Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 257 Piwa: 38/19 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-07-21, 17:09
Zmiany w Radzie Nadzorczej Przedsiębiorstwa Komunalnego
Zygmunt Adamski, Radosław Urbaniak i Paweł Kosmęda zasiądą w Radzie Nadzorczej Przedsiębiorstwa Komunalnego w Wieluniu. Jednocześnie z tej funkcji odwołano Dorotę Pisarską, Marię Zarębską i Marcina Karcza. Zmiana na stanowiskach nastąpiła 14 lipca podczas Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w Wieluniu.
Zygmunt Adamski to burmistrz Wielunia w latach 1990-2002, były członek Rady Nadzorczej w Energetyce Cieplnej w Wieluniu oraz w Telekomunikacji Związku Gmin Ziemi Wieluńskiej.
Radosław Paweł Urbaniak, to przedsiębiorca, członek zarządu z branży odnawialnych źródeł energii. Wykształcenie wyższe prawnicze ukończone na Uniwersytecie Wrocławskim oraz ukończone studia podyplomowe z zakresu prawa gospodarczego i handlowego na Uniwersytecie Śląskim.
Paweł Zbigniew Kosmęda, to Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ukończył studia podyplomowe z zakresu rachunkowości na tej samej uczelni. Posiada Certyfikat Księgowy Ministerstwa Finansów. W związku z pełnionymi funkcjami w zarządach Wspólnot Mieszkaniowych dobrze zna tematykę zarządzania nieruchomościami. Posiada zdany egzamin dla kandydatów dla członków rad nadzorczych przed komisją powołaną prze Ministra Skarbu Państwa.
Ale nikt (przynajmniej ja) nie podważa kompetencji moderatora, może wniesie wiele dobrego do PK, ale "kole w oczy" jak są obsadzane stanowiska
Księgowy z egzaminem do RN to nic nadzwyczajnego. Nie rozumiem tych zachwytów nad kompetencjami, choć w przeciwieństwie do oponentów nie mam zamiaru ich podważać.
Szumu też nie rozumiem - przecież to było do przewidzenia. To jest polityka. Ktokolwiek by nie wygrał - robiłby to samo. A ocenianie kto jest kompetentny, a kto nie, to i tak zawsze kwestia subiektywna. Jak zwykle "nasi są bardziej kompetentni, bo są nasi".
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2015-07-24, 08:51
Mała aktualizacja odnośnie Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa Komunalnego.
Nie jednemu moderatorowi tego forum powinniśmy gratulować "dostania" się do tego grona, a dwóm. Panowie jeszcze raz gratulacje.
Teraz kwestia tego forum. Czy Wieluń.biz jest jeszcze w miarę bezstronnym forum?
Według mojej oceny, teraz już nie. Dużo zależy od Administracji jak podejdzie do tego zagadnienia w zaistniałej sytuacji.
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Mała aktualizacja odnośnie Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa Komunalnego.
Nie jednemu moderatorowi tego forum powinniśmy gratulować "dostania" się do tego grona, a dwóm. Panowie jeszcze raz gratulacje.
Teraz kwestia tego forum. Czy Wieluń.biz jest jeszcze w miarę bezstronnym forum?
Według mojej oceny, teraz już nie. Dużo zależy od Administracji jak podejdzie do tego zagadnienia w zaistniałej sytuacji.
No, w końcu po to forum powstało. Teraz prawie cała moderacja i administracja będzie bardzo zajęta (no, może za wyjątkiem tych "leniwych, ale uczciwych"), więc już można wątki polityczne wrzucać do aktualności, chociaż... bany dalej lecą, choć jak zawsze nie do wszystkich Mam nadzieję, że to tylko przez sezon wakacyjny, ale na forum za dużo pracy nie mają.
Jako administrator tego forum, powiem krótko, nie wdając się tutaj w niepotrzebne dyskusje.
Wieluńskie Forum Dyskusyjne będzie nadal forum bezstronnym.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 257 Piwa: 38/19 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-07-25, 10:56
W w/w artykule, pani Jastrzębska wyjaśnia m.in.: „… Spółka w badanym okresie prawidłowo wykonywała swoje zadania…”.
Poprzez forum Wieluńskie składam prośbę do pana Burmistrza o wyrażenie zgody na upublicznienie sprawozdania z zadania audytowego i notatki informacyjnej z czynności doradczych z dnia 20-08-2012 r., a także opinię prawną Kancelarii Prawnej - Rafał Zygmunt; Warszawa z dnia 25-03-2012, która została sporządzona na zlecenie Gminy Wieluń
Chciałbym, aby to sami mieszkańcy Wielunia ocenili „prawidłowo wykonywane zadania przez PK i jej prezesa pana Owczarka".
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 257 Piwa: 38/19 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-07-31, 05:20
Zwolnienia w Wieluńskim Domu Kultury. Ile osób straciło pracę?
Nowa dyrektorka Wieluńskiego Domu Kultury ostro zabrała się za porządki w placówce. Po niespełna miesiącu od rozpoczęcia pracy Elżbieta Kalińska zwolniła już czterech etatowych pracowników.
Wśród nich jest zastępca dyrektora WDK, sekretarka, pracownik Centrum Informacji Turystycznej oraz osoba odpowiedzialna za promocję placówki. Szefowa WDK podziękowała także za pracę informatykowi zatrudnionemu na umowę zlecenie. Byli pracownicy mówią o czystkach, a to ponoć jeszcze nie koniec zwolnień.
- Nie nazwałabym tego czystkami tylko realizacją programu, do którego zobligowałam się podczas konkursu na stanowisko dyrektora Wieluńskiego Domu Kultury. Kiedy zapytano mnie o zatrudnienie powiedziałam, że jeśli wygram proporcje będą zmienione i że w WDK będą pracowali przede wszystkim instruktorzy, którzy oprócz tego, że będą prowadzili zajęcia z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, będą odpowiadali także za promocję tych zajęć. Moim zdaniem nie potrzeba do tego odrębnego stanowiska pracy. Przypomnę, że w tej chwili w WDK na 18 etatów jest tylko dwóch instruktorów. Reszta to pracownicy administracyjni i gospodarczy. Myślę, że to rzadko spotykana struktura organizacyjna w ośrodkach kultury – mówi Elżbieta Kalińska, która wyjaśnia, że część zwolnień była spowodowana niedopełnieniem obowiązków służbowych. Jak ustaliliśmy z zastępcą dyrektora rozstała się za porozumieniem stron. Za porozumieniem stron odeszła także sekretarka. Pracownica odpowiedzialna za promocję otrzymała regulaminowe wypowiedzenie. Kolejna osoba, czyli pracownik Centrum Informacji Turystycznej został zwolniony z powodu likwidacji stanowiska pracy.
- Jeśli chodzi o informatyka to był zatrudniony na umowę zlecenie. Nawiązałam współpracę z innym informatykiem za dużo mniejsze pieniądze – wyjaśnia Kalińska.
Jedna ze zwolnionych osób, z którą udało nam się skontaktować nie jest zdziwiona otrzymaniem wypowiedzenia, ale nie ukrywa, że wśród załogi zapanowała nieciekawa atmosfera, bo nie spodziewano się aż tylu zwolnień.
- Nowa pani dyrektor zaczęła od czystek wśród ludzi, którzy byli siłą roboczą WDK zamiast na poważnie zająć się szeroko rozumianą kulturą – komentuje jedna ze zwolnionych osób.
Więcej informacji na temat porozumienia zawartego z zastępcą dyrektora WDK można znaleźć w jutrzejszym wydaniu Dziennika Łódzkiego. Obszerniejsze wyjaśnienia dotyczące zwolnień pracowników i wizji Elżbiety Kalińskiej na WDK można znaleźć zaś w poniedziałkowym wydaniu Dziennika Łódzkiego.
Czyżbyśmy mieli do czynienia z aferą "Cukrownia Gate" ?
http://radiozw.com.pl/ind...e=news&id=18261
Niezłe miny ma Okrasa do rozbrojenia po poprzednikach, nie zazdroszczę...
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 1504 Piwa: 17/150 Skąd: z północy
Wysłany: 2015-09-29, 18:27
mafik napisał/a:
Czyżbyśmy mieli do czynienia z aferą "Cukrownia Gate" ?
http://radiozw.com.pl/ind...e=news&id=18261
Niezłe miny ma Okrasa do rozbrojenia po poprzednikach, nie zazdroszczę...
Nie przeceniałbym wagi tych "min"..
Katarzyna Krawczyk via RZW napisał/a:
(...)Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie cały obszar dawnej cukrowni w planach zagospodarowania funkcjonował jako PU, czyli przemysłowo-usługowy. Później wyłączono z niego stawy i sklasyfikowano je jako teren rolny. Właściciel sprzedał nieruchomość, ale zmiana w planie zagospodarowania wiązała się z tym, że wartość nieruchomości spadła, co miało wpływ na jej cenę. Zbywca terenu zarzuca gminie, że po pewnym czasie przywróciła wcześniejszą sytuację w planach zagospodarowania przestrzennego - większość terenu po cukrowni funkcjonuje znowu jako PU, czyli teren przemysłowo-usługowy.
Gdzie doszło tutaj do złamania prawa przez Gminę Wieluń ?
Wnioskuję o upublicznienie korespondencji na linii Gmina Wieluń - "Kancelaria Prawna Wrocław". Raz będziemy lepiej poinformowani co tam być może poprzednia władza "namieszała", dwa, co 3673 użytkowników forum to nie 28 mecenasów. Choćby nie wiem jakie Cambridge pokończyli Może ujawni się tutaj jakaś tańsza kancelaria lub tzw. patriota i pomoże Gminie za darmo.
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2015-09-30, 09:33
A może mieszkańcy miasta powinni wiedzieć o jakiej kwocie odszkodowania się mówi. Bo te ogólnikowe "milionowe odszkodowania" ... , trochę to tajemniczo brzmi.
I oby się nie okazało, że kancelaria prawna z Wrocławia pochłonie więcej kasy niż to całe odszkodowanie, jeśli bystrzy prawnicy pociągną sprawę kilka lat
Teraz jeszcze, dlaczego miasto zatrudnia w magistracie prawników, skoro i tak są albo bezsilni , albo niekompetentni w takich sprawach?
Czy miasto wszczęło już jakiekolwiek postępowanie wyjaśniające w kwestii tych przekształceń gruntowych? Kto, dlaczego, na czyje zlecenie, za ile i czy zgodnie z prawem. Pytań jest wiele, sprawa wygląda poważnie, więc im więcej mieszkańcy będą wiedzieć, tym mniej będzie bezsensownej dyskusji, która w niczym nie pomoże.
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum