Wszystko jest tak jak ma być, jeszcze staną tarcze ostrzegawcze przejazdowe (m.in. jedna w peronie p.o. Wieluń) i będzie można łączyć wszystko ze stacją, a następnie oddać do eksploatacji. A 14 dni po oddaniu pociągi zaczną przejeżdżać z V=90 km/h przez przejazd (20 km/h obecnie) i miejscowi kierowcy będą musieli przyjąć do wiadomości, że to pociąg ma pierwszeństwo, bo to co teraz robią to jest jakaś masakra, przejeżdżają nawet kilkadziesiąt metrów przed zwalniającym składem.
Może troszkę inny temat niż dotychczas:
w obowiązującej aktualnie wakacyjnej edycji rozkłady jazdy pociągów możemy spotkać w ofercie dla naszego miasta bardzo ciekawe połączenia dla osób, wybierających się na przystanek Woodstock na przełomie lipca i sierpnia.
Otóż spółka Przewozy Regionalne, która co roku organizuje pociągi na przystanek Woodstock uruchomiła następujące pociągi przejeżdżające przez nasze miasto. Są to:
1) Pociąg MusicRegio 'Rysiek' jadący do Kostrzyna 29go lipca o 10:15 (na miejscu 16:16);
2) Pociąg MusicRegio 'Ostatni Bajtel' jadący do Kostrzyna 30go lipca o 09:20 (na miejscu 15:51);
3) Pociąg MusicRegio 'Flower Power' jadący 2go sierpnia, odjeżdżający z Kostrzyna o 08:45 (w Wieluniu 14:13);
Pociągi 'na przystanek Woodstock' jadą w relacjach Katowice - Kostrzyn, powrotny w relacji Kostrzyn - Kraków Płaszów. Bilety na MusicRegio są w taryfie specjalnej, szczegóły na stronie spółki Przewozy Regionalne.
Poza tym nadal oprócz pociągów regionalnych kursujących w relacjach Kępno - Tarnowskie Góry - Kępno kursuje TLK Noteć w relacji Katowice - Bydgoszcz - Katowice.
Otóż spółka Przewozy Regionalne, która co roku organizuje pociągi na przystanek Woodstock uruchomiła następujące pociągi przejeżdżające przez nasze miasto. Są to:
1) Pociąg MusicRegio 'Rysiek' jadący do Kostrzyna 29go lipca o 10:15 (na miejscu 16:16);
2) Pociąg MusicRegio 'Ostatni Bajtel' jadący do Kostrzyna 30go lipca o 09:20 (na miejscu 15:51);
3) Pociąg MusicRegio 'Flower Power' jadący 2go sierpnia, odjeżdżający z Kostrzyna o 08:45 (w Wieluniu 14:13);
Pociągi 'na przystanek Woodstock' jadą w relacjach Katowice - Kostrzyn, powrotny w relacji Kostrzyn - Kraków Płaszów. Bilety na MusicRegio są w taryfie specjalnej, szczegóły na stronie spółki Przewozy Regionalne.
Ciekawe ile osób z Wielunia i okolic wybiera się na Woodstock pociągiem Ja akurat z kilkoma osobami będę owymi pociągami podróżował.
Otóż spółka Przewozy Regionalne, która co roku organizuje pociągi na przystanek Woodstock uruchomiła następujące pociągi przejeżdżające przez nasze miasto. Są to:
1) Pociąg MusicRegio 'Rysiek' jadący do Kostrzyna 29go lipca o 10:15 (na miejscu 16:16);
2) Pociąg MusicRegio 'Ostatni Bajtel' jadący do Kostrzyna 30go lipca o 09:20 (na miejscu 15:51);
3) Pociąg MusicRegio 'Flower Power' jadący 2go sierpnia, odjeżdżający z Kostrzyna o 08:45 (w Wieluniu 14:13);
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania: "Przywrócenie do eksploatacji linii kolejowej nr 181 na odcinku Kępno – Oleśnica"
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej na n/w roboty budowlane oraz wykonanie robót polegających na:
-na odcinku Kępno–Oleśnica od km 103,284–146,637 wymiana podkładów drewnianych, wzmocnienie toru, wycinka drzew i krzewów;
-na stacjach (Bralin, Syców) i przystankach osobowych (Stradomia, Jemielna Oleśnicka, Poniatowice, Cieśle) wzmocnienie toru, wymiana podrozjazdnic, uzupełnienie tłucznia, konserwacja części stalowych, naprawa zamknięć;
-na stacji Oleśnica wymiana podkładów drewnianych, regulacja toru w planie i profilu;
-odtworzenie zdewastowanych zewnętrznych urządzeń srk;
-naprawa nawierzchni wraz z projektem organizacji ruchu zastępczego i docelowego na 37 przejazdach;
zabudowa urządzeń zabezpieczenia na przejazdach kolejowo – drogowych kat. A, kat. B, kat. C;
-zabudowa urządzeń blokady liniowej na szlaku Kępno – Oleśnica;
-zabudowa stacji bazowej oraz nowego systemu łączności radiowej na szlaku Kępno – Oleśnica;
-odtworzenie urządzeń i łączności przewodowej na odcinku Kępno – Oleśnica
-zabudowa kabli OTK i TKM na odcinku Syców – Oleśnica;
-odtworzenie oświetlenia na 6 przejazdach.
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-07-12, 22:40
Z czego roboty branży torowej nie dłużej niż do 24.12.2015r., czyli chyba planują już coś po tej linii "puścić". Krótki termin realizacji zamówienia, ale też robót do wykonania nie jest tak dużo. Może być ciekawie, jeśli uda się zrealizować na tej linii przewozy pasażerskie już od przyszłego RJ.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Warto zaznaczyć, że w najbliższych latach rozpocznie się najprawdopodobniej budowa linii 'bełchatowskiej' związana z budową odkrywki, więc pozwoli to na utworzenie ciągu od Piotrkowa do Wrocławia, czyli połączenie wiedenki z zachodem przez Wieluń z dodatkowym węzłem z magistralą węglową. Wbrew pozorom prac na tej linii trochę jest, zwłaszcza z automatyką. Szkoda tylko, że żadna stacja nie zostanie uruchomiona (przynajmniej obecnie), to przepustowość będzie niska, szlak Kępno-Oleśnica jest jednak dość długi.. Ale dobrze, niech się dzieje
Warto zaznaczyć, że w najbliższych latach rozpocznie się najprawdopodobniej budowa linii 'bełchatowskiej' związana z budową odkrywki, więc pozwoli to na utworzenie ciągu od Piotrkowa do Wrocławia,...
Czytałem na ten temat, ale nie bardzo wiem pociągi jakiej relacji miały by ekonomiczniej jechać przez nasze miasto tą trasą ? Wrocław z Górnym Śląskiem jest bardzo dobrze połączony. W przypadku relacji Wrocław - Katowice (...) nie koniecznie trzeba będzie jechać przez Wieluń, kiedy oddana zostanie do użytku cała nitka linii 181. Oczywiście na czas prac modernizacyjnych - np. linii 142 zawsze pozostaje jakaś dodatkowa alternatywa Łódź z Wrocławiem ma połączenie bezpośrednie, ale jak patrzę na mapę to tylko przy wykorzystaniu linii 14. Mając na względzie miasta znajdujące się na tej linii, nie wiem czy będzie się kalkulowało puszczać pociągi przez Wieluń. Wtedy z większych miast masz po drodze tylko Piotrków Trybunalski i Bełchatów. W przypadku linii nr. 14 masz Zduńską Wolę, Sieradz, Kalisz, Ostrów wlkp.
Tak, oczywiście połączenie Dolnego Śląska z Górnym przez Wieluń byłoby absurdalne. Jeżeli chodzi o Wrocław - Warszawa to są obecnie dwie trasy: przez Opole, gdzie czas jazdy jest zdecydowanie najlepszy, oraz przez Poznań i Łódź (linią nr 14 i dalej w kierunku Oleśnicy linią 355), którą będą dodatkowo kursować nowe pociągi typu Dart. Ale... Bełchatów, Wieluń, Wieruszów i Kępno nie mają żadnego kolejowego połączenia zarówno z Wrocławiem jak i z Warszawą, więc jakieś skromne połączenie miałoby szansę bytu, np. w postaci choćby jednej pary pociągów. Poza tym można polemizować nad regionalnymi pociągami w relacjach Piotrków - Wrocław czy Łódź - Kępno, oczywiście przez Wieluń.
Ten ciąg mógłby mieć duże znaczenie zwłaszcza w ruchu towarowym, zważywszy że Dolny Śląsk to kraina wszelkiego rodzaju tłucznia wożonego głównie koleją po pozapychanych przez pociągi pasażerskie liniach. Ponad to z Wrocławia STK wozi koleją nawet kilkuset tonowe elementy do elektrowni. Nie wspominając o sporej ilości urobku, który byłby wywożony z odkrywki.
Jakby tak połączyć Warszawę z Wrockiem przez Wieluń, i odpowiednio ją technicznie przygotować, to i pendolino by mogło sobie tędy śmignąć Oczywiście z przystankiem w Wieluniu
O pociągach tam kursujących od nowego RJ można najwyżej pomarzyć. Chyba że zaczęły by jeździć od którejś korekty(np. powakacyjnej) zresztą bezdrucie będzie to skutecznie utrudniać. Szkoda że nie pomyślano przy okazji o elektryfikacji, a poza tym pozostaje odwieczny problem kto miałby tam jeździć. Termin natomiast wydaje się śmiesznie krótki, ale zobaczymy kto przystąpi do przetargu i za ile Mam też takie wrażenie że chodzi bardziej o umożliwienie objazdów linii 355 która to ZTCP jest w katastrofalnym stanie, niż o chęć reaktywacji w celu przewożenia pasażerów..
Z czego ma wynikać zainteresowanie przewozami pkp w naszym regionie, skoro nie ma za bardzo dokąd jechać ? Jestem przekonany, że kiedy przez Wieluń jechał by pociąg np. relacji Łódź - Wrocław, Wrocław - Warszawa, podróżowałoby tymi pociągami znacznie więcej osób. Mi osobiście brakuje pociągów dalekobieżnych... Zwłaszcza w kierunku Zakopanego. Swego czasu jeździł Podhalanin, a wtedy też jechałem nim do Makowa Podhalańskiego. Raz, dwa razy w miesiącu jeżdżę do Łodzi, najchętniej udałbym się tam pociągiem. Swego czasu jeździłem do Czastar na grzyby pociągiem, ale teraz musiałbym czekać 24 h na powrót Wieluń potrzebuje podłączenia kolejowego do jednego, lub dwóch dużych miast, wtedy zainteresowanie przewozami pkp w regionie wzrośnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum