Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2014-12-31, 12:59
Powiem szczerze, że osobiście nie jestem zwolennikiem zabierania komukolwiek jakichkolwiek pieniążków.
Nasi rajcowie zostali przez nas wybrani i powinni sumiennie, a przede wszystkim efektywnie wypełniać swoje obowiązki. Dzisiaj niestety niczego nie dostaje się za darmo, więc i niech praca rady miasta jak i burmistrza będzie odpowiednio wynagradzana finansowo. My zaś rozliczajmy ich co cztery lata przy urnach
Poprawcie mnie jeśli coś tutaj źle przedstawiłem posiłkowałem się tabelą diet zamieszczoną na bip-ie UM Wieluń, oraz studiując składy komisji, które również na bip-ie można znaleźć.
Zatem jak kształtują się diety naszych radnych. Dysponuję wykazem imiennym, ale nie chciałbym być posądzany o jakieś łamania praw ochrony danych osobowych, chociaż na w/w stronach można spokojnie dotrzeć do takich informacji; kto, ile i za co
Stawki, które się tutaj pojawią są sumą składającą się z racji różnych funkcji pełnionych w radzie. A mianowicie; przewodniczący rady, z-ca przewodniczącego, przewodniczący komisji, z-ca przewodniczącego, oraz członkowie poszczególnych komisji. I tutaj też należy wprowadzić korektę, dzięki sugestiired`ai sprawdzeniu pewnych faktów, wychodzi na to, że funkcje się nie sumują tj. przewodniczący rady pobiera tylko dietę przewodniczącego, bez względu na to czy zasiada w jakiejś komisji czy też nie, itp.
Kwotowo (diety radnych nie są opodatkowane, więc kwoty brutto są równocześnie sumą, jaką radni dostają na rękę. Dzięki podpowiedzi Ferbika ) wygląda to tak; 1x1689 zł., 8x1291 zł., 3x894 zł., 7x794 zł., 2x596 zł.
Teraz co do kwestii obniżania sobie tych diet i pensji burmistrza. Jeśli tego nie uczynią, to z mojej strony zero jakiegokolwiek potępiania. Natomiast jeśli już będą czuli taką potrzebę, to na litość Boską niech to będzie coś co ludzie docenią, a nie grosiki na odczepnego
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Ostatnio zmieniony przez miko 005 2014-12-31, 17:00, w całości zmieniany 2 razy
Kwotowo (podejrzewam że brutto, bo brak odpowiedniego info, ale u nas wszystko podaje się w brutto) wygląda to tak; 1x2285 zł., 3x2185 zł., 5x1887 zł., 3x1490 zł., 7x794 zł., i 2x596 zł.
Miko a czytałeś mojego poprzedniego posta? Bo wydaje mi się, że niekoniecznie... a to tylko jedno zdanie.
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2014-12-31, 13:17
Ferbik, czytam czytam Ale Ty się dziwiłeś w kwestii Gorzowa Śląskiego , więc nie będąc pewnym co dostają do ręki nasi rajcowie, takie małe zabezpieczenie z mojej strony
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Poprawcie mnie jeśli coś tutaj źle przedstawiłem posiłkowałem się tabelą diet zamieszczoną na bip-ie UM Wieluń, oraz studiując składy komisji, które również na bip-ie można znaleźć.
O ile mi wiadomo to diety radnych się nie sumują. Czyli przewodniczący dostaje tylko dietę za bycie przewodniczącym a nie to plus dieta szeregowego radnego. To samo tyczy się jego zastępców, przewodniczących i zastępców w komisjach. Tak więc te kwoty są sporo niższe (maksymalnie niecałe 1700 zł dla przewodniczącego). I są faktycznie nieopodatkowane.
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2014-12-31, 17:10
red napisał/a:
O ile mi wiadomo to diety radnych się nie sumują. Czyli przewodniczący dostaje tylko dietę za bycie przewodniczącym a nie to plus dieta szeregowego radnego.
W samej rzeczy tak chyba jest (czekam jeszcze na jedno potwierdzenie), nie mniej zweryfikowałem tamte kwoty aby nie wprowadzać zbędnego zgorszenia wśród elektoratu
300-400 zł, tyle powinny wynosić pensje radnych. Oprócz tego ta cała rada okrojona do 10 osób albo i jeszcze mniej. Pensja burmistrza?? 6-8k max.
Większe stawki nie przystoją w takiej miescinie jak Wieluń.
Joanna Skotnicka-Fiuk pomogła Pawłowi Okrasie zostać burmistrzem Wielunia, a teraz została kierowniczką nowego biura w Urzędzie Miejskim
A to co? Czy w momencie wyboru burmistrzowie zaczynają mieć problemy psychiczne..? Przecież ledwo wygrał... Kampania była do niczego, a kolejna "importowana muza" tylko rozsierdzi przeciwników.
Cytat:
Jednocześnie, na mocy tego samego zarządzenia Pawła Okrasy, rozpoczęło działalność biuro obsługi burmistrza.
Jakiego rodzaju ma to być "obsługa"? Skończy się kolejnym "macierzyńskim"?
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2015-01-05, 12:49
Cytat:
Joanna Skotnicka-Fiuk pomogła Pawłowi Okrasie zostać burmistrzem Wielunia, a teraz została kierowniczką nowego biura w Urzędzie Miejskim
Kurcze a tutaj jeszcze taka długa lista osób, którzy to w tym zwycięstwie mieli swój udział
A co z planami przyszłościowymi dla całej gminy? Musimy uzbroić się w cierpliwość, bo burmistrz Okrasa ma teraz większy ból głowy. Musi tym wszystkim swoim pomagierom znaleźć coś adekwatnego do ich wkładu w to zwycięstwo
Cytat:
Z początkiem nowego roku w wieluńskim ratuszu zostało zlikwidowane biuro komunikacji społecznej i współpracy. Komórką, którą poprzedni burmistrz Janusz Antczak powołał w marcu 2014 roku, kierowała Magdalena Kopańska (wcześniej doradca Antczaka ds. promocji). Jednocześnie, na mocy tego samego zarządzenia Pawła Okrasy, rozpoczęło działalność biuro obsługi burmistrza.
http://wielun.naszemiasto...rt,t,id,tm.html
Powstrzymuję się od komentarza, ale chcę żeby, np. forumowy rzecznik prasowy pana burmistrza (tak, tak Sylwester o Tobie myślę ), ale inni też mogą być, wytłumaczyli mi na czym polega różnica pomiędzy tymi dwoma stanowiskami.
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2015-01-05, 14:41
Sylwester, skoro nie chcesz (albo nie potrafisz ) określić nam tutaj czym różnią się te dwa twory administracyjne, to ja dla porównania przedstawie podstawowe obowiązki jakimi obciążone było; biuro komunikacji społecznej i współpracy
Cytat:
- współpraca ze środkami masowego przekazu,
- opracowanie koncepcji materiałów promocyjnych i informacyjnych,
- koordynacja działań promocyjnych i informacyjnych,
- monitorowanie, opiniowanie i nadzór merytoryczny realizacji tych działań przez gminne jednostki organizacyjne,
- pozyskiwanie źródeł finansowania dla realizacji zadań promocyjnych Gminy,
- uzgadnianie planów imprez i innych działań promujących Gminę proponowanych przez niezależnych organizatorów,
- nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem wizerunku herbu Gminy Wieluń oraz loga Wielunia,
- koordynowanie spraw związanych ze współpracą zagraniczną Gminy z miastami partnerskimi,
- obsługa Młodzieżowej Rady Miejskiej, redagowanie Informatora Gminy Wieluń,
- redagowanie portalu Gminy Wieluń,
- koordynowanie udziału przedstawicieli Gminy Wieluń w targach, wystawach promujących Gminę,
- współorganizowanie imprez kulturalnych, sportowych oraz kulturalno-oświatowych,
- współpraca z podmiotami realizującymi zadania w zakresie poprawy infrastruktury turystycznej.
Kilka punktów, które przedstawiłeś, szczególnie te pierwsze cztery, to faktycznie jak zauważył mafik, odciążenie sekretarki burmistrza. Pozostałe, niewiele swoim brzmieniem i zagadnieniami odbiegają od tych, które obowiązywały w biurze komunikacji społecznej i współpracy. Dlaczego więc poprzednie stanowisko utworzone przez burmistrza Antczaka budziło tyle złych emocji u Was, a to jest OK. Mógłbyś z łaski swojej wytłumaczyć to tym, którzy zaufali Waszym zapewnieniom, że teraz będzie oszczędniej.
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Przecież to "zarządzenie burmistrza" to bełkot jakiś jest... Chłopom rozum odbiera jak dorwą się do jakiegoś stanowiska... Panie burmistrz! Co z "tanią gminą"? Konferencje prasowe to se może urządzać Hanna Gronkiewicz- Waltz, a nie naczelnik dwudziestotysięcznej, umierającej pipidówy! Może jeszcze etat dla wizażysty i specjalisty od PR? Jak "nawał" uroczystości nie pozwala się wyrobić, to przyjmij se pan z powrotem zastępcę z sekretarką i rozgoń to biuro adoracji własnej osoby.
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 845 Piwa: 16/5 Skąd: Wieluń/Wrocław
Wysłany: 2015-01-05, 20:17
Spokojnie, proponuje dać skończyć przemeblowanie w urzędzie i przynajmniej połowę czasu którą daliście burmistrzowi Antczakowi 4 lata temu chociażby tu na forum w ocenie całościowej funkcjonowania urzędu.
Obecnie gwardia byłego burmistrza wraz z nim samym przebywa na zwolnieniach różnej maści. Ktoś zatem musi pracować. Pan Janusz Pamuła, Pan ex burmistrz Janusz Antczak, pani Kopańska, Nowicka/Piotrowska wszyscy Ci są na zwolnieniach.
Jeżeli ktoś ze zwolenników pana Antczaka troszczy się tak bardzo o urząd to niech zadba o poprawę ich stanu zdrowia i niech wrócą do pracy co ułatwi proces formowania nowego urzędu.
Nikt nigdzie nie mówił, że Paweł nie będzie miał zaufanych osoby w swoim otoczeniu. Trudno żeby próbował reorganizację i funkcjonowanie urzędu razem z nim jako szefem w z ludźmi którzy byli w nim tylko i wyłącznie ze względu na swoje osobiste stosunku z byłym burmistrzem. Zwolnionych zostało już kilka osób w tym jedna z sekretarek. Zmiany będą trwały dalej zgodnie z zapowiedziami burmistrza do końca stycznia.
Myślę, że czeka jeszcze kilka roszad związanych sposobem funkcjonowania urzędu, ale czas pokaże jakie są plany.
Jeżeli finalnie okaże się po wszystkich zmianach, że nie będzie to tańszy urząd od poprzednika to pierwszy to skrytykuję. Jednak jak to gdzieś już kiedyś napisali i co sam burmistrz Okrasa podnosił wielokrotnie: Po owocach ich poznacie.
Poczekajmy już na wszystkie owoce, podsumujemy je i wydamy werdykt, nie wcześniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum