Dobiegają końca prace przy budowie przejścia dla pieszych, pod torami PKP w Wieruszowie. Inwestycja,która trwa od zeszłego roku, jest już finalizowana, a do zakończenia robót pozostały jedynie drobne prace wykończeniowe.
Budowa ruszyła we wrześniu ubiegłego roku, a koszt inwestycji to ponad 2,5 mln zł. W ramach zadania wybudowano przejście o długości ponad 30 m, zapewniające przeprowadzenie ruchu pieszego w skrajni o wymiarach 4,5 X 2,5 m. Obiekt usytuowany jest w korpusie nasypu linii kolejowej nr 181 Herby Nowe – Oleśnica (odcinek Wieluń - Kępno), tuż obok istniejącego wiaduktu. Przejście posiada oświetlenie, odwodnienie, a także balustrady zabezpieczające. Umożliwia również swobodny dostęp dla osób niepełnosprawnych. Podczas robót, ruch pociągów wstrzymano jedynie dwa razy po kilka godzin, podczas montażu tymczasowej konstrukcji odciążającej.
Ktoś mi wyjaśni budowa jakiego przejścia dla pieszych pod torami w Wieruszowie jest zagrożona - czyżby tego którego budowę właśnie ukończono (czytaj poprzedni post)
rzw napisał/a:
Budowa przejścia dla pieszych pod linią kolejową w Wieruszowie na Podzamczu pod znakiem zapytania
Autor: Michał Kiczka. Opublikowano 7 sierpnia 2013
Pomimo tego, że projekt Województwa Łódzkiego dotyczący budowy przejścia dla pieszych pod linią kolejową na drodze wojewódzkiej w Wieruszowie na Podzamczu uzyskał pozytywną ocenę - to jednak decyzją Zarządu Województwa na realizacje tej inwestycji musimy poczekać, gdyż trafiła ona na listę rezerwową wniosków do unijnego dofinansowania. Powód? Na realizację inwestycji drogowych z unijną refundacją przeznaczono 18,5 milionów złotych, a wnioski opiewały na 22 miliony złotych. Zdaniem burmistrza Wieruszowa Bogdana Nawrockiego decyzja zarządu mogła być spowodowana też budową obok Wieruszowa trasy S8:
- Myślę, że to też wiąże się z tym, że obecnie jest budowana droga ekspresowa S8 i remont drogi nr 450, tutaj przy budowanej drodze S8 kolidował z tym zadaniem. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, że samochody, które uczestniczą właśnie w budowie tej drogi, dowożą sprzęt, materiał, przyczyniałyby się w jakimś sensie do zniszczenia tej drogi. Dlatego z informacji jakie tutaj mamy, a przede wszystkim myślę, że radna Sejmiku Województwa Łódzkiego, moja żona Elżbieta Nawrocka również śledzi to na bieżąco i pilnuje ten temat. Po zakończeniu budowy drogi S8 na pewno będziemy składać coraz więcej pism i interpelacji związanych z jak najszybszą modernizacją drogi wojewódzkiej nr 450 i budową tego przejścia.
W ramach dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego realizacja projektu będzie możliwa jeszcze pod jednym warunkiem. Jeżeli przy przetargach na projekty, które uzyskały dofinansowanie oszczędności przetargowe wyniosą 3,5 mln złotych.
Stary most w Rychłocicach już w sporej części został rozebrany. Do czasu wybudowania nowego ruch odbywał się będzie wahadłowo po stosunkowo prowizorycznej konstrukcji tymczasowej.
O oddanym do użytku moście tymczasowym - planowo za 10-12 miesięcy ma on zniknąć z placu budowy (wtedy powinna zakończyć się budowa właściwego mostu):
ViaCon.pl napisał/a:
Most Tymczasowy Acrow - Rychłocice
Nazwa zadania: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 481 w miejscowości Rychłocice na odcinku od km 33+850 do km 35+200 wraz z rozbiórką i budową mostu przez rzekę Wartę.”
Dane techniczne mostu:
Długość: 30,05m+33,55m+30,05m
Schemat statyczny: most trójprzęsłowy o przęsłach wolnopodpartych
Szerokość jezdni między krawężnikami: 4,14m (most jednojezdniowy)
Szerokość chodnika: 1,50m
Waga: 160 ton
Czas montażu: 3 tygodnie (ekipa 5 osobowa)
Firma ViaCon wykonała projekt mostu oraz dróg dojazdowych, wynajęła i zmontowała most, oraz sporządziła projekt próbnego obciążenia. Wielkie podziękowania i gratulacje dla ekipy montażowej i działu projektowego ViaCon.
Most został wypożyczony na czas rozbiórki i budowy nowego mostu przez Wartę w Rychłocicach. Ruch będzie odbywał się wahadłowo. Umowa zakłada czas wynajmu 10 miesięcy.
W dniu 17.06.2013r. przeprowadzono próbne obciążenie mostu tymczasowego ACROW 700XS w ciągu drogi wojewódzkiej nr 481 w miejscowości Rychłocice (gm. Konopnica, pow. wieluński, woj. łódzkie).
Celem przeprowadzenia próbnego obciążenia statycznego było sprawdzenie czy konstrukcja przęseł mostu posiada odpowiednią sztywność, nie mniejszą niż przewidywał Projektant mostu. Dodatkowo próbne obciążenie miało wykazać czy zaprojektowane podpory pracują w sposób prawidłowy i czy nie następują nadmierne osiadania.
Poddanie mostu obciążeniu o wielkości zbliżonej do maksymalnej przewidywanej przez obowiązującą normę obciążeń charakterystycznych (klasa obciążeń C wg PN-85/S-10030), stanowiło zarazem generalny sprawdzian jego bezpiecznego użytkowania w warunkach przeciętnych, w których zdecydowana większość występujących obciążeń jest znacznie mniejsza od obciążeń normowych.
Do badań statycznych użyto 2 samochodów wywrotek 3-osiowych ustawionych do siebie tyłem tak, aby maksymalnie wytężyć konstrukcję mostu. Łączna masa pojazdów wynosiła 55700 kg i była o 300 kg (0,52%) mniejsza od masy przewidzianej w projekcie (2 x 28000 kg = 56000 kg).
Pomiarów dokonywano przy użyciu tachimetru o dokładności odczytu 0,5mm.
Wyniki próbnego obciążenia
Ugięcia sprężyste w żadnym z punktów pomiarowych nie przekroczyły wartości ugięć teoretycznych obliczonych w projekcie próbnego obciążenia, a tym samym spełniły wymagania projektu próbnego obciążenia i normy PN-89/S-10050. Ugięcia sprężyste nie przekroczyły 76% ugięć teoretycznych.
Ugięcia trwałe w żadnym z punktów pomiarowych nie przekroczyły 11% ugięć całkowitych, spełniając tym samym wymagania projektu próbnego obciążenia i normy PN-89/S-10050.
Osiadania podpór pośrednich nie przekroczyły 2mm, co wskazuje na ich poprawną pracę pod obciążeniem użytkowym.
Osiadania podpory skrajnej nie przekraczają 5mm, co wskazuje na ich poprawną pracę pod obciążeniem użytkowym.
Mniejsze od teoretycznych wartości ugięć sprężystych świadczą o sztywności konstrukcji przęseł zbliżonych do założonej w modelu obliczeniowym.
Trwają roboty związane z inwestycją, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 481, w miejscowości Rychłocice. Drogowcy kontynuują prace związane z budową mostu wraz z dojazdami.
Do tej pory wykonano m.in. rozbiórkę starego obiektu mostowego na Warcie oraz wybudowano tymczasową przeprawę. Obecnie drogowcy prowadzą roboty palowe przy konstrukcji nowego mostu. Trwają również prace drogowe min. przy rozbudowie dojazdów do obiektu (1,35 km dł.), przepustach, oraz sieci teletechnicznej.
Nowy most będzie miał następujące parametry:
- klasa obciążenia „A" - 50 ton,
- trójprzęsłowy żelbetowy, sprężony,
- 94, 5 m długości,
- 13,7 m szerokości.
Inwestycja objęta jest dofinansowaniem ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013. Wartość projektu to 10,41 mln zł. Inwestycja zakończy się w 2014 r.
Wykonanie dokumentacji projektowej – projekt budowlany i wykonawczy dla zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 481 na odcinku przejścia przez Pruszków tj.: od ok. km 7+700 do ok. km 9+420 w ramach zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 481 Łask – Widoradz Górny.
Ogólne założenia projektowe dla inwestycji:
klasa techniczna drogi „G”,
szerokość jezdni min. 7,0 m,
nośność konstrukcji nawierzchni 115 kN/oś,
rozwiązania geometryczne dostosowane do prognozowanych warunków ruchowych oraz do panujących
warunków zagospodarowania terenu,
chodniki przy jezdni szerokości min. 2,20 m, chodniki poza np. rowem – min. 1,50 m,
zatoki autobusowe z peronami i dojściami,
spadek podłużny jezdni, poboczy – zgodny z projektowaną niweletą drogi,
nawierzchnia jezdni – w-wa ścieralna 4 cm SMA,
nawierzchnia chodników – kostka betonowa 8 cm
ulepszone pobocza szerokości min. 1,50 m (w przypadku lokalizacji barier należy uwzględnić
poszerzenie pobocza) – konstrukcja pobocza - tłuczeń + destrukt
nawierzchnia zatok autobusowych – kostka kamienna wys. 15/17 cm,
szerokość zjazdu indywidualnego pojedynczego – 4,5 m,
szerokość zjazdu indywidualnego podwójnego – 6,0 m,
szerokość zjazdu publicznego – 6,0 m.
Szykuje się remont pogwarancyjny 510 metrów DW486 tj. ulicy 18go Stycznia na odcinku od skrzyżowania z ul Zagłoby do granicy miasta. Usterki na tym odcinku widoczne nawet dla laika.
ZDW Łódź napisał/a:
REMONT NAWIERZCHNI DRÓG WOJEWÓDZKICH ADMINISTROWANYCH PRZEZ ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W ŁODZI:
Droga wojewódzka Nr 486 na odcinku Wieluń – Ruda, km 1+540 – 2+050.
DW 486 od km 1+ 540 do km 2 + 050
-frezowanie nawierzchni jezdni
-skropienie nawierzchni emulsją asfaltową
-ułożenie w-wy ścieralnej
Zamawiający wymaga, aby zamówienie podstawowe zostało zrealizowane do 15.11.2013r.
Nie pamiętam czy na robotę było standardowe 60 miesięcy gwarancji (okres ten jeszcze nie upłynął), ale firma upadła więc nie ma to większego znaczenia
Przejeżdżałem kilka dni temu przez Rychłocice ... ale w środku nocy więc za wiele nie widziałem. Wydaje mi się że odlany jest co najmniej jeden przyczółek nowej przeprawy ... nie wiem co z drugim i z podporami (czy wykonano samo zbrojenie, czy zaszalowano, a może już je odlano).
Może ktoś tam przejeżdża za dnia i mógłby wrzucić jakąś aktualną fotę .
Mimo, że trwa okres zimowy, w którym większość robót budowlano-drogowych jest zwykle wstrzymywana, w miejscowości Rychłocice drogowcy pracują nadal z małymi przerwami spowodowanymi trudnymi warunkami atmosferycznymi.
Jeszcze w grudniu zbrojono i betonowano płytę nowego mostu, a w minionym miesiącu drogowcy wykonali sprzężenie obiektu. Trwa obecnie rozbiórka deskowania i rusztowań płyty pomostowej. Przypomnijmy, że na czas budowy nowego obiektu, ruch odbywa się po tymczasowej przeprawie usytuowanej obok.
Nowy, trójprzęsłowy obiekt będzie miał 94,5 metra długości, 13,7 szerokości oraz klasę obciążenia „A" (50 ton). Rozbudowa drogi w Rychłocicach wsparta jest ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013. Wartość projektu, to 15,7 mln zł, a inwestycja zakończy się w tym roku.
Budowa nowego mostu przez Wartę z przebudową drogi 481 w Rychłocicach - film z przejazdu w dwie strony, 16.02.2014
Film z telefonu komórkowego - bez obróbki.
Opracowanie niezbędnych materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z jej uzyskaniem dla zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 486 na odcinku Ruda - Działoszyn w ramach zadania pn.: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 486 na odcinku Wieluń - Działoszyn.
Kiedy doczekamy się przebudowy drogi z Wielunia do Działoszyna?
Nie wcześniej niż w 2016 roku ruszy przebudowa drogi z Wielunia do Działoszyna. Inwestycja ma być realizowana z pomocą funduszy unijnych.
W 2016 roku Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi ma być przygotowany do rozpoczęcia robót na trasie z Wielunia do Działoszyna.
- Wówczas będziemy dysponowali niezbędną dokumentacją i decyzjami - mówi Mirosław Szychowski, dyrektor ZDW.
To nie oznacza jeszcze, że na 100 procent wtedy rozpocznie się oczekiwana przez kierowców inwestycja. Wszystko zależy od tego, czy będzie zapewnione źródło finansowania. Mirosław Szychowski zapowiada, że złożony zostanie wniosek o dofinansowanie unijne. Nabory ruszą w 2015 roku.
Do zrobienia jest blisko 22 km drogi z Rudy do samego Działoszyna. Koszt inwestycji oszacowano na blisko 90 mln zł. Nie zapadła jeszcze decyzja, który odcinek będzie przebudowywany w pierwszej kolejności.
Przygotowania do rozbudowy DW 486 trwają już tak długo, że dokumentacja projektowa straciła ważność. Zamysł jest taki, aby jej aktualizacją zajął się już wykonawca generalnego remontu (zaprojektuj-wybuduj). Papierkowej roboty do wykonania jest więcej. W ostatnim czasie ZDW ogłosił przetarg na opracowanie niezbędnych materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z jej uzyskaniem.
Przypomnijmy, że w 2011 r. zmodernizowano 370-metrowy odcinek DW 486 w Wieluniu wraz z przebudową sygnalizacji świetlnej. Już wcześniej zmodernizowano odcinek Wieluń-Ruda.
Źródło
Pierwsze roboty na drodze 486 Wieluń - Działoszyn dopiero w 2016 roku
utor: Marta Żarnowska. Opublikowano 11 kwietnia 2014
19 priorytetowych inwestycji ma szansę na unijne dotacje w przyszłym roku. Jedną z nich jest trasa Wieluń - Działoszyn, o czym na marcowej sesji w Działoszynie informował Mirosław Szychowski z Zarządu Dróg Wojewódzkich. Na razie trzeba jednak zaktualizować dokumentację, bo poprzednia jest już nieważna. Pierwsze prace na drodze numer 486 rozpoczną się dopiero w 2016 roku:
- Rozpoczęcie robót na odcinku Wieluń - Działoszyn, ja celowo nie dzielę tych odcinków, tylko mówię na odcinku Wieluń - Działoszyn, bo nie chcę w tej chwili, bo nie ma takiej decyzji u nas w zarządzie, w którym miejscu rozpoczniemy. Jest wiele punktów na tej drodze, czy odcinków na tej drodze, gdzie powinno się może w pierwszej kolejności rozpoczynać pewne inwestycje i dokonywać wywłaszczeń, bo to będzie się wiązało również z wywłaszczeniami. W związku z tym mamy pewne założenie, bo to też zostało zapisane w naszej Wieloletniej Prognozie Finansowej, że pierwsze roboty budowlano - montażowe powinny się rozpocząć w 2016 roku, powinniśmy zdążyć z uzyskaniem wszystkich dokumentów i decyzji, które pozwolą rozpocząć tę inwestycję w 2016 roku.
Remont 20-kilometrowego odcinka to koszt około 100 mln złotych.
534259335180f_oaa.jpg W Wierzchlesie zabiegają o to, aby na niebezpiecznym skrzyżowaniu DW 486 z lokalnymi drogami powstało rondo źródło: http://wielun.naszemiasto.pl/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum