak jej zachodni fragment ma w przyszłości zyskać na znaczeniu dzięki połączeniu z ul. Chopina. Nie można też zapominać o wyjeździe z dworca autobusowego i drugim wyjeździe ze Stodolnianej (i Kauflanda) - to skrzyżowanie też raczej będzie musiało pozostać.
Tam konieczna jest reorganizacja - pozostawienie wyjazdu z dworca w obecnym miejscu i budowa do tego połączenia Chopina-Popiełuszki to pomyłka - taki układ będzie niewydolny. Przedłużanie Chopina należy skończyć na ulicy Staszica lub ..... no w sumie co? Tam w planie miejscowym jest już przekombinowane ....
Dla klasy "Z"
Najmniejsza szerokość drogi w liniach rozgraniczających
jednojezdniowej, 2 pasy ruchu 20 [m]
dwujezdniowej, 4 pasy ruchu 30 [m]
Minimalne odległości między skrzyżowaniami 300 [m]
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-04-28, 12:39
Trzeba sobie otwarcie powiedzieć, że będzie bardzo trudno (praktycznie będzie to niemożliwe) aby spełnić warunek minimalnej odległości między skrzyżowaniami 300m. Od skrzyżowania z Warszawską do obecnego wyjazdu z dworca jest 100m, a do skrzyżowania ze Stodolnianą - 250m. Żeby spełnić warunek dotyczący odległości między skrzyżowaniami, trzeba by było wybudować nowy wyjazd z parkingu Kauflanda na ul. Warszawską zamiast obecnego, a autobusy z dworca puścić wąską Staszica aż do POW, którą potem dojechałyby do Popiełuszki. O ile wyjazd z parkingu to nie problem, to jednak moim zdaniem autobusy na Staszica i POW się nie zmieszczą. Już nie mówię nawet o dojeździe do osiedla Stodolniana.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Przynajmniej niech nie dokładają nowego skrzyżowania .... budowa połączenia Chopina z Popiełuszki to pomysł gorzej niż idiotyczny - realizacja tego łącznika przyniosłaby więcej szkody niż pożytku.
Wyjazd z dworca i z marketu można zakwalifikować nie jako skrzyżowanie a powiedzmy zjazd publiczny (taki myk ) .... oczywiście zjazd o stosunkowo dużych potokach ruchu.
Nie dokładajmy do tego jeszcze nowego skrzyżowania z drogą lokalną ... bo będzie duże zamieszanie - kolejny momentami silny strumień ruchu włączający się do ruchu tam gdzie nie powinno być żadnej krzyżówki. Wschodni wlot nie wprowadza dużego zamieszania - ale z zachodnim byłoby inaczej (nie tylko bliskość skrzyżowania, większy strumień pojazdów ale dodatkowo wewnętrzna strona łuku i ograniczona widoczność). Należy zostawić układ "T" na krzyżówce ze Stodolnianą i tyle ... a Chopina przedłużyć tylko do Staszica.
A co sądzicie o pierszeństwie wyjazdu ze Stodolnianej przed wyjeżdżąjącymi spod Kauflandu? Dla mnie rozwiązanie ze STOP-em dla dziesiątek aut wyjeżdżających spod Kauflandu w stosunku do pojedynczych aut wyjeżdżających ze Stodolnianej to jakieś nieporozumienie.
A co sądzicie o pierszeństwie wyjazdu ze Stodolnianej przed wyjeżdżąjącymi spod Kauflandu? Dla mnie rozwiązanie ze STOP-em dla dziesiątek aut wyjeżdżających spod Kauflandu w stosunku do pojedynczych aut wyjeżdżających ze Stodolnianej to jakieś nieporozumienie.
A co za problem stanąć "na stopie"? Wiem, że większość to strasznie boli, bo muszą się zatrzymać, więc tego nie robią. Mógłbym tam filmy kręcić. Niejednokrotnie wyjeżdżając z tego osiedla miałem możliwość wzbogacenia się na tzw. dzwonie, bo kierowcy wjeżdżające/ wyjeżdżające z marketu i nie ustępujące pierwszeństwa myślą tylko o zakupach: czy wszystko kupią/kupili. Mimo wszystko jest tam mało stłuczek biorąc pod uwagę hałastrę, która nie respektuje znaków drogowych.
Ton mojego posta jest celowy, bo nie jestem w stanie zrozumieć tego, dlaczego znaki przy wyjazdach z parkingów sklepowych są w wielkiej mierze ignorowane. To są TAKIE SAME ZNAKI DROGOWE JAK NA INNYCH DROGACH i mają taki sam charakter, takie same kary są za ich nierespektowanie.
Poza tym w okresie tzw. spędu nie widziałbym możliwości wyjazdu z osiedla, bo jak się nie chcą zatrzymać na stopie, to co dopiero mówić o przepuszczeniu...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum