Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-07-01, 20:13
Dziś nie odczułem w centrum żadnej różnicy w parkowaniu (oprócz dwa razy wyższej opłaty rzecz jasna)- wolnych miejsc mniej więcej tyle ile było - w miejscach bardziej popularnych kiepsko w mniej popularnych luzy. Reformacka, Podwale tradycyjnie puste. Rzecz jasna mniej aut na pl Jagiellońskim i Targowej.
Co do kosztów obsługi - wydaje mi się że miasto nie ponosi żadnych kosztów oprócz stałego procentu wpływów. Tzn bez względu na to czy parkometry byłyby stare czy nowe to miasto nie odczułoby finansowej różnicy.
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
od 1 lipca 2014 należy robić miejsca dla osób niepełnosprawnych (odpowiednia ilość miejsc w stosunku do całości parkingu), jak rozumiem parking to miejsce oznaczone znakiem z literą P. Ciekawe ile miejsc jest w nowej strefie i na podwalu
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-07-01, 23:23
ourson napisał/a:
Dziś nie odczułem w centrum żadnej różnicy w parkowaniu (oprócz dwa razy wyższej opłaty rzecz jasna)- wolnych miejsc mniej więcej tyle ile było - w miejscach bardziej popularnych kiepsko w mniej popularnych luzy. Reformacka, Podwale tradycyjnie puste. Rzecz jasna mniej aut na pl Jagiellońskim i Targowej.
Czyli kierowcom zmiana ceny jednak nie robi większej różnicy i wolą zaparkować bliżej, a zapłacić trochę drożej. To dowód na to, że ceny parkowania w ścisłym centrum wciąż są przystępne.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-07-02, 11:33
ourson napisał/a:
Spooky, tak. to oznacza jednocześnie że cały ten pomysł był jedynie skokiem na kasę a nie troską o cokolwiek innego.
Moim zdaniem oczekiwanie, że podniesienie stawek za parkowanie w podstrefie A zachęci do skorzystania z parkingów na obrzeżach centrum było uzasadnione. Ale widocznie kierowcy, mimo że marudzą na wysokość opłat, jednak wyżej sobie cenią możliwość podjechania jak najbliżej celu niż zaoszczędzenie paru groszy.
Trudno wyciągać daleko idące wnioski już po jednym dniu od wprowadzenia zmian. Niemniej moim zdaniem jeśli taka sytuacja będzie się utrzymywała już na stałe (nadal pełno samochodów w podstrefie A, za to pustki w podstrefie B), to trzeba będzie rozważyć dalsze stopniowe podnoszenie cen w podstrefie A, przy pozostawieniu ich na obecnym poziomie w podstrefie B. Tylko w ten sposób uda się zachęcić kierowców do skorzystania z parkingów na obrzeżach centrum, tak żeby ścisłe centrum mogło trochę "odetchnąć".
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
hajen W trakcie przeprowadzki do Wielunia 4x2+8x1x1+2+1
Pomógł: 27 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1451 Piwa: 29/26 Skąd: Wieluń/Warszawa
Wysłany: 2014-07-02, 11:43
Spooky, wyciągasz błędne wnioski. Masz grupę 100 kierowców, którzy są w stanie zaparkować za 2zł i 100 kierowców, którzy nie zapłacą więcej niż złotówkę. Dzień w dzień tych 200 kierowców parkuje w Wieluniu. Do tej pory tych 200 kierowców losowo parkowało w zależności od wolnego miejsca i byli wymieszani. Teraz po prostu są "posortowani".
Nie wiem, po co w ogóle "wyganiać" kierowców na obrzeżne parkingi. Niech ludzie parkują tak, jak im wygodnie. Zgadzam się z Oursonem, że chodziło tylko o pieniądze.
Pomógł: 1 raz Wiek: 54 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 112 Piwa: 4/9 Skąd: pod lasem
Wysłany: 2014-07-02, 12:15
Parkowałem w dniu wczorajszym na Śląskiej obok Delikatesów o 15:40 bilet parkingowy nr 146 , o 16:15 ul. Sienkiewicza bilet nr 168 - jestem ciekaw czy to są numery do parkometrów czy system zlicza ze wszystkich A tak w ogóle nie widać było smutnych pań w mundurkach
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2014-07-02, 19:08
Ja tradycyjnie, jeśli tylko nie ma takiej potrzeby, spalam kalorie zamiast benzyny. Byłem wczoraj w centrum, pieszo I co zwróciło moją uwagę? Większe kolejki przed urządzeniami wydającymi bilety parkingowe. Pewnie dlatego że oprócz wrzucania monet doszło jeszcze wstukanie odpowiedniego numeru rejestracyjnego.
Co do zwolnienia ścisłego centrum miasta od samochodów, to ... lipa. Autek tyle samo.
ryngolec napisał/a:
A tak w ogóle nie widać było smutnych pań w mundurkach
Ja widziałem w okolicach kościoła św. Józefa, pani pomagała kierowcom przy skrzynkach.
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Niemniej moim zdaniem jeśli taka sytuacja będzie się utrzymywała już na stałe (nadal pełno samochodów w podstrefie A, za to pustki w podstrefie B), to trzeba będzie rozważyć dalsze stopniowe podnoszenie cen w podstrefie A, przy pozostawieniu ich na obecnym poziomie w podstrefie B. Tylko w ten sposób uda się zachęcić kierowców do skorzystania z parkingów na obrzeżach centrum, tak żeby ścisłe centrum mogło trochę "odetchnąć".
A co to z Wielunia jest jakieś uzdrowisko żeby centrum musiało odetchnąć? Ja rozumiem że burmistrz chciałby zrobić z miasta skansen i ruch w centrum ograniczyć do poruszania się rydwanami, ale chyba nie tędy droga. Mieszkańcy ponoszą coraz wyższe opłaty za korzystanie z miejsc parkingowych i tak naprawdę nie wiadomo czemu to ma służyć (poza oczywistym aspektem finansowym dla miasta - można kolejną kasę przehulać na bursztynowe święta albo kwiatki w centrum miasta).
I sory ale nie trafiają do mnie argumenty, że Wieluń jest na tyle mały, że wszędzie można dojść piechotą. Takie coś może mówić albo osoba która nie posiada własnego auta, albo ktoś, kto do centrum zapuszcza się okazjonalnie. Mieszkam blisko centrum ale często muszę jechać autem bo poruszam się pomiędzy kilkoma punktami na terenie miasta i sory ale nie mam całego dnia żeby załatwić dwie sprawy w urzędach. A jest jeszcze cała masa osób dojeżdzających do centrum do pracy, rodziny z dziećmi itp itd.
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-07-04, 02:29
Im mniej samochodów w ścisłym centrum, tym więcej w nim przestrzeni miejskiej przyjaznej ludziom - a nie tylko samochodom i ich kierowcom. Więc jeśli na obrzeżach centrum są parkingi, które obecnie nie są dostatecznie wykorzystywane, to należy zachęcić kierowców do skorzystania z nich - zamiast wjeżdżania do ścisłego centrum.
red napisał/a:
A co to z Wielunia jest jakieś uzdrowisko żeby centrum musiało odetchnąć?
A czy z takiej Łodzi to jest jakieś uzdrowisko? Zdjęcie ul. 6 sierpnia po remoncie (z lewej) i przed remontem:
źródło: forum skyscrapercity.com
Która przestrzeń jest bardziej przyjazna ludziom?
Zarzuty pt. "Łódź to duże miasto, co tu porównywać, bla bla bla..." odpieram - podobne rozwiązania są również w Kluczborku, Ostrzeszowie i Kępnie.
Nie mówię żeby od razu w centrum miasta robić deptaki, ale jeśli jest szansa i są wolne miejsca parkingowe żeby część samochodów wyniosła się na granice ścisłego centrum, to powinno się do tego dążyć. Ci, którzy potrzebują wjechać (tak jak Ty) i tak wjadą, a ci którzy mogą kawałek przejść, zostawią samochód trochę dalej od swojego celu.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Ale gdzie są te parkingi poza centrum które nie są wykorzystane? Bo jakoś ich nie zauważyłem. Wręcz przeciwnie - mieszkam niedaleko centrum ale już poza SPP i mam notorycznie zawalony dojazd do domu właśnie przez auta osób, które chcą uniknąć opłat za parking.
Przestrzeń przyjazna ludziom, deptaki - to fajnie brzmi, ale trzeba się zastanowić komu i czemu ma to służyć. Tak samo należy zadać pytanie o sens nakładania na mieszkańców kolejnych opłat.
Mamy już zakorkowane drogi przelotowe przez Wieluń - usuwając ruch z centrum doprowadzimy do tego, że przez miasto nie będzie kompletnie żadnej komunikacji.
hajen W trakcie przeprowadzki do Wielunia 4x2+8x1x1+2+1
Pomógł: 27 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1451 Piwa: 29/26 Skąd: Wieluń/Warszawa
Wysłany: 2014-07-04, 09:18
Spooky napisał/a:
Więc jeśli na obrzeżach centrum są parkingi, które obecnie nie są dostatecznie wykorzystywane, to należy zachęcić kierowców do skorzystania z nich - zamiast wjeżdżania do ścisłego centrum.
Czyli najlepszym wyjściem byłoby wyłączenie tych parkingów ze strefy płatnego parkowania. To zadziała zawsze. W Warszawie parkomaty są strasznie drogie i wszystkie parkingi na obrzeżach strefy płatnego parkowania są zawalone tak, że nie sposób nawet rower postawić. A w strefie płatnego parkowania jest luz.
Na potwierdzenie moich słów:
red napisał/a:
mieszkam niedaleko centrum ale już poza SPP i mam notorycznie zawalony dojazd do domu właśnie przez auta osób, które chcą uniknąć opłat za parking.
Zdanie napisane przez reda jasno potwierdza moją tezę. Zostawić płatne ścisłe centrum, a parkingi nieopodal centrum zostawić darmowe. Dzięki temu idziemy na kompromis z ludźmi - wszyscy parkują na obrzeżach mając stosunkowo blisko wszędzie, a centrum zostaje tylko dla tych, którzy bardziej się spieszą i akurat mają drobne.
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-07-04, 13:10
red napisał/a:
Ale gdzie są te parkingi poza centrum które nie są wykorzystane? Bo jakoś ich nie zauważyłem.
Red, czytasz dokładnie wypowiedzi w wątku?
ourson napisał/a:
Dziś nie odczułem w centrum żadnej różnicy w parkowaniu (oprócz dwa razy wyższej opłaty rzecz jasna)- wolnych miejsc mniej więcej tyle ile było - w miejscach bardziej popularnych kiepsko w mniej popularnych luzy. Reformacka, Podwale tradycyjnie puste.
red napisał/a:
Przestrzeń przyjazna ludziom, deptaki - to fajnie brzmi, ale trzeba się zastanowić komu i czemu ma to służyć.
Jak sama nazwa wskazuje, ludziom.
hajen napisał/a:
Zostawić płatne ścisłe centrum, a parkingi nieopodal centrum zostawić darmowe. Dzięki temu idziemy na kompromis z ludźmi - wszyscy parkują na obrzeżach mając stosunkowo blisko wszędzie, a centrum zostaje tylko dla tych, którzy bardziej się spieszą i akurat mają drobne.
Na pierwszy rzut oka brzmi sensownie, ale jest haczyk. Obecnie z pewnością jest grupa osób, które mają samochody, ale ze względu na płatne parkowanie, nie wykorzystują ich do dojazdów do centrum, korzystając z alternatywnych możliwości - autobus, rower, na piechotę. Gdy zlikwidujemy odpłatność za parkowanie na obrzeżach centrum, ci ludzie przesiądą się na samochód i zapchają te parkingi. Dodatkowo, znacznie zmniejszy się rotacja samochodów, co też wpłynie na zapchanie darmowych parkingów. W efekcie większość i tak będzie musiała wjeżdżać do ścisłego centrum i płacić za parkowanie drożej - co będzie mniej korzystne zarówno dla nich, jak i dla przestrzeni w ścisłym centrum. Dlatego wydaje mi się, że najrozsądniejszym wyjściem jest pobieranie symbolicznej opłaty za postój w podstrefie B, tak jak jest obecnie.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Ostatnio zmieniony przez Spooky 2014-07-04, 13:25, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum