R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Stefan
2009-09-15, 16:20
Wszystko o drogach krajowych w regionie
Autor Wiadomość
ourson 
Moderator


Pomógł: 46 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3905
Piwa: 79/18
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-21, 20:26   

Wrócą na chwilę, potem GDDKiA uzna że tak jak 92 tak i 74 nalezy objąć viatollem żeby "zmusić" kierowców do korzystania z S-8....
_________________
Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Vosiak 
Przyjeżdża na zakupy



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 282
Piwa: 6/5
Skąd: Okolice
Wysłany: 2014-12-21, 20:32   

Dokładnie. Tak samo jak na dk 94. A pamiętam jak były obiecanki że dróg krajowych opłaty nie obejmą...
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
alef 
Ma stragan na targu


Pomógł: 15 razy
Wiek: 71
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 626
Otrzymał 10 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-21, 21:53   

ourson napisał/a:
Wrócą na chwilę, potem GDDKiA uzna że tak jak 92 tak i 74 nalezy objąć viatollem żeby "zmusić" kierowców do korzystania z S-8....


Wg tej mapy http://213.25.68.37/TollO...CookieSupport=1 drogim krajowe objęte viatolem to margines, jakimi przesłankami kierowano się stawiając na nich bramki, trudno zrozumieć.
Co do aut osobowych to nie wierzę w objęcie ich viatolem (przynajmiej nie szybko), ale auta z kratką jak najbardziej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
ourson 
Moderator


Pomógł: 46 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3905
Piwa: 79/18
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-21, 22:01   

alef napisał/a:
Wg tej mapy http://213.25.68.37/TollO...CookieSupport=1 drogim krajowe objęte viatolem to margines, jakimi przesłankami kierowano się stawiając na nich bramki, trudno zrozumieć.


ależ wcale nie jest trudno to zrozumieć. Kierowcy ciężarówek wybierali DK zamiast autostrady aby uniknąć opłat. Więc postanowiono wprowadzić opłaty na DK żeby jednak wybierali autostradę :D ot i cała logika ;-)
_________________
Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Vosiak 
Przyjeżdża na zakupy



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 282
Piwa: 6/5
Skąd: Okolice
Wysłany: 2014-12-21, 22:07   

https://www.youtube.com/watch?v=KyOX8gaicZo
Tu dobrze jest pokazane jak zmienił się ruch po wprowadzeniu opłat zamiast winiet na A2
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
paewl 
Dojeżdża PKSem


Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 123
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-22, 16:55   

W uzupełnieniu poprzedniej informacji artykuł o nowym przebiegu dróg w regionie łódzkim

Dziennik Łódzki

a na mapie ciąglę 8 a nie 74

Mapa GDDKiA
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
paewl 
Dojeżdża PKSem


Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 123
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-25, 22:49   

Droga 74 zamiast 8 już oficjalnie

Zarządzenie w sprawie nadania numerów drogom krajowym

Niczyja droga krajowa. GDDKiA już jej nie obsługuje, samorządy nie chcą jej przejąć

Cytat:
Droga krajowa nr 12/14 jest niczyja. GDDKiA już jej nie obsługuje, a samorządy jej nie przejęły. W planie mają pikietę pod ministerstwem

Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad za drogę krajową 12/14 od 12 grudnia (po oddaniu trasy S8) odpowiadają samorządy. Tymczasem samorządy nie poczuwają się do utrzymania drogi, bo nie dostały pieniędzy na jej utrzymanie. Ponadto ustawa, która decyduje o tej sprawie, jest w Trybunale Konstytucyjnym.

Sprawa jest nierozstrzygnięta od dwóch lat, gdy pojawiła się pierwsza informacja o tym, że samorządy gminne mają przejmować krajówkę.

Od tej pory walczą, by stała się ona drogą wojewódzką. Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień mówi, że samorząd województwa od przejęcia się nie odżegnuje, ale to zależy, czy pójdą za tym pieniądze.

W Zduńskiej Woli zawiązała się koalicja samorządowców z terenów, leżących przy rzeczonej drodze krajowej. Do tej pory słali listy i petycje. Byli także u prezydenta Bronisława Komorowskiego. Wskórali tyle, że prezydent skierował ustawę do Trybunału Konstytucyjnego. Samorządowcy liczą, że Trybunał rozstrzygnie sprawę na ich korzyść. Byli przekonani, że sprawa w TK wstrzyma całą procedurę. Tak się jednak nie stało.

W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad już się odpowiedzialni za czternastkę nie czują.

- Z mocy ustawy w momencie oddania drogi ekspresowej S8 do użytku ta droga krajowa przechodzi na rzecz samorządów gminnych - stawia sprawę jasno Maciej Zalewski, rzecznik GDDKiA w Łodzi. Dodaje, że Dyrekcja nie przekaże samorządom pieniędzy na utrzymanie drogi, bo doszły jej obowiązki, związane z utrzymaniem ekspresówki S8. - Generalna Dyrekcja mogłaby się wstrzymać z przekazaniem tych dróg do czasu, aż do sprawy odniesie się Trybunał Konstytucyjny - uważa wiceprezydent Zduńskiej Woli Paweł Jegier, który zapowiada, że do momentu rozstrzygnięcia sprawy Zduńska Wola nie przejmie drogi krajowej. Jego opinię podzielają też gospodarze sąsiednich gmin, m.in. Łasku, Sieradza i gminy wiejskiej Zduńska Wola. Wszyscy odesłali do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi niepodpisane protokoły przekazania. Teraz chcą iść jeszcze dalej. Na 8 stycznia zaplanowane jest w Zduńskiej Woli spotkanie samorządowców z województwa oraz parlamentarzystów. Na spotkaniu mają postanowić, co dalej. Rozważana jest nawet pikieta pod Ministerstwem Infrastruktury.

To nie rozwiązuje problemów z bieżącym utrzymaniem drogi. Do jej odśnieżania i posypywania solą i piaskiem nie poczuwają się obecnie ani GDDKiA, ani samorządy. Samorządowcy biorą także pod uwagę zamknięcie drogi ze względów bezpieczeństwa. Chyba że dostaną pieniądze na jej utrzymanie.

Czytaj więcej: http://www.dzienniklodzki...zejac,id,t.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-01-05, 08:44   

Cytat:


Umowa na budowę obwodnicy Bełchatowa podpisana

31 grudnia 2014

19 miesięcy na realizację (bez okresów zimowych), 10 lat gwarancji i cena ok. 145,6 mln zł – oferta firmy Budimex okazała się najkorzystniejsza w przetargu na budowę obwodnicy Bełchatowa. Dziś podpisano umowę na jej realizację.

Nowa trasa będzie miała niemal 11 kilometrów długości (od km 297+743 do km 308+442). Będzie to droga klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego), o trzech pasach ruchu po 3,5 metra szerokości każdy. Dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym, naprzemiennie (przekrój 2+1 pasowy). Ma to ułatwić przede wszystkim wyprzedzanie samochodów ciężarowych.



W ramach przedsięwzięcia zbudowane zostaną cztery węzły drogowe, umożliwiające komunikację z innymi drogami (drogą krajową nr 74 oraz drogami wojewódzkimi; 484 i 485) i kilka wiaduktów. Przebudowane zostaną także wszystkie drogi przecinające nową obwodnicę. Obwodnica Bełchatowa wyprowadzi ruch tranzytowy - głównie ciężki - z centrum miasta i tym samym usprawni przejazd na trasie Wrocław – Warszawa drogą krajową nr 74 (dawna droga krajowa nr 8) .


źródło: http://www.gddkia.gov.pl/...atowa-podpisana

belchatow.jpg
Plik ściągnięto 261 raz(y) 97,01 KB

_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-02-14, 22:23   Nadzór na obwodnicę Bełchatowa

Wynik przetargu na nadzór budowy (wygrała ta sama firma, która będzie pełnić nadzór na obwodnicy Wielunia)

nadzór_bełchatów_wybór.gif
Plik ściągnięto 2690 raz(y) 56,97 KB

_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Jaro 
Administrator
wielun.biz



Pomógł: 66 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7303
Piwa: 33/113
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-03-08, 11:33   

Cytat:
Cała S8 w Łódzkiem będzie płatna dla ciężarówek


W połowie roku cała nowo zbudowana droga S8 w województwie łódzkim ma zostać objęta systemem elektronicznego poboru opłat viaTOLL. Samorządowcy z regionu obawiają się, że kierowcy ciężarówek będą unikać opłat i tiry wrócą na ulice miast



Światło dzienne ujrzał projekt rozporządzenia Rady Ministrów, wedle którego do systemu viaTOLL zostanie włączonych 251 km dróg w całym kraju. Trwają jego konsultacje. Jeśli projekt wejdzie w życie, 30 czerwca 2015 roku sieć dróg krajowych objętych systemem opłat zostanie rozszerzona po raz piąty. Na liście dróg, na których ma zostać wprowadzony viaTOLL, jest 74-kilometrowy odcinek S8 od węzła Wieluń (Walichnowy) do węzła Łask.

Przypomnijmy, że ostatnie rozszerzenie systemu miało miejsce we wrześniu i październiku 2014 r. Opłatami objęto wtedy prawie 265 km dróg, w tym także odcinki: S8 Łask - Rzgów oraz S14 Pabianice - Róża.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju szacuje, że włączone do systemu z końcem czerwca drogi przyniosą w ciągu 10 lat zysk przekraczający 1,2 mld zł. Wpływy z systemu viaTOLL zasilają Krajowy Fundusz Drogowy, z którego finansowane są m.in. inwestycje drogowe.

Sprawa viaTOLL spędza sen z powiek władzom gmin, przez które biegnie S8. Obawiają się, że po wprowadzeniu opłat ciężarówki znów zakorkują ulice w miastach i będą je niszczyć. To jeden z powodów, dla których lokalne władze bronią się rękami i nogami przed przejęciem zarządu nad dotychczasowymi drogami krajowymi. Łódzka GDDKiA twardo stoi na stanowisku, że zgodnie z prawem stały się one drogami gminnymi. Samorządy się z tym nie zgadzają.

- Sprawa jest w sądzie administracyjnym - mówi Józef Rychlik, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Łasku. - Jestem przekonany, że ciężarówki wrócą na tak zwane drogi gminne. Kierowca będzie unikał opłat viaTOLL, nawet jak szef da mu pieniądze. I znowu będą korki w Łasku, a przed oddaniem S8 mieliśmy chyba największe w regionie. To wszystko jest niedorzeczne. Dlaczego jako lokalny samorząd mamy odśnieżać i remontować drogę np. dla kierowców z Wrocławia, bo przecież tacy też tędy będą jeździć?

Pracownicy resortu infrastruktury zdają sobie sprawę, że w początkowym okresie po wprowadzeniu opłat tiry mogą uciec na drogi alternatywne. Ale dodają, że z czasem powinien nastąpić "stopniowy powrót pojazdów ciężkich na drogi płatne, ale zapewniające możliwość szybkiego przemieszczania w ruchu międzyregionalnym i pozwalające na dostarczenie towarów na czas" - czytamy w uzasadnieniu rozporządzenia.

Poza Polską elektroniczne systemy poboru są w: Niemczech, Austrii, Czechach oraz na Słowacji i Węgrzech. Oprócz zapewnienia wpływów do funduszu drogowego, jest to wyjście naprzeciw rekomendowanej przez Komisję Europejską zasadzie "użytkownik płaci". Stopniowe rozszerzanie systemu viaTOLL, przekonuje ministerstwo, ma zrównoważyć transport drogowy z kolejowym.

Źródło


54f858f963d2a_gd.jpg
Plik ściągnięto 62 raz(y) 77,48 KB

_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
kerad26 
Słyszał o Wieluniu


Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-03-11, 17:34   

Jechałem dzisiaj do Warszawy.Budowa obwodnicy Bełchatowa rozpoczęta .Widać prace od strony Wielunia i drugiej strony strony.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-06-14, 12:25   

Obwodnica Bełchatowa, strona kontraktu: http://www.obwodnica-belchatowa.pl/
_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-08-26, 18:23   

Nowy (dzisiejszy) projekt budowy dróg krajowych na lata 2015-2023(25). Praktycznie do tego czasu (roku 2023/25) ma powstać cała docelowa sieć dróg ekspresowych w tym całe S11, S12 i S74 oraz wiele obwodnic w tym Praszki (DK45), Kępna (S11), Olesna (S11) .... zbyt wyborczy niestety aby uważać go za realny.

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 309 raz(y) 219,42 KB

_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Jaro 
Administrator
wielun.biz



Pomógł: 66 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7303
Piwa: 33/113
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-09-20, 12:24   Remont ul. Sieradzkiej w Wieluniu bez objazdów

Cytat:
Pod koniec września ma się rozpocząć remont ulicy Sieradzkiej w Wieluniu. Objazdów nie będzie

Pieniądze na remont Sieradzkiej zostały przyznane w kwietniu. Jesień za pasem, a robotników wciąż nie widać.

- Niestety, sprawy przetargowe trochę trwały. Obecnie wykonawca załatwia organizację ruchu i inne formalności. Myślę, że roboty ruszą pod koniec września - mówi Bogusław Orzeł, kierownik rejonu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Wieluniu.

Inwestycja będzie kosztować niespełna milion złotych. Na pofałdowanym odcinku DK 45 od Kaliskiej do Głowackiego zostaną wymienione obie warstwy jezdni - wiążąca i ścieralna. To powinno wystarczyć na ładnych kilka lat. Jak mówi kierownik wieluńskiej GDDKiA, z powodu remontu Sieradzkiej objazdów nie będzie. Kierowcy będą więc musieli się przeciskać przez rozkopaną drogę.

- Trudno jest uzyskać zgodę na objazd od zarządców innych dróg, dlatego wykonawca będzie musiał sobie poradzić inaczej. Musi tak podzielić inwestycję na etapy, by nie sparaliżować ruchu. Będzie się to wiązało również z prowadzeniem robót w porze nocnej - zapowiada kierownik Orzeł.

Nie należy się jednak spodziewać, że zniknie problem tzw. kurzawki, czyli zapadającej się jezdni w rejonie największego wieluńskiego skrzyżowania.

- Trudno się z tym uporać, choć na pewno po remoncie przez jakiś czas będzie spokój. Gdyby chcieć całkowicie rozwiązać ten problem, musielibyśmy pewnie wydać ogromne pieniądze na technologię, co do której nie mamy gwarancji, że dałaby oczekiwany efekt - tłumaczy Bogusław Orzeł.

Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach większego kontraktu na roboty budowlane i usługi w zakresie bieżącego utrzymania dróg krajowych i obiektów mostowych administrowanych przez Rejon GDDKiA w Wieluniu. Przetarg został rozstrzygnięty dopiero w sierpniu. Umowa obowiązuje do 2019 roku, a Sieradzką zmodernizuje firma Drog-Bud spod Częstochowy.

Źródło
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2017-04-01, 05:53   Przetarg na rozbudowę DK43 - przejście przez Jaworzno i Juli

Najgorszy fragment DK43 (może wyłączając fragmenty Częstochowie) doczeka się przebudowy :)

GDDKiA napisał/a:
Data wszczęcia postępowania: 2017-03-31
Zamawiający: Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad działający poprzez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
(...)
Przedmiot zamówienia: Rozbudowa drogi krajowej nr 43 na odcinku Jaworzno – Julianpol od km 20+993 do km 23+330
Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem inwestycji objętej niniejszym zamówieniem jest rozbudowa DK 43
na odcinku Jaworzno – Julianpol. Rozbudowa DK 43 obejmie odcinek od km 20+933
do km 23+330. Roboty polegać będą na wymianie konstrukcji nawierzchni drogi krajowej, korekcie łuku poziomego DK 43, przebudowie skrzyżowań z drogami gminnymi nr 101029 O w km 21+215, nr 101024 O w km 21+940, z drogą wewnętrzną w km 23+089 oraz drogą powiatową nr 1922 O w km 23+258, budowie lewoskrętu oraz wyspy kryjącej w obrębie skrzyżowania z drogą gminną w km 21+940, budowie zatok autobusowych, budowie chodnika dla pieszych, budowie azyli dla pieszych, budowie ścieżki pieszo – rowerowej, budowie wyspy kryjącej, likwidacji rowów drogowych, budowie kanalizacji deszczowej, przebudowie i zabezpieczeniu sieci teletechnicznych, energetycznych, wodociągowych, kanalizacji sanitarnej oraz budowie kanału technologicznego, budowie oświetlenia ulicznego i wykonaniu zasilania znaków aktywnych.

Parametry projektowe DK 43 objęte niniejszym zadaniem:
- klasa drogi G,
- jedna jezdnia o dwóch pasach ruchu 3,5 m + 3,5 m = 7,0 m,
- chodniki dla pieszych o szerokości min. 1,50 m,
- ciąg pieszo – rowerowy o szerokości min. 2,50 m,
- zatoki autobusowe o szerokości 3,0 m,
- azyl dla pieszych o szerokości 2,0 m,
- pobocza umocnione o szerokości 1,25 m,
- kategoria ruchu KR 5.

Zakres robót:
- roboty rozbiórkowe,
- przebudowa skrzyżowań z drogami gminnymi i drogą powiatową,
- wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni na przebudowywanym odcinku DK 43
- budowa lewoskrętu na skrzyżowaniu z drogą gminną w km 21+940,
- budowa zatok autobusowych,
- budowa chodników dla pieszych,
- budowa ciągów pieszo – rowerowych,
- budowa azyli dla pieszych,
- budowa kanalizacji deszczowej,
- budowa murów oporowych,
- budowa oświetlenia,
- budowa kanału technologicznego,
- przebudowa sieci energetycznych,
- przebudowa sieci telekomunikacyjnych,
- przebudowa kanalizacji sanitarnej,
- przebudowa sieci wodociągowej.
Numer przetargu: O.Op.D-3.2412.7.2017 (15)
(...)
Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: - cena - 60% ,
- Doświadczenie Kierownika Budowy (D) - 20%
- gwarancja (G) - 20%


źródło
_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW