Wszystkie pytania i niekoniecznie odpowiedzi dotyczące odkrywki "Złoczew" znajdziecie tu
http://www.skyscrapercity...d.php?t=1007847
Co do linii kolejowej łączącej Rogowiec ze Złoczewem i Wieluniem, kolejność miast nie jest pomylona. Władze Złoczewa chcą aby takowa linia przebiegała przez ich miasto, a nie była zaledwie bocznicą od Wielunia (to akurat normalne). Osobiście śmiem twierdzić jest to nie realne. Linia takowa do Wielunia-Dąbrowy musiałaby "wpadać" od strony zachodniej co na obecne "standardy" wyklucza możliwość dalej przejazdu w kierunku Wrocławia (konieczna zmiana kierunku jazdy co przekłada się na dużo dłuższy postój w Wieluniu, a dla składów wagonowych nawet 20-30min). Ktoś kto będzie projektował ta linią najpewniej zaprojektuje jakiś posterunek po tej zachodniej stronie z łącznica Złoczew-Wrocław odcinając Wieluń od tejże Linii i prawdopodobnych pociągów pośpiesznych Warszawa/Łódź-Wrocław. Budowa takiego "węża" to kwestia bardzo dyskusyjna, a nie zdziwiłbym się gdyby takowa linia miałaby łączyć się z naszą w Wieruszowie. Już nie wspomnę o tym że plany połączenia Wielunia kolejowo z innymi częściami polski sięgają czasów budowy linii nr 181 czyli 1926 roku. Baa na stacji Zarzecze obiekty inżynieryjne budowane najpewniej w 1977 roku przystosowane do "odbicia" na Wieluń zarastają krzakami mchem itp.
Istniejący odcinek (Piotrków-zarzecze-kopalnia Bełchatów przyp. ja) to właściwie dwie zupełnie różne linie. Od Piotrkowa do Zarzecza mamy fragment zaprojektowanej w latach "gierkowskich" odnogi CMK do Wrocławia, dlatego sam wyjazd z Piotrkowa i potem wszystkie budowle są przygotowane pod drugi tor. Magistrala miała wybiegać bodajże z Opoczna Płd. (są tam niewykorzystane przyczółki wiaduktów bezkolizyjnego odejścia torów) albo z Idzikowic, potem przez Piotrków, Bełchatów, Chorzew-Siemkowice do Wielunia, dalej z wykorzystaniem istniejącej poniemieckiej linii przez Kępno, Syców na Oleśnicę i do Wrocławia. Gdyby wykreślić na mapie najprostszą linię Warszawa-Wrocław, to będzie mniej więcj tędy. Taka linia jako "projektowana" była zaznaczona na urzędowych "mapach sieci PKP", które w latach 80-tych wisiały w każdym biurze kolejowym. Od projektowanej (nigdy nie zrealizowanej) stacji Zarzecze magistrala miała biec prosto, a odgałęziać się od niej miała jednotorowa linia do kopalni i elektrowni - czyli istniejący odcinek do Rogowca. Faktycznie odgałęzia się on i między Zarzeczem a Rogowcem od przebiegu linii z Bełchatowa "zawraca" niemal o 180 st. Natomiast w Zarzeczu most na Widawce jest przygotowany pod 3 tory, a na osi tych 2 nieistniejących, będącej przedłużeniem toru w kierunku Bełchatowa, widać wyraźnie wycięty las (nowy, który już odrósł, jest znacznie niższy) i rozpoczęte roboty ziemne. Kopalnia i elektrownia nie miała więc być celem tej linii, a tylko dodatkowym punktem "bocznym" skomunikowanym jednotorową odnogą. Faktycznie natomiast dzięki nim w ogóle coś tu zbudowano, bo magistrala raczej już nigdy nie powstanie.
Teraz sprawa przejazdów. Ruda i Dąbrowa szybko się remontu nie doczekają. W Dąbrowie cały tor trzeba podnieść bo drogowcy (Asfaltowi) podczas remontu za wysoko nalali czarnego i płyty przejazdowe są za nisko... (masło maślane ale właśnie tak jest ) Ruda nie wiem. Natomiast remont przejazdów o którym wspomniano wcześniej (POW, dwa w Dzietrznikach, 3 w Dalachowie i jeden w Pankach) zbliża się już bardzo wielkimi krokami, ale cii
@puma2091, post. 66 też idzie do remontu i to najprawdopodobniej wraz z zabudową 4 półrogatek i nowym systemem sterowania. Tylko to nie takie proste, bo trzeba będzie podnieść tor na długości ok. 1 km (czyli naprawić to co drogowcy zepsuli), sieć trakcyjną + wymiana wstawki przejazdowej z podtorzem i nowoczesnych płyt przeznaczonych dla przejazdów o natężeniu ruchu >10 tys. samochodów na dobę. A GDDKiA może się to nie uśmiechać, bo to oznacza całkowite zamknięcie drogi dla ruchu samochodów, więc jak będzie zobaczymy.
Pomógł: 1 raz Wiek: 54 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 112 Piwa: 4/9 Skąd: pod lasem
Wysłany: 2013-08-26, 20:35
Od kilkunastu lat co kilka miesięcy jestem przejazdem na terenie kopalni i elektrowni Bełchatów. Od kilku lat widzę zmianę w sposobie transportu węgla - zamiast taśmociągów są rurociągi gdzie pod ciśnieniem jest transportowany węgiel do elektrowni. Czy byłby sens budowy linii kolejowej ze Złoczewa . która wiąże się z wykupem setek hektarów gruntów i zatrudnienia ileśćset osób przy obsłudze tejże linii, czy budowa podziemnego lub nadziemnego - praktycznie bezobsługowego rurociągu wprost na teren elektrowni
patryket22, a właśnie, dzięki za sprostowanie, myślałem że jeszcze trochę poczeka (po remoncie tych pozostałych z SSP). a tak nawiasem mówiąc bo ostatnio zapominałem się zapytać. Co z przejazdem na Sieradzkiej miał być poszerzany, są nowe lampy i co dalej?
Stefan, tak 66 km to przejazd w Dąbrowie.
A'propos wykorzystania "planowanej" bocznicy Rogowiec - Złoczew, do budowy połączenia Złoczewa z Wieluniem i Łodzią.
Byłbym nie za budową dodatkowego łącznika Wieluń - Złoczew,a raczej krótszego odchodzącego od "nowej linii węglowej" w Czernicach
W takiej formie czyli w oparciu o bocznicę i łączniki o przebiegu Czernice -Wieluń linia kolejowa miałaby bardziej naturalny przebieg i nie rosłaby o kolejne niepotrzebne kilometry w relacji Wrocław - Łódź - Warszawa (im krótsza tym krócej trwa podróż i tym łatwiej przyciągnąć pasażerów). Okolice Czernic to także punkt na planowanej bocznicy położony najbliżej Wielunia więc taki przebieg wymaga ułożenia najmniejszej ilości dodatkowych torów,
Łącznik Czernice - Wieluń zapewniłby Złoczewowi bardzo dobry dostęp do linii 181 i 131 (czyli do Wielunia i Łodzi) ... ale póki co wszystko to to raczej pobożne życzenia ;P
Wydarzenia
Spotkanie w Urzędzie Miasta Wrocławia
2013-06-20
W dniu 17.06.2013r. w Urzędzie Miasta we Wrocławiu Prezydent Rafał Dutkiewicz wraz ze swoim doradcą Panem Grzegorzem Romanem spotkali się z inicjatorami rewitalizacji linii nr. 181 Herby Nowe - Oleśnica na odcinku Oleśnica - Kępno. Grupie przewodniczył Wicestarosta Kępiński Pan Ryszard Dachowski, który przybył wraz z przedstawicielem przewoźnika kolejowego firmy Freightliner Panem Dyrektorem Krzysztofem Włodarczykiem oraz przedstawicielami Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ „Solidarność” Stanisławem Kokotem – Wiceprzewodniczącym Sekcji Zawodowej Infrastruktury Kolejowej i Zdzisławem Jasińskim przewodniczącym NSZZ „Solidarność” w Zakładzie Linii Kolejowych w Ostrowie Wlkp.
Na wstępie Wicestarosta R. Dachowski przedstawił materiały dot. inicjatywy mieszkańców powiatów: kępińskiego, wieruszowskiego, wieluńskiego, oleśnickiego oraz szeregu miejscowości położonych wzdłuż linii kolejowej 181 Herby Nowe – Oleśnica dot. uruchomienia połączenia kolejowego do Wrocławia. Wicestarosta podkreślił, że mimo iż wymienione miejscowości leżą w województwach: wielkopolskim, łódzkim to oddziaływanie metropolii wrocławskiej powoduje iż większość studentów wybiera uczelnie wrocławskie, jak i opiekę lekarzy specjalistów, szpitale, ośrodki kultury itp. we Wrocławiu. Stanisław Kokot podziękował panu Prezydentowi za przedstawienie alternatywnego planu połączenia kolejowego Wrocławia z Warszawą do planów ministra Nowaka, (który przedstawił projekt tzw. protezy koniecpolskiej, którą zgodnie skrytykowali zebrani), jaką była propozycja Prezydenta budowy linii kolejowej Wieruszów - Sieradz, czyli poł. linii kol.181 z linią 014 i dalej przez Łódź do Warszawy.
Następnie poinformowano Pana Prezydenta o planie budowy łącznika kolejowego linii 181 z linią 131 tj. połączenia Wielunia z Chorzewem Siemkowice i dalej przez Zduńską Wolę do Łodzi. Powyższy projekt wstępnie został uzgodniony przez pana Marszałka Witolda Stępnia z Panem Remigiuszem Paszkiewiczem z PKP PLK, czyli zarządcą infrastruktury kolejowej. Projekt ten przewiduje budowę linii kolejowej Wieluń - Chorzew Siemkowice, co umożliwi mieszkańcom powiatów: wieruszowskiego, wieluńskiego możliwość dojazdu koleją do Łodzi, gdyż na dzień dzisiejszy powiaty te są pozbawione możliwości dojazdu pociągiem do stolicy województwa.
Zebrani podkreślali, że budowa tego odcinka będzie stosunkowo niedroga (dwadzieścia kilka km. linii) oraz przy rewitalizacji odcinka linii 181 Kępno - Oleśnica umożliwi na bezpośrednie i najkrótsze połączenie Wrocławia z Warszawą. Zwrócono również uwagę na powstającą kopalnię węgla brunatnego w okolicach Złoczewa i konieczności transportu go do elektrowni w Bełchatowie, co miałoby niewątpliwie znaczenie dla transportu towarowego. Przedstawiciel przewoźnika Pan Krzysztof Włodarczyk poinformował o częstych remontach oraz wypadkach na linii 355 tj. Oleśnica – Ostrów Wlkp. które powodują częste zamykanie dla ruchu kolejowego tej linii i konieczności wybudowania dla niej alternatywnego połączenia.
Wspólnie postanowiono, że pomysł połączenia Wrocławia z Warszawą przez Kępno, Wieruszów, Wieluń, Zduńską Wolę, Łódź jest pomysłem godnym zainteresowania. Prezydent skieruje go do dalszych prac w zespole naukowców i ekspertów celem wyliczenia kosztów budowy oraz przydatności wspomnianej linii dla społeczeństwa. Zebrani podkreślili konieczność dalszej współpracy i zorganizowania kolejnych spotkań.
Połączenie kolejowe Wieluń-Wrocław. Będą dalsze analizy
2013-09-11,
Nie ustają starania o uruchomienie połączenia kolejowego Wieluń-Wrocław. W stolicy Dolnego Śląska odbyło się spotkanie dotyczące rewitalizacji linii kolejowej nr 181
Inicjatorzy ożywienia ruchu pociągów pasażerskich na linii 181, która przebiega przez Wieluń i Wieruszów, spotkali się m.in. z prezydentem Wrocławia. - Pan Rafał Dutkiewicz jest żywo zainteresowany wykorzystaniem linii 181. Ma sztab wspaniałych ludzi, którzy widzą potrzebę innych rozwiązań niż tylko tzw. proteza koniecpolska - mówi Stanisław Kokot sekretarz Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność".
By myśleć o uruchomieniu regularnych połączeń kolejowych, linia kolejowa nr 181 Herby Nowe-Oleśnica musiałaby zostać zrewitalizowana. Na odcinku z Kępna do Oleśnicy nie ma sieci trakcyjnej. W 2002 roku, kiedy na tym odcinku zawieszono ruch pociągów pasażerskich, zaprzestano prac utrzymaniowych.
Na spotkaniu we Wrocławiu o linii 181 rozmawiano w kontekście połączenia stolicy Dolnego Śląska z Warszawą. Przedstawiono plany marszałka województwa łódzkiego, dotyczące budowy łącznika Wielunia z magistralą węglową w Chorzewie-Siemkowicach (linia 131). Zwrócono też uwagę na planowaną eksploatację złoża węgla "Złoczew", co jest dodatkowym argumentem na rzecz rozwoju infrastruktury kolejowej w naszym regionie.
Uznano, że pomysł połączenia Wrocławia z Warszawą przez Kępno, Wieruszów, Wieluń, Zduńską Wolę, Łódź jest godny zainteresowania i dalszych analiz. Prezydent Wrocławia skieruje go do dalszych prac w zespole naukowców i ekspertów celem wyliczenia kosztów budowy oraz określenia przydatności dla społeczeństwa.
Remont przejazdu kolejowego w Dąbrowie stoi pod znakiem zapytania
Autor: Alina Frejusz. Opublikowano 13 września 2013
Remont przejazdu w Dąbrowie pod Wieluniem, na krajowej ósemce, stoi pod znakiem zapytania. Okazało się bowiem, że koszt budowy drogi zastępczej jest większy aniżeli koszt remontu przejazdu. Droga pod torami kolejowymi w tym miejscu zapada się, może grozić to nawet poważnymi uszkodzeniami pojazdów nie mówiąc już o jakimkolwiek komforcie jazdy. Okazuje się jednak, że naprawa tego przejazdu nie jest taka prosta, mówi Stanisław Kokot z Sekcji Krajowej Kolejarzy:
- Nie może kolej go naprawić gdyż brakuje środków z dnia na dzień. Ale udało mi się w jakiś sposób uzyskać zgodę na remont tego przejazdu. I zgoda jest, miał być zrobiony ten przejazd w październiku, ale jest kolejna przeszkoda. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odpisuje nam w piśmie, że nie wyraża zgody na objazd ani nie wyraża zgody na budowę drogi zastępczej. Bo koszt wybudowania dodatkowej drogi na czas zamknięcia, w trakcie remontu tego przejazdu, jest wyższy niż remont tego przejazdu. Czy w ten sposób kolej ma budować drogi? No chyba coś tutaj w tym państwie nie gra. Ja tego po prostu zrozumieć nie umiem. Przecież od dawna walczymy o to, aby środki na kolej były większe. I podział tych środków był 60% ( na drogi ) - 40% ( na kolej ). Dziś mamy 10% na kolej, 90% na drogi. I jeszcze dochodzi do tego, że kolej ma budować drogę. Ja zwracam się do wszystkich kierowców przejeżdżających przez ten przejazd, albo przez Wieluń, albo zacznijcie trąbić wołając o pomoc, bo więcej już ja nie mogę zrobić w tym temacie. Żeby w tym państwie nie było zdrowych zasad, że ktoś kto buduje drogi, niech buduje drogi. A ktoś kto obsługuje kolej, niech obsługuje kolej. Przecież dalej tak nie można w tym państwie żyć.
Dzisiaj w tej sprawie odbędzie się spotkanie Stanisława Kokota z wiceministrem transportu w Warszawie. Do tematu będziemy wracać.
Materiał dotyczy dwóch tematów - w pierwszej części do 3min 50s mowa o przejeździe kolejowym ... część druga dotyczy innego wątku ;P
Cytat:
21.09.2013.
Remont przejazdu kolejowego w Wieluniu-Dąbrowie znajdującego się na krajowej Ósemce stoi pod znakiem zapytania. Dlaczego? Bo łódzki oddział GGDKiA nie wyraża zgody na całkowite zamknięcie dla ruchu krajowej Ósemki.
Nie ma także możliwości wyznaczenia objazdu innymi drogami krajowymi ze względu na ich stan techniczny, który w wyniku przekierowania ruchu mógłby się jeszcze bardziej pogorszyć. Ruchu nie można także skierować na 45, gdyż tam prowadzone są roboty drogowe związane z budową ekspresowej S8. Remont jest potrzebny, natężenie pojazdów ogromne i do tego jeszcze przejeżdżające pociągi. Czy jest zatem jakieś wyjście z tej sytuacji?
GGDKiA sugeruje, że najlepszym rozwiązaniem byłoby wykonanie wspomnianego remontu przy zastosowaniu ruchu wahadłowego. A jeśli tak się nie da przeprowadzić remontu? Wtedy jest jeszcze jedna możliwość: wybudowanie tymczasowej drogi objazdowej tzw. bypass'a, który zapewni konieczne utrzymanie ciągłości ruchu na tej drodze. Parametry techniczne drogi tymczasowej muszą jednak zapewnić możliwość poprowadzenia ruchu drogowego o natężeniu 9212 pojazdów na dobę.
Co zatem zrobi PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. ZLK w Tarowskich Górach do którego jako wykonawcy remontu adresowano pismo z GGDKiA w Łodzi? Skłania się do budowy tymczasowej drogi objazdowej, co potwierdza z kolei w piśmie wysłanym do Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. To jednak będzie kosztować i to niemało. Ok. 70-80% tego, co pochłonie remont przejazdu. Czy znajdą się na to pieniądze? Remont ma kosztować 400 tys. złotych. Za te pieniądze ma być wymienione torowisko, podbudowa, wykonane odwodnienie i przede wszystkim położona nowa nawierzchnia na drodze w obrębie przejazdu, co poprawi komfort nie tylko samochodom, ale również pasażerom pociągów, które będą mogły jeździć szybciej.
Gmina i PKP wyremontują wspólnie przystanek Wieruszów-Miasto?
Autor: Magdalena Jaroch. Opublikowano 28.10.2013
Stacja PKP Wieruszów- Miasto, gdzie kiedyś mieszkańcy mogli kupić bilety i czekać na pociąg wymaga radykalnego remontu. Miasto zwróciło się z prośbą o pomoc do Polskich Kolei Państwowych. Te chcą podzielić się kosztami z gminą:
- Wystąpiliśmy z wnioskiem do PKP o rozebranie tego budynku ale również o wybudowanie na peronie wiat dla podróżnych i miejsc do siedzenia (ławek). Otrzymaliśmy oficjalne pismo PKP gdzie proponuje nam w ramach partycypacji kosztów udział 50 % ze strony gminy na wybudowanie wiaty, ławek jak również modernizację peronu. Myślę, że będzie to omawiane na najbliższej komisji przez radnych i wtedy zostaną podjęte ostateczne decyzje, czy przystąpimy do wspólnej tej inwestycji.
- mówił burmistrz Wieruszowa, Bogdan Nawrocki.
Może kiedyś podobna rzecz stanie się na przystanku przy Warszawskiej w Wieluniu i pojawią się na przykład schody od strony Stodolnianej. Z dzikiego wejścia korzystają tam nie tylko pasażerowie pociągów, ale także co niektórzy mieszkańcy osiedli, podążający do pracy w rejonie ul Fabrycznej. Peron na stacji w Wieluniu ma stare prądożerne oświetlenie, które według obowiązujących trendów nadaje się do wymiany .... modernizacja samej nawierzchni peronu to już raczej luksus, być może zbędny .
Mam (pewnie nie nowe) wiadomości z kolejowego podwórka Wielunia. Otóż najważniejsza: rozpoczął się remont przejazdu na krajowej 8-ce w Dąbrowie.
Parę fotek:
Poza tym nie wiem jak na "giewoncie", ale na stacji Wieluń-Dąbrowa PLKa zadbała o "system wizualnej informacji pasażerskiej"
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2013-11-17, 19:37
Na Dąbrowę nie wpadłem. Na Giewoncie też ciekawe zmiany.
PKP1.jpg
Plik ściągnięto 224 raz(y) 213,2 KB
PKP2.jpg
Plik ściągnięto 192 raz(y) 224,31 KB
PKP3.jpg
Plik ściągnięto 190 raz(y) 236,11 KB
PKP4.jpg
Plik ściągnięto 235 raz(y) 170,09 KB
PKP5.jpg
Plik ściągnięto 214 raz(y) 145,8 KB
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Wiek: 31 Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 11 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-11-20, 20:08
Mogli by wyremontować Wieluń-Dąbrowa niż na Warszawskiej na dąbrowie jest więcej peronów a ostatnio coraz więcej ludzi korzysta z PKP dużo taniej niż samochód i wygodniej niż PKS
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum