Przyjdź do Nas porozmawiamy, znajdziemy sposób pomocy Twojemu dziecku w rozwoju. Stanowimy grupę fachowców w zakresie edukacji wczesnoszkolnej, a także pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w wieku 2 - 9 lat.
Nasz adres to Niepubliczny Punkt Przedszkolny "Odkrywcy Wiedzy" w Wieluniu przy ulicy P.O.W. 30.
Zapraszamy również na bezpłatne konsultacje w zakresie integracji sensorycznej w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Integracji Sensorycznej.
Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej SI (PSTIS SI) ogłasza w dniach 29 września - 05 października 2014 roku Ogólnopolski Tydzień Bezpłatnych Konsultacji SI (OTBK SI)
Każdy Rodzic zaniepokojony rozwojem sensoryczno-motorycznym (zmysłowo-ruchowym) swojego dziecka będzie mógł skorzystać z pomocy terapeuty integracji sensorycznej SI.
Warunki uczestnictwa w projekcie OTBK SI:
Umówienie się na bezpłatną konsultację z terapeutą będzie się odbywało indywidualnie. Czas przewidziany na konsultację jednego dziecka powinien wynosić od 30 do 45 minut. W czasie konsultacji otrzymacie Państwo wyłącznie ustną informację na temat rozwoju Waszego dziecka oraz wskazania do dalszego postępowania.
Dla dziecka z niepełnosprawnością liczy się czas. Czym wcześniej przyjdzie do przedszkola to szybciej rozwinie swoje umiejętności, zdolności, sprawności. Swoistą, bardzo ważną terapią jest współdziałanie z dziećmi w jego lub zbliżonym wieku. Moje zdanie nie wynika tylko z wiedzy teoretycznej, ale z życia nasz przedszkolak, który przyszedł do naszego przedszkola jako dwulatek rozwija się świetnie. Jako jeszcze młody nauczyciel ponad 20 lat temu walczyłam o to, żeby do mojej klasy uczestniczyło dziecko z Zespołem Downa. I udało się. Uczestnictwo w przedszkolu czy szkole dziecka z niepełnosprawnością to bogactwo dla wszystkich dzieci. Dziecko z niepełnosprawnością uczy się poprzez naśladownictwo, a najlepiej obserwuje się i naśladuje dzieci we własnym lub zbliżonym wieku. Granice wtedy zacierają się, co gwarantuje sukces.
W naszym przedszkolu jesteśmy otwarci na przyjęcie dzieci z niepełnosprawnością. Także rodzice naszych przedszkolaków pełni są empatii i widzą bogactwo swojego dziecka, wynikające z kontaktu z dzieckiem z niepełnosprawnością.
Dziecko z orzeczeniem o kształceniu specjalnym przyjmowane jest do nas za darmo, korzystając z wszystkich propozycji. Wszystkie konieczne terapie pokrywamy z subwencji oświatowej.
Tworzymy środowisko pełne stymulatorów nie stylko w zakresie sensoryki. W naszym przedszkolu dziecko poznaje podstawy codziennego dnia, języka polskiego, matematyki, środowiska przyrodniczego poprzez zabawę z unikatowymi pomocami edukacyjnymi. Jesteśmy jedyni w powiecie wieluńskim, którzy pracują zgodnie z pedagogiką Marii Montessori. W naszym przedszkolu przygotowaliśmy salę sensoryczną. Mamy również teren zamknięty z certyfikowanym placem zabaw.
Jeżeli ktoś jeździ ze swoim dzieckiem do Warszawy, Wrocławia i innego dużego miasta to znane mu są pomoce, które posiadamy w naszym przedszkolu.
Nasze przygotowane otoczenie wzbogacone jest poprzez świetnie przygotowanych fachowców. Codziennie pracuje u nas nauczyciel wychowania przedszkolnego, oligofrenopedagog. terapeuta. Jej umiejętności są doceniane przez rodziców. Rozumie dzieci niepełnosprawne i wspaniale z nimi współpracuje, gdyż sama wyrastała w środowisku rodzinnym z dzieckiem niepełnosprawnym.
Dla każdego dziecka prowadzone są indywidualne zajęcia rewalidacyjne.
Dla dzieci organizujemy dwa razy w miesiącu dogoterapię. Raz w tygodniu spotkanie z muzykiem. Co miesiąc spotykamy się z aktorami, muzykami i tancerzami. Jest to również rodzaj terapii.
Trwają rozmowy z hipoterapeutą.
Po rozmowie z rodzicami opracowujemy indywidualny program rozwoju dziecka, ustalamy na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego rodzaje terapii.
Mała grupa dzieci, integracja daje duże wyniki. Zapraszamy.
Jeżeli Twoje dziecko ma problem z nauką, w koncentracji uwagi, cechuje go nadruchliwość lub ma inne problemy również zapraszamy do nas.
Specjalizujemy się pomocą dzieciom od najmłodszych lat do 9 latków.
Praca metodą Marii Montessori, którą proponujemy w naszym przedszkolu to swoista terapia poprzez towarzyszenie dziecku przez nauczyciela w zorganizowanym otoczeniu, które dziecko poznaje i opanowuje.
Cele, jakie stawia sobie terapia Montessori to:
- uczenie wchodzenia w kontakt z drugim człowiekiem, trwania w kontakcie ale także stopniowe wychodzenia z kontaktu;
- stymulacja rozwoju zgodnie z możliwościami i potrzebami dziecka;
- pomoc w porządkowaniu doświadczeń;
- kształcenie percepcji;
- wdrażanie do skupiania uwagi;
- usprawnianie koordynacji wzrokowo - ruchowej;
- usprawnianie koordynacji przestrzennej;
- usprawnianie dużej i małej motoryki;
- kształcenie umiejętności współpracy z innym dzieckiem oraz w grupie;
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych;
- rozwijanie motywacji do poznawania świata.
Podczas terapii Montessori dziecko pracuje z materiałem rozwojowym, który uwzględnia stopień trudności, izoluje trudności, pobudza ciekawość i zainteresowanie, wyzwala zróżnicowane formy aktywności (z zakresu praktycznego dnia, sensoryki, mowy, matematyki, wychowania kosmicznego, wychowania artystycznego) umożliwia samodzielną kontrolę błędu, poszukiwanie i odkrywanie zasad
i różnych rozwiązań.
W trakcie terapii Montessori dziecko ma możliwość doświadczenia "zmaterializowanego, bardzo czytelnego" sukcesu. Czasami jest to pierwszy sukces, pierwsze własne osiągnięcie bez niczyjej pomoc i pierwsza ogromna satysfakcja z dobrze samodzielnie wykonanej pracy.
Terapia Montessori polega na wydobywaniu z dziecka tego, co najlepsze” poprzez odkrywanie i rozwijanie umiejętności oraz potrzeb. Pozwala na:
- rozwój samodzielności oraz wiary w swoje siły
- kształtowanie szacunku do porządku oraz pracy
- wypracowanie zamiłowania do ciszy
- kształtowanie umiejętności pracy indywidualnej i zbiorowej w atmosferze ciszy
- osiąganie maksymalnej koncentracji na wykonywanym zadaniu
- wypracowanie samokontroli
- uniezależnienie od nagród
- kształtowanie postawy wzajemnej pomocy bez rywalizacji
- kształtowanie szacunku dla pracy innych osób
- rozwój indywidualnych zdolności oraz umiejętności współpracy
- osiąganie spontanicznej samodyscypliny, która wynika z dziecięcego posłuszeństwa oraz umiłowania do otoczenia.
Materiał, na którym opiera się terapia Montessori to materiał rozwojowy nazywany "kluczem do świata". Znajduje się on w zasięgu wzroku dziecka, na otwartych regałach, zawsze na swoim miejscu, przygotowany do pracy i ułożony według określonych działów:
- praktyczne ćwiczenia dnia codziennego
- kształcenia zmysłów: wzroku, dotyku, słuchu, smaku, węchu
- edukacja matematyczna
- edukacja językowa- wprowadzająca w sztukę pisania, czytania, rozwijająca mowę
- wychowanie kosmiczne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum