Szumne zapowiedzi w sprawie budowy tzw. obwodnicy wschodniej Wielunia powoli przeradzają się w konkrety. Ratusz ogłosił przetarg na wykonanie projektu budowy odcinka od Sieradzkiej do Warszawskiej oraz przebudowy Popiełuszki.
Tak zwana obwodnica wschodnia ma przebiegać od ulicy Sieradzkiej aż do Gaszyna. To jedna z kluczowych inwestycji dla miasta. Droga zbiorcza wyrzuciłaby poza centrum ruch tranzytowy z największych szlaków komunikacyjnych. Burmistrz chce umieścić inwestycję w projekcie o roboczej nazwie „Jura”, który jest tworzony z myślą o nowym rozdaniu unijnych pieniędzy na lata 2014-2020.
Przedsięwzięcie wymaga budowy odcinków od Gaszyna do Częstochowskiej (ulica Polna) oraz od Warszawskiej do Sieradzkiej, a także przebudowy Popiełuszki, która obecnie jest zamknięta dla ciężarówek. Najbardziej zaawansowane są prace nad pierwszym z wymienionych odcinków, którego koszt budowy szacuje się na 14 mln zł. Obecnie poprawiany jest projekt, by ratusz mógł ponownie wystąpić o pozwolenie na budowę (pierwsza próba skończyła się sprawą w sądzie administracyjnym, którą miasto przegrało).
Wykupiona została też część działek pod ulicę Polną. Nie jest to jednak obligatoryjne, bo inwestycja będzie realizowana w trybie specustawy drogowej. To oznacza, że w momencie uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, miasto stanie się właścicielem wszystkich potrzebnych gruntów, a ich właściciele dostaną odszkodowania.
W ten sam sposób ma być realizowany odcinek Warszawska-Sieradzka, który będzie przebiegać wzdłuż torów kolejowych, a następnie śladem dzisiejszej ulicy Ciepłowniczej. Firma, która zajmie się opracowaniem pełnej dokumentacji projektowej dla tego odcinka oraz Popiełuszki, będzie musiała też uzyskać pozwolenia na budowę.
Oferty przyjmowane są do 10 maja, a jedynym kryterium ich oceny jest cena. Na wywiązanie się z zadania ratusz daje czas do końca października 2014 roku.
Wieluń: Obwodnicę wschodnią zaprojektuje firma z Bełchatowa
Blisko 100 tysięcy złotych będzie kosztował gminę Wieluń projekt drogi zbiorczej od ul. Sieradzkiej do ul. 18 Stycznia
Do przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej budowy dwóch fragmentów tzw. obwodnicy wschodniej przystąpiły dwie firmy. Wygrało Przedsiębiorstwo Projektowo-Wykonawcze „Niwella” s.c. z Bełchatowa, które zaoferowało niecałe 96 tys. zł. Druga z ofert, którą zgłosiła spółka Drosystem z Wrocławia, opiewała na 197 tys. zł. Zadaniem firmy z Bełchatowa będzie zaprojektowanie budowy odcinka od Sieradzkiej do Warszawskiej oraz przebudowy ulicy Popiełuszki oraz uzyskanie pozwoleń na budowę. Ma na to czas do końca października 2014 roku.
Burmistrz Wielunia będący zarządcą gminnych dróg publicznych na terenie Gminy Wieluń na podstawie art. 39 ust. 6a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. Nr 19, poz. 115 z późn. zm.) informuje, że przygotowywane są następujące zadanie inwestycyjne:
"Budowa drogi zbiorczej od ul. Sieradzkiej do ul. 18 Stycznia w Wieluniu"
W ramach realizacji zadania może powstać obowiązek wybudowania w pasie drogowym kanału technologicznego, jeżeli w ciągu 60 dni od dnia umieszczenia niniejszej informacji na stronie internetowej zgłosi się podmiot zainteresowany udostępnieniem takiego kanału.
Kanał technologiczny, zgodnie z art. 4 pkt 15a ustawy o drogach publicznych, to ciąg osłonowych elementów obudowy, studni kablowych oraz innych obiektów lub urządzeń służących umieszczeniu lub eksploatacji:
a) urządzeń infrastruktury technicznej związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
b) linii telekomunikacyjnych wraz z zasilaniem oraz linii energetycznych, niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
W myśl art. 39 ust. 6b tejże ustawy podmiot, który zgłosi zainteresowanie udostępnieniem przez zarządcę drogi kanału technologicznego, a następnie po jego wybudowaniu nie złoży oferty, jest obowiązany zwrócić zarządcy drogi koszty wybudowania kanału technologicznego, o ile nie udostępniono tego kanału innym podmiotom.
(...)
Przetarg na wykonanie dokumentacji na "Popiełuszki" na odcinku od Sieradzkiej przez Warszawską do 18go Stycznia został unieważniony z powodu nieprecyzyjnej specyfikacji zamawiającego (nie napisali czy chcą oświetlenie, geotechnikę i w jaki sposób chcą odwadniać drogę ).
Ogłoszono drugi z opisem:
BIP Wieluń napisał/a:
Wieluń: Budowa drogi zbiorczej od ul. Sieradzkiej do ul. 18 Stycznia w Wieluniu - projekt
(...)
I.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej na budowę drogi zbiorczej w Wieluniu wraz
z uzyskaniem ostatecznych dokumentów upoważniających do rozpoczęcia robót budowlanych. Droga zbiorcza o całkowitej długości około 2700 m, w tym około 1700 m - budowa drogi na odcinku od ul. Sieradzkiej do ul. Warszawskiej oraz około 1000 m - przebudowa na odcinku od ul. Warszawskiej do ul. 18 Stycznia. Dokumentacja projektowa powinna obejmować branżę drogową, odwodnienie - kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne, kanał technologiczny, rozwiązania techniczne usunięcia wszelkich kolizji znajdujących się na trasie projektowanej drogi w zakresie niezbędnym do realizacji zadania, opracowanie włączeń do dróg wyższej kategorii wraz z sygnalizacją świetlną (jeżeli będzie to konieczne), urządzenie terenów zielonych, uwzględnienie ewentualnych rozbiórek obiektów. Należy uwzględnić potrzebę wykonania podziału działek niezbędnych do realizacji zadania (maksymalnie od 1 do 5 działek) oraz badania geotechniczne. (...)
Odpowiedzi zamawiającego na pytania dotyczące wykonanie w/w projektu:
BIP Wieluń napisał/a:
Pytanie
Proszę o podanie parametrów drogi zbiorczej w zakresie ilości jezdni i ilości pasów ruchu.
Odpowiedź:
Należy zaprojektować drogę jednojezdniową z 2 pasami ruchu (po jednym w każdym kierunku).
Pytanie
Prosimy o sprecyzowanie zakresu projektu odnośnie części drogowej:
- jaki przekrój należy przyjąć dla odcinka nowoprojektowanego (szerokość jezdni, chodniki, ścieżki rowerowe, itp.)
- czy rozpoznanie warunków gruntowo-wodnych (badanie geologiczne) należy przewidzieć dla całego odcinka czy tylko dla nowego przebiegu drogi zbiorczej
Odpowiedź:
Dla przebudowy należy zaprojektować drogę jednojezdniową z jednej strony należy zaprojektować chodnik, z drugiej ciąg pieszo-rowerowy. Powinny być oddzielone od jezdni pasem zieleni. Dla nowobudowanego odcinka należy zaprojektować drogę jednojezdniową, po jednej stronie należy zaprojektować ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni. Wszelkie szerokości powinny być zgodne z warunkami technicznymi określonymi w rozporządzeniu. Drogę należy zlokalizować w istniejącym pasie drogowym w taki sposób, aby stworzyć możliwość przyszłej rozbudowy drogi o kolejne dwa pasy jezdni.
Badania geologiczne należy wykonać dla całości projektu.
Mam nadzieję że w rejonie ważnych skrzyżowań pojawią się naprawdę długie lewoskręty ... bo inaczej będzie problem z płynnością ruchu
Droga zbiorcza w Wieluniu nadal bez pozwolenia na budowę
2013-09-25,
Miasto po raz kolejny nie dostało pozwolenia na budowę drogi zbiorczej od ul. Częstochowskiej w Wieluniu do ul. Opolskiej w Gaszynie
Droga, o której mowa, to południowy fragment przyszłej tzw. obwodnicy wschodniej Wielunia. Starosta informuje, że odmowa wydania zezwolenia na realizację inwestycji wynikła m.in. z rozbieżności pomiędzy numerami działek.
W magistracie nie kryją zdziwienia. - Starostwo kwestionuje dokumenty, które samo zatwierdza - komentują miejscy urzędnicy. Od decyzji w sprawie pozwolenia na budowę drogi zbiorczej miasto odwołało się do wojewody.
Mogliby upublicznić na BIPie lub miejskiej stronce projekt organizacji ruchu lub zagospodarowania terenu dla projektowanego odcinka ... chętnie bym rzucił okiem na ów wyciąg i planowane rozwiązania.
proponuję zakładkę ... "najważniejsze inwestycje w przygotowaniu" ;P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum