Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-04-27, 21:48
Stefan napisał/a:
Chodzi o zlikwidowaną bocznicę do ciepłowni i zugilu
swoją drogą to jest fenomen - likwidacja bocznicy do ciepłowni... wiem że kolejnictwo nie stoi najlepiej, ale jakoś nie mogę sobie wyobrazić w jaki sposób transport drogowy może być w przypadku tak dużego odbiorcy jak ciepłownia bardziej opłacalny niż dostawy po torach...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Fakt, ale jak i tak nie mają zamiaru wrócić do tego środka transportu to po co trzymać kawałek toru na przecięciu z krajówką. Na tym zdjęciu widać jeszcze starą bocznicę ...
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-04-28, 08:50
Stefan, zgadzam się, trzymanie już tylko samego "przejazdu" jest bezsensu. Ja po prostu nie mogę zrozumieć tej logiki w ciepłowni... ale to tak na marginesie tego wątku...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
swoją drogą to jest fenomen - likwidacja bocznicy do ciepłowni... wiem że kolejnictwo nie stoi najlepiej, ale jakoś nie mogę sobie wyobrazić w jaki sposób transport drogowy może być w przypadku tak dużego odbiorcy jak ciepłownia bardziej opłacalny niż dostawy po torach...
Wagon z Katowic do Olesna (90km) to 3100zł. + 300zł. za rozładunek. Wagon = dwie naczepy ładunku - wynika z tego, że transport jednej naczepy musiałby kosztować 1700zł. żeby warto było korzystać z kolei, ale tyle nie kosztuje, więc transport drogowy wygrywa jeśli chodzi o stawki, uwzględniając wszystkie koszty.
Co prawda EC to hurtownik z prawdziwego zdarzenia, więc obowiązują go inne stawki, ale jak się okazuje i tak nie są konkurencyjne.
Bez przesiadki trasa Herby Nowe - Kępno i powrót, choć ostatnio jeździł autobus zastępczy na tej trasie. Dalekobieżne przejeżdzają przez Wieluń ale zatrzymują się albo w Częstochowie albo Kępnie
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-05-07, 23:54
Nie ma pociągu pasażerskiego dalekobieżnego, który przejeżdżałby przez Wieluń i nie zatrzymywał się tutaj. Rozkład jazdy można znaleźć na peronie oraz w Internecie. Obecnie kursują faktycznie same pociągi Regio, ale w wakacje dojdzie jeszcze TLK Podhalanin relacji Zakopane - Szczecin Główny. Sprawdzanie rozkładu jazdy: http://beta.rozklad-pkp.pl/pl/sq
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-05-08, 13:56
Hm, faktycznie. To dla mnie bardzo duża niespodzianka. Orientujesz się, dlaczego nie ma tu postoju? Już dawno nie było takiej sytuacji, żeby pociąg pasażerski przejeżdżający przez Wieluń nie zatrzymywał się u nas. Nie wiem czy to nie jest tak, że ten TLK jeździ tutaj tylko przez jakiś czas objazdem z powodu remontu/utrudnień na linii przez Kluczbork.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Skoro tak jesteście zorientowani co i kiedy lata przez Wieluń to może polecicie mi jakąś krótką wycieczkę pociągiem dla dziecka - pół godzinki do godzinki w jedną stronę, oczywiście z możliwością powrotu po kilku godzinach.
Kępno?
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-05-09, 02:04
Biorąc pod uwagę podany maksymalny czas podróży oraz atrakcyjność miejscowości, do której miałbyś się udać, najkorzystniejszym wyborem wydaje się Kępno. Ale mamy z nim tylko jedno połączenie kolejowe tam i jedno z powrotem.
Spędzenie niecałych 8 godzin nawet w tak przyjemnym mieście jak Kępno, to jednak wydaje się trochę zbyt dużo. Jeśli wybierzesz Kępno, opcje są dwie - wyszukać przez Internet jakieś atrakcje i faktycznie spędzić tam prawie cały dzień, albo w jedną ze stron dojechać autobusem (te kursują dosyć często).
Wykorzystując powyższe połączenie kolejowe z Kępnem, można również udać się do Ostrzeszowa lub Ostrowa Wlkp. (przesiadka w Kępnie). Podróż do Ostrowa Wlkp. zajmie jednak więcej czasu, niż chciałeś na to przeznaczyć (ok. 1h 30min).
W dni robocze, do 6 czerwca 2014r. włącznie Tam: Wieluń 07:32 Kępno 08:14 - 08:24 (przesiadka) Ostrzeszów 08:40 Ostrów Wlkp. 08:59 Powrót: Ostrów Wlkp. 15:04 Ostrzeszów 15:30 Kępno 15:49 - 15:52 (przesiadka) Wieluń 16:33
Jest też opcja jazdy w drugą stronę, czyli w kierunku województwa śląskiego, ale tutaj mamy praktycznie tylko jedno atrakcyjne miasto, do którego można się udać - Tarnowskie Góry. Niestety w tym przypadku czas podróży dość znacznie przekracza ustalone przez Ciebie kryterium, gdyż podróż w jedną stronę do Tarnowskich Gór trwa 1h 45min i wiąże się z koniecznością przesiadki na pociąg spółki Koleje Śląskie na stacji Herby Nowe. Sugerowane połączenia to:
W dni robocze Tam: Wieluń 13:34 Herby Nowe 14:32 - 14:38 (przesiadka) Tarnowskie Góry 15:19 Powrót: Tarnowskie Góry 16:55 Herby Nowe 17:37 - 17:42 (przesiadka) Wieluń 18:46 Powrót: Tarnowskie Góry 19:50 Herby Nowe 20:32 - 20:37 (przesiadka) Wieluń 21:35
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Krótka wycieczka? To może tak:
Wieluń 16:33 Herby Nowe 17:31 Herby Nowe 17:42 Wieluń 18:46
kursuje codziennie.
albo:
Wieluń 17:36 Krzepice 18:10 Krzepice 18:13 Wieluń 18:46
kursuje w dni robocze, w Krzepicach pociąg powrotny stoi na sąsiednim torze, one się tam mijają
Wieluń 17:36 Krzepice 18:10 Krzepice 18:13 Wieluń 18:46
kursuje w dni robocze, w Krzepicach pociąg powrotny stoi na sąsiednim torze, one się tam mijają
Nie ucieknie mi ten pociąg w Krzepicach? Żebym nie musiał szukać alternatywnego środka transportu...
Gdzie kupić bilet?
Sory ale nie jechałem pociągiem już chyba z 10 lat albo i więcej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum