Pomógł: 15 razy Wiek: 71 Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 626 Otrzymał 10 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-21, 21:53
ourson napisał/a:
Wrócą na chwilę, potem GDDKiA uzna że tak jak 92 tak i 74 nalezy objąć viatollem żeby "zmusić" kierowców do korzystania z S-8....
Wg tej mapy http://213.25.68.37/TollO...CookieSupport=1 drogim krajowe objęte viatolem to margines, jakimi przesłankami kierowano się stawiając na nich bramki, trudno zrozumieć.
Co do aut osobowych to nie wierzę w objęcie ich viatolem (przynajmiej nie szybko), ale auta z kratką jak najbardziej.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-21, 22:01
alef napisał/a:
Wg tej mapy http://213.25.68.37/TollO...CookieSupport=1 drogim krajowe objęte viatolem to margines, jakimi przesłankami kierowano się stawiając na nich bramki, trudno zrozumieć.
ależ wcale nie jest trudno to zrozumieć. Kierowcy ciężarówek wybierali DK zamiast autostrady aby uniknąć opłat. Więc postanowiono wprowadzić opłaty na DK żeby jednak wybierali autostradę ot i cała logika
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Niczyja droga krajowa. GDDKiA już jej nie obsługuje, samorządy nie chcą jej przejąć
Cytat:
Droga krajowa nr 12/14 jest niczyja. GDDKiA już jej nie obsługuje, a samorządy jej nie przejęły. W planie mają pikietę pod ministerstwem
Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad za drogę krajową 12/14 od 12 grudnia (po oddaniu trasy S8) odpowiadają samorządy. Tymczasem samorządy nie poczuwają się do utrzymania drogi, bo nie dostały pieniędzy na jej utrzymanie. Ponadto ustawa, która decyduje o tej sprawie, jest w Trybunale Konstytucyjnym.
Sprawa jest nierozstrzygnięta od dwóch lat, gdy pojawiła się pierwsza informacja o tym, że samorządy gminne mają przejmować krajówkę.
Od tej pory walczą, by stała się ona drogą wojewódzką. Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień mówi, że samorząd województwa od przejęcia się nie odżegnuje, ale to zależy, czy pójdą za tym pieniądze.
W Zduńskiej Woli zawiązała się koalicja samorządowców z terenów, leżących przy rzeczonej drodze krajowej. Do tej pory słali listy i petycje. Byli także u prezydenta Bronisława Komorowskiego. Wskórali tyle, że prezydent skierował ustawę do Trybunału Konstytucyjnego. Samorządowcy liczą, że Trybunał rozstrzygnie sprawę na ich korzyść. Byli przekonani, że sprawa w TK wstrzyma całą procedurę. Tak się jednak nie stało.
W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad już się odpowiedzialni za czternastkę nie czują.
- Z mocy ustawy w momencie oddania drogi ekspresowej S8 do użytku ta droga krajowa przechodzi na rzecz samorządów gminnych - stawia sprawę jasno Maciej Zalewski, rzecznik GDDKiA w Łodzi. Dodaje, że Dyrekcja nie przekaże samorządom pieniędzy na utrzymanie drogi, bo doszły jej obowiązki, związane z utrzymaniem ekspresówki S8. - Generalna Dyrekcja mogłaby się wstrzymać z przekazaniem tych dróg do czasu, aż do sprawy odniesie się Trybunał Konstytucyjny - uważa wiceprezydent Zduńskiej Woli Paweł Jegier, który zapowiada, że do momentu rozstrzygnięcia sprawy Zduńska Wola nie przejmie drogi krajowej. Jego opinię podzielają też gospodarze sąsiednich gmin, m.in. Łasku, Sieradza i gminy wiejskiej Zduńska Wola. Wszyscy odesłali do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi niepodpisane protokoły przekazania. Teraz chcą iść jeszcze dalej. Na 8 stycznia zaplanowane jest w Zduńskiej Woli spotkanie samorządowców z województwa oraz parlamentarzystów. Na spotkaniu mają postanowić, co dalej. Rozważana jest nawet pikieta pod Ministerstwem Infrastruktury.
To nie rozwiązuje problemów z bieżącym utrzymaniem drogi. Do jej odśnieżania i posypywania solą i piaskiem nie poczuwają się obecnie ani GDDKiA, ani samorządy. Samorządowcy biorą także pod uwagę zamknięcie drogi ze względów bezpieczeństwa. Chyba że dostaną pieniądze na jej utrzymanie.
19 miesięcy na realizację (bez okresów zimowych), 10 lat gwarancji i cena ok. 145,6 mln zł – oferta firmy Budimex okazała się najkorzystniejsza w przetargu na budowę obwodnicy Bełchatowa. Dziś podpisano umowę na jej realizację.
Nowa trasa będzie miała niemal 11 kilometrów długości (od km 297+743 do km 308+442). Będzie to droga klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego), o trzech pasach ruchu po 3,5 metra szerokości każdy. Dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym, naprzemiennie (przekrój 2+1 pasowy). Ma to ułatwić przede wszystkim wyprzedzanie samochodów ciężarowych.
W ramach przedsięwzięcia zbudowane zostaną cztery węzły drogowe, umożliwiające komunikację z innymi drogami (drogą krajową nr 74 oraz drogami wojewódzkimi; 484 i 485) i kilka wiaduktów. Przebudowane zostaną także wszystkie drogi przecinające nową obwodnicę. Obwodnica Bełchatowa wyprowadzi ruch tranzytowy - głównie ciężki - z centrum miasta i tym samym usprawni przejazd na trasie Wrocław – Warszawa drogą krajową nr 74 (dawna droga krajowa nr .
W połowie roku cała nowo zbudowana droga S8 w województwie łódzkim ma zostać objęta systemem elektronicznego poboru opłat viaTOLL. Samorządowcy z regionu obawiają się, że kierowcy ciężarówek będą unikać opłat i tiry wrócą na ulice miast
Światło dzienne ujrzał projekt rozporządzenia Rady Ministrów, wedle którego do systemu viaTOLL zostanie włączonych 251 km dróg w całym kraju. Trwają jego konsultacje. Jeśli projekt wejdzie w życie, 30 czerwca 2015 roku sieć dróg krajowych objętych systemem opłat zostanie rozszerzona po raz piąty. Na liście dróg, na których ma zostać wprowadzony viaTOLL, jest 74-kilometrowy odcinek S8 od węzła Wieluń (Walichnowy) do węzła Łask.
Przypomnijmy, że ostatnie rozszerzenie systemu miało miejsce we wrześniu i październiku 2014 r. Opłatami objęto wtedy prawie 265 km dróg, w tym także odcinki: S8 Łask - Rzgów oraz S14 Pabianice - Róża.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju szacuje, że włączone do systemu z końcem czerwca drogi przyniosą w ciągu 10 lat zysk przekraczający 1,2 mld zł. Wpływy z systemu viaTOLL zasilają Krajowy Fundusz Drogowy, z którego finansowane są m.in. inwestycje drogowe.
Sprawa viaTOLL spędza sen z powiek władzom gmin, przez które biegnie S8. Obawiają się, że po wprowadzeniu opłat ciężarówki znów zakorkują ulice w miastach i będą je niszczyć. To jeden z powodów, dla których lokalne władze bronią się rękami i nogami przed przejęciem zarządu nad dotychczasowymi drogami krajowymi. Łódzka GDDKiA twardo stoi na stanowisku, że zgodnie z prawem stały się one drogami gminnymi. Samorządy się z tym nie zgadzają.
- Sprawa jest w sądzie administracyjnym - mówi Józef Rychlik, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Łasku. - Jestem przekonany, że ciężarówki wrócą na tak zwane drogi gminne. Kierowca będzie unikał opłat viaTOLL, nawet jak szef da mu pieniądze. I znowu będą korki w Łasku, a przed oddaniem S8 mieliśmy chyba największe w regionie. To wszystko jest niedorzeczne. Dlaczego jako lokalny samorząd mamy odśnieżać i remontować drogę np. dla kierowców z Wrocławia, bo przecież tacy też tędy będą jeździć?
Pracownicy resortu infrastruktury zdają sobie sprawę, że w początkowym okresie po wprowadzeniu opłat tiry mogą uciec na drogi alternatywne. Ale dodają, że z czasem powinien nastąpić "stopniowy powrót pojazdów ciężkich na drogi płatne, ale zapewniające możliwość szybkiego przemieszczania w ruchu międzyregionalnym i pozwalające na dostarczenie towarów na czas" - czytamy w uzasadnieniu rozporządzenia.
Poza Polską elektroniczne systemy poboru są w: Niemczech, Austrii, Czechach oraz na Słowacji i Węgrzech. Oprócz zapewnienia wpływów do funduszu drogowego, jest to wyjście naprzeciw rekomendowanej przez Komisję Europejską zasadzie "użytkownik płaci". Stopniowe rozszerzanie systemu viaTOLL, przekonuje ministerstwo, ma zrównoważyć transport drogowy z kolejowym.
Źródło
Nowy (dzisiejszy) projekt budowy dróg krajowych na lata 2015-2023(25). Praktycznie do tego czasu (roku 2023/25) ma powstać cała docelowa sieć dróg ekspresowych w tym całe S11, S12 i S74 oraz wiele obwodnic w tym Praszki (DK45), Kępna (S11), Olesna (S11) .... zbyt wyborczy niestety aby uważać go za realny.
Wysłany: 2015-09-20, 12:24 Remont ul. Sieradzkiej w Wieluniu bez objazdów
Cytat:
Pod koniec września ma się rozpocząć remont ulicy Sieradzkiej w Wieluniu. Objazdów nie będzie
Pieniądze na remont Sieradzkiej zostały przyznane w kwietniu. Jesień za pasem, a robotników wciąż nie widać.
- Niestety, sprawy przetargowe trochę trwały. Obecnie wykonawca załatwia organizację ruchu i inne formalności. Myślę, że roboty ruszą pod koniec września - mówi Bogusław Orzeł, kierownik rejonu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Wieluniu.
Inwestycja będzie kosztować niespełna milion złotych. Na pofałdowanym odcinku DK 45 od Kaliskiej do Głowackiego zostaną wymienione obie warstwy jezdni - wiążąca i ścieralna. To powinno wystarczyć na ładnych kilka lat. Jak mówi kierownik wieluńskiej GDDKiA, z powodu remontu Sieradzkiej objazdów nie będzie. Kierowcy będą więc musieli się przeciskać przez rozkopaną drogę.
- Trudno jest uzyskać zgodę na objazd od zarządców innych dróg, dlatego wykonawca będzie musiał sobie poradzić inaczej. Musi tak podzielić inwestycję na etapy, by nie sparaliżować ruchu. Będzie się to wiązało również z prowadzeniem robót w porze nocnej - zapowiada kierownik Orzeł.
Nie należy się jednak spodziewać, że zniknie problem tzw. kurzawki, czyli zapadającej się jezdni w rejonie największego wieluńskiego skrzyżowania.
- Trudno się z tym uporać, choć na pewno po remoncie przez jakiś czas będzie spokój. Gdyby chcieć całkowicie rozwiązać ten problem, musielibyśmy pewnie wydać ogromne pieniądze na technologię, co do której nie mamy gwarancji, że dałaby oczekiwany efekt - tłumaczy Bogusław Orzeł.
Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach większego kontraktu na roboty budowlane i usługi w zakresie bieżącego utrzymania dróg krajowych i obiektów mostowych administrowanych przez Rejon GDDKiA w Wieluniu. Przetarg został rozstrzygnięty dopiero w sierpniu. Umowa obowiązuje do 2019 roku, a Sieradzką zmodernizuje firma Drog-Bud spod Częstochowy.
Źródło
Wysłany: 2017-04-01, 05:53 Przetarg na rozbudowę DK43 - przejście przez Jaworzno i Juli
Najgorszy fragment DK43 (może wyłączając fragmenty Częstochowie) doczeka się przebudowy
GDDKiA napisał/a:
Data wszczęcia postępowania: 2017-03-31
Zamawiający: Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad działający poprzez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
(...)
Przedmiot zamówienia: Rozbudowa drogi krajowej nr 43 na odcinku Jaworzno – Julianpol od km 20+993 do km 23+330
Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem inwestycji objętej niniejszym zamówieniem jest rozbudowa DK 43
na odcinku Jaworzno – Julianpol. Rozbudowa DK 43 obejmie odcinek od km 20+933
do km 23+330. Roboty polegać będą na wymianie konstrukcji nawierzchni drogi krajowej, korekcie łuku poziomego DK 43, przebudowie skrzyżowań z drogami gminnymi nr 101029 O w km 21+215, nr 101024 O w km 21+940, z drogą wewnętrzną w km 23+089 oraz drogą powiatową nr 1922 O w km 23+258, budowie lewoskrętu oraz wyspy kryjącej w obrębie skrzyżowania z drogą gminną w km 21+940, budowie zatok autobusowych, budowie chodnika dla pieszych, budowie azyli dla pieszych, budowie ścieżki pieszo – rowerowej, budowie wyspy kryjącej, likwidacji rowów drogowych, budowie kanalizacji deszczowej, przebudowie i zabezpieczeniu sieci teletechnicznych, energetycznych, wodociągowych, kanalizacji sanitarnej oraz budowie kanału technologicznego, budowie oświetlenia ulicznego i wykonaniu zasilania znaków aktywnych.
Parametry projektowe DK 43 objęte niniejszym zadaniem:
- klasa drogi G,
- jedna jezdnia o dwóch pasach ruchu 3,5 m + 3,5 m = 7,0 m,
- chodniki dla pieszych o szerokości min. 1,50 m,
- ciąg pieszo – rowerowy o szerokości min. 2,50 m,
- zatoki autobusowe o szerokości 3,0 m,
- azyl dla pieszych o szerokości 2,0 m,
- pobocza umocnione o szerokości 1,25 m,
- kategoria ruchu KR 5.
Zakres robót:
- roboty rozbiórkowe,
- przebudowa skrzyżowań z drogami gminnymi i drogą powiatową,
- wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni na przebudowywanym odcinku DK 43
- budowa lewoskrętu na skrzyżowaniu z drogą gminną w km 21+940,
- budowa zatok autobusowych,
- budowa chodników dla pieszych,
- budowa ciągów pieszo – rowerowych,
- budowa azyli dla pieszych,
- budowa kanalizacji deszczowej,
- budowa murów oporowych,
- budowa oświetlenia,
- budowa kanału technologicznego,
- przebudowa sieci energetycznych,
- przebudowa sieci telekomunikacyjnych,
- przebudowa kanalizacji sanitarnej,
- przebudowa sieci wodociągowej.
Numer przetargu: O.Op.D-3.2412.7.2017 (15)
(...)
Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: - cena - 60% ,
- Doświadczenie Kierownika Budowy (D) - 20%
- gwarancja (G) - 20%
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum