Maciej W trakcie przeprowadzki do Wielunia EWI w Sercu
Pomógł: 13 razy Wiek: 48 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1155 Piwa: 5/6 Skąd: EWI-OOL
Wysłany: 2013-10-03, 06:40
red napisał/a:
to po oddaniu S8 w wariancie płn ruch na obecnej wieluńskiej 8 spadnie o ok. 70% +/- 5%.
Przesadzasz red . 70% to odpadnie samego ruchu plus 12 ton . Korki mniejsze ale będą dalej .
Oby oby , trzymam kciuki . Jeszcze wschodnia i jest bajka .
_________________ Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło, rodzą się prawa robactwa. I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać.
Antoine de Saint-Exupery
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-03, 08:27
Sylwek2007 napisał/a:
Mówił to sam minister a w większości tego typu przetargów jest to mniej więcej 60-80% kosztorysu inwestora której firma wygrywa więc masz nikłe pojęcie w temacie
Ale to co? Ministra oświeciło właśnie w ostatnim miesiącu? Wcześniej przetargi były na 100% kosztorysów? Bo skoro tak jest "zawsze" to było tak i 3 miesiące temu kiedy tworzyli pierwszą listę obwodnic do budowy. Więc mogli wtedy Bełchatów na niej umieścić.
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-03, 08:36
Maciej napisał/a:
Przesadzasz red . 70% to odpadnie samego ruchu plus 12 ton . Korki mniejsze ale będą dalej .
Pytanie tylko czy te korki nie będą po prostu od ruchu lokalnego, który i tak nie będzie obsługiwany przez obwodnicę. Siłą rzeczy część ruchu zostanie na tej trasie bo chcąc dojechać z Dąbrowy na Przemysłową i tak będę jechał przez miasto...
Mnie po prostu interesuje czy ktoś zrobił wiarygodną prognozę tego ruchu... Nie ulega bowiem wątpliwości że ruch będzie znacząco mniejszy po oddaniu S8. I wtedy inne obwodnice w tym kraju miałyby większy sens. Albo obwodnica Wielunia ale czy na pewno w tej wersji z tyloma wiaduktami? Dobrze byłoby w warunkach bardzo ograniczonych środków na nowe drogi wydawać je racjonalnie...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Mówił to sam minister a w większości tego typu przetargów jest to mniej więcej 60-80% kosztorysu inwestora której firma wygrywa więc masz nikłe pojęcie w temacie a dane które podajesz odn. ruchu są z kosmosu jakby tak było stara 8 stałaby się od razu drogą jedną z niższej klasy
Wiesz - jak zwykły człowiek mówi, że coś zrobi, to to robi. Ale jak polityk mówi, że coś zrobi, to... mówi
Pamietam jak 10 lat temu obwodnica już praktycznie była zaklepana, cała masa polityków mówiła wszem i wobec, że za 2-3 lata będzie gotowa, ba - wbijano łopaty, wykupiono ziemię. I co? 10 lat minęło i dalej nic.
Maciej - wyraźnie napisałem, że wyłączając ruch typowo lokalny. Ja korzystam z ósemki wieluńskiej kilkanaście razy dziennie ale poruszam się w obrębie miasta i będę z niej korzystał bez względu na to, czy powstanie obwodnica czy nie. Podobnie większość z nas. Jak się wg was rozkłada ruch na obecnej ósemce w mieście? Ile aut jest typowo lokalnych, ile przelotem, a ile tych z przelotu skorzysta z północnego przebiegu 8 przez Sieradz? Wg mnie więcej niż 2/3 ruchu tranzytowego przez Wln skorzysta z trasy sieradzkiej. Ale wieluniak jadący do pracy na drugi koniec miasta i tak pojedzie przez miasto a nie obwodnicą.
Ja korzystam z ósemki wieluńskiej kilkanaście razy dziennie ale poruszam się w obrębie miasta i będę z niej korzystał bez względu na to, czy powstanie obwodnica czy nie. Podobnie większość z nas...wieluniak jadący do pracy na drugi koniec miasta i tak pojedzie przez miasto a nie obwodnicą.
Chyba nie powiesz, że te setki tirów jeżdżących każdego dnia pod naszymi oknami, to wieluniacy "jadący do pracy na drugi koniec miasta".
Przedmiot zamówienia:
Budowa obwodnicy m. Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8
Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest budowa obwodnicy długości 13,24 km klasy GP, na odcinku istniejącej drogi krajowej nr 8 od km 237+048 do km 250+289,86.
Zakres robót:
1) Roboty drogowe:
- budowa jezdni obwodnicy w układzie pasów ruchu „2+1”,
- budowa trzech węzłów drogowych „Biała”, „Raczyn” i „Jodłowiec”,
- budowa dwóch rond na węźle „Raczyn” i po jednym rondzie na węźle „Biała” i „Jodłowiec”,
- budowa dróg dojazdowych,
- budowa zatok autobusowych i ciągów pieszych,
- budowa skrzyżowań dróg bocznych z drogami dojazdowymi,
- budowa zjazdów,
- budowa przepustów,
- budowa odwodnienia.
2) Obiekty inżynierskie
- wiadukty nad obwodnicą – 2 szt.
- wiadukty w ciągu obwodnicy – 6 szt.
- wiadukt w ciągu obwodnicy jako przejście dla zwierząt – 1 szt.
- mosty nad rzeką Pyszną w ciągu obwodnicy - 3 szt.
- przejazdy gospodarcze pod obwodnicą – 2 szt.
- pozostałe mosty nad rzeką Pyszną na węzłach i w ciągu dróg dojazdowych – 5 szt.
3) Urządzenia ochrony środowiska.
4) Zieleń.
5) Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
6) Budowa oświetlenia drogowego na węzłach.
7) Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej:
- sieci wodociągowej,
- kanalizacji deszczowej,
- sieci elektroenergetycznej – wysokiego, średniego i niskiego napięcia,
- sieci telekomunikacyjnej,
- urządzeń drenarskich,
- rowów melioracji szczegółowej,
8.) Przełożenie odcinków koryta rzeki.
Termin realizacji:
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie nie dłuższym niż 22 miesiące od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).
Minimalny termin realizacji przedmiotu zamówienia wynosi 19 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).
Do terminu realizacji nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).
Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:
cena 90%
termin realizacji 5%
gwarancja jakości 5%
najbardziej aktualna wersja mapy (kiedyś wrzuciłem lepszej rozdzielczości ale tamta miała 2-3 wiadukty mniej i w trochę innym układzie ;P ):
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-05, 13:47
Petitu napisał/a:
Chyba nie powiesz, że te setki tirów jeżdżących każdego dnia pod naszymi oknami, to wieluniacy "jadący do pracy na drugi koniec miasta".
ale te setki tirów wybiorą raczej S8 niż pchanie się przez wioski do Piotrkowa... oczywiście jakaś część zostanie, choćby tych które będą jechały np do Korony czy Wieltonu, ale one i tak będą jechały przez miasto...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2013-10-05, 15:18
Coraz częściej mówi się o płatnych drogach. Może się okazać, że S8 będzie skrótem zbyt kosztownym dla oszczędnych właścicieli firm spedycyjnych, więc na wszelki wypadek obwodnica Wielunia niech sobie jest i czeka na większy ruch.
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Chyba nie powiesz, że te setki tirów jeżdżących każdego dnia pod naszymi oknami, to wieluniacy "jadący do pracy na drugi koniec miasta".
Ludzie czytajcie proszę ze zrozumieniem! Tiry w dużej mierze wylecą z 8 ale tak jak pisze ourson - w większości na nową sieradzką 8 niż na obwodnicę Wielunia. Popatrz sobie na układ aut na obecnej drodze - ja oglądam ja kilka godzin dziennie jako chyba jeden z niewielu. Bardzo dużo aut to osobówki, a sporo z nich to blachy EWI, które będą nią jechac bez względu na powstanie obwodnicy. Tranzyt (w tym większość TIRów) poleci przez Sieradz po oddaniu nowej 8, a mająca powstać obwodnica wyprowadzi z miasta tylko ten tranzyt, który jedzie Z lub DO Bełchatowa i okolic. Jaki to procent obecnego ruchu? 15? 25?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 257 Piwa: 38/19 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-05, 15:31
Prawdopodobnie miko 005 ma rację. Dlaczego ?
Mianowicie: „Coraz więcej polskich dróg obejmuje system viaToll, naliczający elektronicznie opłaty za przejazd ciężarówek. A coraz więcej kierowców omija je szerokim łukiem.
O 500 km wzrośnie do końca roku długość odcinków dróg objętych tym systemem. Wówczas e-myto będzie ściągane na niemal 2,7 tys. km szybkich tras. Kierowcy jak mogą, unikają przejazdu tymi drogami. Resort transportu szacuje, że przewozy ciężarowe na nich spadną o ponad połowę − informuje „Puls Biznesu”. I tak np. po wprowadzeniu opłat na A2 z Łodzi do Warszawy przewozy spadną 47 proc., a na rzeszowskim odcinku A4 o prawie 57 proc.
Z analiz resortu wynika, że ma być to ucieczka krótkotrwała, gdyż kierowcy potrzebują roku na przyzwyczajenie się do nowych zasad i powrotu na płatne trasy. Nie przekonuje to jednak zarządców lokalnych dróg.”
ale te setki tirów wybiorą raczej S8 niż pchanie się przez wioski do Piotrkowa... oczywiście jakaś część zostanie, choćby tych które będą jechały np do Korony czy Wieltonu, ale one i tak będą jechały przez miasto...
No niekoniecznie, s8 będzie w końcu płatna dla tirów jak i dłuższa od obecnej 8 pozatym zależy w jakim kierunku tir jedzie jak na piotrków i dalej na wschód masa dalej pojedzie przez Wielun, Bełchatów bo jest za darmo i mniej km .
Stara 8 nawet po oddaniu s8 będzie nadal ważną drogą w relacji wschod- zachód w końcu przyszła 74 łączy rzeszów-kielce-piotrków więc oczywistym jest że większy ruch będzie ze wschodu niż od węzła walichnowy.
Napiszę jeszcze raz jeśli ruch aut po oddaniu s8 miałby spaść jak pisze red o 70-80& ( co jest oczywiście bajką ) to nie byłoby mowy o żadnej obwodnicy a stara 8 stałaby się drogą wojewódzką bez żadnego znaczenia.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-05, 19:25
Sylwek2007 napisał/a:
Napiszę jeszcze raz jeśli ruch aut po oddaniu s8 miałby spaść jak pisze red o 70-80& ( co jest oczywiście bajką ) to nie byłoby mowy o żadnej obwodnicy a stara 8 stałaby się drogą wojewódzką bez żadnego znaczenia.
Pokaż mi jedno opracowanie mówiące o prognozie ruchu na DK74 po oddaniu do użytku S8. Bo GDDKiA takiego chyba nie ma. Albo skrzętnie je ukrywa.
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Napiszę jeszcze raz jeśli ruch aut po oddaniu s8 miałby spaść jak pisze red o 70-80& ( co jest oczywiście bajką ) to nie byłoby mowy o żadnej obwodnicy a stara 8 stałaby się drogą wojewódzką bez żadnego znaczenia.
Boszeeee 30 lat i nie czyta ze zrozumieniem!! Wyraźnie po raz Nty piszę - WYŁĄCZAJĄC RUCH LOKALNY KTÓRY BEZ WZGLĘDU NA ILOŚĆ OBWODNIC WSZELAKICH I TAK POJEDZIE PRZEZ MIASTO CZYLI DZISIEJSZĄ ÓSEMKĄ, TO Z NOWEJ OBWODNICY SKORZYSTA WG MNIE OK. 30% TRANZYTU, BO RESZTA POJEDZIE NOWĄ ÓSEMKĄ PRZEZ SIERADZ!
Dla nie kumatych a chcących troszkę podyskutować mam pytanie - jaki jest wg was rozkład obecnego ruchu na wieluńskim przebiegu DK8 w podziale na ruch lokalny i tranzyt?
I drugie pytanie: ile TRANZYTU skorzysta wg was z nowej ósemki?
Odpowiedzi na te pytania pozwolą nam na dalszą dyskusję. Bo wydaje mi się, że część tu obecnych wbiła sobie w głowę przez lata walki o obwodnicę, że jest ona wybawieniem dla Wielunia, i nie trafiają do nich argumenty, że po oddaniu nowej ósemki w wariancie płn ruch TRANZYTOWY na obecnej DK8 spadnie w sposób bardzo znaczący.
dawid W trakcie przeprowadzki do Wielunia się gra, się ma
Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 1173 Piwa: 14/19 Skąd: znienacka
Wysłany: 2013-10-05, 20:57
Radziu, poświęć kiedyś 1h i policz na 8 tablice EWI i resztę. Na tej podstawie oszacujemy ruch lokalny i tranzyt. Może nie bedzie to jakiś "miarodajny" pomiar, ale zawsze coś. Swoją drogą, jakieś 12-15 lat temu kilka osób siedziało na krzesełkach obok skrzyżowania koło Statoil-u i spisywało ruch pojazdów.
_________________ Potrzebujesz DSL-a, Neostradę? Call me 502-408-902
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum