Poniżej schematy węzłów. Jeżeli kogoś interesują szczegółowsze plany trasy, to są dostępne pod linkiem (układ wiaduktów tak jak pisałem): http://www.gddkia.gov.pl/...57f5c937fa2dca8
Są to mapy na których widać rozwiązania komunikacyjne, układ łącznic na węzłach etc.
Ogłoszono także przetarg na:
Cytat:
Wycinka drzew i krzewów w korytarzu planowanej obwodnicy
m. Wielunia pod nadzorem entomologicznym
Termin realizacji: wycinka drzew i krzewów za wyjątkiem drzew będących potencjalnym siedliskiem pachnicy dębowej do dnia 20 lutego 2014 r.,
ogłowienie drzew będących siedliskiem pachnicy dębowej do dnia 20 lutego 2014 r.,
wycinka pni drzew będących siedliskiem pachnicy dębowej do dnia 15 kwietnia 2014 r.,
Pomógł: 11 razy Dołączył: 18 Maj 2007 Posty: 449 Piwa: 12/1 Skąd: z samiutkiego piekła
Wysłany: 2013-12-08, 11:55
Tak, jedna firma wiedzie ciężkim sprzętem i odpowiednią liczbą ludzi i zrobi to w 2 tygodnie, druga przy pomocy 5 ludzi i 3 pilarek będzie tam siedzieć 4 miesiące.
Potem się dziwimy dlaczego są opóźnienia w realizacji inwestycji.
Oczywiście jeszcze pozostaje kwestia jaka jest stawka godzinowa dla tych pracowników
i czy mają w ogóle umowy o pracę.
Z jednej strony chcemy aby ktoś wykonał zlecenie prawie za darmo, a z drugiej
podnosimy wielkie larum, że pracodawcy nie dają umów o pracę i płacą najniższą krajową.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-12-08, 13:33
Rybak, ale zakładam że termin wykonania jest zapisany w przetargu. Kary umowne też. Fakt że kwestia płac/umów może wyglądać różnie - ale umówmy się, nie ma tam pewnie więcej niż dwukrotnej różnicy, a płaca to nie wszystko...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Z autopsji wiem że często zdarza się sytuacja gdy jedna bądź dwie oferty znacznie (niekiedy kilkukrotnie) przewyższają pozostałe, a jakaś odbiega w drugą stronę - większość zaś zajmuje zbliżony pułap pośrodku .. w tym przypadku jest to 155-222 tys. O ile przy zaawansowanych robotach gdy jeszcze np brak projektu a jest jedynie koncepcja, jest to zrozumiałe, tak przy tak prostej usłudze jak wycinka co najmniej zastanawiające (wynikają najprawdopodobniej z oczywistych błędów lub kosmicznych stawek). W przypadku tego przetargu znacznie odstają trzy najwyższe 444-534 tys.
W przetargach publicznych głównym kryterium jest cena (najczęściej to 90 do 100% punktacji). Więc jeśli nie odrzucą żadnej oferty wygrywa najtańsza. Dobrze że przetarg na samą budowę jest dwuetapowy ...
O ile jestem w stanie zrozumieć sens zaprojektowania rond na węzłach "Biała" i "Raczyn", tak to na węźle "Jodłowiec" jest włg mnie zupełnie niepotrzebne. Bez ronda byłoby całkiem bezkolizyjnie a tak .... mamy rondo do którego dochodzą jednokierunkowe łącznice .... to rondo to nonsens jak dla mnie ... reszta OK
Bez ronda mamy typowy w 100% bezkolizyjny węzeł typu "trąbka" z rondem powstanie dziwny "kolizyjno-bezkolizyjny twór" . Nie kwestionuję zasadności innych rozwiązań ale to rondo w tym miejscu "jest potrzebne jak ku..wie majtki" ;P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum