Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 427 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: zewsząd
Wysłany: 2015-01-05, 15:20
To jest niesamowite, że wiadukt przetrwał tyle lat w niezmienionej formie. Jeśli chodzi o nazewnictwo, to wszystko się zgadza. Nowa linia była budowana z miejscowości Kalety do stacji Podzamcze. Siedzibą kierownictwa budowy był Lubliniec, a robotami dowodził sam Józef Nowkuński. Warto dodać, że wieruszowska stacja miała w swej długiej historii (powstała w latach 70. XIX wieku) kilka nazw: Wilhelmsbrück (dwukrotnie), Podzamcze, Podzamcze-Wieruszów i wreszcie Wieruszów.
_________________ Conversations don't get any better as you get older
Oryginalnych zdjęć i dokumentów z budowy jest dużo więcej.
Ze zbiorów Sali Tradycji Magistrali Węglowej w Herbach Nowych.
Linia Kalety-Podzamcze zdjęcia z lat 1925-1926 (23).JPG Przejazd w Jaworznie koło Wielunia (obecnie km 36 linii) - widok w kierunku dzisiejszego ronda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum