Wysłany: 2014-12-22, 22:48 Cmentarz komunalny ma nowego zarządcę
Cytat:
Cmentarz komunalny ma nowego zarządcę
Cmentarz komunalny w Wieluniu zmieni administratora. Od nowego roku nekropolią będzie zarządzać firma Franko Max
Urząd Miejski rozstrzygnął przetarg na administrowania cmentarzem komunalnym przy ulicy Roosevelta. Wybrano firmę Franko Max Łukasza Frankowskiego z Łaszewa Rządowego w gminie Wierzchlas, która za świadczenie usług do końca 2018 roku zaoferowała 297 tys. zł. Pod uwagę była brana także oferta dotychczasowego zarządcy nekropolii, czyli firmy Usługi Transportowe Sławomira Nowaka z Gaszyna, który wyceniła usługi na 357 tys. zł.
Nowa umowa ma zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2015 roku i będzie ważna aż cztery lata. To dwa razy dłużej niż obecna. Biuro zarządcy nekropolii będzie musiało być czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
- Przy czym wymagamy, aby od godz. 9 do 10 administrator był do dyspozycji w pawilonie przy cmentarzu. Jeżeli zechce prowadzić tam biuro pełne osiem godzin, to nic nie będzie stało na przeszkodzie - wyjaśnia Maria Zarębska z Urzędu Miejskiego.
Jakich jeszcze zmian można się spodziewać? Maria Zarębska zapowiada, że nowym wymogiem jest prowadzenie przez administratora elektronicznej księgi cmentarnej. Urząd zamierza kupić specjalistyczny program komputerowy. Ma to umożliwić szybszą obsługę petentów.
Administrator ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo i sposób prowadzenia cmentarza oraz ewentualne szkody, wynikłe z niewłaściwego użytkowania. W ramach umowy wykonawca musi utrzymywać nekropolię w należytym stanie, pokrywać koszty energii, wody, ścieków, wywozu śmieci, nasadzeń i wycinki zieleni, prowadzić księgi cmentarne i przekazywać sprawozdania do magistratu.
Poprzedni przetarg na administrowanie cmentarzem został rozstrzygnięty w styczniu 2012 roku. Umowa wygasa z końcem bieżącego roku. Łączna wynagrodzenie dla firmy Sławomira Nowaka za ten okres wyniesie niecałe 190 tys. zł.
Źródło
A czy wieluńskie Przedsiębiorstwo Komunalne startowało w tym "przetargu"? Nie byli zainteresowani? Z takim przerostem zatrudnienia urzędników oddelegowanie kogoś na zarządcę i zadbanie o ten spłachetek ziemi to pikuś. Na pewno zmieściliby się w 100 tys... A może się mylę? I jeszcze:
Cytat:
Urząd zamierza kupić specjalistyczny program komputerowy. Ma to umożliwić szybszą obsługę petentów.
To powinna być brocha tego, który wygrał przetarg... A to:
Cytat:
Przy czym wymagamy, aby od godz. 9 do 10 administrator był do dyspozycji w pawilonie przy cmentarzu.
? Przez pozostałe 7 godzin ten "zarządca" to gdzie ma być dostępny? W Łaszewie? Jakby nie kalkulować to opłacanie rachunków za światło, uprzątanie terenu co jakiś czas i jakieś czynności administracyjne będą kosztować gminę 300 tys zł rocznie. Nie jestem ekonomistą, ale może ktoś by mnie oświecił, dlaczego to ma tyle kosztować? Kopanie dołków też w to wchodzi? Z tego co wiem, to rodziny muszą nieźle zapłacić za "obsługę"... Może znajdzie się jakiś światły ekonomista i wyjaśni mi, dlaczego to tyle kosztuje... I dlaczego dopisanie do obowiązków jednego z zapracowanych urzędników PK "zarządzania" cmentarzem jest nie opłacalne? Będę wdzięczny za naukę!
Jakby nie kalkulować to opłacanie rachunków za światło, uprzątanie terenu co jakiś czas i jakieś czynności administracyjne będą kosztować gminę 300 tys zł rocznie. Nie jestem ekonomistą, ale może ktoś by mnie oświecił, dlaczego to ma tyle kosztować?
Kod:
Wybrano firmę Franko Max Łukasza Frankowskiego z Łaszewa Rządowego w gminie Wierzchlas, która za świadczenie usług do końca 2018 roku zaoferowała 297 tys. zł.
Czytać ze zrozumieniem się nie umie, ale szczekać jak najbardziej..
Czytać ze zrozumieniem się nie umie, ale szczekać jak najbardziej..
O co ci chodzi? Po prostu grzecznie pytam... Jak jesteś taka mundra, to objaśnij mnie ciemniaka, co składa się na koszt utrzymania tego cmentarza... Rocznie, czy czteroletnie- kwota jest dla mnie równie wirtualna. A ile kosztuje utrzymanie cmentarza katolickiego? NIC! Zarabia na siebie! To teraz zamiast zarzucać mi "szczekanie" postaraj się rzeczowo wyjaśnić co składa się na koszty utrzymania i obsługi takiej mini nekropolii.
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2014-12-23, 18:51
Rocznie daje nam to kwotę ok. 74 tys. zł. To dużo? Pat44 ile dałbyś zarobić samemu pracownikowi gospodarczemu, zajmującemu się porządkiem na cmentarzu komunalnym? Najniższą krajową, która w 2015 ma wynieść 1750 zł., co rocznie daje 21 tys. zł. Plus trochę tych wspomnianych przez ciebie rachunków i netto zarządcy cmentarza niewiele zostanie.
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Czemu PK nie wzięło tej fuchy..? Tylu tam absolwentów ochrony środowiska niezbyt obciążonych obowiązkami... Na pewno w zamian za jakiś umiarkowany dodatek do pensji, któryś z pewnością zgodziłby się pełnić nieetatowo (czy etatowo) obowiązki zarządcy. Pomieszczenia na biuro mają! Ile tych zgonów przypada miesięcznie? Cmentarz Komunalny, to Przedsiębiorstwo Komunalne powinno się tym zająć. Nie opłaci się? Ja tylko chciałbym, żeby jakiś światły forumowicz dał mi lekcję ekonomii. Zapracowani? Nie ma czasu załadować? Śmieciarka będzie przyjeżdżać z Łaszewa, żeby wywieźć śmieci? im się opłaci? A nasi pracusie podniosą se cene ścieków o parę groszy i gwiżdżą na taki zarobek. Co jest grane? Będę wdzięczny, jeśli jakiś ekonomista dowiedzie mi, że pier...ę bzdury.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-24, 00:06
Pat44, Przedsiębiorstwo Komunalne startowało zdaje się 2 lata temu i mieli ofertę chyba najwyższą ze złożonych (jakieś 30% wyższą). Teraz nie startowali - pewnie po to żeby prezes Owczarek mógł uniknąć niewygodnych pytań dlaczego tak drogo...
miko 005 napisał/a:
Najniższą krajową, która w 2015 ma wynieść 1750 zł., co rocznie daje 21 tys. zł.
mały błąd w liczeniu. Koszt pracownika z "najniższą krajową" to ok 25350 zł.
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
ourson, Dzięki za odpowiedź, ale zastanawia mnie pewna rzecz...
Cytat:
Teraz nie startowali - pewnie po to żeby prezes Owczarek mógł uniknąć niewygodnych pytań dlaczego tak drogo...
Po co ten przetarg? Czy nikt nie może panu prezesowi nakazać zajęcie się administrowaniem cmentarzem? PK to w końcu spółka komunalna, czy nie do końca? A jak oddadzą do użytku nowe budynki mieszkalne w Wieluniu, to czy p. prezes również będzie mógł odmówić wywozu śmieci? Może gmina ogłosi "przetarg" na obsługę nowych bloków..? O co w tym wszystkim chodzi? Dlaczego PK nie chce wywiązywać się ze swoich obowiązków? Po co wynajmować "zewnętrzną" firmę, skoro zdrowy rozsądek wskazuje, że za ułamek tej sumy obowiązków tych mogłoby podjąć się PK? A może administrowanie tym hektarem ziemi wymaga zatrudnienia dodatkowych pięciu osób? Jeśli tak się wydaje p.prezesowi, to może czas na zmianę prezesa? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o spółki komunalne i będę wdzięczny, jeśli znajdzie się jakiś "specjalista", który udowodni mi, że jestem kompletnym idiotą i pieprzę bzdury. Za "naukę" gotów jestem podziękować.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-24, 14:17
Pat44 napisał/a:
Czy nikt nie może panu prezesowi nakazać zajęcie się administrowaniem cmentarzem?
teoretycznie pewnie może - ale po co skoro będzie to kosztowało więcej niż zlecenie tego prywatnemu podmiotowi?
Pat44 napisał/a:
PK to w końcu spółka komunalna, czy nie do końca?
Gmina jest jedynym właścicielem.
Pat44 napisał/a:
Po co wynajmować "zewnętrzną" firmę, skoro zdrowy rozsądek wskazuje, że za ułamek tej sumy obowiązków tych mogłoby podjąć się PK?
No jak widać to za ułamek kwoty proponowanej przez PK zrobiło to prywatne przedsiębiorstwo
Poniżej cytat z wypowiedzi Pana Owczarka z roku 2010 (protokół sesji Rady)
Cytat:
Jeżeli chodzi o zarządzanie cmentarzem, to nie
powoływałbym się na zarządcę nieruchomości. Zarządca nieruchomości to jest z reguły
zarządca budynków i lokali. Natomiast, jeżeli chodzi o grunty, zarządzanie cmentarzem, to
my jako Przedsiębiorstwo Komunalne nie mamy doświadczenia. Nigdy tego nie robiliśmy,
nikt nie ma takich specjalistycznych uprawnień. My do przetargu przystąpiliśmy jako spółka
komunalna. Akurat skalkulowaliśmy taką cenę, według naszej wiedzy, być może ograniczonej. Nie pierwszy i nie ostatni przetarg, którego nie wygraliśmy. Starujemy do
przetargów i jedne przetargi wygrywamy, drugie nie
i dalej
Cytat:
Jeżeli chodzi o pytanie pana Ranoszka (pytanie dotyczyło zlecenia bez przetargu zarządzania cmentarzem do PK - przypis ourson) , to Przedsiębiorstwo Komunalne wcale się nie garnie do przejęcia tego cmentarza. Nie jesteśmy zachwyceni, ponieważ nie mamy żadnego doświadczenia na temat takiej działalności. Nie mamy ludzi, musielibyśmy w nowy sposób się do tego przygotować. Nigdy takiej działalności nie prowadziliśmy. Jak już wcześniej było stwierdzone, my tych działalności mamy kilka. Jeszcze jedna nie jest naszym marzeniem, ale jeżeli będzie trzeba, to jesteśmy do dyspozycji, jeżeli ktoś tak zdecyduje.
Więc jak widzisz - zarządzanie cmentarzem nie jest marzeniem prezesa Owczarka - żadnej ekonomii tu nie ma Jak ktoś nie chce wygrać przetargu to zawsze da radę złożyć taką ofertę która nie z pewnością nie wygra
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
ourson, Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. No cóż... Założę się, że firma która wygrała przetarg ma imponujące doświadczenie z zarządzaniu cmentarzami... Tylko co robi rada nadzorcza i inne kontrolne organy? Widzę, że taki prezes, to udzielny książę na włościach. Dzięki za odpowiedź i Wesołych Świąt!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum